Café

49272 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 1460892 · » Till forumet


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
NuMo: högre iq jo tjena

ungarna pratar som om dom vore 5år gamla

Är det en kuk hon ritat på teckingen man ser vid 3:06....normalt....

ungarna börjar väl suga varandras bröst när käringen går bort antar jag...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
mattias - 74: Japp :-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Lite humor är allt boblefotball...;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Friman SR:

Mark Reale förlorade kampen mot Chrons sjukdom.

Riot har man lyssnat massvis på..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Reklam när den är som allra bäst:

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Friman SR: Eko? ;-)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Lumber Jack: Jag försökte lägga in en länk, men det fungerar varken i messet eller som bifogad länk. Mattias - 74 har samma problem nedan...
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Hehe, det här måste väl vara ett skämt? Öviksbo förvisso, men ändå...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ÖstrandsNisse: Han inte bli profet i sin stad.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
ÖstrandsNisse: Anlita en snubbe som både särskriver och felstavar känns ju tryggt om man vill ha hjälp med uppsatser eller CV. =)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
73Sjöbba: Hittade ingen vettig tråd via iphonen men i bandyn nu mellan USA-kaz är det snudd på parodi , snön vräker ner å det liknar mer småskolebandy på en halvt oskottad parkering än ett bandyVM.

Bandyns baksida :)
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Okej, snöskoter. Extremt roligt att köra och är det lössnö så kan man nästan kissa på sig av lycka.

Den här killen har iaf sjuk tur när han kommer upp på åskammen.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: Kissa av lycka och skita på sig av skräck. Gränsen emellan dom är hårfin ibland.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Salle: Ja, millimeter från ett säkert fall ner i Nangijala det där. Men resan upp var säkert rätt trevlig.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

För alla oss som var med, missa inte detta!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Dream Team:Pop tidning?Var lika mycket hårdrock i den då.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: killen måste vart riktigt riktigt snöblind, för man ser ju hur tydligt som helst att man inte kan åka upp där. han hade nog vart ute ett par timmar....
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Den här bilden blir säkert sönderklippt, men jag länkar den så kan de som önskar läsa den ändå.

fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/430727_10150521990686386_607866385_9368899_1044907014_n.jpg 

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Metal Guru: Dom där kärringarna finns bara i Amerkat, skit i det....;-) Jag kör en cover här nu, platsar inte i din heavycovertråd, men det det är coverhumor från hjältar som spelat i Heavy Metal Kids å det duger länge det...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=hR0vex-szPI

Rock on...............

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Vill bara dela med mig av mitt favoritband Dynazty, som släpper sitt 3:e album Sultans Of Sin nu den 29:e feb, de två tidigare albumen heter Bring The Thunder(2009) och Knock You down(2011). Unga duktiga musiker, sångaren heter Nils Molin och är från Kilafors i Hälsingland, han har en gudomlig röst. Hoppas att ni gillar det.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Friman SR:
"Dom där kärringarna finns bara i Amerkat, skit i det....;-)" 

Min poäng med den länkade bilden, var att sådana kärringar inte ens finns i Amerika, utan det är en liten anekdot utan verklighetsanknytning planterad av människor med ekonomiskt intresse i att vapen ska få säljas fritt i USA.

Men det exploderade inte, som jag trott, på svenska sociala medier. Och inte här heller.

Gary Holton är btw aldrig fel!

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Marilyn Manson är Marilyn Menson i Mexico. Han är helt drogfri tjoflöjt, talar flytande spanska och sedan fuskar han och hans gäng i fotboll mot försvarslösa galna kärringar, fy faan. Kolla själv, jag garvade gött...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=1-DLlE0FiJc&feature=related

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

GRATTIS vickan och Daniel till en liten Prinsessa. Det var väl kul ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Sveriges största samtalsforum gick i graven i helgen nu har gymnasisterna från mediaprogramet 2011 tagit över, skall bli intresant att se lyssnar siffrorna efter en vecka. Sveriges Radio kan väl fixa ett nytt program om dom vill föra fram nya programledare? Eller?
Att bara kasta dom gamla på "soptippen" tycker jag är ganska hemskt!

Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Roligt klotter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Poffa: För tankarna till "the Castle of Aaargh".
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Vilken härlig resa tillbaka till 70-talet :-)
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Blizzard:

Vet inte om detta fungerar, men du kan ju kolla?

Du får bortse från de där roliga märkena i hörnen av PDF-filen ;-)

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Gidde: tack som fan! :) Vart intresserad hur det går för dom där idioterna för innan dom blev fällda så läste jag hela FUP'en (förundersökningsprotokollet) helt störda människor!
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Nu får brynäsarna tolka det här som att jag inte önskar dom guldet men jag är faktiskt allmänt nyfiken.

Om jag fattar artikeln rätt så har alltså Dackell satsat pengar på att BIF ska vinna SM-guld och allt detta medan han fortfarande är aktiv i klubben? Nu verkar ju det här vadet dock inte har skett via något spelbolag eller motsvarande men jag tyckte ändå det var intressant.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle:Exakt vad är du nyfiken på?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Storhonken: På om det inte fortfarande är förbjudet att spela pengar på ett lag eller en serie som man själv deltar i.
Kommentera


Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Blizzard: ja precis! Ett ännu bättre exempel. Är inte sånt här totalförbjudet från hockeyligans sida?
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: trodde också det var de. Man kan ju inte liksom låta det vara lagligt att spela sig själv som vinnare för att "då gör man allt för att vinna, som man endå skulle ha gjort" samtidigt som man inte får spela sig själv som förlorare...
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Blizzard:Det förbjöds dock för spelarna efter Connys vinst! Att spela på sig själv alltså. Dackells spel på sitt lag måste verkligen ligga i gränslandet.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: "Nu får Brynäsarna tolka det här som att jag inte önskar dom guldet men jag är faktiskt allmänt nyfiken."

Jag kan stilla din och andras ev nyfikenhet.
Dackell har satsat pengar i ett privat och slutet sällskap, där en person åtagit sig att vara bookmaker och således riskerar att förlora sina egna pengar eller gå med vinst.
Inte konstigare än när vi åker på en golfresa och samtliga deltagare är med på att satsa lite pengar på vem som ska vinna, göra flest birdies, har lägst bruttoscore osv osv.
Heller inte konstigare än att några domare får sig en bit mat i Willes restaurang efter matchen i förrgår.
Är det nåt mer okontroversiellt du undrar över, så hör bara av dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Huge: Även du måste ju förstå skillnaden här. Din liknelse haltar. Närmare sanningen hade ju varit om en anställd satsar pengar på att det egna företaget kommer att gå med vinst.

Dackell är (var) anställd av Brynäs och går under hockeyligan/hockeyförbundets bestämmelser, det är ju inte alls samma sak som att en privatperson satsar pengar. Det är ju samma sak som med socker-Conny där, han satsar pengar på något han själv direkt kan påverka.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.

Kapitel 2, paragraf 3:

Spelare, tränare, övrig lagpersonal, domare och funktionärer ska inte medverka i vadhållning eller spel avseende ishockeymatcher som kan rubba förtroendet för svensk ishockey.

Detta innebär att spelare, tränare, övrig lagpersonal, domare och funktionärer inte har rätt att delta i ishockeymatch om vederbörande själv eller genom ombud medverkar i vadhållning, som gäller resultatet eller händelse i samma ishockeymatch.

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Det finns alltså bara regler för vadslagning om enskilda matcher.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Du har missat hela poängen. Dackell har satsat pengar i ett slutet privat sällskap där samtliga deltagare riskerar sina egna surt förvärvade pengar.
Har ingenting med hans ev arbetsgivare och dennes förhållande till liga eller förbund att göra.
Det är din liknelse som inte bara haltar, den verkar ha fått hela benet amputerat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Huge: Förutom ordet "slutet" där så är det ju ingen skillnad mot att spela hos ett spelbolag. Där riskerar också alla parter sina pengar. Du måste ju förstå sammanhanget, dvs. att dackell satsat pengar på något han själv har möjlighet att påverka med hjälp av sin arbetsroll.
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Vid närmare eftertanke så tycker jag att Dackells satsade pengar mest kan liknas vid det som säkerligen brukar förekomma i alla omklädningsrum i ES:
spelare som satsar pengar på lite olika saker inför en match, ex första målskytt, vem som gör avgörande målet osv. Vill minnas nån artikel under säsongen där man fick sen en lista på väggen där spelarna angett hur mkt dom satsat och sen tog vinnaren hela potten, om det nu blev nån vinnare.
 
Kommentera

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Olle: Du famlar efter halmstrån. Hade han medgett att spelet hade placerats på nån officiell och godkänd spelfirma så är det nåt helt annat och hade kunnat bli föremål för en granskning.
Men här handlar det om ett slutet privat sällskap där samtliga deltagare valt att delta och därmed också valt att självmant riskera att bli av med det dom satsat.
Man kan isf möjligtvis hävda nån form av illojal konkurrens då den privata bookmakern i det här fallet "snor" pengar av ex Svenska Spel eller nåt, men det är knappast Dackells problem.

Sen har Dackell spelat på att det egna laget ska vinna, och inte att man ska förlora.
Dvs, hans egen prestation som spelare kan bara påverka resultatet i den riktning och mot det resultat han själv valt att satsa på.
Väljer han då självmant att spela uselt för att man ska förlora så motverkar det ju poängen med att han satsat på vinst, så jag ser ingen poäng i varför han skulle agera på det sättet, om han nu inte själmant vill slänga bort sina egna pengar för att han tycker att det är roligt.
Kommentera

« · 1460892 · »