Redigerad kommentar
Patrik Källstr:
Är nog så enkelt att deras tråkiga täta defensiv räcker till bra i en lägre serie där skicklighetsnivån är lägre. Ett SHL lag har verktygen för att luckra upp det medan allsvenska lag inte riktigt klarar det. Sedan blir dom inte lika effektiva i sitt omställningsspel mot ett SHL lag som mot ett allsvenskt lag som inte är lika duktiga rent taktiskt.
Det är nog förklaringen varför det gick som det gick för dom i serien och i play-off serien.
Hälge:
Visst, men jag tror att det främst är spelet som passar bättre mot lag med samma skicklighetsnivå. Backa hem och neutralisera och sedan utnyttja kontringarna funkar bra mot liknande lag. Mot ett lag med högre skicklighetsnivå så klarar man inte av att hålla ihop defensiven samt att man blir uddlösa i offensiven.
Tror nog att modo hade haft liknande läge oavsett Brage i mål eller ej.
ULTIMAVICI:
Men vafan, trodde inte vi kunde släppa i mål längre :/
hanzon:
Bara se till att stänga detta på Onsdag så vi kan börja med fokusera på nästa års bygge för fullt.
Blake:
Ullmarks tur? Jag ser det som att han tvingar hästarna att skjuta i stolpen eller utanför. För går pucken innanför ramen tar han den. :)
pjåtor: Då skålar vi för nytt SHL kontrakt redan nu!!!!
Redigerad kommentar
hanzon:
Fast jag tror det beror mer på Peter Andersson syn på att SHL domarna ska skyddas vad som än händer, hur dålig match dom än gör ska dom inte kunna ställas till svars för sina misstag.
Tränarna har ju redan presskonferensen där dom ger sin syn på matchen, bara att tv väljer att inte filma den.
hanzon:
Jo det tror jag också, och därför tycker jag det är dags ta in någon annan som domar chef för att jag ser inte att alltid lika jäviga Peter Andersson kommer göra några ändringar, han känns som sån person som är emot förändringar och vill ha det som det alltid varit.