1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492436 inlägg · 4084 ämnen

Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

« · 1594008 Till forumet


Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
99Bäckis: Tycker att han blir rejält hakad jag. Förstår inte utvisningen för diving.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Ja målen är bonus! Det viktiga är att han orkar jobbet!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

ULTIMAVICI:

Tanken har slagit mig också! Hur som helst verkar det ha gett resultat.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: Antar att du hatar ett sånt agerande av Hägg?;)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Tror inte Hensick var så skadad! Han sattes garanterat på hårdträning av Modo!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Den sidledsförflyttningen av Rahm håller världsklass;) Varsågoda!:)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

NuMo:

När man skrev det gör han sitt andra, fantastiskt skönt!

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: HAHAHA!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K:

Ja undra om inte smällen på Hensick fick lita saker att ruska sig på plats i huvudet så han förstår att man måste åka skridskor och kämpa i denna liga. Det går inte att ha semester och ändå leverera. 

Tycker han ser piggare och piggare ut så det går i rätt riktning där.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: Tycket att Tambellini och Hensick ser lite bättre ut.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
McFire: Önerud gör en del konstiga val han också...
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

McFire: Jess! Samme!

Det känns säkert, trots att det är gungfly arena vi spelar i.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Dave Spina, mannen som aldrig fick någon blick för spelet.
Jag tycker det blir pinsamt, skämskudde nivå.
Där gjorde Näslund tveklöst ett misstag, förlänga med denna man, på tok för dålig. Kravet för att få spela i Modo bör inte vara att man kan åka skridskor fort. Så många misstag, om och om och om och om igen..
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K:

Jag vet inte. Det känns som att domarna har varit enormt orättvisa mot oss på sista tiden.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Hmmm.Forsberg hakade under handskarna. Varför åkte han ut?
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K:

Hockey är ologiskt, vi gör en mycket sämre andra än så länge, men lyckas ändå göra mål.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Det var länge sedan Modo var såhär slarvigt. Brynäs skapar inte mycket, men blir bjudna på så mycket mer. Markeringen är bedrövlig, man ligger för långt ifrån hela tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Saknar Timander och Hasse Jonsson framför mål ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

NuMo:

Skriver under på det!

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
 Jag föraktar nästan Färjestad, men Brynäs är ändå skitlaget nr. 1 för mig.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Bra där! Härligt att Hensick får göra det, kanske kan få det att lossna lite för honom.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Fan. Jag missade periodstart och målet. Bra ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Har jag sagt att vi var bra i första? Nej, just det. Läs ordentligt innan du kommenterar.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: Oroa er inte. Rahm kastar snart in sina obligatoriska mål i egen kasse:) 
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Påhlsson tycker vi varit dåliga. Och visst har det varit några dina giveaways. Men tycker vi ha vare bättre än Brynäs.
Målen är ju en jävla tur bara.
1-0 målet var ju helt bizzart... Ritola klass på det.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Steenm:

Ser du matchen? Var ni bra i första tycker du?

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K: "Jag tycker Brynäs är bland de sämre lagen"

Begåvad analys. Och hur jävla dåliga är inte ni då?

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
J F K: Det känns parodiskt att Bertilsson tycker att de är bra. Jag tycker Brynäs är bland de sämre lagen och att vi definitivt borde varit i ledningen.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K:

Jaha Bertilsson tycker dom är bättre än senaste tre matcherna. Hur jävla dåliga har dom varit tidigare är då min fråga?

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Vi har sorterat lite dåligt i försvaret, men deras mål är ju bara ren bonnröta. Brynäs är inte ens bra.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

NuMo:

Ja PP är inte bra, bättre att vi skiter i det och direkt tar en utvisning och spelar 4 mot 4.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Rytter: Ja, det här blir tufft. Kan ju bli tjugo mål i baken om det skall vara så här.

 PP och vi skapade lika mycket som om pucken legat i djupsnön utanför rinken i två minuter.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

J F K:

Bara köra på, vi kan vända underlägen i år. Härligt att se att vi försöker föra matchen på bortaplan, är ju brynäs som backar hem.

Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Så djävla orättvist. Vi har varit rätt överlägsna och så är det en brynässtuds.(Vedertaget begrepp för deras ständiga tur.)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Rytter: Jajust ja. Nu spelar vi borta mot Brynäs. Då är det flipperspel som gäller.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen
Vilket jävla skitmål!
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

zigge:

Tycker vi börjat bra. Fin passning av Hensick som öppnade upp, synd att inte Spina fick dit klubban. Sedan brände A.Kempe ett jätteläge med öppen bur.

Kommentera

Brynäs-MoDo 2013-10-17 Läkerolen

Kan Cumiskey vara skillnaden?

En spelare som inte var med när lagen möttes den 3 oktober är Kyle Cumiskey. Succébacken från ifjol har två matcher i kroppen och visade i lagets senaste match att han blir att räkna med även den här säsongen. Två snygga mål och en målgivande passning kom från kanadensarens klubba och han visade dessutom upp sitt signum, den fantastiska skridskoåkningen.

En titt i lagets interna poängliga gör gällande att den toppas av två yngre lirare. Gustav Possler har gjort poäng en längre tid och på senare tid har också en annan vass skridskoåkare, Edwin Hedberg, börjat producera. Ifall även de rutinerade rävarna hittar rätt kan Modo gå en ljus vinter till mötes. Per-Åge Skröder klev fram och avgjorde senast med ett dundrande slagskott fram till 4-3 borta mot Färjestad.

MODO brottas emellertid med lite skadebekymmer inför matchen

– Joonas Lehtivuori och Mattias Ritola är borta sedan tidigare. Nu måste vi också lämna Oscar Hedman och Gustav Possler hemma, säger tränaren Anders Forsberg till klubbens hemsida men är samtidigt glad över att kunna räkna in T.J. Hensick i truppen igen.

Upplagt för en hejdundrande fest i Läkerol Arena på torsdagskvällen. Har du inte möjlighet att vara på plats för att se matchen kan du följa den på SHL.se eller på C More Hockey.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1594008