1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506581 inlägg · 4103 ämnen

Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20

« · 2450186 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KRB: Bettar gärna emot. För det där tror jag inte ett dugg på.

Att Bernhardt spelar dåligt just nu är för att han inte har nivån/kunskapen att spela på topp i 52 omgångar.
Hade han kunnat det hade han aldrig hamnat här till att börja med.
Han var ändå rätt bra i SHL innan Finland.
Förhoppningsvis kan han lära sig höja sin lägstanivå. Och han ör nog inte så nonchalant som han ser ut, det är bara spelstil han har. När han är på topp kan han ju se lika lam ut i kroppsspråket typ men vinna varje duell och vara allmänt dominant.
Kommentera

Monno: Jo, skadan är nog en hel del, men han behöver en center som spelar fram, därav att jag är orolig hur länge det tar innan Josh är helt OK
Kommentera

KRB: Om han nu ville bort från MoDo hade det ju inte varit så smart att ge bort ett mål plus flera chanser genom nonchalanta bakom ryggen-passningar och allmänt loj inställning. Kanske att något lag från hockeyettan skulle vara sugna på att plocka han då.
Kommentera

puffe: Du nämner det jag tänkte på innan match under dagen. Hur är Woods utan en bra lekkamrat?

Men, jag låder funderingen vila ett tag. Ännu har han han inte kommit in i det efter skadan. Långa stunder funderar jag ofta på om han fortfarande spelar eller inte.
Kommentera

KRB: Vem vill värva honom då, menar du? annars är han väl kvar
Kommentera

J F K:

Ja jag har aldrig sagt att det ska in två nya forwards.

Men det ska in två forwards i denna matchtrupp, vår förstacenter + ny som jag skrev.

Det kommer göra skillnad och jag gillar vårt läge och skulle inte byta med något annat lag.
Kommentera

puffe: Fast att Woods är blek har nog inte lika mkt med Dickinsson att göra som att han uppenbart inte är i samma form som innan skadan. Dålig timing och inte alls lika vass vid sargerna.
Får hoppas han får in någon puck snart och får komma igång. Ifjol var han ju lite trögstartad också.
Kommentera

Robin Ztorken L:

Jag bettar en slant på att Berna inte spelar med MoDo i slutspelet, jag tror han vill bort från Övik,
Så bra som han egentligen är, så skulle det se helt annorlunda ut på rinken om han ville ta i, egenviljan och för laget har kommit av sig, idag blev det genomskinligt
Kommentera

Rytter: Vi har väl bara sagt en forward till i exakt alla kommunikationer vi haft från Hinken, men en frisk Dickinson och en Woods som är i närheten av sitt max vore som tre förstärkningar.
Kommentera

Hakning-Henrik: Jag håller i princip inte med dig på en enda punkt. Det är ängsligt och håglöst från start. Bättring efter timeouten men då ger Bernhard bort ett mål. Sen i andra är det något bättre återigen men det saknas tempo och det ser segt ut.
Första och andra femman är helt iskalla. Små marginaler tycker jag är väldigt generös bedömning, jag tycker inte vi är där alls. Det är en helt bedrövlig match mot ett lag som har 6 raka förluster. Kristers och Brickley godkänt, resten underkänt.

Jag tycker vi har tappat det helt. Slarv, nonchalant och obefintlig matchcoaching. Vi är långt från shl-form.

Men glad att du är mer optimistisk än mig 😍
Kommentera

Monno: Jag som var på plats tycker inte det var någon blek insats men att det sista framför mål saknades. Djurgårdens mål var resultat av backslarv och att de fick 5 mot 3. Det som avgjorde tycker jag var att publiken verkligen tände till. Pratade med några Djurgårdare som sa att de inte sett laget så taggat på hela säsongen just på grund av publiken och att de tände till extra då serieledarna var här. De trodde inte att Dif kommer klättra så mycket i tabellen men att de tänder till då de säljer ut hovet i slutspelet och blir farliga då. De verkar också ha en ny målis på gång.
Kommentera

BobbyG: >Negativt, vi ger Djurgården syre, fattar inte de som redan räknat bort dom. Att vi inte gör mål för första gången är också negativt. Att Woods är så blek, visar att han behöver en väldigt bra lekkamrat, då är nästa problem. Kommer Josh vara redo när det gäller. Mycken oro där.

Positivt, vi leder fortfarande serien ganska rejält, dessutom kan vi inte bli sist i serien, med dagens resultat(trettondeplatsen säkrad). Bonus, att Östersund bragdvänder, imponerande
Kommentera

KRB: Visst ser han nonchalant ut men fjolla nej. Står ofta upp framför mål när det blir gruff utan att röra en min och när han är på topp så spelar han fysiskt med. Sen var Bernhardt en av våra bästa i semin ifjol.
Kommentera

Robin Ztorken L: Skulle vara kul att se hur Bernies loja bakom ryggen-pass tas emot i notoriskt defensiva lule
Kommentera

BobbyG:

Jag tycker ändå inte det är en helt värdelös insatts. Tror man är lite påverkad av inledningen där DIF var ruskigt bra (fram till vår TO). Sedan tycker jag det är rätt jämnt och det svänger fram och tillbaka och lagen har perioder där dom trycker på.

Det som är skillnaden är att när vi fuskar och går ifrån systemet så tar DIF över, när spelet är mer strukturerat så tycker jag det synas att vi är ett bättre LAG. Det är perioderna när det svänger fram och tillbaka DIF är vassare, raggar hockey passar inte oss men passar DIF och Löven. Hoppas vi lär av detta.

Vi skapade chanser men skärpan fanns inte riktigt där, tillsammans med kriget framför målet.

DIF gör nog en av sina bättre matcher, vi är ljusår bättre än DIF var förra matchen. Ändå låter det som vi uppträdde som DIF i onsdags.

Brickley är sjukt komplett, tycker han löser de defensiva situationerna på ett bra sätt och sätter ofta fart på spelet med bra öppnande passningar.

Vi ska in med två forwards på detta, vår förstacenter + ny. Jag är lugn och gillar läget inför slutet på säsongen.
Kommentera

KRB: Håller med, hoppas han går till Luleå, dom behöver inte mer defensiv, utan mer offensiv.
Bernhard kan göra stor nytta i Luleås trasiga lag
Kommentera

Statler: Man måste kunna förstå skillnaden i min kritik. Jag tycker att Karlin är Sveriges bästa matchcoach när vi pratar om att förändra en matchbild och justera vårt spel. Ingen svensk coach är bättre på att under match förändra hur vi forecheckar, tar djup osv.

Däremot att hitta fungerande formationer. Där tycker jag att man verkar väldigt tondöva.
Kommentera

Någon utav ÖA-skribenterna skrev att Ingman-Brickley skulle bli ett jobbigt backpar att möta. Men jag vill se mer fysik från dessa herrar och speciellt från Brickley som varit rätt mjuk än så länge. Ingman smäller iallafall på lite då och då.
Sen vill jag se mer utav den beskrivningen leksandsfansen gav om Berg att han är en spelare som gillar att krypa in under skinnet på motståndarna.
Kommentera

Grötskalle: Ja gud, jag börjar bli nervös, bara potentiellt 10 poäng ner till Björklöven, som har 2 matcher mer spelade. Katastof eller?

Tycker inte insatsen är katastrof. Ja, Bernhard ger bort matchen i första. Däremot spelar vi mycket tuffare generellt. Dif spelarna föll hela tiden i närkamper, de har en målvakt som gör en fenomenal insats och helt ärligt så har de lite flyt också. Men närkampsspelet tyckte jag vi steppade upp i och visade tuffhet. Sen är det sedan gammalt att när modo börjar spela tufft och det blir gruff så får vi alltid en extra utvisning mot oss.

Ingen kedja gör någon kanoninsats, men tycker ändå att det ser stabilt ut.
Näsén och Bernhard får mycket skit, och ja det är en bra väckarklocka för dem. Jag är rätt säker på att ingen av dem är särskilt nöjd med vad de presterat idag, för det blev väldigt uppenbart i en tight match att misstagen kostar oss matchen.

Började titta på andra halvan av första perioden och då tycker jag vi är inne i ett bra flow, alla kedjor får tryck.

Niederbach missade pucken på den genialiska framspelningen av Brickley. Woods fick inte upp pucken över benskyddet... Större marginaler är det inte.

Brickley tycker jag ser säker ut, han är inte rädd för att hålla pucken heller och istället för att slå iväg en chanspassning så väljer han hellre sargen när medspelarna försvinner utan en tanke på att göra sig spelbara.

Var nu inte så missnöjda hela tiden. Det är bra att DIF blottar våra svagheter NU, det ger oss möjlighet att förbättra saker. I det läget vi är nu föredrar jag att förlora lite matcher mot dessa lag där de hittar sätt att låsa ner oss. Det enda som det gör är att vi får möjlighet att utvecklas.
Kommentera

Confusius: Kan det vara i den här podden nyligen han pratade om "problemet/fördelarna" med paret Näsén-Bernardth?
Kommentera

Rödluvan: j20 har spelat 5 av 20 matcher, det kanske inte behöver dras i den existensiella krisen riktigt än
Kommentera

Sigge:

Berna är ju stor och stark men uppträder som en fjolla, jag tror inte på honom längre. Visst är han bra, det kan man se i statistiken, om han bara ville visa upp lite egenvilja och glöd så skulle man inte bli så besviken på honom, ni har det sett ut så här i över ett år, det började förra året när övergångsryktena kom i gång sig.
Det kommer inte att hålla i över 7 matcher mot Löven
Kommentera

Confusius: Fatta om vi inte går upp och J20 går ner i Regional. Då är förbannelsen ett faktum.
Kommentera

JoakimE: Karlin var väl riktigt pissed i den där intervjun??

Och läste man lite mellan raderna tycker jag att han var väldigt kritisk mot Bernhardt-Näsén.

Lite märkigt kan jag tycka att det är. Vi har ju sett hur Bernhardt - Näsén funkar i två säsonger nu, det borde ju inte vara något nytt?

Och jag tar för givet att det internt varit många diskussioner med just dessa två herrar, om att spela enklare, att inte vara så nonchalanta. Men tyvärr så förändras ingenting!.

Mot lagen utanför topp5 så ser dom ju ut som världsmästare, men mot topp5 ser det riktigt illa ut.

Till syvende och sist är det ju ändå Karlin som väljer att spela dom tillsammans, och då får han ju även ta det negativa.
Kommentera

NuMo: fantastiskt märkligt att börja klaga på att karlin, människan som inte varit nöjd en sekund av sitt tränarliv, inte är sur nog.
Kommentera

Mest frustrerande från kvällen är att J20 förlorade ikväll också. Så är det. Hade jag fått välja A-laget eller J20 så hade jag valt J20.
Kommentera

BobbyG: Har väl haft ganska rätt i det mesta hittills denna säsong så jag står ganska stadig i mina åsikter :)
Kommentera

JoakimE: Ulf Samuelsson har jag inte imponerats av som coach, i alla fall inte för MoDo. Tvärtom.

Vanligtvis är tränare coola killar som är kreativa i tanken med tanken på framtiden och enskilda spelare i truppen ställer för att bete sig som Tichonov.
Kommentera

J F K: Håller med dig men det är inte bild av Karlin alls tidigare utan han har förmågan att coacha. De ser ju samma som oss och han är lika sur som oss när det blir såhär.

Jag kan inte se hur vi ska överleva en semi med detta naiva spel.
Kommentera

Rödluvan: Våra offensiva backar med nonchalant inställning i egen zon kommer vara den bristande delen i årets lag. Nästa år bör man kolla mer åt vad SSK har på gång. Stora stabila pjäser som spelar enkelt i egen zon.
Kommentera

Gavelo: Tycker det är värre att sakna en drivande första center än en back och en avdankad ytterforward.
Kommentera

JoakimE: Uffe? Skämtar du?
Kommentera

Dundee: håller helt med, en jävla äcklig jävel vill jag ha där bak som retar gallfeber på motståndarna..
Kommentera

Löven tar 2 p med 1 sek kvar av förlängningen
Kommentera

Gavelo: tur att din åsikt nästan alltid är fel :)
Kommentera

Dundee: Är ju snarare det dom inte har. I alla fall inte egna pengar.
Kommentera

Dundee: Avgå alla
Kommentera

Monno: Fördelen är att SHL-scouterna ser det vi ser (om inte bättre ;) )

Bernhardht och Näsén är som gjorda för Allsvenskan.
Kommentera

modomille: Säger man men tror nog dom kommer satsa rejält dom har pengar. Vi får väl se.
Kommentera

hockey_21: Med fullt lag så tycker jag att dom är det
Kommentera

Robin Ztorken L: inte mkt kvar av truppen sen haha
Kommentera

jonsson: lite synd med back to back. Slutar ofta med att lagen delar på poängen.
Kommentera

Gavelo: Djurgården ett lika bra lag som oss? På pappret menar du nu va? Djurgården är hästlängder bakom oss och det är nog försent för dem att få ihop laget och få ett grundspel som gör att de kan tävla om SHL.
Kommentera

Rödluvan: Saknar en rejäl back General. Jag är inget stort fan alls av Rahimi men när det vansakas slutspel så kan han få de flesta lag ur balans. Tycker vi saknar lite grisar som kan spela fulspel i ett slutspel.
Kommentera

Gavelo: Nej djurgården är inte lika bra som oss. Och att löven ska vara favoriter känns som en konstruktion av oss modoiter, det är bara att kolla oddsen på alla olika spelsidor som svs, unibet och bet365 mfl.
Kommentera

NuMo: Såg ingen passion alls i den intervjun.. Han har väl inte vart så jätteupprörd någon intervju, knappt när vi åkte ut ur slutspelet förra året, men hade velat att han visar att han verkligen inte accepterar det som hänt idag.. Typ som Ulf Samuelsson när han förlorat
Kommentera

J F K: Du har säkert rätt. Men jag är helt säker på att Karlin skulle kunna svara på det spörsmålet på ett tillfredsställande sätt ifall du frågade honom.
Kommentera

Rödluvan: Modo har inte taggat till i ett slutspel sedan 2007 så jag är tveksam om detta är året vi klarar av att möta stora djurgården på hovet eller grisiga Löven.
Kommentera

« · 2450186 · »