Café

49346 inlägg · 1044 ämnen

Puffes frizon för god musik

« · 2057007 · » Till forumet

Sv: Puffes frizon för god musik
puffe: Tror nog jag föredrar Jim Morrison dock😉
Kommentera

puffe: Tack för ditt 'roliga' arbete .
Kommentera

puffe: Visst har jag skrivit att hon MH bodde i Söråker /Timrå i sin ungdom ända tills hon flyttade .....
Kommentera

Clay.2: Denna låt vill jag att ni spelar upp för era käraste , det blir kul att se deras min
, den sitter nästan 100%igt på dom .
ps:se upp för högern .
30-års kris med Sanna Carlstedt.
Kommentera

puffe:

Apropå dåliga covers. Här är mitt bidrag.

youtu.be/iZsZGUBTGpE
Kommentera

mattias - 74: Kattastråf ..nog en av de sämre man hört .
Kommentera

Clay.2:

Ja man ryser av obehag
Kommentera

mattias - 74: The Banks of Eden med Mono Ink
Skön trummor spelas av en tjej med pondus . jäkligt skön bit .
Kommentera

KulaShaker: Det är till att vara kräsen, haha
Kommentera

puffe: American Remains är en stark låt och tänker på mina gamla släktingar från Höga kusten som flyttade över och har jobbat stenhårt.
Kommentera

Clay.2:tänker på Roger Pontare som blivit lite råare
Kommentera

Costanza: Har också anfäder som drog till Lyckans land. Men min pappa var flottare i sin ungdom, flottade timmer på Ljungan.. Jag förstod aldrig storheten innan han dog, men en hyllning till de som haft tuffa jobb
Kommentera

puffe: Puffe lägg ut denna med Geordie :House of the rising sun sedan gick han ju till ACDC den gode Brian .
En av de bästa covers som gjorts !
Kommentera

puffe: Jag far och fiskar i Handöl varje sommar några ggr , då brukar jag fara ner där han hade stugan i Duveds älven och fiska ..mycket bra fiske där .
Kommentera

Costanza: vilket grabb gäng , den där låten är ingen ..BOM.. som finns på min sida där ute eller bommar .
Kommentera

Clay.2: Här är en till av best covers ever!!
Kommentera

Clay.2: Harr, öring?
Kommentera

puffe: Öring ..endast ca 7 km där ifrån i Lövstaströmmen tog jag 13 st med en ca10 tapp på 1dag .
Man kör upp till höger före Duveds bron .Tips !
Strömmen börjar i Öst Noren .
Kommentera

puffe: det blev ju covers idag så en till som är väldigt bra
Kommentera

puffe: en cover till som jag tycker är väldigt bra. Sen är det nog slut med covers, fast har en till
Kommentera

puffe: Här kommer min tyngsta'cover' idag. Vårdar svenska språket, allmänbildande . Läser lite på Modos forum där Modoiter,Timråiter o annat bös tjafsar om ditten o datten...vem sa vad ...hade den spelaren gått dit hade han varit guld värd , nu gick han till fel lag och är kass...Så mycket blablabla och så många småprofeter som alltid tror sej ha rätt. Älskar MoDo till 100 procent, men respektar goda människor,oavsett klubb. Njut av denna pärla, Music Lovers . Bara att kalla en LP 'Lingonplockning'. Så jävla bra
Kommentera

Clay.2: så jävla roligt är det inte, haha.

men älskar musik och ibland blir jag så jävla trött på vad man tycker(bara för att man har en klubbtillhörighet och måste 'hata det laget mm) Objektivitet är aldrig fel, även om jag älskar Modo . Så trött på allt menlöst tjafs mellan klubbar, så lite kul om vi kan hjälpa varann med att hitta ny musik i stället för att bara gnälla på varann. Du har ju gett mej några lyckopiller så skäms inte för att se dej som vän. När Corona dödade idrotten(tillfälligt) blev musiken ändå viktigare
Kommentera

puffe: Tro aldrig att ord är betydelselösa. Tro aldrig att ord bara är ord. Ord är så mycket mer. Ord talar om vem du är, vem du vill vara och när du beskriver andra med ord berättar du också vem du själv vill vara.
Detta läste jag för ett tag sedan och det fick en att fundera ett tag , en del skriver för att förnedra , det skall misstolkas, analyseras i molekyler, man får ibland sådana svar att man blir förbannad och då är man där själv , man måste försvara sig på något sätt och förklara hur man tänkte ..förklara hur man tänkte ? ä det inte konstigt att man måste göra det .
Det finns återkommande personer som har fått agg till en , för vad än man skriver är idiotiskt och man har inget på sidan att göra ..frågan blir har dem det alls .
Jag är ingen super människa ..men jag vill inte ha konflikter å krig , jag vill ha fred på jorden ..kan man skriva så ..ja sån är jag .
Ibland kan man läsa på våra sidor och undra vad dom skriver om .
Det var det .. nu skall jag ut och motionera .
Kommentera

Clay.2: Väldigt tänkvärt. Ord är vassa vapen och när dom börjar tryta kommer det personangrepp, man blir beskylld för åsikter man inte har mm. Så sitter helst här under korkeken och luktar på blommor.

Fast ibland är man tvungen att kliva in i den riktiga världen och argumentera när nån skriver för jäkla dumt. argumentation är ju lite skoj så länge man själv kan uppföra sej hyfsat.

God id'e , nu ska jag ut o vandra i skogen en stund
Kommentera

puffe: Nu blir det min mjuka sida som visas upp med ..
Every Little Move she Makes med White Plains.
Kommentera

Clay.2: Då kontrar jag med en smörlåt, som är väldigt bra.

Dessutom(den är ju ändå från 70talet, så förlåt det gamla uttrycket) med en 'puma' som sjunger
Kommentera

puffe: Förlåt, skrev att Middle of the Road var smörlåt, skulle varit tuggummipop, sorry.

Men detta är definitivt smörmusik, dessutom såå töntigt

Får nån creepy känsla av klassfest när man gick i årskurs 3,4 typ.
Kommentera

puffe: Å jag kör med gulligt ..skare va skare va .
Baby Sittin Blues med Buzz Clifford
Kommentera

Clay.2: Boogie menade du? Inte ofta jag känner igen dina alster, men denna hade jag hört.
Kommentera

puffe: Och innan nån hinner kontra, slår till med Gullets Gud

Denna legend har jag dessutom sett LIve 2 gånger, var nog i genomsnitt 5 eller 6 år
Kommentera

puffe: Nä Nu ..
Tre små Fiskar med Little Gerhald ......den du !
Kommentera

Clay.2: Haha, den var bra, märkligt att Elvis inte spelade in den. han hade ju smak för god musik. En sån låt får ju Hey Baberiba att framstå som ett mästerverk.

Man undrar ju hur många tänkte när detta fick pressas till en platta?

Clay, nu knockade du mej
Kommentera

puffe: Ja.. hur kom man på den texten .?
Kommentera

Clay.2: Jag är lite tagen av detta mästerverk. Nu ska jag äta och se på sista avsnittet av en bra dansk serie, DNA . Går på stats-TV. Men skickar en liten bonus som min yngsta dotter tycker är kul. Senast i morgon får vi börja lägga ut lite bra musik också , annars tynar vi bort, haha
Kommentera

puffe: Kyrkans barn timmar kan var intressanta min dotter gick på dom , jag gick i Söndagsskola , kommer inte ihåg att vi hörde sådana sånger , det var Jesus älskar alla barnen , alla barnen på vår jord ....röd och gul och vit och svart gör detsamma har han sagt ..mm
Den sitter kvar i minnet än .
Att vara ledare på Kyrkans barn timmar kan vara utmanande på olika sätt .
Kommentera

Charlie2: Dom var helt okända för mig , dom liknar någon annan grupp men vet vad dom heter .
Och låten liknar någon annan låt ..en Beatles ?
Kommentera

Clay.2: Jag gick också i söndagsskola när jag var liten, var väl nästan obligatoriskt, vi hade ju ingen förskola mm på den tiden, så allt organiserat var ju intressant. det enda jag minns var att vi fick bilder, typ bokmärken och jag fick en med Daneil i lejongropen, stort!!
Kommentera

Clay.2: Kommer inte på faktiskt, vet bara att dessa herrar är ifrån Australien :p
Kommentera

Charlie2: Satan, har denna på vinyl, en av mina favoriter från 80talet.

Får lägga ut en till som jag älskade, och älskar
Kommentera

puffe: Underbart att Tyskland åkte ur i fotbolls-VM efter deras beteende efter matchen mot Sverige, men den här låten är ganska cool
Kommentera

puffe: Komiskt så spelas alltid den låten på radio när jag kör postbil! :D
Kommentera

Charlie2: Vilken skit brud som har vinglat in här , Gud hjälpe henne för själv har jag inte tid !
Kommentera

Clay.2: haha inga spamproblem på denna sida^^
Kommentera

Clay.2: Tror nog inte det är ett fruntimmer, är nog mer en bot, kanske boten anna? ;)
Kommentera

puffe: Undrar om ni har hört denna kille .
Snowy White och låten heter Bird of Paradise
Han spelade med Thin Lizzy .
En rysning på armen får jag av den .
Kommentera

« · 2057007 · »