1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514927 inlägg · 4114 ämnen

Direktkval till SHL 2015/2016

« · 1674519 · » Till forumet

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Inte kollat på nån av matcherna mot Hästen, men det jag undrar mest; Hur i helvete kunde Hästen spela ut Malmö i kvalet och göra så bra ifrån sig överlag?
Kommentera

Vita Hästen har inte råd att spela så här dåligt, när man har en medioker målvakt.
Kommentera

Dom måste ha lyssnat på mig:)

Härliga tider

Kommentera

Nu lossnar det, Kempe. Kors i taket.
Kommentera

Gillar det man ser av Hattaaja och Pettersson, borde kunna vara en bra början till andrakedja nästa år.

Hossa ser så loj ut, men satan vad han är skicklig i det tekniska.

Kul för Adrian att få sätta en.

Kommentera

Vad händer??? :D
Kommentera

Ben Perrault: Hossa visar att han är en sniper.
Kommentera

Härligt!!!!!!!!
Kommentera

Är väl lite väl kritisk kanske men modo spelar inte bra

Borde vara viss skillnad i tempo men hästen känns rappare och vaskar fram

de hetaste chanserna

skiter väl iofs i om det blir 1-0 el 10-0 men då slipper man vara så nervös

Kommentera

ULTIMAVICI: Jaaaaaaaaaaaaaaa.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Ser bara att skotten är 15-8 till Modo

Är det Modo som för matchen?

Kommentera

Åter ett stolpskott av VH.
Kommentera

Patrik Källstr: Han var bara med där i Line upen, han får i vanlig ordning sparsamt med speltid.
Kommentera

Nån som sett nåt av matchen och ser hur det går för Brashear i första linan?
Kommentera

hanzon: Att HA ens låter S24 sända matcher är ett smärre mirakel, välj någon som betalar mindre men håller högre kvalité på sändningarna vore ett klokt val för att stärka varumärket en aning. Känns aningen Kalle Anka över detta.
Kommentera

hanzon:

Håller med... Blir så jävla förbannad att de inte visar matchen. "Träskjägarna" lät väldigt spännande.. pajasar

Kommentera

7 perioder utan insläppt mål. Sjukt bra!

Mer publik på våra matcher mot Hästen än vad Färjestad hade mot Brynäs ;)

Kommentera

tjern:Denna match borde TV10 ha sänt, även resterande också.
Kommentera

Tycker hästen är bättre än modo i första

modo ser tröga ut

Kommentera

ULTIMAVICI: Hjälte Torp?
Kommentera

Ben Perrault: Onödigt Nordgren.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Mycket bra

Annars är pp under all kritik i vanlig ordning och blir lätt virrigt i egen zon

Kommentera

Sven Tuta: Skön start.
Kommentera

Ben Perrault: Ha ha reportern låter värre än kärringen (frun) gnäller
Kommentera

Ben Perrault: Prisa radiosporten!
Kommentera

Blake:

Ja huvva vilken kass sändning, riktigt jobbig att titta på

Kommentera

J F K: 99 spänn för en taskig sändning på S24!! Fan att man ska ha blivit sjuk... hade biljett och allt. 

Kommentera

bifhjärta: Vet inte. Får vi ett eller två ganska snabba mål tror jag att det kan rinna iväg. Det känns inte som om Hästen ens riktigt tror på detta själva. Modo har väl inte varit lysande offensivt, men om Hästen känner sig slagna kan vi göra många mål.

Därför känner jag att inledningen blir viktig. Ge inte dem någon vittring..
Kommentera

Tänkte oddsa lite idag..Fixar ni 4 baljor idag??
Kommentera

zigge: "@MODO_Hockey: 12:00 var 6827 biljetter sålda till matchen 16:00. Än finns det plats kvar på ståplats!"
Kommentera

Aftonbladet slår till med sina otroliga hockey kunskaper

målvakten Joonas Lehtivuori med en lättare skada och ska testas på matchvärmningen om han kan spela eller ej.
Kommentera

Är det helt utsålt idag, eller är det webbbokningen som luras? Jag hittar inte en enda ledig plats, allt rött.
Kommentera

Leksand hade 4-0, nu gjorde precis Hägga 4-3. 4 min kvar - spännande.
Kommentera

hanzon: Jo det kan dom, men de vill ju styra till Viasat Hockey också, sälja abonnemang.

Det handlar inte om att visa matchen för så många som möjligt, det handlar om att få så många som möjligt att vilja betala för den.

Kommentera

McFire:Anser att dom kunde visa alla kvalmatcher i TV10, eftersom dom inte sänds samma dag. I går kunde man se Frölunda-Luleå på Cmore Hockey och TV12 parallelt, mycket märkligt.
Kommentera

hanzon: Ja det tror jag att det är. 

Det finns ingen "rättvisa" i sånt här, de som sänder matcherna lägger ingen vikt vid om de visar ett lag dubbelt så ofta som något annat. 

Kommentera

McFire: Visst är det andra Leksandsmatchen dom visar på TV10? När det gäller Modo så verkar det bara bli en match på TV10.
Kommentera

Rytter: Precis så tror jag det är. Som jag förstår det har Viasat bara köpt rättigheterna till två matcher per omgång, eller helt enkelt "släppt" den tredje till S24 som knappast betalar några stora pengar för det för övrigt, någon form av % eventuellt.

Oerhört märkligt av Viasat oavsett. Man måste inse att varje serie här når i stort sett helt olika publik. Rögle - Västerås, hur intressant är den? Ja, fråga några nere i Västerås och Ängelholm, förmodligen rätt intressant va? 

95% av publiken som innan kvalet spanar in en matchserie för att deras lag skall delta skiter på det stora hela i de andra serierna och ser det som en bonus om man kan se dem också, man vill se och betalar för att se sitt lag, thats it.

Amatörmässigt av Viasat, tablåerna är inte fulla heller.

Kommentera

McFire:

Hmm så ifall man köpte ett viaplay abonemang så kommer man ändå inte kunna se match 3? Eller kan man se den med viaplay abonemanget?

Kommentera

Det är olika från omgång till omgång. Nästa match på S24 tror jag va? Annars TV10 och Viasat Hockey, de väljer först sina två matcher. S24 får sända matchen de inte vill ha, dvs den minst intressanta och som det ser ut i matchserierna är det ju helt klart Modos serie som är minst spännande.
Kommentera

Är det ingen här som ver på vilka kanaler Modos kvarvarande matcher visas på?
Kommentera

J F K: 

Melin är nog bra. Men jag har fått för mig att han inte gillar MoDo, men man kan ju ha fel.

Kommentera

J F K: Nej som jag skrev tror jag inte han är fel för modo. Melin utstrålar ett lugn, nästan så att det känns sövande. Men det betydet ju inte att han inte använder det på rätt sätt. Rutinen har han och kunnandet besitter han garanterat. Vidare verkar han ofta få sina lag att spela i ett högt tempo med bra passningsspel. Även om han har haft tillgång till bra spelare så tyder det på att hans ledarskap och spelide` är tydlig för ALLA inblandade.
Kommentera

J F K:
Jag ser hellre Melin än Waltin / allsvensk tränare men önske tränare skulle vara Rönnqvist på 5+ års kontrakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

jämtland: Brynäs vann väl 99 med ett rätt mediokert lag jämfört med Modo. Han har lyckats sanslöst bra i ett nederlagstippat AIK tidigare. Såååå dålig skulle jag verkligen inte säga att Melin är, även om sejourerna i Frölunda och FBK knappast var lyckade.
Kommentera

ULTIMAVICI: Förstår att du kanske har en viss inblick. Visst var det så att du var verksam i Linköpingsområdet? Jag tror dock att han inte behöver vara fel. Tror även waltin skulle kunna vara bra.
Kommentera

ULTIMAVICI: Delar din åsikt, han verkar vara myspappan. Waltin har gjort ett bra jobb i Löven sa upp sig o drog som ett höstlöv. Kan det vara något?
Kommentera

Sven Tuta: Hoppas verkligen inte de vaga ryktena om Melin stämmer. Myshockey inlindad i bomull är vad han förespråkar och det krävs ett superlag för att nå framgångar med en sådan coach.
Kommentera

ULTIMAVICI:Ullmark har gjort det förbaskat bra. Inledningen av säsongen var han väldigt medioker men har nu i kvalet vuxit ut till den stora klippa han var ifjol. Han har nog blivit ett riktigt spöke för Hästen. Tänk bara OM han håller nollan nästa match. Är det någon form av rekord, någon som har koll på sånt?

Tränare nästa år ryktas om Melin, finns det någon uns av sanning i det?
Varför stack Waltin från Löven?

Kommentera

ULTIMAVICI:Fredagshumor ;-)
Kommentera

« · 1674519 · »