Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Värvningar inför 15/16

« · 1683871 · » Till forumet

Sv: Värvningar inför 15/16
Carl Lejonkräk: Frågan är ju vad man väntar på? Att övergångspappren ska bli klara eller på att han ska besluta sig för Brynäs eller någon rik konkurrerande förening?

Redigerad kommentar

Kommentera

Har det gått 24h snart?

Är mitt i en jävla flytt, men ger mig ändå tid att gå in här stup i kvarten.

Kommentera

Tydligen nått krångel vid övergången- lös andra klubbar
Kommentera

bradberry:

Auchinleck var ju inte inblandad i Dagen D... men
däremot i högsta grad Ike Eisenhower.
Vår Ike (BZ) har fullt upp.
Tips i väntan på H Hour... The Longest Day. Den står sig inte riktigt när det gäller action efter alla år, men det går ju ändå tex att uppskatta Sean Connery i en högst blygsam biroll och Lord Lovat med jaktgevär och pipblåsare på väg mot Pegasus Bridge.
Kommentera

Johan Norrström: Jag tycker han drar med för breda penseldrag över hela "problembilden". Att Tommy, Ove och Dacke lämnar Brynäs var oundvikligt efter säsongen som var. Att dessa tre herrar lämnar föreningen är inget märkligt alls. Sedan kan man tycka det är synd att en legend som Molin går till en konkurrent. Men ur hans perspektiv är det inget snack om att han måste ta chansen när han får den.

Att Gällstedt lämnar J20 kanske också får ses som naturligt. Han ville upp på en högre nivå, och när inte Brynäs erbjöd honom A-lagskontrakt sökte han jobb på annat håll.

Det enda märkliga uppbrottet var ju Sundlöv. För ett år sedan var han trött på sportchefsjobbet och ville börja på någonting nytt. Ett år senare lämnar han jobbet som scout, för att bli sportchef i Karlskrona. Där var det uppenbart ett bråk med ledningen i Brynäs som ställde till det. Men det kanske inte är något konstigt med det egentligen. Någon gång måste man ju gå skilda vägar, och det kanske var rätt tidpunkt att få en nystart.

Nu har Brynäs valt att gå en annan väg med Bengtzén och Bulan, vilket många fans är optimistiska kring. Jag tycker egentligen inte att dessa förändringar är av någon större omfattning. Efter att ha kört fast efter SM-guldet tror jag detta var nödvändigt. Sedan är det definitivt ingen fara på taket att vi inte skulle ha några brynäsprofiler kvar. Senaste veckan har både Bäcklin och Sjödin återvänt till klubben. Så att brynäsandan finns kvar i korridorerna i Gavlerinken är det inget snack om.
Kommentera

Skrubben: Var är Nick?
Kommentera

pekka85: Hemma hos Osten på lunch?
Kommentera

munkas: Du skulle må då va? Så du får möjlighet att rapa ur dig lite mer magsur sörja...

Var lite positiv istället vettja
Kommentera

Zappaholic: Jag håller med dig. Var positiv istället munkas!
Kommentera

Zappaholic: Nja, det hjälper väl knappast mig eller Brynäs om han hamnar i Luleå?
Kommentera

Skrubben:
Var tycker du penseln skall dras då?
Kommentera

munkas:
Inte mycket... möjligen att Osten låser upp mer pengar.
Kommentera

munkas: Tycker du inte att det är bättre att Brynäs läggs ner, det kommer ju i alla fall att gå åt helvete på alla tänkbara sätt?
Kommentera

munkas: tänkte att det skulle bli jobbigt för dig att krysta ur dig något positivt om det nu är så att BZ landar Nick. Lika bra att det går åt helvete så du får något att kommentera.
Kommentera

Zappaholic: Ännu bättre om Bengtzén landar Nick Johnson och täpper till truten på honom.
Kommentera

Skrubben: Angående Sundlöv, man saknar inte kon förrän båset är tomt. Det kanske var bra för honom att ta en paus men han saknade nog sportchefsjobbet för mycket för att kunna hålla sig undan. 

Att Molin går till en annan SHL-klubb är nog perfekt för honom, precis vad han behöver. Det kan ju även gynna Brynäs i framtiden om han eventuellt återvänder till klubben.

Brynäsandan finns definitivt. Bulan är för övrigt en utmärkt representant för just den.  
Kommentera

StefanMedS: Tydligen gick det att likställa "Hemma hos Osten på lunch" med att jag hoppas att Brynäs läggs ner och att BZ är helt värdelös. Makalöst...
Kommentera

munkas: Nä men du klagar ju hela tiden. Minsta lilla möjlighet att gnälla lite på Brynäs så tar du ju den.

Varför inte vara lite positiv för en gångs skull.
Kommentera

munkas:
Du får igen för gammal ost? Moahahaha... 😎
Kommentera

Peja:
Brynäsandan...?
Du menar vi som är nöjda med att inte åka ur och vinner guld vart femtonde år, gnäller över halvkrappigt spel inför kassa publiksiffror pga kräsna Gävlebor-andan? 😈
Kommentera

Zappaholic: Sluta tolka inläggen så negativt istället. Var lite positiv för en gångs skull.
Kommentera

munkas: Och hur ska man kunna tolka dina inlägg positivt menar du? Det är ju inte så att man jublar och hjular av glädje när man läser ditt okonstruktiva sandlådegnäll.
Kommentera

munkas: Dom flesta tolkar dina inlägg negativt så inte så konstigt. Du häver ur dig galla på Brynäs direkt du får chansen. Jag hoppas Bengtzén värvar in Johnson så kanske du blir nöjd? eller du vill väl ha Crosby eller det kanske inte heller skulle duga.. hmm..
Kommentera

Karlskrona har i alla fall gjort klart med en 16:e anfallare.
Och de ska visst ha in ytterligare 2 anfallare.
De tävlar med Örebro om att ha flest anfallare.

Kommentera

Enaranger:Sundlöv fortsätter med sina framtunga lag. Backkris i vinter?

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Börjar ta på de där 24 timmarna nu...
Kommentera

I den bifogade länken kan man höra en kort intervju med Tommy Sjödin.
Man flyttar fram till ca 50 minuter in i programmet för att höra intervjun.

Kommentera

Bellman 6,0: Det sket sig nog med Johnson.
Kommentera

Brynäsgubbe: Är det en känsla eller har du sett eller hört något?
Kommentera

Bellman 6,0: Klockan börjar bli mycket. Förstår inte vad de väntar på om affären gått igenom utan problem.
Kommentera

Brynäsgubbe: De kanske presenterar flera på en gång :-)
Kommentera

Brynäsgubbe:

Ja vet inte hur många gånger jag varit in här och tänkt, nu är det klart....men näe...skulle vara en skön valborgspresent iallafall.

Kommentera

lordi73: haha så sant. tror jag har kollat HS minst 50 gånger idag.
Kommentera

TobiasR: 50..? Refreshar 1 gång i minuten. Både här, Brynäs hemsida och Flashback...
Kommentera

SWEATT: men, hur pålitlig var den där 24 timmarsgränsen. Var inte det bara tredjehandsuppgifter?

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: 100% PÅLITLIG Händer det inget inom 10 minuter är säsongen körd!
Kommentera

Lunkan: Vad bidde det då?
Kommentera

Magkänslan säger att de inte vart nån Nick. J😩
Kommentera

Dallemas: han är klar
Kommentera

faceoff: VA HUR VAR NÄR???? Berätta!!!"!
Kommentera

faceoff: vart ser du det ?
Kommentera

faceoff: En magkänsla eller?
Kommentera

pjåtor: det var han som sa att sweatt brytit kontraktet en månad innan det kom ut i Aftonbladet. Han är pålitlig yeeees vad skönt!
Kommentera

Nä ska gå och raka mig och sedan duscha (ska på fest) när jag är tillbaka vill jag se följande: Nick Johnsson klar för Brynäs!!!
Kommentera

Forsberg 1978: tro mig bara han är klar
Kommentera

Chris11: Hoppas verkligen att det är.sant !!!
Kommentera

pjåtor: det är det, är övertygad nu. Både faceoff och säljaren i brynäs säger så :)
Kommentera

Chris11: dags att gråtrunka av glädje nu då ;)
Kommentera

mrmadhawk på twitter: nick Johnson klar för Brynäs på 2 år!
Kommentera

« · 1683871 · »