1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492446 inlägg · 4084 ämnen

Forum

« · 2716615 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
J F K: Dock så gick han väl ifrån det förra säsongen. Då gick det knappt tre matcher innan det kastades om igen. Mycket berodde visserligen på att våra tänkta toppspelare floppade.

Därför känns det grymt viktigt att Jasek och Jeppe O får kemi tidigt plus en bra tredjelänk i den kedjan
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag tänker kvinnan Kramer var ihop med som var så tystlåten att Seinfeld mest bara sa ja när de snackade för att inte vara ohövlig och säga "va?" hela tiden. Det slutade med att Jerry gick med på att ha på sig en "puffy shirt" så han såg ut som en pirat i en talkshow.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva:
Tänker Borat men som intervjuare 😂😂
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Det var väl i tisdags eller onsdags han tippade det. Att han tippar oss långt ned ser jag märkligt nog bara som positivt.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett:
Tror inte att det är en medveten strategi men det är det kan vara rätt effektivt att vagga in intervjuoffret i säkerhet genom att verka lite ofarlig och snudd på bakom flötet.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: wennerholm tippar oss 13e i sitt Kamikaze-tips idag. 🥰
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Konkurrensen ökar helt klart i alla fall. Wahlberg och Folin var inga riktiga alternativ om någon var dålig. Jag håller mer om att Berg hade tagit steg, men ledningen litade uppenbart inte tillräckligt på honom för att spela honom på sex backar.
I vinter känns det mer öppet, även om jag tycker att Karlins stil inte är att rotera i uppställningen. Han är inte den som kastar runt i kedjorna eller bänkar någon som varit sämre i första laget.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Berg tror jag är den som ökar sitt förtroende mest nästa säsong. Han gjorde mycket bra förra säsongen redan. Bra karaktär också. Han går nog före både Byström och Rundblad
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: den som presterar sämst ut bara, behöver inte vara svårare än så. Bernhardt måste höja sig från förra säsongen annars ligger han risigt till
Kommentera

Sv: Silly season
landmanden:
Berg lär åka ut.
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Samtidigt är han rätt duktig på att få svar på det han vill genom att "värma upp" intervjuobjekten ordentligt först. Många journalister kastar ur sig frågorna direkt i stil med "Din höst har varit en besvikelse, hur arbetar du för att bli bättre i vår?". Kempe är väldigt duktig på att få svar på den typen av frågor utan att tonen någonsin blir otrevlig, och det är lite av en konstform.

Sedan finns det som sagt mycket som han skulle kunna jobba med för att få till en produktions om är mer lyssnarvänlig, men han får väl knappt betalt för att göra detta så jag håller mina förväntningar på en rimlig nivå.
Kommentera

Sv: Silly season
*1921*: Varför tror du att jag hatar Norlinder?
Du svamlar bara.

Det finns nio backar med Norlinder och någon måste spela i fjärde.

LaDue-Winberg
Berra-Näsa
Rundblad-Byström
Berg-Norlinder
Norén

Vems plats tycker du han ska ta då?
Har konsistent haft minusstatistik och värdelösa underliggande siffor. Han får inget kontrakt därborta av en anledning.

Offensivt har han 9 poäng att visa upp på 50 matcher och 19 poäng på 67 matcher om man räknar året innan. Byström har bättre meriter än honom och inte fick Byström något monsterkontrakt.

Alla backar i vårt lag är mer meriterade och bättre än Norlinder, med undantag för Norén. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra. Det är inget hat, utan det är scoutande och statistik.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Alltså Kempe…om han bara skulle skruva om sina slutna frågor, ledande frågor eller ställer frågan med ett antagande i frågan. Så skulle det vara en ok podd…samt volymen.

Men det är ju bara sånt man lär sig på medieprogrammet redan…
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: nu vet jag inte vilka som driver lokaltidningen i Västerås med ÖA är ju en del av Bonnier med bland annat expressen och DN så är nog inte fria tyglar att göra vad de vill direkt
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Till en podd, som Mikael från vikfansentral är hos deras lokaltidning, borde det vara enkelt för er lokaltidning att hitta någon som vässar till kunskapsnivån i podden. Ni har flera skribenter här inne som antagligen skulle kunna göra det. Att anställa någon till själva tidningen är ju en annan sak.
Kommentera

Sv: Silly season
landmanden: När och hur föddes din aversion mot Norlinder? Killen må ha haft det kämpigt i Montreal, men det finns en anledning att han fått chansen i både svenska landslaget och NHL. Dessutom har han alla sina bästa år framför sig. Hur motiverar du att placera honom som reservback i ”SHL:s sämsta backsida”?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Håller med angående Adam. Jag har aldrig varit något stort fan av honom, och det faktum att han dessutom verkar saknar pressetik gör inte saken bättre.

Finns många kunniga eldsjälar i Ångermanland, kan knappast vara omöjligt att hitta någon som är driven, har bra insyn i MoDo och gillar att knyta nya kontakter.
Kommentera

Sv: Silly season
wesslan: Jo, ta in JFK för att skriva krönikor, så skulle antalet läsare och insändare öka som fasen i Gävle.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Årets vättigaste resonemang :)
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Adam är inte ens bra tycker jag. Förstår inte hur han kunde få jobb hos Expressen. Gillar Lars Lindberg för han är rätt bra poddare och håller ihop rinkside riktigt bra.
Kommentera

Sv: Silly season
wesslan: vill verkligen inte ha Adam, riktigt otrevlig kille.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Skulle nog räcka långt med lite mastering. Ibland är det rätt otäckt ljud över telefonen, tror det skulle gynnas av lite EQ, kompressor, DeEsser och Limiter för att få en jämnare och mer behaglig nivå på allt.
Kommentera

Sv: Silly season
wesslan:

Gissar på att Adam lyfter en bra mycket högre lön hos expressen än vad han skulle göra hos ÖA,
För att inte tala om alla traktamenten då han åker land och rike runt.

Så jag kan inte se varför han skulle byta ned sig igen..
Och bli en liten lokal jounalist?
Kommentera

Sv: Silly season
wesslan: finns å andra sidan ingen anledning för adam att byta expressen mot allehanda :)

gällande backpar så är detta mitt förslag:

winberg-rundblad
bernhardt-näsen
byström-ladue
noren-berg

blir någorlunda jämnt med offensiv/defensiv och jag tror winberg kan lyfta rundblad
Kommentera

Sv: Silly season
wesslan: Tycker dom borde anställa några här från Hockeysnack som frilansare. Det krävs att man är jäkligt engagerad kring MoDo!
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Fan ÖA borde göra som MoDo och värva lite hemvändare och plocka tillbaka Adam Johansson som reporter. Han kan avslöja övergångar och vet väl lite hur den gode Johan Svensson jobbat de senaste åren.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: De bästa journalisterna scannar av omgivningen, de sämsta är kufar. Den nya generationen brukar vara lite sämre med pennan men bättre verbalt.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Egentligen har det alltid varit andrasorteringen eller nyutexaminerade som gällt. Mattias var ett lyckosamt undantag för att sambon studerade i Umeå.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Någon med lika stort kontaktnät och engagemang som Mattias kommer nog ÖA aldrig hitta igen. Numera är det andrasorteringens journalister som gäller
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: det tror jag med!
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Fredrik Warg hade varit guld till ÖA podden
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: dom journalisterna som finns kvar på ÖA pratar nog inte med fler personer än dom absolut behöver tyvärr.

Håller helt med angående Kempe, han skulle behövt höja volymen på sin egen mic, man får alltid ha högsta volym när man lyssnar. I övrigt en bra pod.
Kommentera

Sv: Silly season
*1921*: Wahlberg med Norlinder? Jag gissar att han vill spela bättre roll än så.

Ta in Norlinder också då, men två av backarna kommer att behöva spela fjärde backpar om Norén är tänkt som nionde back.

LaDue-Winberg
Berra-Näsa
Rundblad-Byström
Norlinder-Berg
Norén

Bra för skador och avstängningar, men för kontinuiteten hade det varit bättre utan Norlinder (tror jag).
Kommentera

Sv: Silly season
KB: Jag tänker att journalisterna rimligtvis pratar med många personer. De borde kunna stöta på lämpliga personer, det finns ju många inbitna supportar och det måste rimligtvis finnas bra kandidater i Örnsköldsvik. Behöver inte vara någon som redan har en podd eller hemsida.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Ja han skulle ju behöva en ny mic och bättre produktion, det är inte så behagligt att lyssna på. Han ställer dock bra och relevanta frågor till gästerna, frågor som andra större tidningar skulle inspirerats av…
Kommentera

Sv: Silly season
KB: Problemet med Kempe är att han inte har en radioröst. Oerhört tunn och försiktig, samt nästan mumlande på oerhört låg volym. Ofta när man lyssnar på podden promenerande så hör man bara gästen. Han skulle definitivt vara betydligt bättre om någon kunde hjälpa honom med produktionen för innehållet är bra.

Tyvärr är han ändå ingen Mattias med inblick i rykten och sporten
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Jag tror han kommer överraska, om inte annat för att förväntningarna är så extremt låga (”åttondeback”, ”hellre Norén”, ”låna ut till allsvenskan”).
Visst kan det bli en omställning till SHL-hockeyn för honom, men han har kört på stor rink de senaste åren och fått stort förtroende vart han än spelat. Han har dessutom fyra års erfarenhet av SHL-spel. Platsar man i Färjestad ett år när de spelar SM-final borde man rimligtvis också platsa i Modo ett år när vi slåss i tabellens botten.
Kommentera

Sv: Silly season
Winberg - LaDue
2 st.tvåvägsbackar.
Som är väldigt stabila och har sina största styrkor i defensiven. LaDue skall även besitta ett väldigt skarpt skott att använda i PP.
Båda 2 är vana att logga mycket tid!

Bernhardt- Näsen
Undrar hur sönderlästa det här paret är redan nu?

I följande detaljer:
Ett par som båda 2 är väldigt lätta att stressa och sätta press på i sin egna zon.
Dom vill ha lugn och ro för att spela upp pucket.
Näsen skjuter aldrig i PP, Utan till 95% vill han passa?

Byström - Rundblad
Ett par som redan är inspelat från Liiga
Kommer betyda mycket för varandra och kommer att växa tillsammans!

Norén - Berg
Tror att dessa 2 kommer att vara bra för varandra i år...
Bergs tuffhet, norens spelskicklighet. Kommer att kunna vara ett bra avlastningspar!

Alla våra 8 backar är väldigt bra 2- vägsbackar, Vilket är ett stort +

Och sedan kommer det kanske yttligare en väldigt bra 2 vägsback in med Norlinder?
Om det blir succe för Winberg/Ladue så kommer Karlin tvingas till ett tufft beslut att bryta sin vana trogen med kontinuitet och spräcka något av sina 3par som kanske har startat väldigt bra!

Intressant att se i andra backpar att:
Näsen - Norlinder skulle förmodligen inte funka för det defensiva jobbet runt buren?
Norlinder - Bernardt skulle nog fungera där Bernardt i så fall är den defensiva pjäsen?


Olofsson - Jasek - Ranta Dom 2 nya herrarna kommer betyda mycket för Ranta som gör sin andra säsong i SHL och vet vad som krävs. Jasek kommer vara den som bär puck och serverar Olofsson och Ranta. 2 grabbar med riktiga bössor!

Parhästarna Woods/ Aagaard får en ny lekkamrat i Thrue.
Och som Aagaard snabbt kan lotsa in i deras sätt att spela,
Och vi kommer ha en riktigt stor kille framför mål som kommer skapa ytor åt dessa 2 målglada herrarna!

Carlsson - Big Sam - Niderbach Big Sam/ Carlsson inga roliga herrar att möte vid sargen eller att ha i ryggen i egen Zon. Tillsammans med Niederbach som kommer få bära mycket puck i den här kedjan och sätta upp dessa herrar.
Ingen i kedjan är några skridskofantomer så det passar dem som handen i handsken att spela ihop!

Olsson - TJ - Södergran ( Arbetarkedjan)
Södergran och Tj kommer funka bra ihop tror jag.
Och Olsson är Olsson,
Han är på jobbet varje dag! Det kommer gå undan när dessa killar vänder spelet!
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: Vi har ju dock inte riktigt någon motsvarighet till vikfancentral. Det närmsta är Peter Kempe som driver egen intervjupodd. Gillar hans content men tror inte han tillsammans med Pelle på ÖA skulle göra den podden bättre.
Kommentera

Sv: Silly season
Peja: jo vi har ju Kempis Corner och sedan 1921 podden som Pelle skulle kunna bjuda in eller liknande i några avsnitt, samtidigt så tror jag att han har rätt strikta regler han måste hålla sig tid när det kommer till längd på avsnitten ect. Vet att flera brukade fråga efter längre avsnitt förra säsongen men det fick dem inte.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Lokaltidningen i Västerås har gjort en smart grej i deras podd. De har med killen i vilkfancentral tillsammans med journalisterna. Blir en mycket bättre podd på grund av det.
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: håller med, känns som hockeydelen inklusive poden dog när Mattias försvann. Nu är det mer en renodlad journalist i Pelle som duger/orkar skriva om det som redan hänt snarare än gräva lite själv.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Jo det är riktigt stora skor att fylla för den nya reportern.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Allehanda har ju blivit lite samma som för MoDo, man hade en eldsjäl som hade jobbet som största intresse. Och anställde en som har jobbet som, ja ett jobb.

Nu ska vi kanske ge allehandas reporter en liten stund att komma in i det, förhoppningsvis varvar han upp efter sommaren.
Mattias gjorde ju intryck från första stund dock.
Kommentera

Sv: Silly season
JoJo2613: Varför anses LaDue som en spetsback och Ludwig B som en breddback? Tycker de känns som breddbackar båda två. LaDue har en antal NHL-matcher på kontot men de har liknande siffror i ahl och man kan ju också anta att Byström har mer vana på stor rink.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: jag skulle gissa att det blir mer content så att säga från både Allehanda och MoDo själva när spelarna kommer tillbaka från semestern. Längtar själv till första isträningen! Dit kommer man gå såklart!
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: dock spelade de väl inte i samma backpar där så vet inte om det kommer göra någon större skillnad?🤔

Är själv sugen på lite mer media också, men får väl vänta till åtminstone början av augusti när de ska börja gå på is. Längtar efter lite poddar att lyssna på mina springrundor också haha.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tror också det blir Boström med Rundblad. Att de spelat ihop i Finland gör att det blir en kortare startsträcka och vi vet hur mycket Karlin gillar kontinuitet.

Jag börjar bli sugen på den nya säsongen och tycker det är trist att det tar så länge innan träningsmatcherna kommer igång. Lite fler reportage från allehanda skulle inte skada eller att poddarna börjar vakna i större utsträckning.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag gissar att ditt svar tyvärr kommer att få dig att framstå som just den korkade bedömare, som du samtidigt och enligt egen utsago INTE vill framstå som att vara.
Men det är bara min egen killgissning:)
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Jag tror vi kommer ställa upp så här

Bernhardt- Näsen
Kommer vara de backpar som får ansvar för offensiven och man kommer sikta att dem så mkt som möjligt i anfallszon.

Byström - Rundblad
Kommer vara tvåvägsparet som avlastar både det offensiva och defensiva backparet

Winberg - LaDue
Kommer vara det defensiva backparet som får mest ansvar i egen zon.

Norén - Berg
Reserverna kommer få hoppa in lite här och var. Men det blir ändå rätt mkt speltid för dem
Kommentera

« · 2716615 · »