Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1167705 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Bolivar: Jag var i goa-kerala-mumbai ifjol, en fantastik resa. Kommunist staten Kerala(det är en del av indien, men är självstyrande på något sätt) var helt fantastiskt. Dit rekomenderar jag alla att åka, standard var exakt som man betalar för, allt från nåt ruff för nån krona natten till fantastisk lyx.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
250kg kärlek: Vi skippar sommarsemestern och drar iväg 4 veckor till Filippinerna i januari istället. Har aldrig varit där så det blir kul. Provade Thailand för första gången i fjol och det var riktigt trevligt.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Jag har varit i dessa områden 9 gånger, både i Cata och Karon utan att känna igen mig i din beskrivning. Vi har aldrig råkat ut för några oärliga personer. Det enda som jag tycker är jobbigt är alla transvestiter som gör närmanden och som knappast har några ärliga avsikter.
Annars måste jag säga att Thailand är ett fantastiskt land med trevliga människor, billigt och med sandstränder i världsklass, åtminstone i södra Thailand.

Det är väl som spud säger, hoppas ni har tur med vädret. Den tiden på året brukar det kunna vara lynnigt. Själv bokade vi resa i går till Thailand och Karon. 22 December bär det av och blir borta en månad. Jag älskar detta land!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

65selander:

Thailand ? Akta dig för ficktjuvar.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Gött, håll dig borta från att hångla upp en gris bara. Hoppas monsunen är nånannanstans när ni är där. Man kan ha ruskig tur när man åker dit såhär års, men man kan även ha otur..
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud: Kata Beach i Thailand. 16 dagar med Ving. Ömsom sol och regn. Men det skall bli kul att få bekanta sig med ett nytt land.

Ville till Egeypten igen men Fritidsresor åker inte dit i Augusti i år, antagligen för varmt eller så har ryssarna skrämt iväg Svenskarna ;-)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
65selander: Vart i asien ska du besöka? Hur länge?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

65selander:

Jag är inte ute efter aya napas uteliv utan mest värmen och kanske en liten solbränna.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

mattias - 74: Cypern funkar men det lär inte bli så lungt och skönt som du hoppades på. ;-)

En annan har 29 dagar innan flyget lyfter till Asien.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

65selander:

Igår bestämde vi oss att ta första bästa resa som finns. Vi fick dom 2 sista platserna på ett flyg till Cypern på Fredag. Bättre än ingenting. Skönt och få lite värme. Är trött på detta väder nu.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud:

Nu vet jag inte vart du bor men om du bor i de norra delarna av landet så är det nog inte så svårt att hitta Kantarellskog !

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Aldrig. har provat det engång och det gör jag aldrig om. Gick en hel jävla sensommar och fann inte en svamp. Har ett berg som återkommande fyller min frys, den får räcka.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud:

Inte lätt att hitta nya ställen men man kan försöka.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Jo jag vet, men jag har ganska många mil att åka för att kunna plocka i sommar så jag vill inte bara hitta små, som jag läst att en del råkat ut för. Så om nån vecka ska jag också ge mig på ett försök.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

spud:

Sambon har ett ställe som ligger utanför Björklinge där hon plockat varje år. Vissa är gigantiska och en del små. spelar egfentligen ingen roll hur dom är, alla går att äta. Trattkantarellerna kommer ju i September.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Är du i uppsala trakten och hittar nu? Många små? Har försökt följa kantarell utvecklingen i landet, till den når mina breddgrader. Även fast fjolårets rekord fångst ännu inte är slut så rycker det lite i svampletar benen.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Så har man kommit hem från skogen. 7 liter kantareller på 1 ½ timme . Blir gott med en kantarellsås till grillningen imorgon :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Moreno:

Fridhemsplan. Vandrarhemspriser men nästan hotellstandard.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Hej är det någon som kan rekomendera något bra och billigt boende i stockholm. Jag ska ner senare i höst och bara stanna över natten. Har tidigare varit på bla långholmen och det var väl schysst men testar gärna ngt annat.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
spud/mattias -74: Här är domen om ni är intresserade
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Det tingsrätten gör skillnad på är att Greven och hans fru som båda var ytterst nära att bli mördad måste leva vidare med att varit med om ett mordförsök. De själva är brottsoffer, sen kan jag tänka mig att fruns graviditet höjde upp skadeståndet. För GM var ju ytterst nära att släcka 3 liv där.
I ditt fall är inte din svärmors anhöriga brottsoffer i samma utsträckning.

Just det fallet med greven lär det gräma åklagaren å det grövsta att han inte lyckades få exfrun åtalad och fälld för anstiftan till mordförsöket.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lumber Jack:

har en liten fundering. Hörde igår att den personen som sköt mot " grevens " lägenhet i gamla stan i stockholm fick 10 års fängelse för mordförsök. När min kära svärmor bragdes om livet för 2 år sedan fick gärningsmannen 10 år för mord ( tifidigare ostraffad för grova våldsbrott ) . Det jag reagerade på var att skadeståndet i grevens fall är 100 000 till de anhöriga medans i mia och hennes familjs fall 50 000 per barn, vet du eller nån annan hur de gör när de bestämmer skadeståndssumman. Det jag reagerade på mest var att varför betala ut så mycket till personer som överlevt medans du har förlorat nån inom släkten får mindre. För mig finns det ingen rim och reson för 5 öre. Skall tilläggas att ett människoliv inte går att ersätta för alla pengar i världen men jag hoppas verkligen att nån kan svara på denna fråga. Det känns lite som om de gör skillnad på folkj och folk !

// M

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Inget att tacka för, ge mig din spritranson bara så är vi kvitt. ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lumber Jack:

Tack, det där såg bättre ut !

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Herminator:

Helvete vad dyra sista minuten resorna är nu. Mellan 5 - 7000 per person / 1 v.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Ladda med Mygg-A om ni ska till Zakhyntos. Myggdjäklarna är små men snabba som blixten. Chansen att se havsköldpaddor är hög men skippa "Smugglers Wreck". Det är en enda stor turistfälla.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

65selander:

Tror det lutar åt zakhyntos nu som det set ut men vi har andra alternativ också. Ali är en törstig sate :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: När du har bestämt dig så messa mig så skickar jag 66berglund dit. Då önskar du att ön vore lika stor som Australien. Fråga Ali;-) För några år sedan var jag på Egina och det var en rogivande plats ca 1h til Aten med flygbåt om man vill se lite trafik. Men allting växer ju efter tiden...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: När du har bestämt dig så messa mig så skickar jag 66berglund dit. Då önskar du att ön vore lika stor som Australien. Fråga Ali;-) För några år sedan var jag på Egina och det var en rogivande plats ca 1h til Aten med flygbåt om man vill se lite trafik. Men allting växer ju efter tiden...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Stigsson:

Ja vi kanske borde åka du och jag :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Du har alltså kommit upp till min nivå nu med andra ord. :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Stigsson:

Party ? Jag har slutat festa, nu är jag bara allt som oftast salongsberusad och lägger mig vid 22. Penisionärsvarning? :)

låter som ett bra resmål för mig.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Väljer du Zakynthos så kan du välja Argassi som i alla fall var mindre party och lugnare för några år sedan då jag var dit.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Både Zakhynthos och grannön Kefalonia är relativt lugna resmål, och dessutom lite grönare och lummigare än många andra grekiska öar.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Icke! Ska man campa ska man göra det i Göteborg på Lisebergsbyn. Välkomna! :D
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Stigsson:

Ok Tack, finns en del att välja på som det verkar. Det slutar väl med en Campingsemester i Borlänge på Mellsta :)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Vi åkte till korfu förra hösten men valde bort staden och dom mera kända ställena på norra delen av ön. På sydsidan fick vi definitivt mer lugn och ro.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Zakhyntos är fint, Jag har varit där o upplevde en jordbävning. Korfu är fint oxå som ett tips.
Agia Marina på Kreta är bra var där för nån månad sen.

Själv tänker jag nog inte åka till Grekland nåt mer eftersom det var så fruktansvärt dyrt. Dyrare än i Sverige pga av kronan är så låg. :(
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

LL:

Zakhynthos verkar mysigt, nån som vart där och kan berätta om det är ett bra resmål, likaså Lefkas och Patmos verkar intressant.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Salle:

Tackar för alla tips skall kolla opp det där.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Agia Marina på Kreta är ett bra ställe. Jag och sambon åker dit varje år, det är inget partyställe men det finns många restauranger och en del barer och dessutom en mycket fin strand vid havet. Annars kan du också kika på www.kalimera.nu, det är en sajt bara om Grekland (kalimera är grekiska för goddag, för övrigt) med tips från resenärer om olika ställen.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Skiathos är klockrent om du vill ha en lugn semester med sol och bad.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Rethymnon på Kreta. Om det inte exploaterats sönder på sistone.

Annars är Malta ett, iofs ogrekiskt, alternativ.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Nån som har tips på förslag på vart i Grekland man skall åka på semestern med sambon om man vill ha lite lugn och ro och slippa vilda nätter och massa högljudda 18 åringar framåt småtimmarna utan bara njuta av semestern med god mat och trevligt socialt folk !
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
En artikel om några paleontologers utflykt till ett Creation Museum

"The 27 million dollar, 70,000-square-foot (6,500-square-metre) museum which has been dubbed a "creationist Disneyland" has attracted 715,000 visitors since it opened in mid-2007 with a vow to "bring the pages of the Bible to life."

Its presents a literal interpretation of the Bible and argues that believing otherwise leads to moral relativism and the destruction of social values."


"Daryl Domning, professor of anatomy at Howard University, held his chin and shook his head at several points during the tour.

"This bothers me as a scientist and as a Christian, because it's just as much a distortion and misrepresentation of Christianity as it is of science," he said."
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Läste nu och såg att det kunde misstolkas, ja det är härligt=bra att det höjs var verkligen på tiden (= Och eftersom dom nu tagit ett bra beslut kan dom fortsätta på den fronten och släppa sprit monopolet!
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

fettsteffe:

Det är väl bra att dom höjer straffet för mord ?

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Jag förmodar att Storbritannien inte har lika stora nedskärningar inom skolvärlden som här i Sverige. Man kommer i varje fall, från och med nästa år, att i Storbritannien införa ett lärartest som ska förnyas vart femte år för att "se till att dåliga lärare utgallras". Om jag förstår rätt så ämnar man också minska det statliga inflytandet på skolan.
Kommentera

« · 1167705 · »