1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Årsmöte i MoDo Hockey 2006

727557 · » Till forumet

Sv: Årsmöte i MoDo Hockey 2006
wap.hockeysnack.com
Den gamla kuben har lite liten bild för att sitta i mitten, vore en trevlig lösning med 2 kuber. Eller en ny större... Eller så får man helt enkelt kanske skippa fåneriet och börja använda glasögonen som man bara använder i nödfall.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ops besvarade fel och kan inte backa utan måste skriva något.
Kommentera

knaskamilla: Nädå, du såg rätt. Dessutom hörde jag Mia lova att köpa en ny mediakub till arenan.....hon skulle bara vinna nio miljoner först.
Kommentera

hellge:

Det var ngn brud som säkert knappt visste vad hockey var som skrev för ÖA, tror jag. Iaf kom den kvinnliga fotografen i sällskap med en annan kvinna, om jag inte såg helt fel.
Kommentera

hellge: Ta ett glas vätska till tidningen så blir det bättre. Prova att doppa kanske? :-)
Kommentera

knaskamilla: Tack för en bra rapport, mycket bättre än ÖA's torra.
Kommentera

Poffa:

Tss. Jag var på årsmöte, tittade på arenan, åkte hem och skrev sen rapport. Det är väl inte så konstigt att årsmötet tar längre tid när man måste spana in hockeyspelarnas duschar och sådär innan man åker hem!
Kommentera

Inte lika fylligt som knas rapport, men ändå.
Kommentera

knaskamilla:

På tal om ingenting så är väl Markusson svärfar till Susse också...
(plus att han vann ÖA-golfen för några år sedan..)

Och Mats Melbin är väl VD för Örnalp?

Alltså, lokala företagsledare istället för de utflyttade dito..
Kommentera

knaskamilla:

Tack! Men skulle det behöva ta så lång tid...:-) 

Kommentera

Salle: Något som man inte löst, men som man enligt Mia jobbar på att försöka hitta en lösning på är hur man ska göra med "jackproblemet", om man ska ha någon form av garderobsfunktion eller liknande.

Så, nu är bara frågan: Varför är det så jävla lång tid kvar till 31 juli?

Kommentera

Salle: Jag förmodar det, vi var aldrig över på den sidan. Jag och Moström hade ju redan avverkat den sidan på "Öppet Hus".
Kommentera

Paddan: Nu till frågan vi alla vill veta svaret på.

Stod borden kvar i hörnet emot kajhörnet???

Kommentera

knaskamilla: Tyckte nästan att det såg ut som att Bengt Hedin, vaktmästarchefen, hade störst kontor av samtliga kontorsanställda. Dessutom så känns det som att det är väldigt mycket omålat och ogjort, på vissa ställen.
Kommentera

knaskamilla: Ring kontorslisterna dårå...
Kommentera

Salle:

Det heter faktiskt kontor nu, inte kansli!
Kommentera

knaskamilla: Ring och påpeka du som är "du och tjena" med kanslisterna.

Så lovar jag att anmäla mig så fort dom ändrat till aktuella datum.

Kommentera

Paddan: Just ja, sedan berättade Mia att man kommer att släppa biljetterna till enskilda matcher i arenan den första september och Skellefteåföretagen har redan börjat att boka upp platser inför matchen den sjunde oktober.

Vad gäller träningsmatcher meddelade Ecke att man i år kommer att delta i Lilla Mästarcupen, eller vad nu cupen hette, på Åland och att det fortfarande var osäkert med medverkan av pappa Horavas lag i Jämtland Hockey Cup.
Kommentera

Salle:

Jo. Fast man får väl anta att de bara har glömt att ändra på hemsidan, eller hur?
Kommentera

knaskamilla: Apropå medlemsansökningslänken då skickade... Kolla närmare på de datum som medlemskapet gäller...

"Du som ansöker om medlemsskap fr o m den 6 sept 2004, erhåller medlemsskap t o m 2005-12-31."

Kommentera

Paddan:

Precis. Och att man kan dingla med benen härligt därifrån än så länge, men att jag kommer att kunna dingla med benen i MoDos omklädningsrum alltid.
Kommentera

knaskamilla: Sedan kom vi ju också fram till att man får ha onormalt långa armar, eller möjligen en krycka till hjälp, om man ska kunna banka i plexit från rad 0 som Jerry sade.
Kommentera

Paddan:

Tack för att du fyllde i.
Kommentera

Salle: Äh, vi som faktiskt var på årsmötet fick ju en guidning av vår nya marknadschef Mia, väldigt trevlig person som ödmjukt sade att man har som målsättning i föreningen att vinna SM-guld inom tre säsonger och restaurangen skall servera regionens bästa mat.

Otroligt stort omklädningsrum MoDo Hockey hade, och på en av platserna kunde man återfinna en vit hjälm med #37 på. 

Tydligen hade man också redan utsett ett omklädningsrum till FBK-spelarna, ett hiskeligt lilafärgat rum.

Dessutom berättade Mia att man funderade på att bygga om den nya ismaskinen i arenan och erbjuda folk att få åka ismaskin...

Imorgon skulle man måla ispisten, om jag förstod saken rätt och denna vecka kommer även möblerna till VIP-loger och restaurang.

Angående eventuell placering av resultattavla så kommer det att sättas upp någon typ av resultattavlor på "reklamlisten" ovanför de tio VIP-loger som MoDo Hockey själva äger.

Kommentera

Salle:

Fyll i ansökan nu på en gång, då. Eller vänta till oktober och få drygt ett års medlemsskap.
Kommentera

knaskamilla: Jag vet... Har i flera år "skyllt" på kalenderårs-medlemskapet och hockey-säsongens ofas. dvs man har glömt bort det vid årsskiftet och då säsongen startat påminnts men då tänkt att jag tar det efter nyår.
Kommentera

Salle:

Du som har jobb och allt... 250:-/år.
Kommentera

knaskamilla: Enkelt. Jag är inte medlem.

Kommentera

Salle:

Varför var du inte på årsmötet, då?
Kommentera

knaskamilla: kan man vara så fräck att man bara går på visningen...

Självklart menade jag att dom som köpte kort fick denna bonus som "vi" andra inte får... :-(

Kommentera

Tillägg: Krizan är definitivt klar nu, och det finns en halv loge kvar att hyra in sig i.

Salle:

Jag har hört, citerat av AM, att de som bokade seriekort på nästa öppet hus fick en vandring guidad av A-laget sen. Det räcker alltså inte att dyka upp på visningen...
Kommentera

knaskamilla: Tack!
Kommentera

knaskamilla: Tack för det...
Apropå rundvandring i de "inre regionerna" så skall det hållas ännu ett "öppet hus" i Arenan (onsdag?) för att kränga fler platser. Dom som kom dit skulle få se dessa hitills publikt outforkade utrymmena på en av "A-truppen guidad tur" (eller nåt liknande) vid senare tillfälle. Fritt citerat från annons i dagens ÖA.
Kommentera

RAPPORT FRÅN ÅRSMÖTET:

I år hölls årsmötet i Swedbank arena. Kanske i en konferenslokal eller i restaurangen?, tänker man. Men nej, vi satt med utsikt över de fina industrierna där nere, i publikutrymmet mellan två kiosker. På plan fyra. Varmt! Och knappast ett bra ställe att försöka visa overheadbilder på.

Ecke och Mia log och hälsade välkommen så glatt när vi kom dit. Min personliga teori är att de jobbar på att bli populära hos medlemmarna.

Fikat bestod i år av chokladbollar och dammsugare. Och! De hade läsk. De har aldrig haft läsk förr. Skönt att den icke kaffe eller te-drickare-diskrimineringen äntligen har upphört.

Jag räknade till 35 närvarande. Sen ville jag inte räkna mer, för det hade kunnat se fånigt ut om jag hade vänt mig bakåt och räknat. Men jag gissar på någonstans mellan 45-50 deltagare på årsmötet (inkl. tre junisar som hellre hade gjort något annat).

Det kändes som att årsmötet gick fort i år. Åke var sjuk, så Anders Källström öppnade mötet. Sen tog de punkten utdelning av stipendier och andra utmärkelser innan resten av punkterna. Inte så intressanta namn där, men intressant var att Kungen faktiskt var på plats. När det skulle delas ut stipendier ur Peter Forsbergs fond haltade han fram och stod för utdelningen av dem.

Vi hoppar väl till verksamhetsberättelsen. Eller kanske snarare den ekonomiska berättelsen. Jerry föredrog, och jag hann inte riktigt med i svängarna. MoDo har i alla fall gjort en vinst på 1,6 miljoner det senaste året. Eller närmare bestämt 1 599 930:-. Intäkterna har ökat, och här hörde jag inte riktigt om han sa med 7% eller 27%. Eller, jag hörde 27%, men det låter inte helt sannolikt. Personalkostnaderna hade minskat med 3,5%, har jag för mig att han sa. Eller om de hade ökat med samma summa? Hmm. Paddan eller AM kanske minns.

Påminnelse: förra året gick MoDo 2,6 mille back.

Tillbaka till dagens möte: medlemsavgifterna förblir oförändrade.

Styrelsen minskas från elva till åtta ledamöter, varför fick vi ingen förklaring till. De kanske inte hittar bra folk? Knepigt, ingen har frågat mig. (Kan Kickan sitta i Lules styrelse borde jag verkligen kunna sitta i MoDos. Jag tror att de skulle behöva någon som vet att papperet vi fick ikväll inte var en dagordning utan en föredragningslista, t.ex.) De som avgått ur förra styrelsen är Anders Källström, Ecke (såklart), Nils Hörnström, Sören Gyll (oväntat? Nja) och Peter Kinell. Nyvalda blev Sven-Ivar Markusson (han har tydligen Höglandssågen, säger AM) och Mats Melbin. Vem den senare är vet vi inte, vi fick ingen presentation av någon av dem och ingen av dem var där, trist! Jag kan dock berätta att Åke Eklöfs brorsdotter heter Melbin i efternamn, men det vette fan om de har något samband...

Efter räsergenomgången av föredragningslistan (eller, dagordningen som de kallade den) var det paus för fika. Sedan berättade Ecke om spelartruppen. Vi väntade på ett offentliggörande av Foppa som nyförvärv, eller åtminstone Poffas bomb - men icke. Backsidan anser Ecke är klar. På forwardsidan ska vi ha en riktigt bra forward till, gärna en målspruta som gör 25 mål på en säsong. De har dock is i magen, eftersom de anser att truppen fungerar som den är nu också. Verkar som att de är ute efter någon som vill ha envägskontrakt i NHL men inte kommer att få det, på det Ecke sa.

"En liten grinig sak när han får på sig hjälmen" - så beskrev Ecke Per-Åge. Jämfört med förra säsongens trupp anser han att den här är ett bredare material med fler olika spelartyper. På frågan om hur vi ska få ett bra PP svarade han något undvikande med att vi får Adam, Susse, Skröder och Steen som är bra på sådant. Som centrar ser han just nu Hellström, Susse, Svarten, Steen och Molinder.

När Ecke hade pratat klart kom den: höjdpunkten. Rundvandring i arenan. Vi fick se restaurangen, restaurangköket, logerna, kontoret (av någon anledning heter det inte kansli längre), alla omklädningsrum (de små är verkligen målade i gräsliga färger - hoppas bortalaget får det med migränframkallande grönt i) inklusive MoDos lyxiga och gymet. De har hyfsad utsikt från gymet, kan man säga! Kul att få se sådana utrymmen, för så många chanser till det lär man väl inte direkt få framöver...

Tja, det var väl det.

Just, ungefär 2 800 årskort sa Mia att de har sålt.
Kommentera

Nikki: Va, vadå, vadå skyll på Hellge? Vad har jag gjort?

Nog finns det likheter mellan årsmöte och nationaldagen. De är ungefär lika roliga. Fast det är klart, man är ju ledig numera på nationaldagen, det är man inte på årsmötesdagen, tror jag.
Kommentera

Dream Team:

Som icke-MoDoit räknas du förstås redan in i kategorin "Jag är en idiot!", så det är klart att det är aningen värre för Nikki.
Kommentera

knaskamilla: Kan inte jag i just det här fallet hävda att jag som icke-MoDoit ej heller kan krävas ha full koll på när ni har ert årsmöte? Visst, nu borde jag ha uppmärksammat det datum som gick att läsa i början av tråden, men mitt intresse är av förklarliga käl kanske inte så stort.
Kommentera

knaskamilla:

Japp.
Kommentera

Nikki:

Jaha, du trodde alltså liksom Dream Team att 26:e juni innebar igår?
Kommentera

knaskamilla:

Haha. Det är bara jag som är dum. Skit i mig. Och skyll på hellge.
Kommentera

Frisco:

Jag vill bara förtydliga att jag har pojkvän och Nikki har flickvän och att det räcker med det lammkött jag redan har.
Kommentera

knaskamilla: Oj. Lite Salle-Sannesvarning på denna tråden nu.
Kommentera

Nikki:

Vadå seg?
Kommentera

knaskamilla:

Du är seg. :-P
Kommentera

Petey21:

Jag har då fått det nya medlemskortet. Det är Swedbank Arena och det står medlemskort 2006 på det. Dessutom är det en bild på Tobbe Viklund i överkant av kortet.

Det är väl helt enkelt så att du inte gjort din plikt och betalt in medlemsavgiften.

Kommentera

Nikki:

Hahaha! De tror att du är FBK:are...

Lars är inte så bra på att hjälpa till. Han måste fråga resten av kansliet för att fatta vad som är rätt i vissa situationer. Tricket är alltså att göra dig vän (eller i alla fall bekant) med Fredrik, Nicke och de andra.
Kommentera

Jag får inte ens vara medlem i MODO Hockey. Enligt dem bor jag inte där jag bor. Jobbigt som fan. Och Lars vill inte hjälpa till.
Kommentera

Jag ska inte gå på nåt årsmöte.
Kommentera

knaskamilla: Har man dessutom dragit på sig en tandläkarräkning på mer än 4.000 kronor så blir det på sin höjd nudelavkok de närmaste månaderna.
Kommentera

knaskamilla: Är det bara jag som får för mig att dra fram kortet och visa upp det så fort jag går förbi en spegel? Jag menar 2 fina saker som reflekteras i en perfekt symbios.

Det där var inte ens roligt, men för jobbigt att låta bli att trycka på skicka knappen.
Kommentera

727557 · »