73Sjöbba:
Det är inga pengar att bråka om.
Vilket märke/modell?
Är du någorlunda händig grejar du det här själv.
Då behöver du bara ett ersättnings-keyb'd.
Internet är fullt av sådana här howto's, och vet du vilket märke/modell du har, blir det lättare att träffa rätt:
http://www.refurbished-laptop-guide.com/how-to-replace-laptop-keyboard.html
Lägger till att rätt verktyg är a och o.
Är skruven en Torx8, då använder du en Torx8 och inte 'den minsta kryssmejseln som ligger i det stora facket i verktygslådan', ty jag har lärt mig av Kajsa Varg; man tager vad man haver...
73Sjöbba:
Ok, toppen!
Det är det första man bör göra när något inte fungerar:
- Fundera på om man förändrat något i sin konfiguration, dvs satt i ny hårdvara osv..
- Har man installerat ny programvara..
Om svaret är JA på någon av ovanstående frågor, då kan man alltid prova att avinstallera detta och se om felet försvinner..
Den som kör Firefox, och vill öka sin prestanda ganska rejält, kan 'dammsuga databasen' enligt följande länk.
Redigerad kommentar
Gissar att du tänkt att utöka RAM-minnet i din dator,
men tänker du behålla det som sitter i?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kostiainen:
"De är inbrända i en annan rigg och kan vara så att de helt enkelt inte vill funka i din pga av det."
Vad betyder det här?
Jag har inte jobbat tillräckligt länge med datorer för att förstå vad detta skulle betyda.
OK, just compaq var ju kända för 'innovativa' lösningar innan de blev ett med DEC och HP.
Jag minns med förfäran hur någon CPQ-teknicker kom på den ljusblå lösningen att spara BIOS med config på en dold partition på hårddisken. Det brukade märkas vid omformateringar, då lite extra outnyttjat utrymme upptäcktes vid sidan av den primära partitionen - och det vore ju korkat att inte nyttja allt tillgängligt utrymme.
Så - var det Bay City Rollers som gjorde soundtracket till den här?
Bye Bye BIOS