1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504888 inlägg · 4100 ämnen

Arenan klar?

« · 742484 · » Till forumet

Sv: Arenan klar?
Poffa: Sorry, det är nog bara mina pragmatiska gener som talar, mycket i ditt resonemang som jag vill köpa, men jag är inte beredd att ta ett retoriskt ansvar för det om någon skulle söka reda på ett sådant inlägg från min sida när april 2007 kommit.

Call me Bumpaberra, anytime...
Kommentera

Hawerchuk:

Så skulle man kunna säga om man vill vara elak. :-)

Personligen hoppas jag att klacken kommer bli bättre och röststarkare nu i nya arenan. Det kan vara den nytändning som klacken behöver.

Kommentera

Poffa: Åhå, på det viset. Så det är där klacken kommer stå alltså. ;)
Kommentera

Salle: Alla ståplatserna på övre plan är inte reserverade för hockeyungdomar, det var iaf vad som stod att läsa nyligen i... ja någonstans, vart hittar jag inte.

Men var det inte tänkt från början att det bara skulle vara 1000 ståplats plus då 100-200 till hockeykidsen?
Kommentera

Alfred Awful:

Hörre Nalle, jag sa aldrig att det skulle bli ett snitt på 1600 sålda ståplats. Däremot tror jag att många kommer köpa enstaka biljetter på sittplats. Med tanke på att flera andra klubbar har sin största andel biljetter just här så kan vi väl hoppas på att MODO lyckas sälja 500 sådana per match. Alltså 4000 sittplatser, 1000 ståplatser, 516 logeplatser och så 200 matgäster. Nog tror jag på ett snitt närmare 6000 än 5000.

De 400 platserna extra ståplatserna är på restaurangsidan, till vänster på bilden i länken.

Kommentera

Alfred Awful: Dom platserna lär vara svåra att se på några bilder då de är bakom den översta stolraden i hörnet uppe till höger om man står i restaurangen och tittar ut i arenan.

Där har det snickrats några bänkar och de är "reserverade" för de hockeyungdomar som har frikort genom MoDo (och andra klubbar???) om jag fattat det hela korrekt

Kommentera

Hawerchuk: Sund åsikt, för övrigt blev jag helt tagen på sängen av uppgiften om de 400 nya ståplatserna på etage 5, var ser man dessa på bilderna?

Paddan, Frisco?
Kommentera

Hawerchuk: Håller helt med att det låter realistiskt, men man får ju som sakt hoppas på att folket ställer upp för grabbarna/klubben.
Kommentera

Alfred Awful: Strax över 5000 låter realistiskt. Jag är lite frågande till varför det blev så många ståplatser, inte en chans att dom kommer att ha en hyfsad beläggning på dom om inte det händer något drastiskt med intresset på ståplats.
Kommentera

Alfred Awful: Vi får ju verkligen hoppas att publiken väljer att bege sig till SBA istället för att sitta hemma i tv soffan och se matchen på tv. För ska vi få den stämmning alla snackar om så bör det komma över 5500 personer varje match i alla fall :).
Kommentera

Poffa: Om MoDo skulle sälja 1 600 ståplatsbiljetter i snitt/match under kommande säsong kommer jag att cykla till Övik, iförd valfritt hockeylags t-shirt. :-)

Jag säger snarare att snittet i dagsläget pekar på 5 200 - 5 300, givet Paddans uträkningar + tidigare uppgifter om logeförsäljning från MoDo, för att antagligen sega sig över 5 500 om säsongen blir mitt-i-tabellen och inte riktigt sportsligt usel.
Kommentera

Poffa: Låter riktigt fint det. Ska försöka åka upp en hel del i år vart inte så många matcher ifjol, men arenan lockar en hel del :).
Kommentera

Cyklob:

Paddan skrev väl något om 3647 sålda platser på sittplats, baserat på det som stod i extrabilagan till fredagens ÖA. Sedan tillkommer väl logeplatserna som är 516 stycken. Om man dessutom tror att det kommer bli slutsålt på ståplats så är det 1600 platser till (också enligt ÖA). Restaurangen har väl 255 platser men bara 147 är publikplatser.

Summa sumarum så börjar det väl närma sig ca 6000 åskådare per match.

Kommentera

Poffa: Ja vi får ju verkligen hoppas på att publiken även kommer när det spelas hockey och inte bara går dit på andra evangemang.

Du som har lite koll Poffa du råkar inte hört något om hur många säsongskort man sålt ?.
Kommentera

shinzawai:

Rykten från de som varit där säger att det var nästan magiskt då Pontare tog publiken till hjälp för att sjunga nationalsången. Hoppas folk fortsätter att göra det även på ishockeyn, det vore en mäktig upplevelse.

I övrigt hänvisar jag till Paddan eller AM, de var där.

Kommentera

Ni som var där på invigningen, var det så bra akustik för "allsång" som det verkar utifrån rapporterna?
Kommentera

Paddan: Varför hade Foppa Damgaards gamla avlagda tröja igår?
Kommentera

Gusse:

Men det är ju inte vad han skriver som kritiseras. Det är hur det skrivs, eller rättare sagt hur SLARVIGT det skrivs i form av stavfel, sakfel och konstigt ihopsatta meningar.

Kommentera

knaskamilla: Jag tycker han kan skriva rätt så bra ..kanske aningen feg bara att kritisera modo ..men alla kan ju inte gilla han ..alla gillar ju inte Stephen King heller..
Kommentera

shinzawai: Apropå Shangattay, visst har väl han haft ett registrerat nick här på HS förut, eller är det inbillning från min sida?
Kommentera

shinzawai:

Du får väl läsa hans blogg också, då.
Kommentera

shinzawai: Nu var du ironisk. ÖA har förresten ett referat.
Kommentera

Jisses, snacka om att ha överskottsenergi och felprioriteringar. Det går verkligen inte att tillfredsställa pöbeln. Hade det inte kommit någon krönika hade det väl klagats på att de inte berört kvällen i någon nyhet eller krönika. Personligen blev jag skitnöjd över att få ett så pass snabbt referat om kvällen, stavfel eller ej.

För övrigt tycker jag att Svenska fans-Torbjörn inte skriver tillräckligt mycket krönikor. Han kan skriva han.
Kommentera

Foldron:

När man läser Hasses texter handlar det snarare om att söka efter meningar som går att tyda än att söka efter sakfel, stavfel och andra sorters fel. Jag har lärt mig acceptera att alla inte är lika felfria som mig vad gäller språket i skrift, men jag kommer aldrig att acceptera att en JOURNALIST som SKRIVER för tidningar inte behärskar konsten. På Aftonbladet korrekturläser de hans texter, men det verkar de inte göra någon annanstans.

Trist att inte MoDo Hockey tycker att det vore värt att låta någon korra hans texter. Jag vet inte om du har märkt det, men sen Martin Sedin började låta sina texter gå igenom korrekturen innan de publiceras på hemsidan är det aldrig någon som gnäller över hur de är skrivna längre. En så enkel sak...
Kommentera

Frisco:

Men att du lägger näsan i blöt leder så klart någon vart. Jag hatar inte Hasse, jag försöker få till en förbättring kring den klubb jag älskar.

Kommentera

Poffa: Så har då Allehandas artikel om invigningen dykt upp.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att du kan lägga energi på annat än att klaga på en skribent som du 100-tals gånger talat om att du ogillar. Ditt hat kommer inte att leda nån vart.
Kommentera

Foldron:

Pratat ihop oss? Vad snackar du om? Kan man inte kräva att en text på en officiell hemsida eller i ett matchprogram ska vara någorlunda läsbart?

Mig roar det inte att söka fel, snarare är det tragiskt att behöva läsa texter där man måste läsa om raderna flera gånger för att begripa vad som menas. Det är ju inte så att man brukar behöva söka efter stavfelen heller, de är rätt uppenbara.

Om nu inte Hasse är världens bästa på att stava så kan man väl i alla fall kräva att han klickar på knappen för rättstavning och använder sig av den funktionen. Och har han ingen rättstavningsfunktion i sin PC så borde väl någon på kansliet kunna korrekturläsa texterna och rätta de mest uppenbara stavfelen?

För det är inte så att du är släkt eller god vän med Hasse och därför automatiskt tar honom i försvar? Eller är det Hasse själv som döljer sig bakom nicket Foldron? 

Kommentera

Foldron: mäste?
Kommentera

Foldron: Icing-Ove sa väl ingenting om erfarenhet och hockeykunnande? Han kommenterade bara textkvalitén i sig. Han sa inget om att det var viktigare än innehållet, utan tycker bara det är dåligt att hans texter (uppenbarligen) inte felsökes innan de publiceras?

Sen är det mer än ok att kritisera allmänt publicerade texter. Det vore svårt för en reporter/krönikör att få någon trovärdighet om ingen fick ifrågasätta det han/hon skriver.

Jag tror inte många söker stavfel i en artikel, utan ser dem då de dyker upp och stör sig då såklart på dem.
Kommentera

Poffa:
Så ni har pratat ihop er nu?
Hasse har så mycket mer erfarenhet av svensk och internationell ishockey än vad du och dina kompisar har ihop.
Roar det er att söka efter sakfel, stavfel och alla andra sorters fel i hans artiklar och krönikor, kul för er.
Det mäste vara jobbigt att läsa en tidning när man som enda intresse har är att söka efter diverse felstavningar och dylikt.
Men det ändras väl när ni blir något äldre och kan acceptera att alla inte är lika felfria som ni är själva!
Kommentera

MorganaLefaey: Pratade med en av kompisarna som satt på en hörnsektion och enligt honom var det där stundtals nästan omöjligt att höra något, det var ungefär som att försöka uppfatta vad en person säger som står på andra sidan om ett hörn. Skall dock bli intressant att se hur det fungerar när man använder arenans egna ljudanläggning.
Kommentera

Paddan: Måste hålla med i det stora, men från början hade de väldigt svårt med ljudet då man inte hörde vad de sjöng och när Janne spelade så var diskanten lite väl hög. Är nöjd med det mesta och tänkte dra upp mina toppar och bottnar för kvällen. Toppen var Janne Schaffers Norrland, Nanne i modoklänning, Norman och några av Wells. Botten var Pontare, Jannes 2 första framträdanden samt Björling... och då speciellt när han förstörde en klassiker som Angie.

Sportbarerna var överfulla och endast öppna när det var paus. Vet ni om det kommer vara öppet enbart i periodpauserna när hockeyn kommer igång. Nu lär ju inte lika mycket folk vilja dricka när det är hockey som på en invigning så jag är inte orolig över att jag inte kommer få någon bira då.

Kommentera

Foldron:

Det är ju inte bara stavfel, kommatering och annat som är fel. Det är ju ofta rena faktafel dessutom. Hasse är dessutom en fegis då det gäller att ta diskussioner, hellre då skriva en krönika och slippa ta frågor.

Kommentera

Gusse:

Fast du kan väl ändå inte tycka att Hasse gör minsta lilla intryck av att vara en skrivande journalist när du läser hans texter?
Kommentera

Salle: Jodå, en sådan uppdelning fanns det men själva biljettkontrollanten stod lutad mot den där plankan, eller vad man ska kalla det, och rev biljetter.
Kommentera

Foldron: jag håller med dig..men vissa skall det bara klagas på
Kommentera

Icing-Ove:
Om några stavfel stör dig så mycket tycker jag att inte ska bemöda dig att läsa hans krönikor, Hasses erfarenhet som hockeyjournalist kan du bara drömma om!
Tydligen är innehållet i texten betydelselöst om man sätter ett komma fel.
Kommentera

Paddan: Men visst hade dom nåt slags uppdelning vid entredörrarna beroende på åskådarplast. Eller såg jag dessa skyltar i syne när jag åkte förbi inatt.
Kommentera

NuMo:
Ännu en pinsam text av den ordblinde krönikören. Kan någon för h-vete korrekturläsa skiten innan den läggs ut på förstasidan.
Kommentera

Poffa: Jag förmodar att man tänkt använda någon annan form av entrésystem, när elitseriematcherna börjar, än det som gällde under gårdagen. Då gällde den väldigt enkla "köa till funktionär som står vid ingång och river av del av biljetten", eller så har man tänkt att göra så även i fortsättningen.
Kommentera

Poffa: Ett par kufiskheter hittar den som söker, men det behöver ju inte vara fyllhasses fel.

"minans"

"Så mycket erkände han att ?visst skulle det vara hur kul som helst att glidas in med MODO-tröjan i Swedbank Arena en gång!?.
I samma andetag sa han också: ?Men jag har en del ogjort däröver.?"
Kommentera

Paddan:

Oj, har de köpt in ett rättstavningsprogram till Hasse? Inte ett enda stavfel kunde jag se när jag skummade igenom krönikan.

Kommentera

Foldron: Jag har inte sagt att det är något fel på den, vet bara att det är vissa som inte kan med att läsa det som Hasse skriver.
Kommentera

Paddan:
Och vad är det för fel på den krönikan då?
Kommentera

Alfred Awful: Om ni står ut med att läsa Hasses krönikor så kommer här hans betraktelse från invigningskvällen.
Kommentera

Alfred Awful: Jo, jag hade tur och undslapp precis att bli intervjuad av herr Dahlqvist där han gick i entréhallen och letade intervjuoffer, han haffade istället någon person som stod bredvid mig.
Kommentera

Paddan: TV4 Mitt ska enligt rykten ha varit där och intervjuat mer eller mindre rödmosiga människor, det ska bli intressant att se om det dyker upp någon url till inslaget.

Ni kanske var så rödmosiga att ni aldrig såg cyklisten, perhaps?
Kommentera

Dream Team: Jag tycker att det var riktigt trevligt att bevista underhållningen med Robert Wells, Nanne Grönwall, Raymond Björling, Lennie Norman, Roger Pontare och Janne Schaffer som bjöd på allt från nationalsång och opera till Rolling Stones-medley och skämt om människor över 50. Svårt att säga om alla biljetter var sålda då det var ett fasligt springande in och ut, och att döma av sorlet från sportbarerna den rödmosiga färgen i ansiktet och det högljudda och sluddriga talet så var det många som valde att förlägga stora delar, eller hela vistelsen i arenan i sportbaren.

Det jag saknade var någon form av fyrverkeri som avslutning på invigningskvällen. Annars var jag mer än nöjd, fast det är klart hade Iron Maiden stått på scenen istället hade jag inte direkt klagat.

Kommentera

Paddan: hade varit bättre om dom fått 4-1, 4-2 osv. Som resultat vill säga. Fast ingen skulle väl vilja gå in i halvförlust-baren 4-4...
Kommentera

« · 742484 · »