1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511804 inlägg · 4110 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03

« · 1211634 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03
Nikki Nine: Skit i teven nu.

DIF gör mål för att en miss fintar hela laget.
Kommentera

Å herreguuud denna hönsgård
Kommentera

NuMo: Tror du det hjälper att skita i teven? Ser inte vilken nytta det skulle göra... :-)
Kommentera

DEt borde inte vara tillåtet att spela såhär rejält mot MODO, AVGÅ HARDY.
Kommentera

spud: Ruskigt vilken taskig fart de va ikväll. forlorade tekningar, alla närkamper är vi 2:a in i och enmanna anfall verkar vara dagens melodi!
Kommentera

Jävligt snygg framspelning av Svarten. Jag vill verkligen se om det där är offside i målgården.

Linjemannen godkänner det tydligen. Helt rätt. Marcus är både ute och ej inverkbar.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Och Hjärnkaninerna har precis upptäckt att halva hallen håller på MoDo.

/Gamla Tegs-bonnagener, precis som Peter Forsberg.
Kommentera

NuMo: Sådana där sk. "offside i målgården" finns det 15-20 st. av i varje match.

skulle man döma bort de målet ,kan man lika gärna lägga ner att spela ishockey.
Grattis till första kassen hållberg
Kommentera

NuMo: Nog för att han är på väg ut, men visst är han inne i målgården? Däremot påverkar han inte målvakten, det håller jag med om.
Kommentera

Nikki Nine: Ja, fast när jag skrev var han ute.
Kommentera

Nikki Nine: utv. nu kommer väl 2:an
Kommentera

Fast det där var juutvisning. För filmning. Det måste väl tom. Wikegård hålla med om.
Kommentera

Näslund måste tycka det är skittråkigt att spela utan Foppa så mycket som han tacklar.

Men ge oss en straff då domaren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Är det bröderna Marx man kontrakterat i Mjukjärnskaminerna?
Kommentera

NuMo: Jag har nog aldrig varit så skeptisk till en domarinsats så här snabbt någonsin. Han kommer inte reda upp detta.
Kommentera

Nikki Nine: Men va fan e farten i dag, madsen fri men ser så seg ut att slowmotion verkar snabbt i jämförelse.

Difarna är verkligen duktiga på att få vårat försvarspel att lika ingenting

SKÄRPNING FÖR HELLVETE
Kommentera

spud: Är det Wolmer igen?
Kommentera

Berka: Härlig match! Kan vi inte jämt spela mot jyrgårn. Macke visar gamla gallertakter.
Kommentera

Berka:

Madsen var ju fri, men startade stillastående medan de som jagade hade hög fart redan.
¨
Jag tycker attt Modo spelar ganska bra. Djurgårdarna checkar febrilt, filmar och överdriver.

Vi kommer att ta över den här matchen.
Kommentera

Hawerchuk:
Mina vitala organ har kramp, ingen åker skriskor.
macke tacklas men de blir ju bara utv. när domaren har laggt ribban på den nivån.
Kommentera

Paddan:
  Referee: Johansson, Niclas  
  Linesmen: Altberg, Fredrik  
    Carlman, Fredrik

Kommentera

Hawerchuk: Alltså, vad är det med stockholmska som dialekt? Den börjar degenerera så långt upp i näsborrarna att folk låter som de är handdockor med händer konstant uppkörda därbak.

Räligt, ge bakvattenshufvudstaden till Ryssland.
Kommentera

Berka: Det var inte så mycket fart på spelarna förra matchen heller, men det gick vägen tillslut ändå. Det här ser ju ändå lite annorlunda ut för då hade modo 95% puck och nu har man väl 5% i stället. Får man poäng idag så skall man vara otroligt glad.

Inte sett något från de andra matcherna, men med lite flyt så gör topplagen vad de skall och då kan det bli bra även om man bara får en pinne.
Kommentera

NuMo: Tycker inte de finns något som modo kan vara nöjda med, försvarspelet i boxplay är bedrövligt, alla tappar positionerna och vi blir efter i alla moment. Sen att vi har fasligt svårt att vara rejäl i närkamperna är beklagligt och att lägga ut pucken verkar vara stört omöjligt.
Framåt har vi inte skapat någonting utan vi ställer upp på egen blå och inväntar djurgårn.
Jag skulle vilja se backarna jobba hårdare för att komma först in i närkamperna, nu bromsar dom in för att kunna hålla fast sin spelare mot sargen men oftast slinker pucken ut och djurgården kan fortsätta spela runt.
Kommentera

Berka: Äh det ser ju nästan okej ut. Bara vi håller oss borta från utvisningsbåset så kommer det nog gå bra. Men med tanke på vilken nivå domaren lagt ribban så borde vi ju kunna klara oss från det med.

För nog hade det kunnat vara en 7-8 utvisningar till, fördelat mellan lagen, denna period.

Vad sen domaren tänkte på vid MoDos mål och vad sen linjemannen sa för att ändra domslutet är en gåta.

Kommentera

Salle:

Han sa att nummer 19 inte inverkade på situationen. Är inte det de nya direktiven?
Kommentera

Salle: Jag tror matchen kommer stå och väga 5-7 min in i 2:a sen gör dif 4 snabba och punkterar matchen, kontentan blir att modo slutar spela och slutresultatet blir 7-2 ;)
Kommentera

Berka: Allt bättre än det bör du ju vara ganska nöjd med alltså?
Kommentera

NuMo: Tar vi poäng ikväll så är jag ruskigt nöjd =)
Nu kor vi NuMo =)
Kommentera

NU FÅR TAMEFAN DOMAREN TA Å GE SIG........

Han dömmer ju bort modo totalt, jävla sopa!
Kommentera

Berka: Ett sätt att kontroller matchen är ju att förbise hemmalagets interference och holdings, sen plocka dem förvisso solklara bortautvisningarna. På så sätt slipper man få hemmalaget/publikens vrede.

MZA är tillbaka från svackan, skröder med.
Kommentera

spud: Ja de verkar så tyvärr.
Kommentera

Berka: Det är väl tur att Mats finns.
Kommentera

MZA JAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Berka: Yess.

Rättvisa.
Kommentera

Nikki Nine: Efter ett pp som går till historien som de sämsta i mittzon och hade inget framåt, så precis när dif blir fulltaliga då slår han till vår lille norrbagge efter en massa flytstudsar =)
Kommentera

NuMo: Kan vi bara hålla oss från utv.båset
Kommentera

Sondell skulle behöva få sätta ett slagskott rakt i krysset. Snacka om att inte ha något självförtroende.
Kommentera

Oj vad förbannad svarten blev när 2 snorungar försökte köra han och backen i ryggen.
Kommentera

spud: Är det bara jag som tycker att dif:arna kastar sig hit å dit å publiken skriker som dårar varje gång?!

Pinsamt
Kommentera

Berka: Jag har ju sagt det flera gånger.

Tycker faktiskt att det ser ut som om Marcus Nilsson försökte hoppa in en tackling i hövve på Svarten.
Kommentera

Berka: Djurgårdarna spelar inte fair, dem känns lite som ryssarna i amerikanska hockeyfilmer, som inte drar sig för ett enda tjuvtrick medan vi är oskyldiga små lamm som vinner på att vara shyssta.
Kommentera

spud: Hur ska vi freda oss nu i 3:e, ett snabbt baklängesmål lär tända dif nå grönjävulskt.
Att vara kyliga och försöka hålla sig ifrån utvisningsbåset och vänta ut dif som måste framåt och försöka kontra in en 3:a
Kommentera

Berka: Jag tycker vi ska skicka in Bensaksen som ska köra över ridderwall och sen göra fuck you till publiken därefter skickar vi in macke som gör 3 enkla.
Kommentera

NuMo: Nä Urgårgdarna försöker utnyttja att domaren inte verkar vilja blåsa. För det är mycket fulheter och efterslängar därute, varav den emot Svarten hade kunnat ta djävulskt illa.

Inte bra att Mojzis gick av för han behövs i denna match. Det såg ut som om han får den bakre skridskospetsen in i benet precis ovanför skridskokanten. Och det blödde ju enligt bilderna från båset.

Kommentera

Salle: Om det bara handlar om några stygn, vilket jag tror så bör Mojje vara tillbaka nu.
Kommentera

spud: De där med fuck yuo gillar jag skarpt HAHAHAHA.

Ja men de låter som en kanon idé... Vi kör på den
Kommentera

« · 1211634 · »