LL: Fem meter längre ner? Jag vet inte, men det här problemet måste lösas inom fotbollen. 3 personer ska täcka en yta på över 6000 kvadratmeter och hålla ordning på 22 hetlevrade personer som inte drar sig för att fuska. Och det är ju tämligen avgörande och får väldigt, väldigt stora konsekvenser.
Fjärdedomaren ska kanske vara utrustad med vidomöjlighet för att snabbt granska en målsituation som detta. Innan lagen hunnit jubla klart så har även han hunnit kolla in en TV-repris och kan meddela detta till huvuddomaren.
Det finns säkert andra sätt också. Jag vet inte vilket man skall välja, jag är bara av den åsikten att något måste göras.
Poffa:
Det finns ju en teknisk lösning också, som är utvecklad av ett svenskt IT-företag. Fotbollförbunden ville dock inte ha lösningen, utan den används nu som en spinoffeffekt till olika statistiska beräkningar om att "vänsteryttern i hemmalaget har sprungit 9417m under matchens 93:07 minuter".
Metal Guru:
Enligt SVT sport nu så har irländska förbundet bett om att få spela om matchen.
Henry erkände att det var hands men att det inte var meningen. Jojo..
Detta är vad jag pratade om.
Tracab, en SAAB-ägd spinoff till JAS 39 Gripen.
Används i Champions Leuge. Ska användas i VM 2010.
Har använts i mer än 1500 matcher på elitnivå.
MEN,
FIFA ville bara ha den som statistikberäknare - inte nånting som hjälpte domare.
T T:
Om man missar en så pass klar situation måste man väl ha fel position? Dommarens uppgift är att se ALLT det är därför han finns på planen, missar han något så pass stort som detta så är han felplacerad.
För så sent som i våras sades det på fotbollsupptakten att domaren skall vara i händelsernas centrum så att han ser vad som sker men men det kanske inte gäller i landslagsmatcher utan bara i ungdomsmatcher vad vet jag :)
Stefan:
Domaren var absolut rätt placerad när frisparken slogs.
Att sedan han inte hann med att teleportera sig till bakom höger målstolpe är inte domarens fel utan evolutionen av den mänskliga organismen.
Redigerad kommentar
Stefan: "Om man missar en så pass klar situation måste man väl ha fel position?"
Allt är relativt.
Mao så kan du vända på steken: om domaren de facto har rätt position enligt de riktlinjer som finns för hur en domare ska röra sig över banan, så kan väl SPELARNA haft fel position ur domarens synvinkel, sas.
Stefan: "Om man missar en så pass klar situation måste man väl ha fel position? Dommarens uppgift är att se ALLT det är därför han finns på planen, missar han något så pass stort som detta så är han felplacerad."
Stort? Henrys hands går på ett ögonblick. Det är en minimal händelse tidsmässigt, och jag törs lova att hälften av de som är upprörda inte ens skulle se handsen på en repris om den inte gick i slow motion. På PDF:en som MetalGuru länkar ser man också att Martin Hansson har en i det närmaste perfekt situation för att ha koll på så mycket som möjligt. Hade han stått närmare hade han haft sämre överblick, han kunde ju omöjligt veta att det var just vid Henry en situation skulle uppstå.
T T:
Köpte Papperstidingen idag och läste en rolig grej i Wennmans Englands krönika London Calling !
" Denna ständige Robbie Savage. Derbystjärnan berättar i sin Mirror-Kolumn om sin kväll i London nyligen. Han skulle värma upp inför en bröllopsmiddag hoppade in i en taxi och sa. Kör oss till ett bra ställe i Soho. Där passar vi in liksom. Taxichauffören tittade på Robbies vita kostym och nyblekta tänder och sen på hans kompis som hade tatueringar och ring i örat. sen körde han dom utan ett ord till Londons största gaybar "
Humor..
Projta:
Ronna är ju en jävla krigszon sedan tidigare också... Vad fan är det för fel på folk?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Har aldrig gillar Ronaldo men här tycker jag han hanterar situationen ganska bra.. Brittiska journalister går verkligen över lik för att få sina scoop...
Redigerad kommentar
Björn W:
Publikskandal i Gothia Cup. Irakiska supportrar gav sig på 16 åriga IFK spelare
Precis sånt här har jag upplevt live i Barcelona i en P16-cup.
En semifinal mellan ett kravall-Italiensk lag och svenska Oddevold. Svenskarna var på god väg att vinna då det ballade ur.
Det var bl.a karatesparkar från publiken i huvudhöjd på svenska spelare.
Vad som hände från arrangörshåll var - absolut ingenting.
Finalen spelades se'n mellan cupens två svenska lag, varav det andra var mitt. Oddevold vann också den matchen, men i en mycket mer fridfull atmosfär.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar