1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515510 inlägg · 4114 ämnen

Arenan klar?

« · 702240 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?

Gidde:

Personligen betalade jag mer i Kempis än jag kommer att göra nu.

Kommentera

Poffa: Jo men du har ju ingen loge.
Kommentera

Poffa & knaskamilla:

Det jag menade var naturligtvis att fylla arenan...

Alla platser är ju inte billigare...

Jag tror nog att det kan vara svårt att få mer än max 5000 att köpa biljetter match efter match, speciellt efter att första säsongens nyhetsbehag lagt sig..

Tyvärr :'(

//Gidde
Kommentera

Frisco:

Det har väl inte du heller?! :-P

Men ditt pris gick väl upp antar jag?
Kommentera

Gidde: Jo, lite dyrare blir det allt. Men jag tjänar in det på resekostnaden:-)
Kommentera

Gidde:

Det som motsäger din teori är ju att de dyraste platserna är de som är mest uppbokade.

Kommentera

Poffa:

Som sagt, nyhetens behag.

Jag känner minst 10 som tagit sin ordinarie plats i år, till ett mycket dyrare pris, och sedan tänkt byta "ner" sig inför nästa säsong.

Nackdelen med den varianten är ju att de bra, billigare, platserna då är upptagna redan.. :-S

//Gidde
Kommentera

Frisco: "Jo, lite dyrare blir det allt. Men jag tjänar in det på resekostnaden:-)"

ASG!

Där fick du till det ;-)

//Gidde
Kommentera

Gidde:

Å andra sidan så känner jag flertalet som inte ens tagit något kort i år, utan istället kommer man köpa lösa biljetter och sitta på olika platser för att till nästa år köpa säsongskort där man anser sig se bäst i förhållande till priset.

Jag räknar stenhårt med att det här inte är något nyhetens behag, utan intresset kommer växa.

Kommentera

Poffa:

Det var också en bra variant! (Y)

Jag hoppas som dig, men tyvärr tror jag inte att det blir så... :'(
Kommentera

Gidde:

Hmm. Förklara varför man tar "sin ordinarie plats" till ett dyrare pris första säsongen för att sedan "byta ner sig"?
Kommentera

knaskamilla:

Fråga dom som vet, men även det kanske är just nyhetens behag?

"Varför ska jag ta en sämre plats i nya arenan, när jag suttit på den platsen i 10-20 år i Kempis?

Jag kör en säsong och kollar om det verkligen är värt 3000 kr mer än ifjol!"

Typ så kanske?
Kommentera

Gidde:

Jaha, så om det är värt 3000:- mer så kommer de med andra ord inte att byta ner sig? Ja, det låter ju lite rimligare.
Kommentera

knaskamilla:

Japp, äntligen har du också sett ljuset ;-)

(A)
Kommentera

Vilken tur att det blir billigare nästa säsong att ha sittplats, för hur skulle man annars stå ut med att få bättre standard och större utrymme mellan bänkraderna. Dessutom har de ju utökat antalet handikapplatser i arenan, så nu kan nog exempelvis Sjödin och Molin få rum med sina rullatorer också. Det som väl var en liten nackdel ur vår synvinkel var att sportbarerna hamnade på fel sida. Innan man hunnit dit har ju Poffa tömt baren
Kommentera

Paddan:

Tog ni inte med det i era beräkningar? Vilka sopor. För egen del så hade vi allting planerat, in i minsta detalj. Vi behöver närhet till en pub, närhet till toaletter, 22 platser fördelat på två rader och snabba personer på ytterflankerna som snabbt kan ta bord i puben.

"Lysande Sickan..."

Kommentera

Poffa: Äh, vi föredrog väl att sitta på en sida som motsvarade vår sektion i Kempis, jämfört med att ta plats på någon sån där konstig sektion som H4
Kommentera

Paddan: nu har dom lagt upp nya bilder på Swedbank Arena på modohockey.se
Kommentera

Modoante: Börjar se riktigt spännande ut, det där. Nu gäller det väl bara att man så snart som möjligt kommer igång med webkameran så att man kan följa vidare händelser, som när westerlind provsitter sin nyinköpta stol i arenan...
Kommentera

Vad väldigt långt från isen det känns som att man sitter när man kollar bilderna från övre etaget, fast det lär man väl snabbt bli van.

Kommentera

Poffa: Du skrev att:

"Rykten gör gällande att man sålt 2823 sittplatser, 516 logeplatser och 902 ståplats. Samt att man räknar med full beläggning i restaurangen.

Det gör att man borde sålt närmare 4300 förköpsbiljetter per match."

Hur har det ryktet tillkommit? Om det är sant är det ljuv musik i mina öron. Har du mer info i ärendet? Nåt lite smaskens, snälla!
Kommentera

hellge:

Sittplatserna markerade på den där platskartan har räknats av en kille på Svenska Fans. Logeplatserna baseras på vad som är sålt. Ståplatserna har en fågel viskat i mitt öra. Så de två första är väl något sånär nära sanningen, det sista är ren hörsägen.

Kommentera

Poffa: För de som undrar så kommer biljettpriserna till invigningen av arenan att vara följande: Nedre etage 595 kronor, Övre Etage 495 kronor. Show från 20.00 till 23.30 därefter rock´n´roll i sportbarerna.
Kommentera

Paddan: Det kan det väl vara värt?
Kommentera

MODOJohan: Tja, det är det säkert, fast innan dess bör man väl ha hunnit sitta in sin plats på första isträningen... eller träningsmatchen mot Luleå, om jag inte minns fel
Kommentera

Paddan: Jo-då, hoppas att första isträningen utannonseras på något sätt. Vore ju skandal om det satt 73 pers där då, som förra säsongen..
Kommentera

MODOJohan: Äh, för min del får det gärna vara lika mycket outannonserat som tidigare. Någon form av efterapning av Skellefteås första isträningar tror jag inte på.
Nä, då var det större underhållning att bara se upplägget på Haralds första isträning och skillnaden med Kents träningar samt en Zacke som var så slut efter halva isträningen att han nog helst hade velat kliva av.
Kommentera

Paddan: Inga platser på golvet framför scenen, som brukligt är vid konserter?
Kommentera

Petey21: Jag förmodar att de som köpt såna där plåtbitar är de som får första tjing på platserna på parketten, eller vad man ska säga.
Kommentera

lö 26 aug 2006, kl 19.30 - Invigning Swedbank Arena - 495-595 SEK - För närvarande helt uppbokat
Kommentera

knaskamilla: Och jag ska dit :)
Kommentera

knaskamilla: De skulle kanske ha invigning en hel vecka?
Kommentera

Frisco:

Jag är förvånad, för jag tänkte "vem vill betala 500:- för att se Wells spela i vår nya ishall?" (typ så). Det fanns tydligen ett gäng som ville det.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju en helkväll. Det finns förresten ett fåtal biljetter just nu.
Kommentera

knaskamilla: Sedan så får du även tänka på att dom som har köpt dom mer avancerade byggplåtarna får ju biljetter också samt övriga sponsorer
Kommentera

Frisco:

Sant. Men mycket pengar ändå. Ska bli intressant att se vilka fler som dyker upp, för inte kan det väl bara var Wells m. orkester (och Pontare)?
Kommentera

Ojdå, här stod det ju lite. LaGaylia är bra, men hon är ju ingen Stenmarck. Tur att han inte nämnde Stenmarck!
Kommentera

knaskamilla: Mycket pengar? Ca 500 för en helkväll med artister? Njae. Ganska rimligt pris tycker jag. En massa andra också som det ser ut på biljettåtgången.
Kommentera

65selander:

Jaru, det var visst bara 1300 biljetter. Då kanske det inte var så anmärkningsvärt ändå.
Kommentera

Frisco:

Beror ju iofs på vilka artister det är, och det vet man ju inte riktigt. Jag skulle t.ex. aldrig ens fundera på att betala 500:- för att se Eminem och ett gäng andra hiphopare en helkväll. (Snarare skulle jag vägra gå dit om jag inte fick betalt.)
Kommentera

knaskamilla: 500 låter mycket om ni bara snackar svensk, "folklig" smörja. Eminem däremot skulle jag betala 500 för ;)

Betalade 500 för Metallica sist jag var på någon större spelning.
Kommentera

knaskamilla:

Hur ska man egentligen uttala Swedbank? Först trodde jag att det skulle uttalas med swid (swede) i början men upptäckte så småningom att det fattades ett e. Ska det ändå uttalas så, kanske? Och varför fattas det i så fall ett e?
Kommentera

Albert Hall:

Nä, man ska inte uttala det som att det heter Swedebank. Jag tror att man ska uttala det ungefär Swedbank, faktiskt.
Kommentera

knaskamilla: Svettbank alltså?
Kommentera

knaskamilla:

Eller svettbänk blir det väl då.

Nåja, man lär väl få lära sig det. Smart sätt av gamla hederliga Sparbanken att tuta i oss sitt nya namn och logga.
Kommentera

Albert Hall:

Nja. Nu blandar du ihop bokstäver igen, din gamle låtsasfinne. Jag tror inte att det ska uttalas med två t i sig.
Kommentera

Alltså, Svettbank, svettbänk, Swedbank låter inte sämre än någon annan tycker jag. Cloetta Center, Läkerol Arena, och för att inte tala om Löfbergs Lila Arena.

Eller COOP Arena, jaha...? Stormarknad i arenaformat?
Kommentera

MODOJohan: Äh, Pengapungen låter väl bra...
Kommentera

MODOJohan: Cloetta Center är trots allt lite fyndigt.
Kommentera

Lumber Jack: Hah! Jo-du, ser man det från den sidan så.
Kommentera

« · 702240 · »