Frölunda HC

60388 inlägg · 3399 ämnen

Semifinal 3: Frölunda - Linköping

« · 699041 Till forumet


Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
FreddanVF: Tyvärr tror jag inte på att dela på första kedjan tror inte det kommer ge väntat resultat.
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
Jag har en del tankar om publiken och arrangemanget i Scandinavium igår, se länk. OBS: Ta det för vad det är, ett försök att vara en tankeställare, en kritisk syn från en utomstående som, tro det eller ej, vill få till en förändring...
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
bobbe: Håller med dig totalt ang NHL influencerna. Ang repriserna så undrar jag om inte alla kör deras bilder på medikuber mm när dom har hand om produktionen eftersom du slipper ha flera som filmar matchen. Varför tror du folk ser att dom är i TV? ;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
bobbe: Ja... med tanke på hur era fans beter sig så är jag stolt över publiken i Göteborg. Och vad gäller arena så tycker jag "plåtskjulet" som du kallar det är grymt mycket finare än Cloetta Center. Det vet ni i Linköping lika mycket som jag som var på plats senast att er publik är likadan. Det är klacken. Som för övrigt inte har något annat att titta på än hockey. I Göteborg erbjuds fyra allsvenska fotbollslag och där finns det klackar osv. Varför måste man ha klack förresten? Jag går på ishockey för att se på matchen. Inte stå vänd upp mot läktaren och gapa mig hes.

Jag tycker artikeln tar upp några bra grejer som handdukarna till exempel. Det förstår inte jag heller. Men det är mycket skit också.

Skriv istället en artikel om hur Sveriges värsta hockeyfans skämde ut sig i direktsänd tv genom att skrika apljud till Oduya. När man har en färgad spelare själva. Det är liksom noll IQ på det. Och det var långt fler än dom 20 st som nämndes i tidningen som stod och hånade Oduya. Och vad har Helber gjort med dessa? Jag tror ingenting. Som senast när ni hånade Yared Hagos.
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
65selander: Jag vet att vi i Cloetta Center har helt egen produktion i varje fall.

FreddanVF: Tack och lov tycker inte alla lika, det vore ganska tråkigt då... ;)

(rasismen har du redan kommenterat privat till mig och vi är klara med den biten)
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
FreddanVF: Det där kallar inte jag ett svar. Inte ett svar på de observationer och personliga funderingar som läggs fram i artikeln, i vilket fall. Det liknar väl mer ett dåligt försök att lägga över problemet "tillbaka därifrån det kom", så att säga. LHCs problem med sina fans är redan kända. Det har debatterats om detta tyvärr under flera år nu. Vad tjänar det till att dra det ett varv till? Allra helst som ett svar på något helt annat?

Dessutom... vad har det med hockey att göra att det finns fyra Göteborgslag i fotbollsallsvenskan? Jag är rätt säker på att Frölunda inte når några som helst vinningar på att ÖIS, IFK, Häcken och GAIS kör igång sin serie inom kort.

Det ligger en hel del i det som nämns på Svenska Fans. Det blir förvånansvärt ofta tyst i Scandinavium, trots att det väldigt sitter 12 044 i publiken. Av dessa stöttar såklart majoriteten hemmalaget, men det är inte alltid det märks. I slutspelet är det "alltid drag i Scandinavium", sägs det. Ja, så har jag hört det sägas i vilket fall. Visst är det drag. Det kan vara ett sjujävla drag så man som bortasupporter känner sig liten som en myra så att man helst av allt skulle vilja försvinna ner under den stol man sitter på. Inte för att man skäms, såklart inte, men det känns i de lägena liksom lönslöst att ens försöka sig på att konkurrera om "att få ordet". Men nu är det ju inte alltid det är så, och "Bobbe", som nu skrev den här artikeln, råkade ju gästa arenan just en sån här gång när hemmalaget inte presterar på topp, ja, man förlorade ju t.o.m. matchen, så de tilltänkta "ovationerna" för hemmalaget uteblev den här gången.

Jag har varit där själv. Ja, att som bortasupporter i en iofs något större klack (nästan 100 pers.) kunnat märka att vi som klack, iom hemmalagets "sämre spel", lyckades överrösta ett fullsatt Scandinavium. Det ska ju inte vara möjligt, tänkte man ju. Det här utspelar sig under slutspelet 2002/03, och alltså före man skule kunna ha några som helst tankar om "en bortskämd publik" och såna saker.

Vad det beror på, det vet jag såklart inte. Att kraven ligger högt är inget konstigt. Det ska de göra. Laget man ställer på isen ska kunna svara upp på de krav som ställs. Och de har de väl gjort också, med marginal dessutom. Två SM-guld på tre säsonger säger väl egentligen allt om det. Därför är det ju än mer förvånande vad det är som publiken saknar. Ja, om det nu är det man gör? Det var helt klart några vettiga synpunkter som togs fram. Jag sväljer dock inte allt, men själva grundtesen är nog värd att fundera lite längre på.
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
bobbe:

Bra krönika får jag säga. Punkterna du berör tror jag många av oss inne i arenan håller med om. Det som hänt de senaste åren gillar jag inte. I takt med framgångarna har publiken blivit allt mer kräsen. Ta det med buandet till exempel.
det står 0-0 och delar av publiken börjar bua, blir det lättare att få till ett bra power play då? Knappast. Det är då laget skall lyftas fram av publikmassan.

Klacken är så fruktansvärt beroende att få med sig hela hallen. Problemet är att dom aldrig får det. Det blir mer tryck när några från långsidan drar igång eller när någon på sektion K drar igång något.
Just igår när bortaklacken tilläts köra över oss alla andra, ja det var pinsamt. Samma var det mot Brynäs.

Skrik och klappa-grejen med Hemköp..ja va ska man säga? Jag skäms över sådana grejer.

Handdukarna kan vara effektfullt tycker jag, det har jag inget direkt emot.

Hm, ja det var lite kommentarer. Så nej, du har inte fel i något av det du skriver bobbe:)
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
Danne_l: Tack! Tyvärr verkar vissa andra inte riktigt ha samma känsla, utan förvränger ord, hakar upp sig på petitesser och vägrar inse att det kanske kan finnas någonting bakom.

Tacka vet jag HS...
Kommentera

Sv: Semifinal 3: Frölunda - Linköping
bobbe: Bra och tänkvärd krönika som kanske kan ge en och annan en tankeställare. Jag håller med på många punkter även om min kritik kanske är en smula mer dämpad.
-Publiken i Göteborg har genom alla år beskrivits som väldigt hockeykunnig. När nu framgångarna på senare år blivit fler och fler, och kommit oftare och oftare, har man dessutom blivit otroligt bortskämd. Kraven har ökat och därför kanske man har närmre till buropen än tidigare.
-"Skrik och klappa-reklamen" tycker jag är riktigt barnslig, där håller jag med till 100%.
- Vad gäller handdukarna så ger de en grym effekt om alla viftar med dem. Kruxet är ju att det är svårt att applådera samtidigt. Men det börjar kännas uttjatat nu, det har delats ut handdukar till varje slutspelsmatch de senaste tre säsongerna Jag får snart bygga ut garderoben för att få plats med dem.
Som du säger, en tankeställare är det helt klart.
Kommentera

« · 699041