Nikki:
Jo, 25-åriga backar som varit lovande i sex-sju år är det inte dumt att ha.
Nikki:
Så du menar att den, sedan fyra år tillbaka, unge lovande Tobias Enström är på väg bort? Hemska tanke, vem ska då lobba in mål från blå?
Och nu har även Djurgården anmält sitt intresse att kontraktera Niklas Persson.
Gusse:
Roligt för Winnerborg. Han har varit ES bästa domare efter jul. I slutspelet har han varit otroligt bra.
Gusse: Han visste tydligen ganska tidigt hur han skulle göra intryck:
"Saw this one in real life. World Juniors in Anchorage '88. Some fat Russian with sick hands broke down the wall in his own zone. Beat 2 Americans before the blue line, then snapped a 45 foot wrister past the goalie like he was sinking a three inch putt. There were several high wranking GM's sitting near me and one of them stood up and said, "Holy &#(#"."
Poffa: Ok, så han är inget NHL-material just nu, men klubbdirektörerna i elitserien börjar dregla så fort de hör hans namn... och jag antar att agenten skriver upp prislappen för varje klubb som anmälde intresse för honom.
Det är klart att storleken imponerar, fast då var jag nog mer imponerad av forwarden i Traktor Tjeljabinsk... som MoDo mötte i en match i Kempis för en oherrans massa år sedan. Har glömt bort vad han hette, men att väga 120 kilo och vara snabbaste killen på isen tyckte jag var imponerande. Vet inte om det sa något om skridskoskickligheten hos de andra spelarna.
Ambri Piotta är dom bästa / heja, heja, heja Ambri Piotta!