Café

49552 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 963502 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Vi har en mästare i HS-Cupen!

Paddan!!!

Ett stort grattis!

Efter en oerhört dramatisk final tog vår amfibiske vän hem det. Jag misstänker att det blir "boratdräkten" på i Krokom idag...
Kommentera

Metal Guru: Mina grader då?
Kommentera

Mike Skinner: Visst är det så. Det går endast att anmäla sig när jag startar en ny säsong. Skulle gissa att jag trycker på startknappen i slutet av veckan om ingen protesterar, så var beredd!
Kommentera

Frisco:

Och jag lyckades vinna måste-matchen också, och undvek för andra säsongen i rad nedflyttning via vinst i sista matchen!
Kommentera

Frisco: Man får säga grattis till segern. Räckte inte till i den direkt avgörande matchen. Tycker det var rätt svåra frågor.
Får sikta in mig på att ta hem segern nästa säsong.
Kommentera

Frisco:

Personligen tycker jag att det är lite dålig stil att sopa hem ligan 2 säsonger i rad, när ditt namn redan står där uppe som Administratör...

;-)
Kommentera

Gidde: Tack för gratulationerna.

Hela Nygatan är i feststämning efter att jag försvarat titeln i HS-ligan. Man kanske ska lägga av nu?
Kommentera

Salle:

Då tackar jag mer än dig! ;-)
Kommentera

Metal Guru: Ungdomar... Man tackar och bockar :-)
Kommentera

Stora unofficial HS-ligor är
Sportforum-Quiz med 10 HS:are (med nyanmälda ElMaco och Bisset)
samt Geografi Leuge med 15 tappra.

Finns det andra stora icke-HS-ligor med stort deltagande av oss?
Kommentera

Paddan:
Du klarade dig med ett kryss.
Kommentera

Mike Skinner:
Under tiden kan du ju anmäla dig till HS-Ligan. Seriespelet.
Kommentera

El Maco: Om Hermanäter gör sin plikt och förlorar sin match i HS-ligan så slipper jag förlora mot dig i trean...
Kommentera

Metal Guru: Här avanceras det. Jag är även klar för trean i HS-ligan med en ganska hyfsad tabellrad i fyran - sagt med ett självbelåtet flin.
Kommentera

Vilka roliga ligor är ni med i?

Jag är i bottenskrapet på Sportforum-Quiz (tillsammans med många andra HS:are: www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4027&lpin=1200&left=1

Och i Geografi Tävling:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=3520&div=2
Kommentera

Följande ungdomar har stigit i graderna från senaste vetligan:

Frisco, Huge, Portello, Gidde, Metal Guru, Salle, keken1, Dream Team, Bolivar, knaskamilla, bissett19, tikaren1, El Maco

Grattis till oss.

PS. Ingen av oss HS:are ligger högre än i Div9.
Kommentera

Metal Guru:

Låter ju som att det rimligtvis skulle kunna vara därför. Jag avvaktar!
Kommentera

Mike Skinner:
Ingen anmäl-dig knapp förmodligen pga att ligan pågår. Vad säger Wayne, moderatorn för cupen?
Kommentera

Metal Guru: Det sägs ju att ett dåligt genrep brukar innebära en lyckad (final)premiär.
Så jag hoppas att det stämmer i det här fallet..... :-)
Kommentera

Mike Skinner: ahaaaaaaaa, lessen men då kan jag inte hjälpa dig :)
Kommentera

slashpuppie:

Den har jag hittat :) Dock väl inne på HS-cupen finns ingen anmäl dig-knapp, som t.ex finns inne på vetligans huvudsida.
Kommentera

Mike Skinner: länken finns under länken till Moderatorer...
Kommentera

Metal Guru:

Jag må vara blind, men någon Anmäl Mig knapp ser jag icke...
Kommentera

Metal Guru:
Uppfattat!
Kommentera

Mike Skinner:
Gå in på undersidan vetgirig.nu (uppe till höger på denna HS-sida, och läs dig fram.
Kommentera

Metal Guru:

Utan det spänningsmomentet känns det inte riktigt värt att delta. Har nu skapat en användare, vad göra nu?
Kommentera

Mike Skinner:
blanda dig i du, men räkna med att du får pisk ibland ;o)
Kommentera

Metal Guru:

Är det läge att blanda sig i kampen? Jag tror jag tar och registrerar mig i vilket fall, kan vara bra att hålla hjärnan i trim.
Kommentera

Huge:
Som regerande mästare tog jag mig friheten att mjuka upp dig inför finalen i HS-ligan. Bry dig inte om min tid - är glad att jag lyckades gå i mål överhuvudtaget, då någon entusiastisk uppdateringsprocess satte igång under matchen... Rent flyt att den inte krävde reboot efter fråga tre.

Förresten, var det capriciosa du hade beställt, utifall att?
Kommentera

Portello:

Och nu kan vi gratulera Frisco till seriesegern, efter vinst i den direkt avgörande seriefinalen mot JimmyJoe AKA Portello.

Själv ska jag "spela" en direkt avgörande match gällande nedflyttning, inte lika glamoröst kanske, men kan vara lika spännande.
Kommentera

Frisco: Ikväll kring 17 kommer svaret.
Håll ut!
Kommentera

Metal Guru: Ja, Paddskrällets vinst mot SuperElMaco gav minsann eko i HS-världen.
Och hur fan ska man nu lägga upp taktiken?
Känns lite obehagligt, måste jag säga. Vet inte riktigt var jag har honom nånstans.
Men jag får väl som vanligt hoppas på att det blir många pensionärsfrågor och att gammal är äldst.
Skulle det skita sig så är jag inte den som försöker stå ivägen för den framstormande ungdomen.
Väl mött Paddan och må bäste man vinna... :-)
Kommentera

El Maco: "Jag har inte glömt lärdomen att inte försöka matcha Paddan i en semi när man är på snusen."

Har ALDRIG varit på snusen, så jag vet inte hur det funkar då... ;-))

Men att spela mitt i natten har jag däremot gjort och det rekommenderas inte heller.
Satt en natt och stirrade i 2 mintuer på en bild av Curre Lindström innan jag gav upp. Kunde inte komma på vad han hette i förnamn.... :-)
Kommentera

Gidde:

den verkar kul jag är med
Kommentera

Gidde:

Tips på en annan liga, snabb, bara en fråga varje omgång.

Kul variant tycker jag...
Kommentera

Metal Guru:

"Efter åtta matcher har alla mellan 19-25 rätt."

Tack för att du inte ser allt! ;-)
Kommentera

Finalklart i HS-Cupen.
Förra säsongens kanske bäste spelare PAW/Huge (Brynäs) övertygar även i detta slutspel. Denna gång tar han sig också till final, eftersom regerande mästare klev åt sidan i ett tidigt skede, för att 'främja nytt blod' i Cupen.

Han möter denna säsongs stora överraskning, Paddan (MoDo), som med friska rookie-takter respektlöst gett sig in bland de stora elefanterna, och med Guds hjälp och en tandborste krånglat sig till final. Eller har han mörkat en stor men fördold vetgirig-talang för allmänheten?

Brynäs eller MoDo?
På tisdag inleds finalpasset.

Ett riktigt stort Lycka Till! till båda kombatanter - önskar regerande mästare MGuru.
(Segraren bjuds på hämtpizza hemma hos regerande mästare i en prisöverlämningsceremoni, samma kväll som finalen är avgjord)
Kommentera

Metal Guru: Vilket oflyt! Pensionärsfrågor! Nu fokuserar vi på geograficupen...
Kommentera

Frisco:
Måste säga att det är väldigt jämnt. Efter åtta matcher har alla mellan 19-25 rätt.
Kommentera

Sista omgången i Hockeysnackligan pågår för fullt.
Var är du Portello?
Kommentera

Huge: De enkla?

Jag har inte glömt lärdomen att inte försöka matcha Paddan i en semi när man är på snusen.
Kommentera

El Maco: Har ännu inte glömt Sommarnebulosan.
För att inte tala om Ivar.... ;-)
Väl mött igen i GeografiPyramiden.
Kommentera

Metal Guru: Där ser man och som 4:a får man i alla fall ligga kvar i 2:an. Jaja, man får väl kämpa istället då :-)
Kommentera

El Maco:
;0)
Kommentera

Metal Guru: Hellre det än äter pizza
Kommentera

Bolivar:
Hoppsan. Det ser ut som om de SEX understa i varje liga flyttas ned, och tre översta går upp i varje Div på nästa nivå. Därför säger jag välkommen till Div1, Et Tu Brute, som lyckades anmäla dig på tredje plats i Div 2:2...

Vikken bonnröta att jag blev bland de fyra...
Kommentera

El Maco:
Även du, min vän, lämnar plats för ungtupparna.
Följer du med ut i stadsparken och matar duvorna, gamle man?
Kommentera

Paddan: Grattis!
Kommentera

Metal Guru: Ok, det blir bra.
Kommentera

Bolivar:
Kikar du på Div1, ser du att en match är kvar att avgöras i sista omgången. Efter att vi hyllat segraren Trusse, startas nog omgående en ny säsong. Så anmäl nu, ni som vill vara med från starten i säsong två.
Kommentera

« · 963502 · »