Huge:
Kanske kan vi enas om att olika spelare helt enkelt passar olika bra i olika klubbar och att det bara blir löjligt att jämföra? Danielsson passade bättre i MoDo, Rosén passade bättre i AIK, Lauritzen passade bättre i Brynäs...
Ska jag försöka vara helt objektiv, så tycker jag att Färjestad är det lag som i regel lyckas bäst med att ta till vara på oslipade diamanter. Till skillnad från de andra topplagen, har Färjestad sällan värvat de namnkunnigaste spelarna, utan istället plockat spelare från Allsvenskan eller bottenlag i Elitserien.
Det enda ni egentligen har är Bäckström, resten är ett gäng balettdansöser som inte bevisat ett skit än. Knip igen tack"
Jo men snälla fortsätt.
Markström, Lindbäck, Joacim Eriksson, Andersén samt en drös andra elitseriespelare har kommit upp sedan vi började satsa på juniorerna...
Gurra88: Danielsson är etta i poängligan och Skröder trea. Båda två har dessutom bästa plus/minus statistiken i hela serien.
Fast du kanske var ironisk.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Jag skulle mer än gärna möta Brynäs i en kvart. All press på Brynäs, Modo kommer dit efter att ha missat slutspel 4 år på raken. Gärna säger jag. Sen se Tolle köra över Silverström och co.
Gurra88:
Vet du vad, att va bra i grundserien är en sak. Va bra i ett slutspel en helt annan. Glöm inte det innan du klappa dig för mycket på bröstet.
Dream Team: Det kan jag tyvärr inte svara på då den statestiken inte är så lättsökt.
Men att lag har gått från elfteplats till slutspel under seriens gång tror jag inte är så ovanligt.
S-vikaren: Wikipedia:
Säsongen 2006/2007 tog sig Linköpings HC vidare till SM-slutspelet genom en otrolig uppryckning. Laget klättrade från en elfte till fjärde plats på endast ett par veckor. I kvartsfinalen slog man ut Luleå HF och upprepade således bedriften från säsongen 2005/2006 - denna gång med 4-0 i matcher. Efter att i semifinalspelet slagit ut Färjestads BK med 4-1 i matcher, blev Linköping för första gången i klubbens historia klara för SM-final. Där blev det dock förlust mot ett starkt MODO Hockey med 2-4 i matcher.
Redigerad kommentar
Bissett_19: Att modo har ett bra lag, men inte fått ihop de riktigt?!
Vad händer om dom får de i ett slutspel?
Jag säger inte att det är så, bara tänk om
Wayne Gresky: " Vi ska ju komma ihåg att Ove Molin inte spelade i Brynäs som junior utan värvades som färdig storspelare."
Ska försöka höja mig över pajkastarnivån och svara sakligt på ditt påstående.
Molin var utlånad från AIK till Danderyds HC i div 1.
När Brynäs tog kontakt hade han dessförinnan blivit ratad av just sitt eget AIK, ett lag som förde en relativt tynande tillvaro vid den tidpunkten.
Eftersom du nu hävdar att du har rätt så ber jag att få opponera mig:
var han verkligen en färdig storspelare när han lämnade ett div1-lag?
Tja, möjligtvis en storspelare i divison 1 då, men det var väl knappast det du menade tror jag.
Att du sen påstår att Brynäs betydde noll för hans utveckling som spelare sätter jag på ditt besvikelsekonto över förlusten igår, för det tror jag inte att du innerst inne menar.
Sen vet jag inte heller om han utvecklades speciellt mkt i Finland, eftersom han väl blev skadad därborta och under säsongen gjorde 14 poäng på 40 matcher. Möjligtvis att han utvecklades socialt dårå och ev kan ha lärt sig lite finska. Kan vara bra att kunna om domaren råkar vara finne... ;-)
Sådär, en liten korrigering av fakta bara.
Utan att jag fördenskull vill hävda att jag har rätt till 100%... ;-)
Redigerad kommentar