Cyklob:
Det där är nog fan inte mål... Tyvärr får man nästan säga då Modo inte förtjänar vinst.
Fan va gött, det var mål!
Redigerad kommentar
Cyklob:
HAHAHA!
Jag väljer också att skratta åt eländet. Nackade höns skulle vara kyligare och mer organiserade än Modo efter att vi släppt in ett mål.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Ja, de där spelarna som har mosig hjärna skall vi undvika. Vi leder med 2-0 och så bestämmer sig Roche att försöra för hela jävla Ångermanland!
J F K:
Ni ska nog se att A.F och company hittar en väg att förlora ikväll också.
Som JFK säger kommer Modo som lag aldrig visa hjärta så länge som Kempe och Nylander får bete sig som bortskämda snorungar.
Brashear ska inte få nån mer istid idag eller? Det är ju som att köpa sig ett par skridskor och ha dom i källaren hela livet.
Han kan väl åtminstone få komma in och försöka mörda nån?
Förresten Ullmark, dra till USA så snabbt som möjligt! Detta lag kommer bryta ner dig mer och mer tills du inte orkar mer.
Redigerad kommentar
Patrik Källstr:
Om man tycker att det är bra att motståndarna gör mål och samtidigt kallar sig för modosupporter, då är man fan helt jävla dum i huvudet.
NuMo:
Roche tvingas göra Brashears jobb för att Brashear tvingas sitta som ett fån på bänken och undra vad fan han lyssnade på Foppa för.
Redigerad kommentar
Rytter:
Klart att jag innerst inne vill att Modo vinner. Men i en sån situation kan man inte annat än att bli ironisk.
Sawchuk:
Ta chansen nu och visa att ni vill vinna, utnyttja detta PP nu. Djuse får gärna visa att han inte hunnit lära sig hur vi spelar PP genom att panga in den från blå.
Nu lär man väll som vanligt få många på sig. Men jag säger det återigen, ska vi ha en minsta möjliga möjlighet att spela i shl nästa säsong krävs värvningar och det räcker inte med 1 spelare utan det kommer krävas betydligt fler spelare för att vända på detta samt få in ny energi och spets. Jag vet det kostar pengar klubben har inge pengar osv men skulle MoDo åka ur så kommer vi knappast ha något MoDo kvar längre för klubben klarar aldrig av att åka ner i Allsvenskan ekonomiskt. Det finns 2 val man får chansa nu och plocka in lite spelare kosta vad det vill eller så spelar vi i allsvenskan nästa säsong som bäst.
Och nog behåller jag hellre klubben en att den ska läggas ner.
Klubben bör höra av sig till sedinarna foppa mfl om lån eller något med för att underlätta värvningar.
Sawchuk:
Ja, åker vi ur så kommer Foppa att gå till historien för den som gjort den pinsammaste värvningen någonsin.
Nättinen gör ytterliggare en bra sak. Men rågan är väl om vi ens kommer till några farliga avslut i PP.
Rytter:
Vi satsar på så låg snittvikt som möjligt på spelarna i PP, vi är på 63.5 kilo nu men vi siktar på -60
Cyklob:
Ett av det mest beklämmande är när man hör AF i intervjuer prata om "vi skruvar på detaljer" (När det känns som stora klossar som inte sitter på plats) , Vi blir ständigt bättre (Fast de andra blir ännu bättre på samma tid), "Vi tittar inte och bryr oss inte om tabellplaceringen" (Ungefär som att vi spelar lika gärna i div. 1) "Vi har inte råd med nya spelare" (Men vi har råd att inte ta emot 30 miljoner ifall vi åker ur)
Redigerad kommentar
Randy Marsh:
Finns ett rätt bra ordspråk i Kanada för det som är ett av Modos större problem just nu.
" There is no I in Team "
Sawchuk:
Om vi går till straffar. Blir spännande att se om Skröder lägger en.
Sawchuk:
Hårt hemjobb av Nylander där i 4-4.......
Men såklart, han skiter väl i om Modo spelar i allsvenskan nästa år.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Straffläggare.
1 Skröder
2. Skröder
3. Skröder
Eller så kanske man inte ens kan göra? ;)
Redigerad kommentar
NuMo:
Jag har faktiskt ALDRIG kännt mig så uppgiven över Modo som nu och då har vi ändå varit med om en del.
A.F är ganska nöjd i varje fall...
Redigerad kommentar
Vi var inte ens nära att göra mål på straffarna. Possler vred ju varenda led i sin egen kropp ur led, men helt utan anledning.
Jaja. Såklart så går det bra att bjuda på ett par mål varje match. Vi har ju råd med det.
AF är djävligt nöjd, hör jag mig säga. Vi sover gott i natt.
NuMo:
A.F tycker att vi kan vinna över alla lag och att om killarna gör sitt jobb så tar vi Linköping, det känns tryggt!
Redigerad kommentar
hanzon:
Deilert tokladdar på vår "Stjärna" Nylander. Självklart ska det markeras, tyvärr sitter den som ska göra det längst ut på bänken och önskar han var någon annanstans.
Sawchuk:
Rent realistiskt så spelar det ju ingen roll vem som drog på sig tvåminutaren. Jag har svårt att tro att vi någonsin kommer att använda Brashear på sättet att han skall slå någon gul och blå för svensk hockeys bästa.
Vi får vara glad om han koncentrerar sig på att någon gång under säsongen riktar in sig för att köra över någon som riktigt förtjänat det under säsongen. Sen har han gjort sitt.
J F K:
Från dagens mach så är det ju Olofsson som är ett tapp under JVM, visst han sticker inte ut men han jobbar iaf. Samma sak med Hari han får mycket skit (med all rätt), men han jobbar fan dubbelt så hårt som Kempe och Nylander i defensiven.
J F K:jag tror att Modo saknar flanagan väldigt mycket speciellt i pp han var inte så dålig defensift heller +2 faktiskt gör en kedja med nättinen,flanagan och skröder nättinen var ändå rätt bra idag
Rytter:
Hari började säsongen övertygande, sen har det blivit krångligt och krampartat. Hans tekningsprocent är däremot supernyttigt i rätt lägen.