Luleå HF

116706 inlägg · 888 ämnen

LHF-TIK

« · 135706 · » Till forumet

Sv: LHF-TIK
lennon: Tack, och grattis i retur till eran pinne. I Norrland delas det systerligt och broderligt på poängen minsann : )

Alla lulingar: Fredde är fotskadad, vet inte hur allvarligt det är. Attans också, snart har vi inga ordinarie backar alls i spel, men det är väl bara att plocka upp fler juniorer då. Bäärnhjelm gjorde ju mål idag och imponerade alldeles oerhört under försäsongen och fler juniorer borde få chansen om nu alla ordinarie backar har tänkt bli skadade eller sjuka.

Norrbotten är i final i TV-pucken, om nu någon luling mot förmodan har missat det. För övrigt ett lag som våra b-jun vann mot med 19-2 i sin första försäsongsmatch när de bara hunnit med några enstaka träningar ihop. Våra 86:or i b-jun är ruggigt bra, och det bådar gott inför framtiden att 87:orna som spelar TV-pucken nu är i final.
Kommentera

Lulekickan: Nog är det väl som förgjort. Fredde kanske långtidsskadad nu också. *suck*
Men Åkerström och Finnström är väl snart på ingående i alla fall.
Frallan tränar visst nu också. Nån som vet om han spelar A-jun i helgen?

Kul med TV-pucken. Finalen går i SVT imorron klockan 13.15.
Kommentera

Lulekickan:

Tjöta. Vem var det som fick 5 + 20 minuter? Snacka inte för mycket hörrududu. Ful Lulä.

Fegemo fick sig iaf några rejäla björnkramar i afton.
Kommentera

mike66: Fagemo både gav och tog några rejäla kramar. Han var riktigt bra i spelet dessutom, jobbade och slet. Var riktigt nära att näta minst en gång. Fick han inte en passningspoäng dessutom?

Just den utvisningen, 5+20, tror jag Bulan fick på gamla meriter.
Vinnerborg hade antagligen läst intervjun med Bulan i XP häromveckan. Fast iofs såg jag inte allt som hände i den villervallan.
Kommentera

Albert Hall: Frallan spelade med a-jun idag. Dessutom fanns förra året Lill-Strimmastipendiat Ville Vikeväinen med i laguppställningen, förmodligen delvis beroende på att Bäärnhjelm spelade med a-laget, men jag vet inte om Ville spelade något. Konkurrensen om backplatserna i a-jun lär ju vara rätt tuff med tanke på vilka backar LHF förfogar över.
Kommentera

mike66: Fast jag tycker tikarna gick över gränsen lite när de envisades med att lägga sig på Fagemo så fort tillfälle gavs. Någon måtta för hur de uttrycker "Kul att se dig igen, jag har saknat dig" får det väl ändå finnas med tanke på de mindreåriga som ser matchen : )
Kommentera

Lulekickan: Jo nog var dom lite väl hårda mot Kung Fagemo ibland. Fast visst skulle han träffa några av dom gamla kompisarna i samband med matchen enligt NSD?
Det var kanske så här han menade? :-)
Kommentera

Albert Hall: Det ska han säkert. Det är ju lördag så tikarna kan ju passa på att göra stan när de ändå är här, för vi får hoppas att det inte var läggasigpåandet de sett fram emot : )

Kopplingen LHF-TIK syns på alltfler håll. Eldebrink sa ju i NSD att han har LHF som sitt andralag, Pekka lär säkert ha vissa sympatier för TIK, Fagemo har gått från TIK till LHF osv.
Kommentera

Lulekickan:

Ursäkta klagomålet, men varifrån kommer allt det här sk*tsnacket om att norrlandslagen är så missförstådda? Inte fan får man ser mer av typ HV, som väl inte direkt är ett norrlandslag. Det diskrimineras mot alla lag som inte är storstadslag. Jag ser inte sambandet med norrland alls faktiskt, snarare så att Lule och Timrå inte är världens största städer. De lag som har mest täckning är väl som vanligt DIF och Frölunda. FBK följer väl iofs också med, av någon anledning tror TV att Karlstad är en stor metropol. :)

Sen att det är ett jävla otyg att inte visa mer av lag som är från mindre orter håller jag med om. Känns som om många har snöat in på att det är synd om norrland, när det faktiskt finns ett antal lag till som får väldigt lite tid i rutan...

Tack för ordet, ni kan skicka era hatbrev nu. =)
Kommentera

Lulekickan: Skulle inte förvåna om det var det. Läggasigpåandet alltså.
Kommentera

gud:

Gissningsvis har killen trasig DNAstege, då lulekickan är den med minst fel på av alla som skriver här. Själv är jag inte riktigt frisk, men det är en helt annan femma. :)

Mycket upprörda känslor nu...
Kommentera

KroSSarn:
nu plockar jag ditt inlägg när
du inte väljer att stå för vad
du säger...vill du fortsätta att
tjafsa så tar du det med mig
via mess....
Kommentera

Dysso: Äh, att jag nämnde just Norrlandslagen är mest för att samtliga norrlandslag är diskriminerade, plus att jag vet att vi av många anses som en olägenhet eftersom långa resor till mörka Norrland inte uppskattas av många sydbottningar. Jag skrev faktiskt ett inlägg till TV 4-Sporten efter Helg Ernests uppmaning, men av någon anledning kunde jag inte posta det. Jag har kvar det för det fall att jag lyckas bättre med nästa postningsförsök. I det har jag snarare tagit upp mediaexponeringen av Fjollträsklagen vs. mediaexponeringen av lag i resten av landet, dessutom med uppräkning av samtliga orter förutom KÖPingstaden.
Kommentera

Lulekickan:

Låter som intressant läsning. Posta det här vetja, vi läser mer än gärna. Vi kanske har några kreative ideer på lösningar som du har missat också... ;)
Kommentera

Grattis till vinsten Luleå! Kul att se att Timrå kan vara lite mänskliga, och ha lite oflyt. What comes around goes around antar jag. Vi (Lhc) torskade ju på straffar mot tik, men vann mot Frölunda. Det där är hasard värre, och jag skulle tro att det jämnar ut sig på lång sikt. Nu avgorde ni ju i sudden såg jag, känns bättre. Skulle nästan vilja ha ändlös sudden tillbaka. Även om det visst kan vara skoj att se straffar, men rättvist är det knappast. Vad tycker ni uppe i norr?
Kommentera

Hen-rink: Straffar är lite av lotteri, men ett kul sådant. Låt dom vara kvar!
Men inte i slutspel förståss.
Kommentera

Dysso: Oki, det här är vad jg skrev men inte lyckades posta. Inlägget är alltså egentligen riktat till TV 4.

Uselt TV 4, uselt!

Jag har alltid följt Hockeykväll, och jag brukar alltid se era sportsändningar, men nu har jag snart fått nog. Hockeyn dör, sägs det i bl.a. kvällspressen. Det är publikkris och intresset sviktar sägs det också. Jorå, det kan nog ligga något i det, men bara om man pratar om hockeyn i Stockholm. I övriga landet är engagemanget desto större. Här sviker inte publiken, tvärtom ökar den, och här betyder hockeyn otroligt mycket för folket. När det är hockey är det fest. Det är en högtidsdag, något stort man har längtat efter varenda sekund sedan den senaste matchen, något man älskar och engagerar sig i. Det tror jag att alla som på riktigt är hockeyintresserade kan skriva under på.

Men något är fel. Något är extremt snedvridet och felvinklat. Något säger annat än det jag just sa. Jag syftar naturligtvis på massmedias bevakning av matcherna och tyngdpunkten i massmedias rapportering. Slår man upp en rikstäckande tidning kan man ge sig fan på att de stora sportrubrikerna rör DIF, även om just ingen undantaget sportredaktionerna bryr sig om DIF numera, och skall man se hockey på TV är risken stor att det enda som finns att se är DIF. Varför? Varför fokusera så extremt på ett lag som så få bryr sig om? DIF verkar ju numera inte dra mer än 4000 pers till Globen, och med tanke på den inflyttning till Stockholm som skett från övriga landet torde en större del av åskådarna vara bortasupportrar än vad som är fallet i övriga arenor. De som faktiskt bryr sig om Jyyyyrgårn är med andra ord skrämmande få sett till folkmängden i Fjollträsk. Jämför det med städer/orter som Luleå, Timrå, Karlstad, Örnsköldsvik, Gävle, Jönköping, Leksand m.fl. och även ni på TV 4 borde inse att hockeyn ute i landet förtjänar långt större uppmärksamhet än den får. I andra delar av landet än i Fjollträsk inte bara bryr sig folk om hockeyn, de älskar den, engagerar sig och lever med den. Varför då inte ge alla oss supportrar till andra lag våran rättmätiga del av kakan och visa oss vad vi vill se? Varför inte rapportera från matcher folk är intresserade av, vilket folket uppenbarligen inte är av DIF:s matcher? Uselt TV 4, uselt.

Låt det lik Stockholmshockeyn är vila i frid och ägna lite mer uppmärksamhet åt hockeyn i de delar av landet där folk verkligen bryr sig. Fjollträskarna gör ju det uppenbarligen inte; se bara på Apor-I-Kastruller som bara lockade ett par hundra åskådare i slutet av kvalserien. Sviker de som är verkligt hockeyintresserade, de som har äkta känslor för sitt lag, på det sättet? Nej, naturligtvis inte. Djurgårdspubliken verkar så smått ha börjat gå samma väg som AIK-publiken, dvs till operan, krogarna kring Stureplan eller hem till sitt istället för att gå på hockey. Det är hög tid att massmedia, inklusive TV 4, gör samma sak som Fjollträskhockeypubliken och fokuserar på annat än hockeyliket i Fjollträsk. Gör något som är intressant – sänd från de matcher där den hockeyintresserade publiken finns även om naturligtvis ingen av de städerna/orterna kan konkurrera med Fjollträsk sett till folkmängden, men som sett till intresset engagerar betydligt fler än DIF gör. Sänd från Luleå, Timrå, Jönköping, Göteborg, Leksand, Örnsköldsvik, Gävle, Södertälje, Karlstad och Malmö.

Med hopp om bättring, annars kommer jag att konsekvent bojkotta eran sugiga kanal och uppmana alla jag känner att göra detsamma. Med eran Fjollträskfokuseringen är ni inte värda att ödsla någon tid på.
Kommentera

Lulekickan: KÖPingstaden antar jag är vårat lilla krypin du menar... Ska inte kommentera det vidare, alla får ha sin uppfattning, även om jag tycker det blivt väldans överdrivet i media. MEDIA - håller med, aldrig nåt från matcher, framförallt från norr skulle jag säga, och fastän jag förstår att du av nån anledning inte riktigt gillar Linköping, så kan jag hålla med för det har varit förvånansvärt mycket härifrån. Beror väl kanske på det tidigare nämnda som skapat så mycket rubriker. Jag vet inte hur det funkar uppe hos er, men i stångebro filmar alltid TV4, lokaltvn, så de visar i de lokala nyheterna, och det är alltid samma reportage som sen visas på sporten i 4:an. 4:an har väl säte i Luleå också om jag inte missminner mig, så det vore väl inte så stor uppoffring att sätta en kamera i delfinen, fl´t coop arena?
Kommentera

Lulekickan: Om du vill att det ska ha någon verkan bör du nog anpassa ditt språk en aning, annars riskerar det att ramla mellan stolarna... tänk på att det förmodligen är en stockholmare som kommer att läsa brevet. Lite anständigare ton så blir du tagen på allvar och får fram ett annars bra budskap.
Kommentera

Hen-rink: Vad jag stör mig på med Linköping är främst att de helt verkar sakna ödmjukhet och att klubbledningen i mina ögon beter sig som naiva amatörer som drabbats av storhetsvansinne. Det finns säkert vettiga LHC-supportrar även här på HS - åtminstone verkar ju du vara vettig och till skillnad från majoriteten kunna ta kritik mot klubben utan att gå till personangrepp. Såna personer får alltid min respekt.

Du gör rätt i att kalla Delfinen för Delfinen, det kommer jag förmodligen alltid att göra. Jag har till och med en liten gulddelfin i en kedja runt halsen som minne över vad som tidigare mest såg ut som ett stort skruttigt plåtskjul.
Kommentera

Hen-rink: Jag tänkte bara posta det på forumet på deras hemsida. Hade det varit mer officiellt skulle jag naturligtvis ha tagit bort ord som "Fjollträsk" och "Jyyyyyrgårn" : )

Skulle jag få för mig att maila TV 4 så kommer jag naturligtvis att anpassa inlägget efter det, fast inte innan dess. Som det nu är skrivet är det mer provocerande och just därför tror jag att fler skulle bry sig om att läsa hela inlägget i den formen. På forumet är det ändå bra ett inlägg bland ett stort antal inlägg om samma sak.
Kommentera

Lulekickan: Va sjutton, här sitter man i lugnan ro och ölar och så ser man att ni vunnit en match. Man får väl gratulera, antar jag. Och gratulera gud och Hälge till en poäng. Själva torde vi få däng av SSK (Wanhainen) imorgon, eller är det kanske idag.
Nåväl, ölen inverkar inte direkt positivt på inläggsskrivandet så...
Kommentera

Paddan: Tackar och är du vaken än..?

Ledigt fick dom tydligen bara några timmar.
Kommentera

Paddan: Tack för grattiset Paddelände.

Fyllepostande är ett otyg, fast ditt inlägg verkar inte så fylleaktigt ju.

Grattis i förskott till... Ja, vad fan ska man säga grattis till? Förlusten? Njae, en nästan ok insats kanske är ett bättre val ; )
Kommentera

Hälge: Jo, visst är jag vaken än. I fin form dessutom efter att ha ölat sen tidig förmiddag. Får sitta och korrigera skrivmisstag i massor så man har skrivhastighet som en analfabet ungefär.

Jo, vill ju inte ge dom för stora friheter. Då kan de ju tro att jag i själva verket är en trevlig person...
Kommentera

Hälge: Stackars Paddans ortsbefolkning. Som han surfar måste ortsbefolkningen vara alldeles utmärglad efter att ha tvingats cykla 24-7 med alltför få - sett till vad de lär förbruka - avbrott för ätande. Bjästa är inom kort en död ort.
Kommentera

Gonatt lulingar och olulingar! Nu går jag och sover.
Tänker drömma om Hentos geniala burflyttning! ;-)
Kommentera

Lulekickan: Äsch, man måste ju försöka att sköta sig innan man äntrar den estrad som vissa kallar HS.
Gäller ju att hålla skenet uppe än fast man ser tredubbelt av alla tangenter så eventulla korrekta ord får jag väl tacka mitt "körkort" på skrivmaskin :)

Jo, precis, SSK:s köttmur med Wanhainen som sista utpost var inte direkt vår favoritmotståndare ifjol.
Kommentera

Lulekickan: Du har nog rätt där, man har ju alltid undrat "varför ökar inte befolkningen här ?"

Nu vet man..
Kommentera

Albert Hall: Go´natt märe eländesluling. :-)
Kommentera

Lulekickan: Ja, känns märkligt med coop arena. Var det illa med sponsorpengar, eller vad är det som utlöste det hela? Delfinen är delfinen, precis som stångebro alltid blir stångebro oavsett om något så galet som var på tal ryktesvägen för nåt år sen att den skulle döpas om till kexchoklad eller cloetta. Lite av att sälja sin själ, vilket jag tycker att en del klubbar har gjort, nu även Luleå. Sen är det givetvis en balansgång för vad integriteten är värd kontra vilka pengar som behövs för en satsning, ungdomsverksamhet, etc. Och det är ju svårt att bara se det negtivt när det kan bli en boost för intresset såsom för Lövbergs & Kinnarps.

Om jag ändå ska kommentera köpefrågan så tycker jag ödmjukheten finns bland de flesta här, man satsar trots allt långsiktigt för att bli en etablerad storklubb, för att få igång ett tidigare ganska dött hockey östergötland. Du får också tänka på att denna stad suktat efter sportslig identitet efter t.ex. skitfotboll och mindervärdskomplex mot norrköpings IFK, samt vita hästen på den tiden de var stora. LHC är egentligen en saga om man sätter sig in, en mediåker klubb som länge legat i 2:an och harvat, sen kom en Mr. Mike Helber från staterna och gifte sig med kirunasyrran till Nilema, och började lira i Linköping. Han är helgonförklarad här och har harvat upp klubben under hela nittiotalet upp i eliten. Mr Mike slutade nu och är som kanske bekant klubbdirektör. Klubben har skötts väldigt gott hela vägen från en liten förening till stor, och jämföra med MIF o Percy är orättvist. Klubben tog sig inte upp i eliten med plånboken utan med hjärta och fighting spirit. Trogna killar som Mange J (nu frölunda, Nilema, Söderström (skyttekungen i fbk), gick ifrån oss när vi kom ut i rampljuset men inte riktigt kunde prestera. Man förstår dem, bra lirare som ville vidare. Klubben gjorde ett misstag och trodde efter att man varit överlägsen ett par år irad i allsvenskan att det skulle hålla med de gamla killarna och vägrade värva en massa nytt. Nej - grabbarna som lyft klubben och tagit Linköping till eliten skulle få chansen och äran att lira där också. Denna sportsliga ödmjukhet fick resultatet att MR. Fagerlund suckade att Linköping var en skam för elitserien. Detta efter att Linköping på ett barnsligt sett ville roa publiken med klapp klapp hockey och skrinnade i 180 frammåt även på borta is. Vi var för naiva, blev strykgosse och åkte ur. Plakaten skrevs redan samma kväll. Vi ska tillbaka! Några bra lirare värvades och vi tog oss tillbaka direkt året efter. Klubben valde att värva ett antal bra spelare för att hålla kvar klubben i eliten, inte satsa för fullt direkt, nej en sak i taget. Klubben sade öppet att det var hänga kvar som gällde och slutspel inte förrän året efter. Vi hängde kvar som bekant och nu togs nästa steg, en större satsning på lång sikt. TJ och grabbarna värvades, de flesta på långa kontrakt för att vara med under dessa år och bygga ett stabilt topplag. Det handlar inte om att ta SM guld i år, det handlar att bygga ett intresse för hockeyn i området, det handlar om ungdomsverksamhet, köra hockey gymnasium, etc. Detta lyckas man inte med om man inte har ett stabilt ES lag. Klubben har fått en massa sponsorpengar, mycket tack vare Mård, ordförande, som är en näringslivskille med mycket kontakter. Men också mycket tack vare Fredrik J, squashkillen ni kanske känner till, som gjort ett grymt bra PR och marknadsjobb i klubben. Bakom stjärnorna på isen finns en stab med klubbkänsla och hjärta som varit med länge och jobbat hårt för att få uppleva det vi ser idag. Det handlar inte om en Percy klubb.

Vi som stått i hallen och sett div. 2 spel när ni såg ES, vi är lika tacksamma för en fantastiskt fint skött klubb, och tacksam till staden som stöttat klubben. Och sist men inte minst tacksamma till Mikes fru som fick honom att bosätta sig i sverige...

Jag hoppas därmed att jag kanske gett en lite annolunda bild av köpelaget och förmedlat den känsla som de flesta av oss Lhc anhängare känner. Sedan kan jag faktiskt försvara en och annan som frustrerat slänger ur sig tasktigheter, det är frustrerande ibland när människor i media trakaserar och ger en ful bild för att få rubriker, och lika jobbigt att höra andra som blint köper medias förmedlade bild. Som jag ser det kunde man målat upp en solskens historia om laget likagärna, och vi kunde haft en trevligare stämmning runt ikring.

Tackar för ordet.
Kommentera

Lulekickan: Nejdå, det kommer i varje fall att finnas en illvillig stackare som fortfarande sitter kvar och tjurhåller på sitt modem. För "jag vet vad jag har men jag vet inte vad jag får".
Å andra sidan kan det hända att Paddan tröttnar på Bjästa och då är orten illa ute ;)

Jo, hela min ortsbefolkning är nu nominerade till Årets Viktväktare!
Kommentera

Som ett tillägg till förra vill jag bara poängtera och konstatera att det inte är en tillfällighet att Linköping & Östergötland har fått arrangera TV-Pucken 3 år i rad.
Kommentera

Hälge: Så alla sitter med modem i Timrå? Kanske dags att propagera för bredband år folket dårå, annars är det bara Sundsvall som kan producera egna produkter i framtiden ju, och det vill ni väl inte? Eller är det, precis som i fallet BIK vs LHF, så att supportrarna till det allsvenska laget tar betydligt hårdare på es-lagets framgångar än vice versa?
Kommentera

Lulekickan: Nää, här i storstan sitter iaf jag med bredband.
Kommentera

Hen-rink: Att arenanamnet såldes ut beror på att kommunen inte bekostade VIP-loger och restaurang i samband med renoveringen, pengarna till det fick vi fixa på egen hand. Pengarna från Coop gick alltså uteslutande till bygget, och i gengäld har de arenanamnet i 10 år. Den vanliga sponsringen från Coop var redan grejad inför den kommande säsongen när utförsäljningen av arenanamnet blev aktuell. Visst är det trist att Delfinen inte får heta Delfinen längre, men om LHF å andra sidan envist hade hållit fast vi att arenan skulle heta Delfinen i all tid och evighet skulle föreningen förmodligen inte ha fått ihop de pengar som krävdes, och det handlar ju om rätt mycket pengar, och varit tvungna att avstå från VIP-loger och restaurang med alla intäkter till föreningen som det innebär. Så tjurskalliga är inte ens vi norrbottningar.

Din berättelse om LHC var intressant, tack för den.
Kommentera

Hälge: Tänkte väl det, modemandet blir ju såväl segt som kostsamt om man gör det mycket och ofta, för att inte tala om hur jobbigt det blir för ortsbefolkningen. Fast Paddan är ju förstås SadoMooDooist och tänker nog inte på att hans ortsbefolkning kanske lider utan tror att de njuter av det ; )
Kommentera

Lulekickan: Han är ju som han är..:-)

Godnatt med er nattugglor !
Kommentera

Hen-rink: Det gör inget om ni arrangerar det, det viktiga för hockeyn i länet är ju resultaten för respektive lag. Norrbottens TV-puckare gör vad de ska, något annat kan man ju inte säga med tanke på att de spelar final på söndag.
Kommentera

Lulekickan: Jajamen, en sann SadoMooDooist är jag och en stolt sådan. Men självklart strävar jag efter en bredbandsuppkoppling. Det sägs att de ska börja ansluta Bjästa till resten av världen nästa år, så innan år 2100 torde jag väl ha bredband!
Kommentera

Hälge: Nattinatti. Fast det är väl du som är ugglan? Ugglan i "Från A till Ö", ellervaddetnuhette, hette väl som du heter på HS, men han hette det nog med e.
Kommentera

Lulekickan: Ja de sköter sig bra. Östergötland gick det inte lika bra för dock. målet var att ta sig vidare från gruppen, men det sket sig liksom. Synd, ett bra lag med några mycket intressanta killar, 14 av dem är från LHC för övrigt. Hade varit kul att se finalen på plats imorgon, men det är förflyttat till Norrköping då det hägrar andra saker här i stan, något som jag också prioriterar - Leksand kommer på besök! Ska bli skoj, hoppas det kommer en massa dalmasar och utomleksingar till hallen. Jag vet att det finns en hel drös här i stan bara, så det lär det nog bli. Nån buss eller två kommer från leksand också. Alltid god stämmning med leksingarna. Får hoppas på en lika god match bara. Har satsat min heder och mindre betydelsefulla pengar på att Tim Eriksson ska bli årets rookie i elitserien, hoppas det är dags för honom redan i morgon att blomma ut innan tåget går. Har ni någon aspirant i Luleå?
Kommentera

Hälge: Kan ju säga godnatt till dig än fast du verkat gått och nannat redan. Fan. här sitter man och har nog svårt att hålla fingrarna fast förankrade på tangenterna och så har folk redan gått och lagt sig. Vad är det för fason egentligen, förlåt igenkligen?
Kommentera

Paddan:

Får hoppas att cyklisterna inte däckar före dig bara... =)
Föresten borde du väl få något pris för det du gör för folkhälsan, där snackar vi inte att cykla till och från jobbet, där snackar vi ett antal hundra mil om dagen. ;)
Kommentera

Kicks: Måste ju höra lite, hur var matchen? Vann ni rättvist efter förlängningen, eller borde något av lagen, sett till matchen som helhet, avgjort matchen innan slutsignalen?
Kommentera

Dysso: Jomenvisst. man tycker att jag borde kunna få lite hedersbetygelser, men det enda de säger är: "Nu j-lar är det bäst du betalar din interneträkning annars...." ;)
Kommentera

Paddan:

Med tanke på vicken kondis ortsbefolkning måste ha, för att inte tala om benmuskler... Varför inte satsa på ett lokalt håkilag?
Räcker ju med en femma, dom orkar la köra i 20x3 min utan stopp? Du behöver bara köpa in lite skridskor, klubbor och hjälmar så har du ett elitserielag!
Kommentera

Dysso: Åhfan, är det så enklet! Jomenvisst, min ortsbefokning brukar som avkoppling köra Tour de France utan uppehåll. Men det är klart, då saknar man ju Roberto Vacchis falsettröst...
Men, det är klart, någon måste ju också sköta de taktiska dispositionerna. Hmm, den där Boork har jag hört mycket om, kanske....
Kommentera

Lulekickan: Ett lästips som kanske ställer KÖPElag i en annan dager och till och med kan få media att släppa Linköping framöver... www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,213766,00.html
Kommentera

Paddan:

Jag kan både köra taktik, målvaktsträning och fylla på vattenflaskorna åt er .. Taktiken tänkte jag du skulle ta, bara snacka på i högt tempo så blir dom så förvirrade att motståndarna inte hajar nåt .. Massor med mål, framåt får man hoppas. =)
Kommentera

« · 135706 · »