1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515129 inlägg · 4114 ämnen

Brynäs IF - MODO Hockey 20090126

« · 1118395 Till forumet

Sv: Brynäs IF - MODO Hockey 20090126

Huge: Å ni har tjatat om denna bentackling sen jag var hemma på lunch!

Vi kan göra en egen tråd till er om ni tänker fortsätta?, för detta behöver inte diskuteras mera eftersom ni tycker olika!

Vi spelar derby i morrn som blir något av en 9 poängsmatch!

Kommentera

Berka: Vilka är vi?
Kommentera

Wayne Gresky: 090128 kl 19.00

Hudiksvall - AIK
Kommentera

Frisco: Aaah, det så frekvent förekommande E4-derbyt.
Kommentera

Poffa: Måste vara det:)
Kommentera

Wayne Gresky: nu syftade jag på alla som försöker förklara sin syn på de inträffade osv, inkl. mig! 

Zacke släpper otroligt mycke returer men han är grym med plocken!   Känns lite som att de är zacke som får ta hand om första speden framöver!

Kommentera

Berka: "Å ni har tjatat om denna bentackling sen jag var hemma på lunch!"

Nån som tvingar dig att läsa tjatet?
Kommentera

Huge:

Djävulens advokat-utspel är sandlådenivå.

Om man sätter ut benet för att stoppa pucken och någon kommer bakifrån så faller det väl inte in under mina punkter 1 och 2?

536 – KNÄTACKLING – Kneeing

a) En spelare som använder sitt knä för att få en motståndare ur balans skall, efter domarens omdöme, ådömas: - Mindre straffet, (2) - Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM) eller - Match penalty (MP)

b) En spelare som med kneeing skadar sin motståndare skall, efter domarens omdöme, ådömas: - Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM) eller - Match penalty

Vad är oklart?
Kommentera

huge:

Till och med Silbersky hade blivit grön av avund.

Sedan har vi bandhunden faceoff som hugger och gläfser så att man blir sugen att kalla in Cesar Milan med omedelbar verkan. Woof!
Kommentera

bisterfinnen: Hela du är oklar.
Hur du definierar förseelsen i mitt exempel med det utsträckta benet har inte med saken att göra.
Man kan rubricera det som antingen bentackling eller knätackling, liksom man kan kalla ngt för tripping även om den utförts med klubban eller benet.

Sakfrågan gäller ifall alla bentacklingar måste vara överlagda i avsikt att skada, vilket du påstår.

Så jag tar ett nytt exempel: om du med utsträckt ben försöker stoppa en puck samtidigt som en motståndare du inte ser kommer bakifrån och faller över ditt ben, och domaren dömer för bentackling: har du då agerat i avsikt att skada motståndaren?

Det räcker om du svarar ja eller nej.
Kommentera

bisterfinnen: Snälla , lägg ned nu! ALLA har förstått att ni har olika syn!
O att Huge har svårt att få dagarna att gå vet vi ju. Får han (?) nån att munhuggas med, släpper han inte.
Kommentera

zigge: Var det match igår? Hände det något särskilt?
Kommentera

Paddan: Vi vann.
Kommentera

zigge: Varför skulle jag släppa nån som påstår att en spelare som blir bestraffad för bentackling, alltid haft en avsikt att skada?

Det är lika korkat som att påstå att en spelare som blir bestraffad för slashing alltid haft för avsikt att skada.
Kommentera

Hawerchuk: Vad trevligt, vilket pris blev det?
Kommentera

Paddan: Tre poäng.
Kommentera

Hawerchuk: Coolt. Förresten, hur många matcher är det kvar av säsongen?
Kommentera

Paddan: 22 + dmfinalen
Kommentera

Frisco: Ah, DM-finalen. Den har jag biljett till, fast frågan är hur roligt Zacke kommer att tycka det är att Erlander överglänser honom i målvaktsmatchen.
Kommentera

« · 1118395