Lumber Jack:
Våra grannar har skaffat en kamphund och jag förstår varför vissa blir aggresiva. Dom rastar den max 2 gånger om dagen och typ 10 minuter varje gång. utan att ha hund själv så vet jag att en hund av den rasen måste ha flera timmars promenad. Att den sedan skäller hela nätterna så inte vi kan sova stundtals och morrar och är aggresiv åt brevbäraren i porten är väl ett tecken på att de inte har disciplin på den. Kan man ringa Djurens vänner och säga att de vansköter hunden ? Den är inte gammal heller max 1 år.
Börjar bli jobbigt nu när sambon tom fått skaffa öronproppar för att sova bra.
Salle:
Hörde om det där när vi var på väg opp till Borlänge. När vi passerade Gävle var det en intervju med en av killarna på lokalradion som svarade på kritiken från myggforskaren som sa att killarna var korkade att det är ett gammalt vad och jag håller vad jag lovar, dessutom så är han inte läkare utan myggforskare. Själv tycker jag dom är idioter men det behöver man väl inte skriva det står ju i tråden klart och tydligt..
Paddan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5426523.ab
Om man är tillräckligt dum och inte förstår hur man fjudar eld på något eller vars man bör göra det så kan man alltså inte bli dömd för mordbrand.
knaskamilla: Det är inte säkert du får fram ägaren via SMS heller. Företagsbilar, leasingbilar och en del andra fordon har ingen personlig ägare.
Oavsett vilket så är ju 11414, dvs Polisen, det bästa tipset. De kan endera komma på plats eller ge dig instruktioner för vad du ska göra.