Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

« · 971237 · » Till forumet

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
Ska iväg på konsert idag.

Ni som har vägarna förbi Nolaskolan i Örnsköldsvik borde verkligen passa på att se dessa ikväll (se länk)

Finns biljetter kvar, och konserten startar 19.00!
Kommentera

Wayne Gresky: Tommy Schjödin eller Ove Porslin.
Kommentera

Wayne Gresky:
Skogsmulle..?
Kommentera

Har någon annan råkat ut för att det är en helröd svamp i en påse maed Ahlgrens bilar? Vem stämmer jag?
Kommentera

Sitter och lyssnar på Gessle på TV1. Själv är jag ingen direkt fan av Gessle men onekligen har han gjort många hits. Många av låtarna är faktiskt riktigt bra.
Kommentera

Linnea: Haha.. sådärja. Både hängslen och livrem på samtidigt ;-)
Kommentera

Dream Team: Jag sa funderar på att köpa en ny. Funderar being the key word=)
Kommentera

Linnea: Jag säger bara - Äntligen! ;-)
Kommentera

Portello: Du kan få köpa min funderar på en ny. En alldeles förträffligt driftsäker Nokia 3210. Världens bästa telefon=)
Kommentera

Portello:

Rekomenderar Sony Eriksson K610i har mp3, 2mp kamera, videosamtal, liten och smidig. Är själv innehavare av en sådan och är mycket nöjd :) Låg på 1600 kr tror jag, för ett halv år sedan då jag köpte den. Betalde starx under 2000 kr men jag köpte minnes kort med.

I övrigt rekomenderar jag sony erikssion överhuvud taget, aldrig haft problem med dem.
Kommentera

Portello:

Vad är du ute efter då? MP3, bra kamera, andra funktioner...?
Kommentera

Funderar på att köpa mig en ny mobiltelefon, men vet inte riktigt vad jag vill ha för någon. Någon här på HS som har tips på en prisvärd telefon ?
Kommer att köpa den med refill, ej abbonemang.
Kommentera

Paddan: Har ni sett nya "Adressändrings"-reklamen. Den med svampar och Kenya. LOL
Kommentera

Paddan: Dra du åt Nederkrokom eller nåt...
Kommentera

Salle: Jo, jag förstår att det var viktigt med just pkåster
Kommentera

Poffa: Nu i em har dom tydligen "fixat det" och sen dröjer det ändå 24 timmar tills allt skall vara igång igen?

[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article1572705.ab]Men det blir ju pkåster på såren iallafall[/url]
Kommentera

Då har en del av barndomen gått ur tiden. Konstigt nog hittar jag inget av hans arbete på youtube så vi får hålla tillgodo med den här "hyllningen".

Slas pratar jag om förresten.
Kommentera

Salle: Hmm, en server har kraschat. Buu-freakkin'-huuu. Att en så stor leverantör inte har redundanta system är pinsamt. Till och med lilla vi med 300 användare har redundans på mailen, då vi vet hur mycket viktig information som flödar den vägen.
Kommentera

Igår em skrevs det ju lite om att "internet var nere" och att Telia hade problem.

Detta har gjort att jag inte kunnat komma åt min e-post sedan dess.
På Felias hemsida så har det stått detta eller liknande.

Aktuellt
Störning E-post
Det är för tillfället störningar i vår e-post-trafik. Felavhjälpning pågår.
Uppdaterat 080104 kl 12.30

Länge och väl stod det en bäraknad tid att det skulle vara fixat men den tiden flyttades hela tiden framåt och nu "lovar" dom inget längre.
Nu väntar jag inget viktigt, förutom några vetgirig-kamper, men det är ändå lite irriterande. Men det lär ju finnas många som har jobmail och dyl via Felia.

Är det fler därute som är drabbade och ev har mer info?
Kommentera

Läste lokalblaskan till frukostteet.

Skribenten Bertil Bängman har spått 2008 på de lättsinniga lördagssidorna. Detta hade han funnit i kaffesumpen för november månad:

"Innebandylaget Lamadjuret från Örsundsbro möter speedwaylaget Getingarna från Stockholm och fotbollslaget Älgarna från Härnösand i ett triangeldrama. Rugbylaget Pingvin från Trelleborg kunde inte komma för att speedwaylaget Kaparna från Göteborg snott deras flygplan. Lamadjuret spottar på Getingarna, som ilsknar till och sticker Älgarna, som blir förbannade och stångar Lamadjuret.
Ingen vinner."
Kommentera

I morgon blir det serious gaming nere i källaren :=
www.tomshardware.se/multimedia/hogtalare/20041130/
Kommentera

Wayne Gresky:

Thore Skogman är död.

R.I.P
Kommentera

Poffa: Du kan inte vara från denna planet!
Kommentera

Leif GW Platon: Jag kan bjuda på denna. Men den är inte på 721.
Kommentera

Poffa: Skärmdump? Jag vet att jag inte hade det men ändå...

Hur som helst väldigt imponerande! just 700 känns som en magisk gräns för mig, ja jag erkänner jag har inget liv.
Kommentera

Leif GW Platon: 721.
Kommentera

Är det möjligt att nå 700 poäng i detta spel? jag har 677.
Kommentera

Wayne Gresky: :-))
Ja, där kan man snacka om urvattnat begrepp...
Kommentera

Huge: Säg det till de som spelade 7 omspel i FA-cupen!
Kommentera

Wayne Gresky: Iofs en dum fråga från mig kanske.
I en äkta cupmatch så bör det väl avgöras i en enda match.
Kommentera

Huge: I alla andra cuper jag sett har det varit bäst av en. Dessutom räknas varje sekund när det gäller utslagning. Så se till att sitta på en snabb uppkoppling och dator!
Kommentera

Wayne Gresky: Är det en (1) avgörande match på direkten i HS-cupen, eller möts man två gånger (hemma och borta)??
Kommentera

knaskamilla: Ja man kan väl tycka att det är såna fall kvinnojourerna borde ägna sig åt...
Kommentera

Wayne Gresky:

Fick mig att tänka på den här boken.
Kommentera

mattias - 74:

...litterärt genom brott? Nja, men vad gör man när man är för gammal för att råna banker? Fast hoppas du får permis till jul, 'mattias'.

författare Stadshagen
Kommentera

Alisandali:

Det vet inte jag fråga honom.
Kommentera

mattias - 74:
Rescentionerna har han skrivit dom själv också , eftersom alla var anonyma .
Kommentera

Paddan:

Så har jag efter att ha sett en intervju med svartenbrandt på lokal tv här i Uppsala bestämt mig för att beställa hans bok. "Men saknar kärlek"

Efter mer än 40 år bakom galler så skriver han en bok om sitt liv och den har fått bra rescentioner.

Ett julklappstips kanske :)
Kommentera

Paddan: Och här på svenska.

Om det hela inte var pinsamt nog hur hade det blivit om verkligen han fått en gorilla?
Kommentera

Är det här att skämmas för sin mamma i skolan?

"The pupil's mum had ordered an agency to give her son a "surprise" on his 16th birthday - and the teacher had even agreed to film the prank.

But it all went wrong when the unnamed company sent a stripper dressed as a policewoman instead of a "gorillagram" - in what it called a booking error."
Kommentera

Konceptet:

HAHA Fan vad kul du är Mupp :)
Kommentera

mattias - 74: Nu har även du chansen att bli känd. Bara att söka. Dessutom i Stockholmsområdet så du har chasen att se Bajen ofta.
Kommentera

Metal Guru:

Fan vet om man inte kan få gråa hår som översättare också. Minns en Rosa Pantern-rulle där Sellers stämt träff med Mr You Know Who i receptionen på ett hotell i Hong Kong.

I bioversionen så lät man väl det bero och översatte aldrig. Men i VHS och DVD-versionerna är det Mr DuVetVem som gäller och hur kul är det :-)
Kommentera

Huge:
"Die schlange is traurich!!!"
Kommentera

Den svenska översättningen av Brett Easton Ellis American Psycho är vidunderligt dålig. Inte ett slanguttryck som kommer ut genom rätt kran. Synd på en sådan vacker och söt bok.
Kommentera

« · 971237 · »