Luleå HF

116755 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 470497 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello:

Jönsson visste nog inte riktigt var han befann sig, kanske? Fast nog borde han ha sett att större delen av publiken inte var försedd med cyklop, tycker man.

Jag tycker det är bra att såna som Mif-Kindling tagit upp ämnet om att Jönsson (och för all del en del andra stora namn) tycker att dom ska få vara med och döma matcherna. Jag tror faktiskt det gjort verkan, Jönsson dömde faktiskt inte riktigt hela matchen idag.
Kommentera

Albert Hall: För 150 papp i månaden hade jag helt klart stått ut med stt folk psykade mig två gåner om året. Gör han inte det är han svag, och i så fall gjorde han rätt i att lämna LHF.
Kommentera

Albert Hall: Det roliga är ju att Warulfven grinar om hur Jugend Jönsson blir behandlad. Make till kärring har sällan skådats. Om Jugend inte tillåts döma hela matchen blir han ledsen i ögat - se bara på förra matchen, mot Modo, då han uppenbarligen ombads hålla käft.
Kommentera

Albert Hall: "Jag tycker det är bra att såna som Mif-Kindling tagit upp ämnet om att Jönsson (och för all del en del andra stora namn) tycker att dom ska få vara med och döma matcherna."

Sanningen ligger väl någonstans mittemellan, som vanligt.
De stora namnen blir ju faktiskt oftast omilt och många gånger ojust behandlade av naturliga skäl.
Påpekar dom detta, är dom automatiskt gnällspikar i motståndarnas ögon.
Kommentera

Huge:

Självklart så inser lagen att stora stjärnor har mer respekt med sig än andra även hos domare. Enligt min åsikt har det alltid varit så att Stora Namn haft större förmåner att påverka domare genom snack. Jag är tillräckligt gammal för att ha sett till exempel Eldebrink döma matcher. Ibland så tyckte man att det skulle varit lika bra att ge honom visselpipa eftersom det ändå i princip var han som bestämde.

Och Salming efter NHL-karriären, vilken domare blev inte liten om de fick honom efter sig rytande med ilskna ögon?
Kommentera

Albert Hall: Precis. Man måste också betänka att de stora spelarna oftast är kaptener och därmed har rättigheten/skyldigheten (beroende på från vilket håll man ser det) att komminicera med rättskiparen under match.
Skulle tro att många "snack" oftast rör sig om just allmänt tugg, t.o.m beröm till domaren, och andra saker. Allt som man framför till domaren behöver mao inte nödvändigtvis vara kritik.
Angående Salming så var det nog mer hans äldre bror Stig som var den som försökte påverka domarna. Börje var mer lugn till sättet och mer en stor och tyst norrlänning som gjorde sitt utan att knysta för mycket.
Tror att de som spelat länge i NHL lärt sig att respektera domarna mer än vanliga dödliga ES-spelare...
Kommentera

Albert Hall:
Kul att du också upptäckt med vilken ödmjukhet och objektivitet som vi färjestadare ser på ishockeymatcher. Där har många mycket att lära.

Grattis än en gång till segern, se nu till att hålla HV bakom Er.

Att Sheldon och Holma skrattar efteråt skulle fler fans ta efter, om spelarna inser att det är ett spel så borde fansen också klara det. Fortsätt så här så har ni goda chanser till ännu ett slutspel.
Kommentera

eltifoso: HV är egentligen en olägenhet för alla eftersom flygtiderna oftast är mindre väl anpassade till matcherna. För lag längrebortifrån blir det i regel flyg plus buss och en - i värsta fall två - hotellövernattningar. Inte kul om man är hockeyspelare och tycker man är nog mycket borta från familj/sambo/flickvän ändå.

HV skall hållas bakom oss, det nästan lovar jag. Om än HV har ett bra lag så måste de lyfta sig mer än vi måste, och om vi värvar för över 3 mille plus har det befintliga laget - undantaget ett par spelare, som ingen är nyckelspelare, intakt vid ett lockoutslut - med återfunnet självförtroende så borde vi ha ett visst försprång.

Obsut är gud. ES absolut bästa nyförvärv om man bortser från alla ÄnnHåÄllare som snart försvinner.
Kommentera

Kickan: Hmm?
Kommentera

NuMo: Vad menar du med Hmm? Att Foppa skulle vara bättre? Hahaha ;)
Kommentera

Portello: Jag förstod väl att någon skulle komma mig på spåren. ;o)
Kommentera

Portello:

Du har gått på myten, som så många andra. Redan förra säsongen (eller om det var förrförra?) avslöjades i en TV-sänd match mellan Lule och MoDo att lulingpubliken är grymt enögd. Ni skulle nog ha klarat er undan med det längre ifall era matcher inte hade visats på TV...
Kommentera

knaskamilla: Det kanske hade varit rätt om det inte vore för det uppenbara - MooDooistpubliken är pga genetiska faktorer endast försedd med ett öga per skaft.
Kommentera

Kickan: Genfel gör att de har två ändå.
Kommentera

Albert Hall: Vet inte om jag håller med;-)
Kommentera

Frisco:
Klart du håller med.Alla vet att du är en luling innerst inne!
Kommentera

Usch, snart börjar det.Är grymt nervös.Bara hoppas att vi får en bra start.
Kommentera

Portello: En bra start är vi ju inte direkt bortskämda med, fast och andra sidan är det lika nervöst med en tvåmålsledning nu för tiden.
Kommentera

Vivix: Bara hoppas att vi får en tremåls-ledning.Då kanske det går vägen.
Kommentera

Ajaj 2-0 Brynäs. Skit.
Kommentera

Portello: Jag orkar inte med det här. Den där bra starten var ju bara att glömma.
Kommentera

Vivix: Det här var starten vi inte behövde.Får bara hoppas att det blir repris på förra gången vi mötte BIF borta.Dvs att laget som gör 2-0 förlorar matchen.
Kommentera

Portello: Jahapp dax att dra fram denn tråd då... Nu får dom väl börja sända radion vill ju höra.
Kommentera

Shit. Jag har dåliga vibbar!....*skramlar med Treoburken o bävar*
Kommentera

Herreguu, och så en präst som sjunger nationalsången....*skrämsar*
Kommentera

Karoliina: Haha ja nog ska de behöva hjälp från högre makter om de ska vinna ikväll. (hoppas jag). Vi försäkrar oss alla om vinst på olika sätt. Vi bakar bullar och dom, ja du såg ju själv.
Kommentera

Vivix: Jag har matchen på teven, men tordas inte titta. Jaha...nu gjorde Hossa 1-1 också...*stönar*
Kommentera

Karoliina: Paus nu och jag ska börja leka med potatisgratängen. Men återkommer såfort matchen startar...*talar för mig själv och lallar*
Kommentera

phillsky: det är nog den här tråden vi borde använda trots allt. Det är matcvhtråden, för alla matcher. Tidigare skapades aldrig specifika matchtrådar, utan vi använde guldtråden. En fin tradition.

Jag och Albert skall trycka den i bokform den dag rubriken blir allvar, om det så dröjer 10 år.
Kommentera

Kickan: Då kör vi vidaren i den då :)
Kommentera

phillsky: Appselut. Fast det är ju bara en grundseriematch kvar, men förhoppningsvis ett antal slutspelsmatcher.

Björnen har vaknat på allvar och ingen går säker.
Kommentera

Jävlar i min låda, nu är jag inte nykter. Kalla mig kickan!
Kommentera

Bearice:
Nu ska vi vara snälla här...
Ni krossade oss igår och nu hatar ni/du oss. *snyft*

Förresten, grattis till slutspelsplatsen. Ses (förhoppningsvis) nästa år... ;P
Kommentera

Kickan: Några slutspelsmatcher vet vi att det blir, så nu är det bara att gotta sig i det. En björn som väckts förtidigt från sitt vinter ide är lifsfarlig.
Kommentera

phillsky: Helt underbart. Dåharm an planer för fredagen! Ojoj, helt ofattbart skönt. Nu är det bara å höja sig yttligare tre-fyra snäpp i slutspelet.
Kommentera

Lövva: Jo helt otroligt skönt, nu är det bara att ladda om och hoppas det här bär en bit. :)
Kommentera

Kickan: en Tung Tråd, denna och obestridligen...*glor imponerad omkring och räknar sidor*

Kommentera

phillsky: Vinner vi alla våra hemma matcher - har jag svårt att se att Luleå ska förlora i fyra raka matcher på bortaplan, oavsett motstånd. Men som sagt, de t viktigaste blir ju att vinna på hemmaplan. Tror ärligt talat inte vi har råd att förlora någon hemmamatch what´s so ever.
Kommentera

Steve Staios lämnar laget! synd där försvann en spelare i toppklass! Nu får väl frallan spela igen antar jag...
Kommentera

Linkan: Det var ju verkligen tråkigt.Jaja, bara att tacka för tiden som han spelade i Luleå.Om man får drömma lite så skulle ju det inte vara helt fel om Öhlund ansluter.
Kommentera

Portello: Varför lämnar han LHF? För lite soltimmar? För mycket snö? För mycket närkontakt med Isidor?
Kommentera

Portello: Det ska jag ta reda på i veckan;-) Men man kan bara hoppas så länge!
Kommentera

Linkan: Jävla primadonna alltså. Har tidigare varit så glad över att Luleå har sluppit sådana spelare...för det har ju varit ett x antal sånna divor i elitaserien tidigar e, Comrie, Arnason mfl.

Ta han
Kommentera

Portello: Det är ju något fett jävla fel på en hel del NHL spelare. Hört någon fotbollsspelare gnälla i samma utsträkning som en NHL spelaer? Näe. Hört en "vanlig" hockey spelare gnälla i samma utsträkning som en NHL spelare? Näe. Klarar man inte av att vara borta från familjer, då ska man fan inte skriva på för en annan klubb heller. Då kan man lika gärna stanna hemma å vara miljoner toffel.

Staois är inget annat än en stor fjant. En skam för Luleå tröjan. Tacka vet jag Justin å Branco å de andra spelarna i Elitserien som tar det hela på allvar. För ALDRIG NÅGONSSIN skulle Staios bryta ett NHL kontrakt
Kommentera

Staios lämnar alltså LHF av personliga skäl. Han pallar med andra ord inte.

Jaja. Backhatarklubben noterar.
Kommentera

Lövva: Vad säger du om Branco drar då? Jag är glad för det Steve har gjort i Luleå..Vad kan man begära av killen? Kul att bo på andra sidan jorden utan fru och barn..
men nu vet man ju inte vad som hänt men om nån när och kär hemma vid kan ju ha blivit sjuk! Och då vill vare sig om du är hockeyspelare eller arbetslös säkerligen befinna dig hemma vid!
Kommentera

Linkan: Skulle Branco dra skulle jag säga precis samma sak. Eller vem som helst som är kontrakterade med Luleå Hockey. Det finns en anledning varför man kallar det kontrakt.

Varför är det bara NHL spelare som bryter kontrakt p.ga familjesjäl?
Nä, klent som fan. Å lika klent är det för alla andra NHL spelare som har brytit med sina Elitserie klubbar. Divor, primadonnor. Ja, Linköpings klubbledning kan säkert beskriva vad jag tycker som sådana divighetes fasoner.
Kommentera

Man kanske ska vara försiktig med kritiken innan man vet varför han lämnar laget..

en omotiverad spelare har inget i Luleå hockey att göra..Om han stannat kvar mot sin vilja så hade alla ändå gnällt på hur dålig han var! för sånt syns direkt du sätter ner skrillerna på isen..

Och nu när jag tänker på det så har han såsat en hel del på slutet.. hellre en motiverad ung fransson än en gammal omotiverad staios!
Kommentera

Lövva: varför nobbade jönsson miljoners miljoner? diva?
Kommentera

« · 470497 · »