Café

49348 inlägg · 1044 ämnen

Vad äter och dricker ni i kväll då?

« · 891838 · » Till forumet

Sv: Vad äter och dricker ni i kväll då?
scim: Newcastle är väl ok, men själv föredrar jag Red Seal Ale. Kan varmt rekommenderas till alla aleälskare. Fullers ESB är också en höjdare.
Kommentera

250kg kärlek:
Newcastle är en riktig favorit, bra inkörsport till resten av ale-världen också. En annan jag anser att ni borde prova är Innis & Gunn, smakar ganska mycket whisky av den och är en riktig fin-ale.
Kommentera

250kg kärlek:

Oh ja, det är typ det enda jag dricker när det ska ölas. Är fantastiskt gott på flaska och närmast himmelskt på tapp. Åh, nu vart jag ölsugen igen, trots att jag hinkade i mig en massa igår ;)
Kommentera

Någon fler som provat ölet Newcastle Brown Ale? Det var nog ett av det godaste öl jag någonsin druckit.
Kommentera

knaskamilla: Jaså, var det du det! Som jag funderade vart de där kakorna tog vägen???
Kommentera

Frisco: Man ska inte sockra extra.
Kommentera

Frisco: Faktist inge socker alls. Men det var inte surt.
Kommentera

Helg Ernest: Mkt socker på?
Kommentera

Frisco: Årets första rabarberkräm? vart det idag.
Kommentera

knaskamilla: Jaja... de firar ju ettårsjubileum.
Kommentera

Frisco:

Idag köpte jag två små kalkonmackor för 19:- på Subway hemma. Fast till den andra fick jag bara två skivor kalkon, när det egentligen skulle vara tre, för då tog kalkonen slut. Och det fanns bara tre sorters bröd att välja på. Och så köpte jag de tre sista double chocolate chip-kakorna. Då var klockan tre.
Kommentera

65selander: "Kosken" mellan tangenterna?
Kommentera

Frisco: Håller med om att priset är lite dyrt men det som sagt var sketagott och mycket lull-lull.

Robban: Skyller på att mitt tb är finskt ;-)
Kommentera

65selander: Nä, fy fan vad lågt! Kränka smörgåsar? De små stackarna kan ju inte försvara sig.
Kommentera

Portello: Dyrt och gott. Men de har alltid en liten macka för 29:-
Kommentera

65selander: Det där låter spännande.Vi ska nämligen få Subway på jobbet om ca 14 dagar.Hur ligger dom i priser och så?
Kommentera

Har inte varit så intresserad utav dessa som kränker smörgåsar mm men efter ett besök på Subway i Gävle så föll jag pladask.

Så i kväll så blev det Italian BMT i storleken "foot size" med extra pålägg. Den är så fruktansvärt god alltså. 1:a halvan är uppäten ocgh den andra åker ner till lunch i morgon.

Ser att de finns på några ställen i Sverige och vore nog en hit på en arena om inte själva tillverkningstiden vore så lång.

Gött är det iaf.
Kommentera

Lumber Jack: Mat för en Karl med beslutsångest.
Kommentera

En sån här skulle man springa på någongång. Snacka om junkfood i kubik!
Kommentera

Lax och avocado-sandwich följd av en fisk och skaldjurssoppa. Därefter glass med hjortronsylt som kokades medan de övriga rätterna förtärdes! Till det pilsner, rödtjut och slutligen päroncognac. Under den sena kvällen åts det skaldjurspaj och en himmelsk tacopaj. OStbrickan fick stå tills vidare, inte ens jag kan häva i mig hur mycket som helst (om det inte är korv vill säga).
Kommentera

250kg kärlek: Ja, jag drack en grogg på saturnus estrakt mörk rom. tror den kostar 17:- på ICA. Det var oxå häftigt
Kommentera

250kg kärlek:
Verkmästarn i magen kommer nog att ha hyfsat mycket att göra fram på småtimmarna antar jag... :)

4000 spänn, det var ruggigt dyrt må jag säga...
Kommentera

NuMo: noster bör ju vara moster, men för mig är det ju bara Pia.
Kommentera

Sannes: De allra flesta resonerar faktiskt som mig. Det är dock de som super sig fulla, gör bort sig, och är allmänt störande som märks. Men de är i minoritet.

Sedan ska man komma ihåg att nyår är en helg i festlighetens tecken, precis som midsommar. Att fler människor dricker just då är rätt logiskt. Att sedan svensken (min personliga åsikt) inte kan hantera alkohol är en annan femma. De flesta dricker med förstånd, det är den lilla klick som inte gör det som syns.

Jag hade förmånen att testa en riktig dyrgrip i kväll, Macallan från 1967, kostar runt 4000 på bolaget. Ohhh, riktigt jäkla häftigt.

Kommentera

250kg kärlek:
Tänk om fler resonerade som dig.
Kommentera

Ett litet tillägg till mitt tidigare inlägg: det blev lite risgrynsgröt och vörtbröd. Till det drack jag ett glas härlig mjölk av bästa årgång.
Kommentera

NuMo:
Och till tolvslaget blir det en big berta
Kommentera

250kg kärlek:

250% medhåll. För mig är det här en kväll med familjen, barnen inkluderat. Ikväll så är noster och kusin med också. Just nu så fräser oxfilén i stekpannan. Förrätten är förtärd.

Två minuter till nesläpp av färdiglagad oxfilé i grillpanna.

www.hockeysnack.com/medlem/NuMo/filarkiv.php?showfile=oxfile.jpg
Kommentera

Sannes: God dryck i glada vänners lag, alkohol eller alkoholfritt, är inte fel. För mig är dessa tillfällen få, typ nyår och midsommar. Om jag väljer att inta en måttlig mängd alkohol vid dessa tillfällen anser inte jag att det är fel.

För mig handlar det inte om ruset utan smaken/känslan som ett årgångsvin eller en mångårig whisky faktiskt kan innebära. 

Kommentera

Låter bra det, knaskamilla.

Jag har aldrig begripit mig på varför man måste dricka på Nyårsafton och även Midsommarafton. Man kan ha precis lika roligt utan starka drycker i magen.
Kommentera

mattias-74:
Jag jobbar inte, jag firar det nya året med att ha näsan i släktforskningsböckerna och så skålar med cola, det duger finfint till mig.

Chief:
Bäst att vara nykter då, ser ju inget vidare ut om är berusad på jobbet.

Gott Nytt År till dig och alla andra! 
Kommentera

Sannes:

Äh, så klart att det inte är!
Kommentera

Sannes: Nej då, det ska jag med. Dock inte av eget val kanske ska tilläggas. Jag ska jobba. Och då är det väl bäst att vara nykter förmodar jag.

Gott nytt på er alla!
Kommentera

Sannes:

Verkar inte bätte, Jobbar du ?? finns ju alkoholfria alternativ!
Kommentera

Hm, är det bara jag som skall vara nykter ikväll....

Kommentera

73Sjöbba:

Bara gissade.. Nej nu är det Party och Plump, detta fantastiska roliga kortspel som blir ännu roligare med lagomt alkoholintag!
Kommentera

mattias - 74: Ja, en ko med ögonbindel. Hur visste du det?
Kommentera

73Sjöbba:

Skogsblomma ?? Låter farligt. Är det en sådan där varningstriangel på burken :-)
Kommentera

mattias - 74: Och jag har precis tappat upp en ny hink med rumstempurerad skogsblomma på vardagsrumsbordet. Rådricka medtages tack.
Kommentera

73Sjöbba:

Själv blir det fläskfile och Potatisgratäng och lite kortspel i goda vänners lag!

Självklart sköljer man ner maten med några kalla Mariestad.
Kommentera

Jag hade tänkt äta Hasselbackspotatis och fläskfilé idag, men så råkade jag äta mig ganska mätt på älgkött hos föräldrarna och när jag kom hem var pojkvännen akut hungrig, så...han åt makaroner och jag vet inte. Det kanske inte blir mer mat idag.
Kommentera

73Sjöbba: Annars är det säkert många som kommer uppleva pizza ikväll. På ett annorlunda sätt. Inte just äta den...
Kommentera

65selander: Pizza och några fulöl blir det på Bryggarbacken. Inte lika kulturellt och exotiskt, men skitsamma.
Kommentera

Metal Guru: Två toast halvor med vardera rökt skiva renkött samt Lax.

Renfilé med gratäng och till efterätt Panacotta. Till dryck så är det pilsner eftersom jag hatar vin samt två supar till förrätten. Reimersholms julsnaps 2006. Kvällens dryck blir Italienskt brännvin med ruschian alt sprite med två kuber is i.

God förtsättning på kvällen.

Kommentera

NuMo:
Så det var inte isbjörnsfilé då?
Men å andra sidan hade den ju redan varit tinad...
Kommentera

Metal Guru: Ja eller att George Bush skall bli skrivkunnig. Kryss och tumavtryck gäller inte på Kyotoavtalet. Som tur är så har ett par isbjörnar drunknat på sista tiden och de vill vi ju inte ha traskande vilt omkring fritt i hela nordamerika.
Kommentera

NuMo:
Det kanske är för långsiktigt att vänta på växthuseffekten..?
Kommentera

Metal Guru: "Låt den tina i rumstemperatur, istället för på balkongen."

Då gäller deet alltså bara att få in balkongen, för djuret ligger ju där ute.
Kommentera

NuMo:
Nu är frågan hur man får permafrosten att gå ur köttstycket. Började ju tina igår, men sjutton om den inte är stenhård och genomfrusen än idag.

Låt den tina i rumstemperatur, istället för på balkongen.

Kommentera

« · 891838 · »