Brynäs IF

731188 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1681179 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Ninjamanne : Nä alla Gävlebor är inte idioter men många är det! ;-)
Kommentera

Brynäsgubbe:

Det är helt rätt att dra alla över en kam.
Kommentera

Forsberg 1978:

Vart bor du?! :)
Kommentera

Nä gott folk! Utifrån Silly så här långt så får vi väl fira det lilla, d.v.s att det i alla fall kommit upp lite rykten från den tidigare helt knäpptysta Brynäs-sillyn...

SKÅL!!!! 🍺😄👍🎉

Kommentera

Bengan dementerar Pihlström och Thoresen. Däremot verkar nästa nyförväv ligga ganska nära.
Kommentera

Jajjen: Jag kan förstås ha fel ch kanske är dum, men jag är ändå av den bestämda tron att med ett riktigt bra och gediget topphockeylag skulle allt publik och Gävlefolket i gemen sluta upp kring Brynäs på alla plan. Men har stan en gång i tiden begåvats med ett säreget suveränt lag under ungefär en 15-årsperiod (mitten 60-tal till början 80-tal) men att detta nu är längesen och att Brynäs de senaste 35 åren bara tillfälligt och punktvis nått liknande status, är det egentligen så konstigt då att intresset för laget och föreningen då sakta men säkert falnat hos Gävleborna?   
Kommentera

Clarence: jag tror det är tvärt om. Det har slltid sprlats elithockey i Gävle och man tar laget gör givna. Givetvis finns den svenska avundssjukan där, precis som överallt. Så visst finns det "eldsjälar" i att från ridsport till bridge som tycker att deras verksamhet är miiinst lika viktig, om inte viktigare. Detta syns via de insändare som skrivs.
Motmedel?
Skriv insändare som talar om hur viktig hockeyn är gör gävle.
Kommentera

Skrubben: victor r carlsson kanske är på G haha ;)
Kommentera

Skrubben: Han får väl inte gå ut med typ Thoressen så länge han spelar. Finns det inte nå KHL-regler...? Kanske därför han dementerar... Kan ju hoppas i alla fall...😃
Kommentera

bradberry: böter på 70 000 tror jag det är
Kommentera

Charles: Fadt han kunde ju sagt typ "inga kommentarer" eller så... Då hade det låtit mera hoppfullt...😃
Kommentera

Skrubben: Där dog det då. Som väntat.
Kommentera

Charles: 70 000 dollar tror jag det är
Kommentera

Skrubben: "Nej. Försäkringen har ett tak på ca. 20 000 kr. Alltså tjänar man ingenting på att ha skadade spelare."

Det där tror jag inte på 20 000, källa på det?
Kommentera

Oväntat att "Svenskafans-Brynäs" levererar falska rykten.
Kommentera

Brynäsgubbe: Då blir det två av Rhodin, Widing och Alcen..
Kommentera

munkas: Rohdin är väl klar för Sundlöv gäng... Då är det bara två kvar.
Kommentera

Powerfade: Kommunen måste pumpa in mer till brynäs än vad dom gör nu.. Brynäs kommer inte kunna etablera sig i toppen, om inte kommunen satsar! Det är ingen raketforskning!
Kommentera

Carl Lejonkräk:

mwille Hur fungerarar allt när spelare är skadade? På min arbetsplats så får arbetsgivaren betala dom två första sjukveckorna sen står försäkringskassan för resten och betalar ut 80% av grundlönen. Är det likadant för Hockeyprofsen? Isåfall kan man säga att föreningen sparar in pengar på alla skador. Tacksam för svar!

Micke Sundlöv Hej, Det är precis lika fast det finns ett tak på vad försäkringskassan betalar ut, den vet jag inte exakt vad det ligger på, strax under 30 000 någonstans per månad. Vi har en försäkring idag som gör att vi betalar lön i 14 dagar och försäkringskassan kommer in från 15, sen betalar vi resterande del av lönen upp till dag 90. Så det är inte så mycket pengar som vi "sparar" på att våra spelare blir skadade.
Kommentera

Johan Norrström: Utanför Lidköping på slätta serru! ;-)
Kommentera

Rumpelstiltskin: Känns för mig som inte är från Gävle, att det är mer gnäll från andra föreningar om Brynäs ska få nån krona än vad det är på andra ställen. Har Karlstad rätt nära, var en artikel i vintras om att kommunen skulle skjuta till fem miljoner extra till FBK tex. Såg inte ett ord om att det var nån annan klubb som klagade då...
Kommentera

honken21: lugn nu. Tror du bengtzén avslöjar vad som finns i julklapparna innan tomten har kommit? Näädu jag vet att han är lurig som fasen den där jäkeln! :)
Den som lever får se!
Kommentera

Sen måste Brynäs ta mer plats i Gävlemedia

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Varför har inte jag och alla andra brynäsare som går på bortamatcherna ledsnat? Varför kan inte gävleborna vara lika stolta över sitt favoritlag som  brynäsare som bor ute i landet? Varför är ni mer kräsna än oss andra?
Kommentera

Rumpelstiltskin: En sprial. Om folk börjar besöka matcher så blir ekonomin bättre. Om fler besöker matcherna så finns argumentet där och kommunen VÅGAR stötta mer.

Tänk vilket ramaskri det skulle bli idag om kommunen gick in med ex 10 mille
Kommentera

Forsberg 1978:

Nä fy fan! :) Jag bor 900 meter från Gavlerinken. Längre bort än så kan jag inte tänka mig att bo.
Kommentera

Jajjen: Hur många bortamatcher går du på per år? Hur många matcher spelas i Gävle varje år?
Kommentera

SWEATT: 6 borta, 15 hemma. Hurså?
Kommentera

Jajjen: Misstolkade ditt inlägg. 
Kommentera

SWEATT: hallå i Brynäsboken och trevlig helg !!
Kommentera

Johan Norrström: Lyckoost!
Kommentera

Jajjen: Kom igen många Gävlebor går på hockey, 5000st 2ggr i veckan. Du får det att låta som att ingen går. Gävlebor är rent generellt jävligt stolta över Brynäs tror jag men du kanske har källa på annat?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Inte tillräckligt många tyvärr!
Kommentera

Okej, Ingen Danielsson ingen Pihlström och ingen Thoresen. Vilka kan det vara tro? Blir säkert någon jävla pissvärvning så man ska gå och va besviken i flera jävla dagar igen. Ska fan aldrig mer ha förhoppningar. 
Kommentera

TobiasR: Besviken flera dagar? Hela säsongen, är jag rädd...
Kommentera

Forsberg 1978:Brynäs får fixa deg på andra sätt helt enkelt. Finallagen har mindre publik än oss.
Kommentera

TobiasR: klart de tre kan vara på BZ radar. Varför skulle han gå ut med information att Brynäs är intresserade? Är han intresserad så är det självklart att han mörkar.
Kommentera

Zappaholic: Då¨hade han väl kunnat svara med det klassiska "Inga kommentarer" typ. Men Bz är lite lurig så kanske kommer det någon bomb men det känns inte som det.
Kommentera

Här är nåt för er som så uppgivet väntar på värvningar !
Kommentera

Lite kul med alla uppskruvade förväntningar här. Det känns som att det finns goda förutsättningar för besvikelse här.

Jag väljer att ligga väldigt lågt fram tills truppen länns spikad.
Kommentera

Clarence: Tyvärr verkar det bli ett om möjligt ännu sämre lag nästa är. Snacket om 2st nyförvärv innan Sweatt försvann har nu byts mot 2st. BIF är på bakgården och lär stanna där en lång tid framöver..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du läser inte mycket, va? Ungefär hälften av de som ser Brynäs i Gävle kommer utifrån (källa: Gävle kommun). Det betyder att ca 2.500 av Gävles 90.000 innevånare går på hockey varje match, ungefär i nivå med Tingsryd och Hjo

Du har inte heller läst att Brynäs har näst mest publik på bortamatcher, men fjärde sämst snitt på hemmaplan. Att Luleå, Växjös och Skellefteås är de som har lägre hemmasnitt än Brynäs KAN ha att göra med att de har mindre hallar än Brynäs.

Att hemmastödet för Brynäs är ökänt, och alltid hamnar i botten när det ska mätas, har du förmodligen inte heller hört eller läst.

Kommentera

Powerfade:

Man får nästan hoppas de inte ser lika hopplöst på sina liv i övrigt. Laget är inte ens färdigt än och ändå råder begravningsstämning.
Kommentera

Powerfade: Uttalanden om "spets" gör ju  att det blir, som du uttrycker det, uppskruvade  förväntningar. Men det är patetiskt så lättlurade vi alltid är...
Kommentera

Johan Norrström: Men gillar du denna "kurragömmalek"/"gissa-rätt-spelare" som  ledningen bedriver  med oss då? Om man nu har spelare på gång, varför blir de aldrig officiella och klara?
Kommentera

Clarence:

Ni har inte ens sett Bengtzen utlovade spetsvärvningar än, men känner er redan lurade. That's the spirit...
Kommentera

Johan Norrström: Han snackar väl ändå för mycket. Han utlovade trots allt 2st spetsvärvningar innan Sweatt försvann....
Kommentera

Clarence:

Jo det är ju klart att de gör detta för att jävlas med oss supportrar. Finns det någon oskriven regel att man måste ha klart med samtliga spetsvärvningar i mitten av april?
Kommentera

En del lyckas alltså såga nyförvärv innan de ens är presenterade.

Bara här det kan ske...
Kommentera

Rossa:

Den bedömningen väntar jag med tills laget är spikat.
Kommentera

« · 1681179 · »