Senaste rykte placerar denna kille i Leksand. Man kan ju hoppas att det är en ny bellmare, annars är Leksand och franska spelare ingen hit. Rozenthal och Besch var ju inget annat än sopor.
Dock verkar det brista i defensiven för honom också precis som med en hel del andra backar i dagens Leksand men anfall är bästa försvar heter det visst.
mattias - 74: Ett av Leksands problem kanske är att det alltid ska värvas. Det är ju alltid silly season i Leksand. Kan Leksand aldrig vara glada med spelarna de har på plats? Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.
hehe Faktum är att en del påstår att Friesen var nära en övergång till Leksand. Hur det ligger till vet jag faktikst inte. Skall erkänna att Selläne ryktet gick jag på men jag var knappast ensam.
Tror inte vi Leksingar skall förvänta oss nägra stjärnvärvningar. I bästa fall får vi Söderholm.
Söderholm är tydligen i Frölundas frysbox och det snackas om honom till Leksand på diverse forum. Får väl ändå ses som en bra förstärkning om han kommer med tanke på vad vi har för Backar undantag Janne och Oliver.
mattias - 74: Jag tyckte Läck var bästa målvakt i Leksand även förra säsongen Gubben från kanada var då inget att ha bortkastade pengar enligt mig men bra reklam för Ejendal.
Alla jublar inte över den här värvningen kan jag säga men personligen tror jag det är en bra värvning. Båda är bra men Läck lär förbli nummer 1. Klart han håller mot ES lag.
Alla backar är välkomna känns det som när vi har ullman och Bornhammar i laget. dessutom snackas det om att jackman ryktas bort från klubben men det hoppas jag inte stämmer, visst han har varit usel hiitills men vi vet ju vad han kan då han visade det under kvalserien förra säsongen. Kanske nyttigt för honom att få spela lite med det kanadensiska landslaget och få lite självförtroende.
HAHA krizan som Back Up i Kvalserien ? Han vill ha 1:a spaden och jag tycker vi kan ha läck som utpräglad 1:a målis. Krizan drar till Ryssland. Hade vi haft 2 ojämna målvakter så hade Krizan varit välkommen eftersom när han är i form kan han stänga vilken match som helst, men nu behöver vi inte honom anser jag eftersom vi skall satsa på Läck.
Jackman uttagen till Spengler cup. Kanske bra för honom och få lite landslagsspel för Kanada. Så kommer han tillbaks efter jul och är kung som förra året.
undrar om Lundström kollar Fransson i LHC? Han petades igår och har tidigare fått sparsamt med istid. Vore väl en hygglig förstärkning för LIF i en ev kvalserie.
mattias - 74: Det är inte helt fel ändå att få den liraren. Sen tror jag att Tomas gör rätt att han går till en AS-klubb. så helt klart skulle han vara en bra spelare, t.o.m skulle jag villa se C på tröjan där
Tråkig du är :)