1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514925 inlägg · 4114 ämnen

Direktkval till SHL 2015/2016

« · 1674981 · » Till forumet

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
ULTIMAVICI: Jo, om snittet är 12 mil säger det ju en del, många åker alltså över 20 mil till matcherna, grymt.
Kommentera

McFire: I Leksands tätort bor det väl ca: 6000 invånare, så blir många utifrån om man ska ha god beläggning i arenan.
Kommentera

Intressant kommentar på Viasat, "Publiken i Leksand åker i snitt 12 mil till matcherna". Det är enormt måste man säga och betyder väl att Leksand centralt knappt går på hockey, eller?
Kommentera

hanzon:

Jo det tror jag också, och därför tycker jag det är dags ta in någon annan som domar chef för att jag ser inte att alltid lika jäviga Peter Andersson kommer göra några ändringar, han känns som sån person som är emot förändringar och vill ha det som det alltid varit.

Kommentera

Amitiel:Jag tror att om domarna ställde upp efter matcherna och lät sig få ge sin syn på olika moment i matchen, att det skulle ge mer förståelse till hur dom dömer. Visst är det mindre skriverier i tidningarna om domarna i Allsvenskan, än i SHL?
Kommentera

hanzon:

Fast jag tror det beror mer på Peter Andersson syn på att SHL domarna ska skyddas vad som än händer, hur dålig match dom än gör ska dom inte kunna ställas till svars för sina misstag.

Tränarna har ju redan presskonferensen där dom ger sin syn på matchen, bara att tv väljer att inte filma den.

Kommentera

hanzon: Fast jag tror att det hänger mer på allsvenskan än på Viasat. Jag tror att de allsvenska lagen och domarna fattar att man måste marknadsföra ligan och att det är därför de ställer upp. Det är med största sannolikhet inte så att CMore inte fattat hur intressant det är, men att tränarna och domarna inte vill ställa upp.
Kommentera

Jag gillar det dom gör på TV10 & Viasat efter matcherna, dom tar in domarna och frågar ut om olika situationer och gör en analys på detta, dessutom båda tränarna för lagen som får ge sin syn på matchen, önskar att Cmore kan göra likadant nästa säsong.
Kommentera

McFire: Kanon👍
Kommentera

Sven Tuta: Som jag skrev, den visas. De tog upp det så sent som för ett par timmar sedan efter VIK - Rögle på Viasat hockey.
Kommentera

ante08: Jag har kollat på Viasat hemsida och där står det att de inte visar matchen. Men de kan ha gjort en rokad. Det är klart att de vill visa Sveriges viktigaste lags matcher
Kommentera

Sven Tuta: Men det står ju klart och tydligt att matchen sänds på TV10 kolla länktipset.
Kommentera

hanzon:Jag har kollat på Viasat och Viaplay tablån finns inget uppsatt. Eftersom de visar MIF-Leksand imorgon är jag tveksam till att de visar matchen, sorry om jag förstörde din natt ;-)
Kommentera

ante08:Tackar så mycket, skönt att få se matchen istället för att lyssna på radiosändning.
Kommentera

hanzon: Står här.
Kommentera

McFire:Märkligt, jag hittar ingen match, bara programmet Träskjägarna.
Kommentera

hanzon: Hästen - Modo på TV10 på onsdag.
Kommentera

ULTIMAVICI: Man får trösta sig med att till vintern då får man åter se Modos matcher på Cmore, med bra bildkvalitet
Kommentera

modomille: Beror nog på att de delade från S24 som hade dålig kvalité. Dålig kvalité in så kommer den vara lika risig eller sämre när den går ut.
Kommentera

ULTIMAVICI: livetv.sx gratis streaming på typ alla sporter men inte där heller så bra kvalitet på bilden.
Kommentera

hanzon: Nej förstår att det är surt om man inte har tillgång till viasat eller känner för att betala en hundring för århundradets sämsta streamingskvalite från S24!
Kommentera

ULTIMAVICI: Så du är nöjd att vi bara får se 1 match?
Kommentera

hanzon: Klagar du? Jag vill att vi bara spelar en match till i detta kval.
;)

Nej men du hittar målen på viasat sports hemsida i efterhand tror jag och att de visar två matcher med Malmö kan ha med slumpen att göra eller att Malmö är en så pass stor stad att de hoppas på fler tittare !? Its all bout the money..

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: TV10 visar två matcher mellan Leksand - Malmö, bara en Modo match!?
Kommentera

Man blir bra besviken, Sportspegeln visade inga matchbilder från matchen Modo - Vita Hästen igår. Nu den 25 mars så verkar inte den matchen hellre gå att se på TV, tror faan dom prioriterat Malmö och Leksand i detta kvalspel. Bättring ta mej faan.
Kommentera

pjåtor: Då skålar vi för nytt SHL kontrakt redan nu!!!!

i58.tinypic.com/30dflll.jpg

Kommentera

Patrik Källstr: finns inte en chans att ni släpper detta
Kommentera

Sven Tuta: Första matchen i år som jag inte sett men det gick bra ändå:-D
Kommentera

Blake:

Ullmarks tur? Jag ser det som att han tvingar hästarna att skjuta i stolpen eller utanför. För går pucken innanför ramen tar han den. :)

Kommentera

J F K: Skämt åsido, jag håller med dig. Ser just Luleåmatchen och jämför det är en grym skillnad. Visserligen är det SHL motstånd kontra allsvenskt motstånd, men ändå.
Kommentera

pjåtor:

Jinxa inte nu!

Kommentera

Ser Luleåmatchen vilken skillnad på de som refererar mot pellejönsarna som refererade Modomatchen.
Kommentera

Grattis till fortsatt shlspel !
Kommentera

J F K: Nä, hur dåliga Hästarna är som inte tar tillfället ;)
Kommentera

hanzon: Fy fan vad dåligt. Hur kan vi ens spela så dåligt? Jag trodde inte ens det var möjligt. Öberg var vår bästa forward i de två första perioderna. Inget ont om honom, men det säger en hel djävla del om de övriga.
Kommentera

Blake: Tror inte det. :)
Kommentera

hanzon: Är Ullmarks tur slut nu? :(
Kommentera

hanzon:

Bara se till att stänga detta på Onsdag så vi kan börja med fokusera på nästa års bygge för fullt.

Kommentera

ULTIMAVICI: Vi kan väl lugnt säga att vi har fått en mkt lugnare resa än Leksand. Håller tummen att de blir kvar.
Kommentera

Härligt bara en seger till så är det klart.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Men vafan, trodde inte vi kunde släppa i mål längre :/

Kommentera

hanzon: Fan...
Kommentera

går bra Önerud två mål
Kommentera

Rytter: Det tror jag också.
Kommentera

Hur tror ni vi hade stått mot Malmö ett kval? Hade det blivit jämnare möjligtvis, med tanke på Leksands problem mot dom.
Kommentera

Hälge:

Visst, men jag tror att det främst är spelet som passar bättre mot lag med samma skicklighetsnivå. Backa hem och neutralisera och sedan utnyttja kontringarna funkar bra mot liknande lag. Mot ett lag med högre skicklighetsnivå så klarar man inte av att hålla ihop defensiven samt att man blir uddlösa i offensiven. 

Tror nog att modo hade haft liknande läge oavsett Brage i mål eller ej.

Kommentera

Rytter: De hade även Brage i mål och han har nog räddat dem ett flertal gånger.
Kommentera

Patrik Källstr:

Är nog så enkelt att deras tråkiga täta defensiv räcker till bra i en lägre serie där skicklighetsnivån är lägre. Ett SHL lag har verktygen för att luckra upp det medan allsvenska lag inte riktigt klarar det. Sedan blir dom inte lika effektiva i sitt omställningsspel mot ett SHL lag som mot ett allsvenskt lag som inte är lika duktiga rent taktiskt. 

Det är nog förklaringen varför det gick som det gick för dom i serien och i play-off serien.

Kommentera

8-0 i målskillnad sammanlagt just nu.
Kommentera

S-vikaren: Blir Hawaiihockey när VH tappade tålamodet och då smällde det 2 ggr direkt i baken för dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1674981 · »