1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507684 inlägg · 4105 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 945753 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
shinzawai: Mycket!
Kommentera

knaskamilla: Men ett fulltaligt J20-lag kanske teoretiskt sett är bättre motstånd än ett lag där man precis som på 50-talet bara spelar med en handfull spelare.
Kommentera

Poffa:

Det tycker jag låter som ett bra förslag. Fast då skulle väl någon gnälla över att vi inte följer reglerna och ställer upp med det bästa laget.
Kommentera

Och Yetman klev idag av träningen med en befarad lårkaka. Osäker på start på torsdag.

Skicka J20 på torsdag och låt Hasse, Krizan, Svarten och Salle på vila lite.
Kommentera

källan: Va? Är du road över en skada?
Kommentera

Gött öga den där Timrå spelaren fick efter Hedins klubba...
Kommentera

Lumber Jack: Isf så föreslår jag Frestadius, istället för katten Jansson.
Kommentera

Poffa: Jansson får byta om och lira med Victor. Popjken behöver en läromästare.
Kommentera

mattias - 74: Han var bra. Framför allt med tanke på att han landade 10 timmar innan matchstart.  Spelade enkelt, vilket är helt rätt väg att gå.
Kommentera

Poffa:

Hur skötte sig tribuntsovs igår? Såg inte eran match
Kommentera

Sitter och läser Aftonblaskans nätartikel om MODO:s skador. Hedman fick sig en rejäl hjärnskakning och är borta minst en vecka, Hållberg kan vara borta så mycket som 4 veckor och är därmed förmodligen inte spelklar förrän till mellandagarna. Timmy är, som tidigare spekulerats, långt ifrån spelklar då han har diskbråck. Han själv räknar med spel först efter juluppehållet.

Hedin, Hasse J, Tribuncovs, Wargh, V Hedman och Jens Westin som backar mot Djurgården på torsdag, med andra ord. Inte kul. Läge för dessa herrar att stiga fram och ta tag i detta nu.
Kommentera

Wayne Gresky:
Ah, du hann före, tankeläsning...
Kommentera

Hawerchuk:
Weinhandl ?
Kommentera

Hawerchuk: Typ någon look-a-like till den här snubben?
Kommentera

Wayne Gresky: Jäkla skit. Undra vem vi hade fått för dessa tre herrars sammanslagna lön?
Kommentera

MorganaLefaey: Jag har ingen lust att gå men lik förbenat kommer jag att stå där. Må bästa lag vinna.
Kommentera

MorganaLefaey: Kan bara instämma, sedan så verkar det inte vara så mycket timrå supportrar som kommer upp denna gång heller. Iof så är dom ju i samma sits som vi är i.
Kommentera

källan: Med tanke på hur de spelat och hur många som är borta så är jag förvånad att det ändå sålts så många biljetter som det gjorts.
Kommentera

det blir inte fullsatt idag..
Kommentera

Konceptet: HEHE :), kan kolla med dom med, men tror inte dom vill spela för Modo tråkigt nog :(.
Kommentera

Cyklob: Det var snällt av dig. När du ändå ringer kan du väl snacka lite med Kariya och Plüss och ge dem lite uppmuntrande feedback så lossnar det säkerligen ordentligt för dem.
Kommentera

MorganaLefaey: Morisson verkar ju inte lyckas i Frölunda kanske dags att slå han en pling och kolla läget ?.
Kommentera

Wayne Gresky: Har för mig att jag på något ställe skrev 2 forwards inkluderat Yetman och 1 back innan november var slut också. Eller så skrev jag det på ett annat forum.

Men med tanke på hur mycket jag skriver och hur mycket jag skriver när jag är irriterad så har jag nog en hel del profetior i den här boken när det gäller antalet spelare. 

Kommentera

Kanske läge att återkoppla till inläggen från den 26:e juni i den här tråden?

--------------------------------------------------------------------------------
"Sv: Building the future, Silly Season 07-08

MorganaLefaey: Tror för övrigt att vi kommer att ha minst tre forwards till innan transferfönstret stänger i januari.
Wayne Gresky @ The highest level 2007-06-26 16:33"

--------------------------------------------------------------------------------

Wayne Gresky: Håller du reda på tipsen? Jag tror två.
Hawerchuk @ Masthugget 2007-06-26 16:35

Ja det gör jag Hawerchuk!
Tolsa, Yetman, Petrovicky, vi får väl se om någon mer trillar in...
Kommentera

Deas: Frölunda och Linköping lyckades ju ifjol. Jag antar att de spelarna behöll kontrakten i de nya klubbarna.
Kommentera

Poffa: En rolig detalj både sett till hans inlägg och vilka kommentarer det fått är att man inte kan trada spelare i Elitserien. Man köper rättigheten att förhandla med en spelare?

Eller går det i praktiken? Båda lagen kommer överens om att sälja aktuella spelare för 0 kronor, eller lite mer åt ena hållet om det krävs. Förhandlar respektive lag sedan lön med deras nya spelare? För inte utbyter man kontrakt i Sverige som de gör i NHL?

I Eastside Hockey Manager funkade det iaf som jag beskrev :P Dock vägrade spelarna signa om med det nya laget om man erbjöd lägre lön än de redan hade.

Hur exakt funkar det i Sverige?
Kommentera

Poffa: Klassen på Ros skrifter får en att tro att han håller på Timrå. Ingenting att hetsa upp sig över... Jag tror dessutom att vi kan få användning för Jonasén i slutspelet.
Kommentera

Nu är det möjligt att detta redan avhandlats här i boken, men jag skriver om det ändå.

Tomas Ros skriver följande i sin blogg:

"Modo går runt på endast sex backar. Räkna med att ny back presenteras snart. Eller vad sägs om en trade med Brynäs. Marcus Jonasén till Brynäs och Jörgen Sundqvist till Modo. Båda är just nu iskalla. Brynäs älskar ju högerskyttar och Modo vill ha en sarg-ut-back som Sundqvist. För båda två blir det även som att komma hem. Sundqvist är uppvuxen i Antjärn och Jonasén är från Västerås, endast 14 mil från Gävle."

Allvarligt, behöver vi en sarg-ut-back? Snarare en högerfattad PP-back som vi kan utnyttja till fullo. Och om vi nu skulle vilja ha en sarg-ut-back, varför skulle vi då välja Sundqvist som är utanför Brynäs ordinarie trupp? Nä, högre mål än så har vi, Ros.
Kommentera

Någon som hört något mer om man är ute efter någon back eller ?, Öa skrev ju om den där Niskanen sedan vart det tvärtyst.
Kommentera

Hawerchuk: Han duger helt klart till det och är att föredra framför en sån som Marttinen. Ni får en solid back utan svagheter, men också utan styrkor...
Kommentera

Gusse: Förhoppningsvis är det en temporär lösning. Stackars Niskanen som får agera hjälpgumma.
Kommentera

Gusse: Men vad fan, bättre kan vi!
Kommentera

Salle: Det var, som Gresky skrev, Svenska Fans som refererade till en artikel i internetupplagan av allehanda.
Kommentera

Wayne Gresky: Här är förresten namnen, tack för det VK!

www.vk.se/Article.jsp?article=151024
Kommentera

Paddan:

Svenska Fans hänvisar iaf till sexnamnsartikeln, Emil vill dock inte uttala sig om saken.

www.svenskafans.com/Hockeyzon/artikel.asp?id=204008
Kommentera

Salle: Jaså, var det i den delen som vi internetallehandaläsare inte får ta del av.
Kommentera

Paddan: Med tanke att ÖA just gjorde en "åffisiella" så är den inte lätthittad. Men det var i artikeln om Eldebrink som det var några fler namn.
Kommentera

Var hittar man den artikeln på allehandas nätupplaga som tydligen namnger sex tänkbara ersättare till Harald?
Kommentera

MorganaLefaey:

Hörselkåpor fick jag när jag flög 12-14 sitsigt mellan Arlanda och Örebro för ett antal år sedan...

Det kändes bra, i tilltagande stormigt väder dessutom...

Hmm!
Kommentera

knaskamilla: haha, ja många kanske tycker så och visst är det sant till viss del. Men vänta tills du åkt ett 8-12 personers turboprop-plan. Då får man verkligen se vad litet är. Roligt när flygvärdinnan lämnar ut öronproppar när man går in i flyget. :)
Kommentera

shinzawai: Äh, då plockar vi in Worf istället, allt för att glädja japaner och kineser. Dessutom är han en stadig bit med ett skräckinjagande utseende. Och en lätt skallig variant av hockeyfrilla.
Kommentera

MorganaLefaey: Vad ska vi med Michael Wolf till? Han skjuter ju inte ens.

"SHOOTS: - "
Kommentera

MorganaLefaey:

Jämfört med Dash är det mesta stort, tror jag.

Gidde:

Åh jo, det kommer jag allt ihåg.
Kommentera

Bad_Brett: Och dessutom så hockeyrelaterat. Fablernas Värld, Silly Season... same same but different...
Kommentera

Salle:

Ahhh, Fablernas Värld! Vilka minnen!
Kommentera

knaskamilla: Ahhh hade ni så tur så ni fick åka en sådan här?

www.e24.se/dynamiskt/verkstadsindustri/did_16732898.asp

Eller vad är kravet för att det skall vara "stooort"? :)
Kommentera

knaskamilla:

Kom ihåg att logga dig knas!!!!

;-)
Kommentera

« · 945753 · »