Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Det finns idioter

« · 1172663 · » Till forumet

Sv: Det finns idioter
Metal Guru: Märklig kommentar, hade aldrig valt att handla med ett företag som utan undantag försvarar demokratin.
Kommentera

Metal Guru: Om han sagt Nordkorea är ett jävla skitland där Kim Jung Il är en galen tyrann, hade du fortfarande gormat om inskränkt människa som inte vill vidga sin världsbild?
Kommentera

Metal Guru: Var god och vidga mina vyer, ödmjuke världsmedborgare.
Kommentera

scim:
Det inlägg som du öppnade med imorse är skrivet av en väldigt inskränkt människa, en människa som jag inte hade skickat ut i världen som representant för mitt företag.
Den människan har ingen som helst känsla för hur olika kulturer fungerar, och strävar absolut inte efter att vidga sin världsbild.

Slutkommenterat.
Kommentera

Metal Guru: Du är mer än välkommen att kommentera det jag tog upp, istället för att slänga ur dig en massa trams.
Kommentera

scim:
Tack detsamma!
Kommentera

Metal Guru: Godmorgon yxskaft.
Kommentera

scim:
nej, det är ju helt förkastligt att inte alla tänker som dig.
Kommentera

...i Thailand.

När jag var där för...hmm, två år sedan tror jag, så fick jag rätt obehagliga vibbar av deras blinda dyrkan för sin populistiske kung, speciellt i de södra delarna där han tagit äran för all upprustning efter tsunami-katastrofen.

Försökte diskutera ämnet med några Thailändare men de var helt jävla hjärntvättade, deras åsikt var mer eller mindre att alla infriade löften var till kungens förtjänst och allt annat var politikernas fel.

Hursomhelst, nu har en person dömts till 18 års fängelse för att ha förolämpat denne självgode konung.

Thailand är ett jävla skitland.
Kommentera

...och fjorton misshandelsåtal.
Kommentera

knaskamilla: Jag rekommenderar ett stycke tvångssterilisering.
Kommentera

Lumber Jack:

Och dessutom, hur jävla kul kan det vara att hålla på att föda barn hela tiden? Särskilt om man inte får njuta frukterna efteråt, liksom...
Kommentera

knaskamilla: Helt klart ett fall av olämplig förälder. Istället för att göra något åt vad som fattas henne avlar hon på och tror hon ska kunna trötta ut soc. Men vem vet, vid unge 20 eller så kanske hon inser att hon måste byta taktik?
Kommentera

Det här tycker jag känns lite...tveksamt.
Kommentera

hellge: Lustigt hur ett land som ska vara så fritänkande ändå kan vara så inskränkta.
Kommentera

LL:

...och tänk dessutom att det var en sån fanatiker som satt på världens mäktigaste ämbete i 8 år.

Det är är dock en stor skillnad, de kristna fanatikerna är framröstade, vilket gör det hela nästan ännu mer makabert.

Jag är glad att vi bor i Europa där religösa fanatiker är mycket mer marginaliserade
Kommentera

LL: ...i princip obefintlig i, framförallt den amerikanska södern. Förresten, varför lära ut något överhuvudtaget... förutom att allt som står i Bibeln är sant och följer man inte Bibeln till punkt och pricka så kommer Gud att straffa oss. Fast straffen vet vi inte vilka de blir, de kan bara Imamer... jag menar prästerna för diverse församlingar med försvinnande få medlemmar... uttolka.
Kommentera

mattias - 74: misstänker du vanvård av hunden kan du ringa polisen och anmäla ett misstänkt djurplågeri. Även ifall polisen inte skulle göra något omedelbart är det alltid bra att det finns en tidigare anmälan ifall något skulle hända eller om fler skulle anmäla dem.
Kommentera

mattias - 74: Då är det bara att ringa bostadsbolaget. Det är deras ansvar.
Kommentera

spud:

hyresrätt!

Kommentera

mattias - 74: Är det en bostadsrätts eller en hyresrätt?
Kommentera

Lumber Jack:

Våra grannar har skaffat en kamphund och jag förstår varför vissa blir aggresiva. Dom rastar den max 2 gånger om dagen och typ 10 minuter varje gång. utan att ha hund själv så vet jag att en hund av den rasen måste ha flera timmars promenad. Att den sedan skäller hela nätterna så inte vi kan sova stundtals och morrar och är aggresiv åt brevbäraren i porten är väl ett tecken på att de inte har disciplin på den. Kan man ringa Djurens vänner och säga att de vansköter hunden ?  Den är inte gammal heller max 1 år.

Börjar bli jobbigt nu när sambon tom fått skaffa öronproppar för att sova bra.

Kommentera

mattias -74: Jaha, så har en kamphund varit igång igen. Denna gång med en lycklig utgång för oss som rör oss i området, patrasket bor nämligen brevid det motionsspår jag och Figo brukar nyttja oss av.

Undra om det inte vore en bra idé att polisen fick rätt att fara runt och sporadiskt skjuta av dessa onödiga hundar när andan faller på?

allehanda.se/start/solleftea/1.1208749
Kommentera

Salle:

Hörde om det där när vi var på väg opp till Borlänge. När vi passerade Gävle var det en intervju med en av killarna på lokalradion som svarade på kritiken från myggforskaren som sa att killarna var korkade att det är ett gammalt vad och jag håller vad jag lovar, dessutom så är han inte läkare utan myggforskare. Själv tycker jag dom är idioter men det behöver man väl inte skriva det står ju i tråden klart och tydligt..

Kommentera

Ytterligare ett exempel på att Darwins teorier stämmer. Ett visst frågetecken dock för hur generna tog sig så här långt...
Kommentera

Paddan: Den här historien är så konstig så att den är svår att tro på. Jag antar att det saknas viktig information i artikeln.

En tio - 13-åring som gör abort i hemlighet, utan sin mamma, men med sin styvpappa.

Det verkar vara många som hållit för öron, ögon och mun.

www.aftonbladet.se/nyheter/article5495634.ab
Kommentera

Paddan: Undrar om det var samma pool Jesus morsa badade i?
Kommentera

Den här mamman får nog svårt att få någon ersättning från sin stämningsansökan.
Kommentera

Lumber Jack: Tänk att du har så svårt för olika kulturer och andra religioner än de du är van med. De tänker olika bara.
Kommentera

Ja, vad säger man?

Från SVT-Text s. 134:
" Halverat straff för hedersmord

En 29-årig man, som sköt ihjäl sin
våldtagna syster, har fått sitt
fängelsestraff halverat av en domstol
i Jordanien. Mannen hävdade att mordet
skett i "hederns namn".

Kvinnan försvann hemifrån i sex måna-
der efter det att hon våldtogs i fjol.
Polisen höll henne i skyddsförvar. När
hon sedan överlämnades till familjen
sköt brodern henne direkt med tolv
skott i olika kroppsdelar.

Mannen dömdes till 15 års fängelse
2008, men blir nu fri efter 7,5 år.
Mord straffas med döden i Jordanien,
men sk hedersmord är förmildrande. "

I ett normalt land med normalt funtade människor och ett åtminstone hyfsat fungerande rättssystem hade knappast sett mordet som en förmildrande omständighet. Där hade man möjligen kunnat få lite "straffrabatt" om brorsan hade avrättat den som våldtagit systern.

Man får helt enkelt travistera Job Andersson: I Jordanien ä' folk dum i huve - nå jävulskt!
Kommentera

En del kan inte vänta.

op.se/are/1.1154840
Kommentera

Paddan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5426523.ab

Om man är tillräckligt dum och inte förstår hur man fjudar eld på något eller vars man bör göra det så kan man alltså inte bli dömd för mordbrand.

Kommentera

Wayne Gresky: Det betyder väl att den varit på And(or)ra sidan och vänt. *höhöhö*
Kommentera

difzi: Nu fick jag ett paket som det står Andorra på...
Kommentera

Wayne Gresky:

haha, de var verkligen... ...skickligt gjort av dem :]
Kommentera

Fick just reda på att en levarantör bytt från DHL till TNT. Jag känner att det är en jäkligt trolig orsak till att mina pallar som skulle skickas från Frankrike till Sundsvall (och varit framme senast igår) numera befinner sig i Spanien!!!
Kommentera

Poffa:
Ett annat tips är att om man får ut hunden och den är illa därann, så ska man blöta tassarna så fort som möjligt.
Tassar och tunga är värmeregulatorerna på en hund.

Att låta den dricka glömmer nog ingen bort.
Kommentera

knaskamilla: Det är inte säkert du får fram ägaren via SMS heller. Företagsbilar, leasingbilar och en del andra fordon har ingen personlig ägare.

Oavsett vilket så är ju 11414, dvs Polisen, det bästa tipset. De kan endera komma på plats eller ge dig instruktioner för vad du ska göra.

Kommentera

Registreringsnumret slutar på 846.
Kommentera

Metal Guru:

Nä, på nätet får man inte veta ägaren, du måste sms:a.
Kommentera

Ser nu att det finns en sån här tjänst.

Vem vill SMS:a?
Kommentera

knaskamilla:
Försökte faktiskt ta reda på det.
Men den här sidan gav inget svar.

Mer än att det var en Renualt, den registrerades för trafik i Sverige 2000-01-20 samt att kopplingsanordningen är KULA, förståss.
Kommentera

Metal Guru:

En lösning kan vara att sms:a bilregistret och ta reda på vem som äger bilen, för att på så vis möjligtvis kunna ringa den personen.

I länkad artikel står det pyttelite om att ingripa.
Kommentera

Metal Guru: Jo, prio 1 se om man kan hitta ägaren och kolla om den går att resonera med och prio 2 försöka kontakta polis är väl alltid en schysst ordning att testa, innan man tar till egna åtgärder. Och beroende på hur illa det verkar, eventuellt vänta en stund och notera hur länge bilen varit utan tillsyn innan man tar sig in.
Kommentera

Metal Guru: SOS Alarm. Hur kan jag hjälpa dig?  Eller nåt. ;-)

Kommentera

Salle: Ingen aning - låter sinnessjukt om det som sagt är någon som haft koll på bilen under en stund och gjort en invändning om nöd för att han eller hon trott att barnet mått dåligt. Jag hade skrivit av det med vändande post, det finns alldeles tillräckligt med _riktiga_ brottmål, förutan att hålla på med sådant!:-)
Kommentera

K70:
Gissar att det bästa att göra är att ringa polisen, och rådgöra med dem - och om de inte kan komma fram i tid, bestämma tillsammans med dem hur JAG ska göra. Så att ett eventuellt inbrott är sanktionerat redan innan det händer.

Och vad säger SOS Alarm om man ringer 112?
Kommentera

« · 1172663 · »