Sannes: De allra flesta resonerar faktiskt som mig. Det är dock de som super sig fulla, gör bort sig, och är allmänt störande som märks. Men de är i minoritet.
Sedan ska man komma ihåg att nyår är en helg i festlighetens tecken, precis som midsommar. Att fler människor dricker just då är rätt logiskt. Att sedan svensken (min personliga åsikt) inte kan hantera alkohol är en annan femma. De flesta dricker med förstånd, det är den lilla klick som inte gör det som syns.
Jag hade förmånen att testa en riktig dyrgrip i kväll, Macallan från 1967, kostar runt 4000 på bolaget. Ohhh, riktigt jäkla häftigt.
Sannes: God dryck i glada vänners lag, alkohol eller alkoholfritt, är inte fel. För mig är dessa tillfällen få, typ nyår och midsommar. Om jag väljer att inta en måttlig mängd alkohol vid dessa tillfällen anser inte jag att det är fel.
För mig handlar det inte om ruset utan smaken/känslan som ett årgångsvin eller en mångårig whisky faktiskt kan innebära.
Hm, är det bara jag som skall vara nykter ikväll....
Metal Guru: Två toast halvor med vardera rökt skiva renkött samt Lax.
Renfilé med gratäng och till efterätt Panacotta. Till dryck så är det pilsner eftersom jag hatar vin samt två supar till förrätten. Reimersholms julsnaps 2006. Kvällens dryck blir Italienskt brännvin med ruschian alt sprite med två kuber is i.
God förtsättning på kvällen.
NuMo:
Nu är frågan hur man får permafrosten att gå ur köttstycket. Började ju tina igår, men sjutton om den inte är stenhård och genomfrusen än idag.
Låt den tina i rumstemperatur, istället för på balkongen.