1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515478 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 702240 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?

Gidde:

Personligen betalade jag mer i Kempis än jag kommer att göra nu.

Kommentera

Gidde:

Vilka priser? Det finns ganska många platser med bra priser...
Kommentera

Poffa:

Helt otroligt egentligen med dom där priserna.. :-S

Men det är klart, nyhetens behag.... :-)

//Gidde
Kommentera

Paddan:

Rykten gör gällande att man sålt 2823 sittplatser, 516 logeplatser och 902 ståplats. Samt att man räknar med full beläggning i restaurangen.

Det gör att man borde sålt närmare 4300 förköpsbiljetter per match.

Kommentera

Poffa: Ok, det finns i varje fall 230 lediga platser bland de dyraste sittplatserna. 104 på "er" sida och 126 på "min" sida.
Kommentera

Paddan: Fast efter att ha förstorat PDF:en så ser jag att det var tre och inte två lediga platser på sektion 416 och på det som marknadsförts som sektion H4 är det... tja fler än tre lediga platser i varje fall.
Kommentera

"ledare och tränare för.." det var givetvis "ledare och spelare i..." som jag menade.

Kommentera

Har för mig att jag läst någonstans att ledare och tränare för ungdomslagen i MoDo skulle ha ståplats på etage 5, men vad jag minns av ritningarna så skulle det väl bara vara utrymmen för media och ljud/ljus på etage 5.

Kommentera

Frisco: Nja, lite större än 3 platser är den allt. Sektion 416 (rad 2 tror jag det var min plats hamnade på).
Kommentera

Paddan: din egen sektion skriver du. Vilken liten sektion du verkar ha. 3 platser och bara din är såld. Hittar den inte på pdfkartan.
Kommentera

Poffa: Jepp, tänkte räkna på det själv, men mitt tålamod tröt redan efter två sektioner.
Kommentera

Paddan:

Synd att det inte står exakt hur många som är sålda.

Kommentera

Så har det då kommit en uppdatering av antalet sålda platser i arenan. På min egen sektion så verkar det vara rätt dåligt uppbokat, hela två platser är ju fortfarande lediga. Skäms!

Kommentera

Hawerchuk: "...det kommer att bli 79 sittplatser direkt mot plexiglaset, i två av sarghörnen.
– De är de mest eftertraktade i NHL och brukar vara svindyra. Ska bli kul att se hur populära de blir hos oss."

"Orange och svart är grundfärgerna."

"Sargen monteras i juni, i juli målas linjerna dit, ny is spolas sedan upp – och den 31 juli har Modo Hockey första isträningen."

Kommentera

Paddan: Finfina närbilder på väggar, dörrhandtag och räcken...
Kommentera

Vallin: Äh, den bästa bilden var ju den med vägglisten.
Kommentera

Paddan:

Fanns ju ett par intressanta bilder där, gillade bland annat dem på dörrhandtaget och på de skitiga golvplattorna...
Kommentera

En liten bildspecial från Allehanda om bygget av arenan.

Kommentera

Om det står att man ska flytta in webkameran under mars månad, innebär det då bara att man flyttar in den och låter bli att koppla in den, eller kommer mars månad att bli ovanligt lång?

Kommentera

Någon som läst artikeln i ÖA om någon Greta (tror jag hon hette) som var på sin sista match i Kempis? I nya arenan kommer hon inte att kunna gå på hockey för att "det är för dyrt", "man ser sämre" och "det är inte anpassat efter gamla människor (eftersom man måste gå i trappor, typ)". Borde inte någon kunna tala om för henne att det finns hiss, att man kommer att se bra överallt i arenan och att det inte alls behöver bli dyrare?
Kommentera

Dream Team: Eftersom det är en helt ny arena så finns det ju inget gammalt namn att använda. Fast jag kommer nog att säga GÅ PÅ HOCKEY i fortsättningen också.
Kommentera

Frisco & Dream Team:
Swedbank, visst hette Lill-Strimma det i efternamn?
Kommentera

Frisco: Spännande. Man undrar om ni undgår problemet med alltför mycket slipsnissar i publiken genom att använda ett "tjockt engelskt" v istället för "svidbank" i uttalet?
Kommentera

Salle: Sväddbank Arena

allehanda.se/lokalt/8738
Kommentera

Salle:

Swedbank Arena blir rätt snyggt. Nästan lika snyggt som Coop Arena.
Kommentera

Frisco: Tja, det skulle ju inte förvåna mig. Eller så gör man som för en kompis som hade tecknat sig för en sån där 1000 kronors förköpsgrej. Man skickar honom, rejält försenat, ett inbetalningskort och vill ha pengarna insatta på kontot inom två dagar.
Kommentera

Paddan: De kanske vill tjäna tillbaka pengarna på den bortglömda bidragsökningen? Eller också kostar det 300:- extra i faktureringsavgift.
Kommentera

Frisco: Snor länktipset från forumet på modohockey.se. En artikel från norrbottenskuriren om vår nya arena.

Förresten, har man justerat priserna för säsongskorten till nya arenan. När man bokade plats har jag för mig att de billigaste platserna kostade 3.500 men enligt Jerry kostar de 3.800 kronor.

Kommentera

AM: Plaskar ordentligt. Ja jag säger då det.
Kommentera

knaskamilla: Utan väggar och utan toalett, det får mig att tänka på lumpen.
Tacka vet jag en gammal hederlig WC där det plaskar ordenligt.
Kommentera

AM:

Ja, jag vet ju inte hur de andra gör, men jag brukar då göra mina behov på riktigt.
Kommentera

knaskamilla: Frågan är ju då om man gör sina behov på riktigt eller om man bara går in ett icke befintligt rum och låtsas lite.
Kommentera

AM:

Som det brukar se ut på orienteringstävlingar, förutom att på sådana finns det inte riktiga väggar eller riktiga toaletter.
Kommentera

Poffa: Hittade en bild på damtoaletten bland de nya arenabilderna. Snacka om att dra det kollektiva kissandet till nya höjder...

www.modohockey.se/filarkiv_bild.cfm?thisDir=/Evenemangsarenan/060302&thisFile=IMG_2049_650px.jpg
Kommentera

Lumber Jack: Har för mig att junisarna får en egen ståplats som inte finns med på kartan, den ska visst byggas "på egen hand" av elever från Parkskolans byggprogram om jag inte missminner mig.
Kommentera

Paddan: Tur man hann norpa åt sig en plats på 416 (förstavalet) med tanke på hur uppbokad den verkar vara.
Kommentera

Poffa: Ganska precis 50 % av alla sittplatser är tingade, typ 2 480. Undra hur mycket av ståplatserna som är sålda, och undra om alla som brukar stå är medvetna om att det bara finns 1 000 ståplats att tillgå. Eller hur blev det, skulle man utöka ståplatserna till 1 500 varav en speciell sektion för junisarna? Det kommer nog att bli fullt i varje match på ståplats annars.
Kommentera

NuMo:

Ja, vi sitter på ett högre plan.

Kommentera

Lumber Jack: Aha alright. Såg lustigt ut.
Kommentera

Hawerchuk: Här har vi svaret på varför 409 och halva 209 är fullbokad.

Från evenemangsarenans hemsida: "PLAN 3: 480 sittplatser i loger och ca 130 sittplatser i restaurangen plus 170 matplatser." Det är alltså de nämnda matplatserna.
Kommentera

Paddan: Brukar inte den dimpa ned i augusti/september? Till dess finns det mycket tid till att plocka burkar.
Kommentera

Poffa: Jahapp, tja sektion 416 ser ju ganska så uppbokad ut. Då är det bara att hoppas att finansieringen av mitt seriekort löser sig innan räkningen kommer.
Kommentera

Poffa: Vår sektion ligger väl på ett högre plan än skithögarna på stå? Annars finns det en uppenbar risk att de skymmer vägen för vanligt folk.
Kommentera

Poffa:

Oj, såpass. Nåväl, jag antar att det kommer att stå på mitt seriekort/min biljettremsa (?) var jag ska sitta, så det blir nog rätt till slut ändå.
Kommentera

Hmmm, de blå stolarna är sålda. Men de som är lite kraftigare svartmarkerad, är det de som är lediga för årskort, de som inte är lediga för årskort, eller är de uppbokade men inte sålda, eller är det något annat?
Kommentera

knaskamilla:

401 är vår sektion. Rad 2 och 3. 22 platser.

Kommentera

Hawerchuk:

Nae...402 tror jag är vår sektion. Om jag inte kollar på ritningen åt fel håll igen. Det finns säkert någon bra förklaring till 410/409-grejen. Kanske alla med sittplats på K erbjöds sittplatser på 409 i nya arenan?
Kommentera

knaskamilla: Den med 417? Underligt att 409 (kortsida vänster) är helt uppbokad medan 410 inte alls är i närheten.
Kommentera

Nu har de lagt ut en karta över sålda platser i arenan på åffisjella. Ser ganska bra ut, tycker jag. Vår sektion är naturligtvis nästan helt fullbokad.
Kommentera

« · 702240 · »