Frisco: Och varför är vi inte förvånade... :-)
Jag håller delvis med så vi kan kompromissa. Vid varje "dra biljetten"-grej kan det stå en trevlig person som delar ut/säljer program och hjälper de stackare som får problem.
Salle: Jaså, jag som tyckte det såg ut som sektion 416. Nåja, jag får väl förhoppningsvis undersöka utsikten från min sittplats imorgon. Jäklar, nu blev man sugen på att se ishockey igen.
Ser också ut som att det finns en hel del kvar för bland annat målarna att göra invändigt i arenan.
Paddan: Japp, provsatt den 3 gånger. Ensam och med 2 olika sällskap. Provsatt rätt många platser runt i arenan faktiskt så lite kan man ju rapportera.
Man har grym överblick från hela övre etage.
Pubarna på övre etage blev större än jag trodde och dom på nedre är ändå större.
"Slå på plexiglas"-platserna längst ner är just längst ner. Daniel såg ju knappt över plexit när han provsatt.
Övre raden på nedre etaget känns som ungefär samma höjd över isen som översta raderna i Kempis fast med sämre överblick om man inte har en av mittsektionerna.
"Bortastå" verkar bli på utvisningsbåssidan så ståplatsdå det var mer räcken för flexibla begränsningar beroende på antal lymlar. "Snuskastaravstånd" från H4 som Frisco sa.
Stora publikutrymmen för paussnack och fika. Och toaletter lite överallt även om de utanför H4 "bara" blev 4 st singlar. Närmaste stora pisseria finns dock inte långt bort.
Frisco: Jaså du var där osså... Jag gick runt där i 1½ timme och träffade en massa löst folk. Fast dom kom så utspritt.
Arenan blir skitfin.
Salle:
Dessutom är han stor nog att ha ett jobb med ansvar som innebär att han inte kan vara ledig hur som helst.