zigge:
Tycker vi börjat bra. Fin passning av Hensick som öppnade upp, synd att inte Spina fick dit klubban. Sedan brände A.Kempe ett jätteläge med öppen bur.
J F K:
Bara köra på, vi kan vända underlägen i år. Härligt att se att vi försöker föra matchen på bortaplan, är ju brynäs som backar hem.
Rytter: Ja, det här blir tufft. Kan ju bli tjugo mål i baken om det skall vara så här.
PP och vi skapade lika mycket som om pucken legat i djupsnön utanför rinken i två minuter.
Redigerad kommentar
NuMo:
Ja PP är inte bra, bättre att vi skiter i det och direkt tar en utvisning och spelar 4 mot 4.
J F K:
Jaha Bertilsson tycker dom är bättre än senaste tre matcherna. Hur jävla dåliga har dom varit tidigare är då min fråga?
J F K: "Jag tycker Brynäs är bland de sämre lagen"
Begåvad analys. Och hur jävla dåliga är inte ni då?
Steenm:
Ser du matchen? Var ni bra i första tycker du?
J F K:
Hockey är ologiskt, vi gör en mycket sämre andra än så länge, men lyckas ändå göra mål.
J F K:
Jag vet inte. Det känns som att domarna har varit enormt orättvisa mot oss på sista tiden.
McFire: Jess! Samme!
Det känns säkert, trots att det är gungfly arena vi spelar i.
J F K:
Ja undra om inte smällen på Hensick fick lita saker att ruska sig på plats i huvudet så han förstår att man måste åka skridskor och kämpa i denna liga. Det går inte att ha semester och ändå leverera.
Tycker han ser piggare och piggare ut så det går i rätt riktning där.
NuMo:
När man skrev det gör han sitt andra, fantastiskt skönt!
ULTIMAVICI:
Tanken har slagit mig också! Hur som helst verkar det ha gett resultat.
ULTIMAVICI:
Brynäs är farligast när dom kastar ner flipper puckar från blå.
ULTIMAVICI:
Nu har jag tröttnat på Önerud. Bänka killen, han åstadkommer ingenting och agerar otroligt nonchalant.
Kan Cumiskey vara skillnaden?
En spelare som inte var med när lagen möttes den 3 oktober är Kyle Cumiskey. Succébacken från ifjol har två matcher i kroppen och visade i lagets senaste match att han blir att räkna med även den här säsongen. Två snygga mål och en målgivande passning kom från kanadensarens klubba och han visade dessutom upp sitt signum, den fantastiska skridskoåkningen.
En titt i lagets interna poängliga gör gällande att den toppas av två yngre lirare. Gustav Possler har gjort poäng en längre tid och på senare tid har också en annan vass skridskoåkare, Edwin Hedberg, börjat producera. Ifall även de rutinerade rävarna hittar rätt kan Modo gå en ljus vinter till mötes. Per-Åge Skröder klev fram och avgjorde senast med ett dundrande slagskott fram till 4-3 borta mot Färjestad.
MODO brottas emellertid med lite skadebekymmer inför matchen
– Joonas Lehtivuori och Mattias Ritola är borta sedan tidigare. Nu måste vi också lämna Oscar Hedman och Gustav Possler hemma, säger tränaren Anders Forsberg till klubbens hemsida men är samtidigt glad över att kunna räkna in T.J. Hensick i truppen igen.
Upplagt för en hejdundrande fest i Läkerol Arena på torsdagskvällen. Har du inte möjlighet att vara på plats för att se matchen kan du följa den på SHL.se eller på C More Hockey.
Redigerad kommentar