Hawerchuk:
Så skulle man kunna säga om man vill vara elak. :-)
Personligen hoppas jag att klacken kommer bli bättre och röststarkare nu i nya arenan. Det kan vara den nytändning som klacken behöver.
Alfred Awful:
Hörre Nalle, jag sa aldrig att det skulle bli ett snitt på 1600 sålda ståplats. Däremot tror jag att många kommer köpa enstaka biljetter på sittplats. Med tanke på att flera andra klubbar har sin största andel biljetter just här så kan vi väl hoppas på att MODO lyckas sälja 500 sådana per match. Alltså 4000 sittplatser, 1000 ståplatser, 516 logeplatser och så 200 matgäster. Nog tror jag på ett snitt närmare 6000 än 5000.
De 400 platserna extra ståplatserna är på restaurangsidan, till vänster på bilden i länken.
Alfred Awful: Dom platserna lär vara svåra att se på några bilder då de är bakom den översta stolraden i hörnet uppe till höger om man står i restaurangen och tittar ut i arenan.
Där har det snickrats några bänkar och de är "reserverade" för de hockeyungdomar som har frikort genom MoDo (och andra klubbar???) om jag fattat det hela korrekt
Cyklob:
Paddan skrev väl något om 3647 sålda platser på sittplats, baserat på det som stod i extrabilagan till fredagens ÖA. Sedan tillkommer väl logeplatserna som är 516 stycken. Om man dessutom tror att det kommer bli slutsålt på ståplats så är det 1600 platser till (också enligt ÖA). Restaurangen har väl 255 platser men bara 147 är publikplatser.
Summa sumarum så börjar det väl närma sig ca 6000 åskådare per match.
shinzawai:
Rykten från de som varit där säger att det var nästan magiskt då Pontare tog publiken till hjälp för att sjunga nationalsången. Hoppas folk fortsätter att göra det även på ishockeyn, det vore en mäktig upplevelse.
I övrigt hänvisar jag till Paddan eller AM, de var där.
Gusse:
Men det är ju inte vad han skriver som kritiseras. Det är hur det skrivs, eller rättare sagt hur SLARVIGT det skrivs i form av stavfel, sakfel och konstigt ihopsatta meningar.
Frisco:
Men att du lägger näsan i blöt leder så klart någon vart. Jag hatar inte Hasse, jag försöker få till en förbättring kring den klubb jag älskar.
Foldron:
Pratat ihop oss? Vad snackar du om? Kan man inte kräva att en text på en officiell hemsida eller i ett matchprogram ska vara någorlunda läsbart?
Mig roar det inte att söka fel, snarare är det tragiskt att behöva läsa texter där man måste läsa om raderna flera gånger för att begripa vad som menas. Det är ju inte så att man brukar behöva söka efter stavfelen heller, de är rätt uppenbara.
Om nu inte Hasse är världens bästa på att stava så kan man väl i alla fall kräva att han klickar på knappen för rättstavning och använder sig av den funktionen. Och har han ingen rättstavningsfunktion i sin PC så borde väl någon på kansliet kunna korrekturläsa texterna och rätta de mest uppenbara stavfelen?
För det är inte så att du är släkt eller god vän med Hasse och därför automatiskt tar honom i försvar? Eller är det Hasse själv som döljer sig bakom nicket Foldron?
Paddan: Måste hålla med i det stora, men från början hade de väldigt svårt med ljudet då man inte hörde vad de sjöng och när Janne spelade så var diskanten lite väl hög. Är nöjd med det mesta och tänkte dra upp mina toppar och bottnar för kvällen. Toppen var Janne Schaffers Norrland, Nanne i modoklänning, Norman och några av Wells. Botten var Pontare, Jannes 2 första framträdanden samt Björling... och då speciellt när han förstörde en klassiker som Angie.
Sportbarerna var överfulla och endast öppna när det var paus. Vet ni om det kommer vara öppet enbart i periodpauserna när hockeyn kommer igång. Nu lär ju inte lika mycket folk vilja dricka när det är hockey som på en invigning så jag är inte orolig över att jag inte kommer få någon bira då.
Foldron:
Det är ju inte bara stavfel, kommatering och annat som är fel. Det är ju ofta rena faktafel dessutom. Hasse är dessutom en fegis då det gäller att ta diskussioner, hellre då skriva en krönika och slippa ta frågor.
Paddan:
Oj, har de köpt in ett rättstavningsprogram till Hasse? Inte ett enda stavfel kunde jag se när jag skummade igenom krönikan.
Dream Team: Jag tycker att det var riktigt trevligt att bevista underhållningen med Robert Wells, Nanne Grönwall, Raymond Björling, Lennie Norman, Roger Pontare och Janne Schaffer som bjöd på allt från nationalsång och opera till Rolling Stones-medley och skämt om människor över 50. Svårt att säga om alla biljetter var sålda då det var ett fasligt springande in och ut, och att döma av sorlet från sportbarerna den rödmosiga färgen i ansiktet och det högljudda och sluddriga talet så var det många som valde att förlägga stora delar, eller hela vistelsen i arenan i sportbaren.
Det jag saknade var någon form av fyrverkeri som avslutning på invigningskvällen. Annars var jag mer än nöjd, fast det är klart hade Iron Maiden stått på scenen istället hade jag inte direkt klagat.
Call me Bumpaberra, anytime...