1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

« · 700714 · » Till forumet

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
Frisco: Men det är sannerligen ett ett namn som gör det lätt att skapa ramsor.

Ambri Piotta är dom bästa / heja, heja, heja Ambri Piotta!
Kommentera

Lumber Jack: Ambri Piotta. ett lustigt namn. Låter som en Italiensk efterrätt eller nåt.
Kommentera

Frisco: Det är bra att grabben samlar i ladorna inför hemkomsten. Klart som den att pôjken inte vill ha med fotbollsklubbswannaberna att göra. Nån ordning får det väl ändå vara.
Kommentera

MODOJohan: Forza Italia.
Kommentera

Är det någon mer som hellre hade sett Marc Brown i MODO än Tony Fjuttolino? Det känns som att en kanadick vore bättre (så här i efterhand) än en jänker.
Kommentera

Frisco: Vilka ambitioner karln har! Jag har mina rötter därifrån också, och inte vill jag återvända. Karln har så mycket hockey i sig så det självklara valet borde vara Modo. Men kanske dags att visa att han inte är något speciellt...

Om han överväger mellan Modo och DIF av alla blåbärslag så kan han gå dit.

Susse for president!
Kommentera

MODOJohan: En anledning är kanske att han kommer från 08-land.
Kommentera

Varför känns det som att Pajen Persson går till DIF för? Jäkla fjollträsk mitt hemland... Han har ingenting där att göra, så jag hoppas att hans ambitioner är högre än ett bottenlag.

MODO mot guld 06/07!
Kommentera

Nikki:

Jo, 25-åriga backar som varit lovande i sex-sju år är det inte dumt att ha.

Kommentera

Poffa:

Ja, visst är det hemskt. Om bara Viklund kan få samma utveckling.
Kommentera

Nikki: excusez-moi?!?! Är Tobbes favoritlag Leksand?! Ingenting gott kommer från Nordingrå verkar det som.
Kommentera

Nikki:

Så du menar att den, sedan fyra år tillbaka, unge lovande Tobias Enström är på väg bort? Hemska tanke, vem ska då lobba in mål från blå?

Kommentera

Gusse:

Är väl en ganska dåligt hålld(?) hemlighet att Tobias Enströms favoritlag är Leksand. Personligen tror jag att Tobias lämnar MODO när kontraktet går ut nästa år och antingen drar över pölen eller spelar för Leksand.
Kommentera

Gusse: Tobbe lär säkert dra till AHL snart :-)
Kommentera

MODOJohan: Då kan jag säga att när jag pratade med Tobias Enström så nämde han Leksand flera gånger ..jag hoppas inte det betyder att han tänker spela där en vacker dag
Kommentera

Paddan: Äh, vad fan, inte kan jag stava heller. "resa krav på" heter det väl.
Kommentera

Paddan: Absolut! Håller helt och håller med, Högardh vore en välkommen förstärkning! Bra i powerplay dessutom ;)
Kommentera

MODOJohan: Tja, jag tänkte att de kanske skulle resa kvar på att Ecke borde kontraktera Högardh för kommande säsong.
Kommentera

Paddan: Jag fick just ett samtal från caveman, som inte helt oväntat är i Göteborg i helgen. Du ska se att han styr upp det hela.
Kommentera

Paddan: Vad menar du nu? (Jo, såg att han var upsatt på den listan)
Kommentera

MODOJohan: Såg att Högardh är uppsatt på SICO-listan. Då borde väl Högardh-falangen i inlandet vädra morgonluft.
Kommentera

Paddan: Snålbengan!

Precis, det är bara att lätta på lädret, annars tappar vi honom.
Kommentera

MODOJohan: Fast förra säsongen var ju Timmy inte alls bra och då kan jag förstå om han funderade på en annan klubb för att få igång sitt spel, det är ju dock en milsvid skillnad mot hans spel denna säsong där han varit MoDos överlägset bäste back. Nä, det vill nog till att Ecke lättar på plånboken en aning för att få behålla Timmy i laget... om nu inte Hedin gömt plånboken.
Kommentera

Paddan: Haha, möjligtvis gamla. Men återkommande rykten. Senast förra sommaren snackade jag med Timmy och då nämnde han Skellefteå två-tre gånger under 5 minuter :p
Kommentera

MODOJohan: Du menar de gamla vanliga ryktena, som brukar dyka upp ett par gånger varje säsong oavsett om det går bra eller inte, om att spelare känner sig besvikna med satsningen från klubbledningen och tränarna.
Kommentera

Paddan: Anledningen kan mycket väl vara att han formligen avskyr hur Modo agerar i de flesta situationer.

Dessutom under ett litet samtal förut så nämnde han Skellefteå som en intressant klubb om han skulle spela någon annanstans i Sverige.
Kommentera

MODOJohan: Vilken skulle i sådana fall vara anledningen till att Timander bestämmer sig för att flytta norrut? För att baka bullar med Werna och Antos?

Nja, jag hoppas att man snarast möjligt meddelar att Timmy skrivit på ett långtidskontrakt med MoDo. 
Kommentera

Jag blir inte förvånad om Timander skriver på för Skellefteå, när/om det blir klart att dem går upp...

Thoughts?
Kommentera

Paddan:

Om nu niklas väljer mellan DIF och Modo och han går efter lönekuveret behöver ni inte vara oroliga det minsta..
Kommentera

Paddan: Skit!!!

Så jäkla onödigt av fjollträsk att beblanda sig med hockey! :(
Kommentera

Och nu har även Djurgården anmält sitt intresse att kontraktera Niklas Persson.

Kommentera

knaskamilla: Den här rubriken förbryllade mig: "Vill flytta hem som sin fru". Är Jonte crossdresser?
Kommentera

knaskamilla: Ja, SAIK kan få honom. Vi behöver inga smurfar. Vi har Dallas, det räcker :-)
Kommentera

MODOJohan:

Om Skellefteå går upp i ES så behöver inte MoDo "stå över" något, då kommer Alf nämligen att välja Skellefteå utan att ens fundera. Om det var honom du menade att vi skulle stå över.
Kommentera

Gusse: Dont hate the player, hate the game. Det har väl gått fel någonstans när man måste överskrida sin budget x10 för att få en bra spelare. Hoppas att Modo står över detta om det handlar om såna fantasisummor.
Kommentera

Blir tuffare konkurans om Hedström nu....
Fast är inte kontraktserbjudandet lite väl högt?
Kommentera

Albert Hall:
Det känns hemskt men jag sällar mig till skaran som håller med dig och Paddan, Ryno och hans agent har talat med alla 12 ES lag, det står mellan FBK DIF Modo samt Timrå.
Han är stor,,ja,,kommer naturligtvis att utvecklas,, men han har ju inte hört till toppspelarna i Allsvenskan denna säsong, ändå så är han upphausad i media, kommer att kunna få en fet lön och stannar kanske en säsong, är det värt det?
Det kan lika gärna vara fågel eller fisk.

Tror det är en dyr värvning, och man vet inte vad man får.
Kommentera

Frisco:

Ah. Pihls uppåkning från egen zon. Kempis har inte hämtat sig från chocken än.
Kommentera

Nikki: Det var väl något med två säsonger efter draften...?
Kommentera

Angående Ryno och säsonger i ES... kom ju upp nya regler för hur länge man får vänta innan man signar sina européer och om jag inte missminner mig måste Detroit signa Ryno efter nästa säsong för att inte tappa hans rättigheter...
Kommentera

Gusse:

Roligt för Winnerborg. Han har varit ES bästa domare efter jul. I slutspelet har han varit otroligt bra.

Kommentera

Paddan:

Håller för en gångs skull med dig fullständigt. Angående Ryno, alltså. Varför är folk som galna efter en ung ännu inte färdigutvecklad kille som kommer att lämna det lag han hamnar i så fort någon på andra sidan Atlanten viftar med ett kontraktsförslag? Folk är inte kloka. Utom du och jag då förståss.
Kommentera

Gusse: Han visste tydligen ganska tidigt hur han skulle göra intryck:

"Saw this one in real life. World Juniors in Anchorage '88. Some fat Russian with sick hands broke down the wall in his own zone. Beat 2 Americans before the blue line, then snapped a 45 foot wrister past the goalie like he was sinking a three inch putt. There were several high wranking GM's sitting near me and one of them stood up and said, "Holy &#(#"."

Kommentera

Frisco: Är rätt så säker på att det var xavier majic som försökte tackla ..men jag kan ju minnas fel..han kanske inte var i MODO då?
Kommentera

Frisco: Jepp, han har spelat i bland annat Traktor Tjeljabinsk och Metallurg Magnitogorsk. Håller nuförtiden till i ryska andraligan.
Kommentera

Paddan: Är dte snubben i Magnitogorsk?

Anders Söderberg hoppade in en tackling mot honom i Kempis. Då blev man att tänka på MA Numminen.

I samma match gjorde Andreas Pihl ett fantastikst mål. Och Conny var med och spelade då också. Vilka minnen,
Kommentera

Åså får våran favorit dömma WM ..helt otroligt ..hur många tackade nej?
Kommentera

Paddan: Kommer ihåg att våran Majic tacklade honom ..eller försökte tackla honom ,,han bara studsade tillbaka..vet inte om han märkte att han blev tacklad..han hadde en otrolig klubbteknik iallefall..
Kommentera

Paddan: Efter lite letande på HS så såg jag att jag tidigare pratat om den där killen ( i 1993-94:s upplaga av Traktor Tjeljabinsk) och han hette Sergei Gomolyako.
Kommentera

Poffa: Ok, så han är inget NHL-material just nu, men klubbdirektörerna i elitserien börjar dregla så fort de hör hans namn... och jag antar att agenten skriver upp prislappen för varje klubb som anmälde intresse för honom.

Det är klart att storleken imponerar, fast då var jag nog mer imponerad av forwarden i Traktor Tjeljabinsk... som MoDo mötte i en match i Kempis för en oherrans massa år sedan. Har glömt bort vad han hette, men att väga 120 kilo och vara snabbaste killen på isen tyckte jag var imponerande. Vet inte om det sa något om skridskoskickligheten hos de andra spelarna.

Kommentera

« · 700714 · »