Snipan:
Skott mellan benen på Alsenfelt går in oftare än vad man kan förvänta sig.
J F K:
Skandalöst att blåsa av när Malmö skulle ha gjort 5-3. Blir intressant att se vilka ursäkter domarna kommer komma med efter matchen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
dempa: Hetta bröderna är ju jämtlänningar så de är väl inte så konstigt ;)
Skämt åsido både strömsund och ramsele som ligger på gränsen till jämtland/ångermanland har producerat en del hyggliga spelare och det tillskriver jag modo som ligger relativt nära geografiskt och därigenom möjliggjort "bussande" på modos hemmamatcher vilket i sin tur inneburit att smågrabbar från "skidjämtland" fått tankar om nåt annat. Vet inte om jag blir sketaglad över MIF`s avancemang men bevisligen har dom förtjänat det. Tråkigt för Lif om det visar sig att hultström och sallinen är klara för Dif och burit Lif på ena axeln genom kvalet.
Karlskrona, Rögle och Malmö till SHL alltså, Pantern(!) klar för allsvenskan. Snacka om lyft för hockeyn i Skåne med omnejd.
Trist med Leksand. Jag ser gärna Malmö i SHL då jag tror det är bra för ligan men det kunde fått vara på Karlskronas bekostnad. "Hockeyboomen" hade blivit enorm där nere ändå med Rögle och Malmö i SHL och Pantern i AS som sagt.
I övrigt perfekt med Sundsvall och Timrå i Allsvenskan, en liten "boom" där som skapar hockeyintresse är utmärkt för Modo. Fler Emil Pettersson och Ludvig Nilsson lär det bli.
Grattis Modoiter!!!