1150x200-brynasbanner.jpg

Värvningar inför 15/16

« · 1678034 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16

kul att någon blir glad iaf

Kommentera

h4llon: Hypoteser, antaganden, gissningar. Är det inte det alla sysslar med? Oavsett om du är meteorolog eller politiker?

Sthlm stad? Jag snackar om den reella ekonomin. Företagen, dom som håller Sthlm stad under armarna. Antalet stockholmsföretagare med djurgårdsintresse käkar gävles brynässponsorer till frukost.

Kommentera

maddog1970: Ödmjukhet! Jag hade slagit ihjäl någon leksing som jävlades med mig, om rollerna var ombytta :)
Kommentera

h4llon: Haha!
Kommentera

Jag lovar er alla här inne en sak... att Andreas thuresson spelar i Malmö nästa säsong.
Kommentera

Jajjen: jo i teorin kan de äta upp alla. men i realiteten sker det ju inte. och vi ska väl utgå från realiteten? liksom hur länge har sthlmshockeyn utarmats utan att något skett? Djurgården och Gnägget är de enda som spelar i en lada fortfarande.
Kommentera

Studiebesöket för Leksand är här med över, kör försiktigt hem till allsvenskan nu!
Kommentera

Chris11: ikväll firar jag med en kall!!!

Kommentera

Chris11: inte helt omöjligt att Päärjärvi kommer hem för å lira med brorsan heller. Alsenfelt lär väl gå dit också. Hersley hade väl en rätt bra säsong men om två år spelar han där. 
Kommentera

Ninjamanne : Logiken är inte att rika städer/regioner vinner alla stora mästerskap. Inte heller att alla rika regioner vinner mästerskap. Logiken är att rika städer/regioner har bäst förutsättningar att vinna mästerskap. Och tror du att tillväxten är bättre i Gävleborg än i Västerbotten får du nog läsa på.

Ungefär som Mike Helber skrev häromveckan. Han menade att enda undantaget från regeln att rika klubbar vinner SM var Brynäs 2012.

Kommentera

h4llon: du förresten, kom du ihåg igår när du skrev att om inte brynäs presenterar ett nyförvärv imorgon (idag) så tvivlade du på det MatteB sa om att han hade träffat Bengtzén. Verkar som att det stämde då va;) Lkte kul ändå att det kom ett nyförvärv just idag då haha!
Kommentera

h4llon: Och vad säger realiteten om Brynäs den senaste 15-årsperioden?
Kommentera

Chris11: ja just ja! Det är kul! Både att MatteB inte snackade skit och att bengtzén höll vad han lovade :))
Kommentera

h4llon: Riktigt kul att Bengtzén är öppen så till fansen :)
Kommentera

Rumpelstiltskin: Patetiskt? Ditt enda bidragande på den här sidan är att hata på Leksand. Frågan är om du ens är ett Brynäs-fan? Eller har du bara för mycket tid om dagarna? Satte Sjur the tjur på din fru eller något? Bete dig som en vuxen för helvete. Att Leksand åkte ur var jävligt trist, inte minst för SHL som produkt som bara blir allt sämre. Samt känslorna och upplevelsen i samband med derbyna är det bästa som finns, och det går vi miste om nu.

Kommentera

Enaranger: Unicef och skybaren är två försök att jaga nya sätt att tjäna pengar när de traditionella sätten inte fungerar längre. Att bara erbjuda hockey är dödsdömt i Gävle. För långt till lön, fel veckodag, fel motstånd, taskigt väder, schlagerfestival, klappror(?) hos sittplats osv. väger emot. Jag påstår att man varit mer kreativ än nån annan förening. Frågan är vad man ska hitta på härnäst för att försöka fylla en SHL-kostym ekonomiskt. Brynäs är nästa säsong seriens populäraste bortalag. Hur får man laget att bli lika poppis i Gävle?

Kommentera

h4llon: mejlade honom idag å ville veta lite om backuppsättningen. Han skrev "får väll se om det blir fler värvningar;)"
Kommentera

Okej, vi älskar Leksand! Nu tar vi hand i hand och sjunger "we shall overcome" med Leksand.....

Brynäsare som beter sig nedstämd för Leksands uttåg, har jag inte mycket över för! 

Folk verkar inte förstå vad rivalitet innebär, tråkigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

h4llon: lite kul att jag skrev till någon här inne att vi får vänta två veckor innan det blir någon värvning också haha :)
Kommentera

Jajjen: Skellefteå får väl typ 20 miljoner om året av kommunen. Det är klart att en sån förening får fantastiska förutsättningar i SHL. Då räcker det med 3000-4000 pers i publiksnitt för att kunna mönstra ett topplag.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Självklart gläds vi år Leksands återtåg till Allsvenskan. Sen ska det bli kul med ett par nya lag till nästa säsong.
Kommentera

Carl Lejonkräk: fast fan, orkar inte att Karlskrona och Rögle ska gästa Gavlerinken 2ggr var nästa säsong
Kommentera

Peja: Självklart är det ett sätt att komma runt marknadens funktionssätt. Precis som Minecraftmiljarder i Luleå är ett sätt att "korrumpera" marknaden.

Intressant dock att kommunen i Skellefteå bedömer det lokala hockeylaget så viktigt att man kan strössla skattepengar till verksamheten. Lika intressant att några nyrika lulebor tycker att sitt hockeylag är så viktigt att man är beredd att strössla lika mycket egna stålar som Skelleftå kommun.

Vad är oddsen på att politiker eller nyrika entreprenörer från Gävle skulle uppfatta Brynäs som lika viktigt? Kort sagt, vad är det som gör att Gävlebor inte älskar sitt hockeylag på samma sätt som man gör på andra håll?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tråkigt att Brynäsare delas upp i två olika läger. Borde vara en självklarhet att glädjas åt Leksands misslyckanden/förfall. :-)
Kommentera

Rumpelstiltskin: Var och en får väl tycka precis vadsomhelst om att Leksand har åkt ut, utan att du kommer med en pekpinne om det. 

Brynäsare som talar om för andra vad de ska tycka om olika lag, har jag inte mycket över för!

Kommentera

Rumpelstiltskin: Jag avskyr Leksand och dess fans... men kan hålla mig till de gånger vi möts på isen. Kanske är för ung för att känna den riktiga rivaliteten, men också vuxen nog att se bortom den när allt kommer omkring. Sedan tycker jag derbyna är väldigt roliga, det blir alltid ett litet spektakel kring dem och de skapar mycket känslor i en annars platt hockeyliga.
Kommentera

Jajjen: Ja, Skellefteå kommuns sponsring av hockeylaget är intressant på flera sätt. Föreningen menar även att de inte har råd att bedriva en flick- och damverksamhet, trots att de alltså får cirka 20 miljoner om året av kommunen. Det är väldigt märkligt att kommunen godtar den ursäkten med tanke på deras policy för jämställdhet. Deras sponsring verkar onekligen vara totalt villkorslös. 
Kommentera

Chris11: Det ska väl egentligen inte spela någon roll. Huvudsaken brynäs spelar, sen om det är Leksand, Rögle eller självaste rangers som står på andra sidan isen. Är helt betydelselöst. Som supporter har man som skyldighet att stötta sitt lag oavsett förhållanden.
Kommentera

Peja: En sponsring som bara funkar i ett högskattesamhälle. Folk har inte en aning om hur mycket de pröjsar i skatt och vad det går till. "Vård, skola och omsorg" - my ass!
Kommentera

Rumpelstiltskin: jaja, jag kommer givetvis vara där varje match. Men det är rätt tråkiga lag bara, inte är det så att jag dissar när skitlagen kommer på besök
Kommentera

Brynäsgubbe: Självklart så är derby matcherna jävligt häftiga! Men jag gläds mer om Leksand åker ut. Jag klarar mig utan matcherna, om jag får Leksand i allsvenskan på köpet. Sen vet jag att rivaliteten inte är lika stark som förr. Men för mig är det fortfarande så. Så jag kommer leva länge på det här!

Och glöm inte allt fuffens Leksand har haft för sig! Länge leve karma!
Kommentera

Chris11: Vad är problemet med Karlskrona eller Rögöe? Kanske de spelar en attraktiv hockey? Kanske vi rent av kan ha chans att vinna mot dem. De har förtjänat sina platser i SHL men det hade inte Leksand.
Kommentera

Jajjen:
Ang Brynäs popularitet hemma.
Kanske hjälper till lite om man har ett lag som spelar en hockey som passerar kvartsfinal oftare än en gång på femton år...
Kommentera

Auchinleck: Och hur får man ihop ett lag som går till semi?
Kommentera

Rumpelstiltskin:

Rivaliteten är ju inget värt om man aldrig möts i några matcher av betydelse. Ja och nej en försäsongsmatch i Hedemora räknas inte dit. Det här är fan helt jävla värdelöst!
Kommentera

Jajjen:

Värvar från nykomlingen Karlskrona? ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja man får se det så att det blir 24 möjliga poäng som kan inkasseras med dessa lag :)
Kommentera

Johan Norrström: Å andra sidan hade matcherna inte blivit särskilt speciella om lagen hade mötts 4-5 gånger varje säsong. Nu blir det mer speciellt i och med att Leksand går upp någon gång ibland, och då har man liksom saknat matcherna mellan lagen.
Kommentera

Johan Norrström: I sånna fall har du inte varit med länge nog. En rivalitet dör aldrig ut oavsett.
Kommentera

Johan Norrström: Värvar från Karlskrona gör man för att man inte har stålar. Ska man passera kvartsfinal konsekvent behövs just, stålar.

Om kravet från Gävleborna är att Brynäs måste ha ett bra lag för att stötta laget har vi ett problem. Man måste börja med stödet, sen kommer laget. Omöjligt att göra tvärtom mer än ett enstaka år, typ 2012.

Kommentera

Jajjen: Håller med om att Pudas är en riktig budgetvärvning. Alla som hoppas på enbart dyra stjärnspelare måste ju bli realistiska, Brynäs har inte råd med det. Pudas gjorde spelade ett gediget tvåvägsspel de gångerna som jag såg honom spela för Karlskrona, känns som en mer balanserad back än Djoos.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:t Vi har mer publik än Saik, Luleå och Växjö så problemet är inte att inte publiken kommer.....
Kommentera

Jajjen:
Fansens värvning?
Kommentera

Rumpelstiltskin:

Jag såg min första Brynäsmatch med farsgubben 1978. Måste man vara gråhårigare än så för att förstå sig på äkta rivalitet? I Allsvenskan blir Leksand en parantes. Rivalitet för mig är chansen att se mitt älskade Brynäs spöa upp Leksand i matcher som betyder något. Inte att sitta och småfnittrar framför text-tv när Leksand tappat poäng mot Almtuna eller Bjöklöven. Det har inget med rivalitet att göra, det kallas möjligen skadeglädje.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Saik, Luleå och Växjö har

1. Arenor som kostar som en korvkiosk

2. Heeelt andra förutsättningar (läs kommunstöd, Minecraftmiljarder, andra rika/många sponsorer)

3. För Brynäs kommer publikstödet från utsocknes, tillfälliga besökare (inte hållbart i längden, i takt med att 70-talsboomen dör ut)

Kommentera

Peja: Ungefär det jag säger. En utmärkt värvning för Brynäs. För ett rikt lag en kompletteringsvärvning, för Brynäs en nyckelspelare.
Kommentera

Auchinleck: Fansens värvning, ett tecken, bland många andra, hur Brynäs markandsvärde är på väg ner.
Kommentera

Jajjen: Nyckelspelare skulle jag inte kalla honom för, men visst, han kommer säkert att platsa. Jag tror att Brynäs försöker bryta med Eklund och värvar en till back. 
Kommentera

Peja:

Någon gång då och då? Hoppas vi inte behöver vänta lika länge som sist då. :)
Kommentera

Peja: Brynäs värvningar måste bli klockrena trots att vi värvar spelare utan meriter. Ett konststycke som höll på att gå åt h-vete i år. Vi får hoppas att Bengtzén har bättre lycka med sina gissningar.
Kommentera

« · 1678034 · »