hellge: Har för mig att både herr Häggström och herr Hedin gett skiftande siffror på publikkapaciteten på ståplats. Vill minnas att herr Häggström vid något tillfälle nämnde 1500 som en siffra på antal stående på nya ståplatssektionen i arenan. Men det återstår väl att se vad de slutligen meddelar.
Hur som haver får man se hur hallen lämpar sig för musikevenemang när man bevistar invigningen av hallen.
Albert Hall: Genom att det är MoDo Hockey som går ut med siffran 7200 så förmodar jag att det rör den där sporten som kallas ishockey.
Och när jag skulle kolla hemsidan så är den naturligtvis nere igen, för femtielfte gången den här säsongen.
Någon som vet om de här matcherna kommer att spelas i den nya arenan eller om de är "hemmamatcher" på annan ort?
Måndag | 2006-08-14 | MODO Hockey - | Jyp | |||
Tisdag | 2006-08-15 | MODO Hockey - | Mora | |||
Torsdag | 2006-08-24 | MODO Hockey - | HPK | |||
Fredag | 2006-08-25 | MODO Hockey - | Kloten |
Paddan:
Eftersom nya arenan invigs 26:e augusti så skulle jag tro att Kempis eller någon utsocknes arena får stå för värdskapet.
Lumber Jack:
Ja, det är sagt att matchen mot Luleå skall spelas i nya arenan. Hur det blir med övriga matcher vet jag dock inte.
Dream Team: Okej, innan någon annan hinner före så får jag rätta mig själv en aning.
[url=www.wilsonlarsson.sbgb.se/publik.htm]"73 Frölunda-Brynäs Scandinavium SM-slutspelet 13 924"[/url]
[url=www.tikare.se/historia/Arforar/1966-1974/pubrekord.php]"Den officiella publiksiffran blev 11694. Men då var inte dom omkring 2000 gratistittarna medräknade."[/url]
Frisco:
Dy har samma förslag som mig. Förmodligen som ett sätt att göra gränserna mellan sektionerna i hörnen tydligare.
Jag trodde att man påbörjat monteringen av stolarna i arenan, för enligt tidplanen som tidigare publicerats i Allehanda skulle man börja montera stolarna i mitten av april. Men nu ser jag att Martin Sedin skriver på modohockey.se att monteringen av stolarna ännu inte påbörjats.
Det jag i sådana fall är mer fundersam över är hur de har tänkt att göra med resultatrapporteringen från andra matcher, för jag kan inte riktigt se var man skulle sätta upp en sån resultattavla om det inte blir något under mediakuben.
Paddan:
När vi var där och kollade i vintras så pratade vi H Högrare med Nicke om olika saker. En av grejorna som kom upp var det här med mdiakuben. Först var tanken att man skulle flytta den gamla kuben till nya arenan, men sedan hade man tänkt om och tagit in offerter på en helt ny kub.
Ett sätt att kolla detta är väl att någon i Hörnett ofta varande knallar förbi Kempis och kollar. Hellge? DB? AM? Någon?
Petey21:
Globen kör ju med att man i avblåsningarna visar skylten på jumbotronen, så fort det blivit ett mål. Det räcker för min del.
När jag försöker räkna antalet platser i arenan kommer jag fram till 6710 åskådarplatser, men i reklamen till potentiella sponsorer talar man om en publiksiffra på 7200 personer i arenan. Innebär det att man utökat ståplats från 1000 personer till 1500?