Snipan:
Vi verkar alla vara rätt överens om saker idag, vad betyder det egentligen :D
Bad_Brett: Utvisningen på Axelsson var ju inte ens en utvisning, han tacklar ju sargen och nuddar ju knappt Kempe.
Men spelet ser allmänt sett rätt bedrövligt ut i egen zon, man slarvar bort pucken och nästan ger bort den mest hela tiden. Sluta kladda med pucken och spela enkelt.
Vem är förresten Töllefsen? Något sent nyförvärv?
Axelsson är skrämmande dålig. Man kommer två mot en. Han kan ta eget avslut, men han väljer att göra ett totalt slappt vijelöst pass i stället som inte är i närheten att lyckas.
NuMo:
Jag tror dock att Luleå kan ge Växjö en ordentlig match.
Gbg:
MoDo viker nästan alltid ner sig när det gäller. Det var därför SM-guldet 2007 kom så oväntat.
Gbg:
Som inte har haft något att spela för? Nja. Det brukar bli så. På något sätt får vi smaka lite på vår egen medicin, med tanke på hur vi i princip på egen hand förde Mora till slutspel 2007.
yngwie: Fan, det blev ju hockeymatch trots allt.
Bonuspoäng, ja tack!
Lumber Jack:
Optimalt nu vore om MoDo och Linköping vinner. Då är Linköping i princip klara för ingenmansland.
Jaha. Då åker jag till fjällen. Vettefan om jag ens slår på radion under veckan.
Gulligt av spelarna att börja spara slutspelsskägg när de inte ens har nerver för att ta sig dit. Stackarna. Kan inte vara lätt.
Här verkar alla gett upp. Kul.
Vi har allt i egna händer på tisdag. Vinst och vi spelar slutspel. Det är dessutom långt ifrån säkert att Växjö ens tar poäng mot Luleå. Kom igen nu, upp med dubbelhakorna, för helvete.
yngwie:
Ska vi prata om önskeförsvinnande?
Du ligger nog bäst till på den tabellen.
Förövrigt så tror jag ni hamnar där ni alltid hamnar, ingemansland.
Sawchuk:
Båda utvisningarna är helt idiotiska. Publiken sätter bra press på domarna och vid båda tillfällena var det uppenbart att utvisningar låg i luften.
Axelsson, varför spelar han? Jag förstår inte. Han tillför ju ingenting, framförallt inte i såhär intensiva matcher.