Bad_Brett: kfristian är ju annars den som brukar försöka skrinna på, men jag tycker att när tempot blir högt då hänger han inte med och får just inget uträttat på isen mer än att slå bort pucken, vi skulle behöva en som kan hålla lite puck i den kjedjan, någon som kan lugna ner, just nu tycker jag 3:e kjedjan är isens mest meningslösa tyvärr.
hur vore det om vi försökte utnyttja våran import lite bättre?!
Berka:
Jag tycker att K-Fop sliter och försöker, men tyvärr har han svårt att hinna med i tempot. Madsen har slagit en rad idiotiska passningar och måste spela enklare i fortsättningen.
spud:
Jag tycker att Schremp ser het ut, han utnyttjar sin teknik för att skapa ytor åt lagkamraterna. Snart sitter skotten också!
spud: kul att domaren blåser av fast målvakten inte har pucken (igen)
Detta är possitivt, fbk pressar men får ingen utdelning så det är dom som har all press på sig nu, trots så markant spelövertag i 2:a så gör dom inget mål och modo leder fortfarande, så jag skulle vilja påstå att nu är fbk rejält i brygga trots bara ett mål
NuMo:
Ja, Axelsson spelar verkligen uruselt. Däremot är det en fröjd att se Ludvig, vilken oerhörd pondus han spelar med för att vara så ung! I dagsläget petar han helt klart Westin.
NuMo:
Smart å ge igen på Hannes i detta läge av matchen, efter knuffen framför mål i första.
Wayne Gresky: Och Axelsson står still och spelar hockey, vilket är värdelöst och så blir han av med pucken åsså tar han onödig utvisning. den grabben har attitydproblem .
Är han skadad i ljumskarna igen?
Nu är det bara en tidsfråga innan vi släppt in tvåan.
Dream Team:
Jag har alltid gillat honom så jag hade relativt höga förväntningar, men hittills är jag inte besviken. Vi får väl se om han orkar hålla spelet uppe i en hel match.
yngwie:
Härlig match såhär långt. Ovanligt högt tempo för att vara en torsdagsmatch i Elitserien. Jag tycker linjemännen har skött sig strålande; De har släppt några offsides och icingar, vilket har skapat en flytande spel. Kul att se att de kan även i Sverige.
I övrigt är det som vanligt på domarfronten. Vad åkte Hari ut för egentligen? Och varför blåste domaren av när pucken låg fri? Jag förstår ingenting. Det kan ju inte ha varit spelare i målgården för då skulle ju tekningen ha flyttats ut.
Det är sanslöst vad bra Tellqvist har blivit, vilken uppryckning! Pöck och Ahnelöv drar ett jättelass nu när så många ordinarie backar är borta. Och Sundström är kung över hela banan!
Hoppas nu bara att detta kan hålla i sig. Jag tycker att Moe och juniorerna har skött sig riktigt bra såhär långt, hoppas att de orkar i tre perioder.
NuMo:
Bra första period, men som du säger blev det väldigt stirrigt sista 5. Bra att vi lyckades hålla ut till paus.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: haha det lät skojigt,, "härligt susse" från typ läktarn haha
övrigt en bra start, vi utnyttjar våra lägen optimalt och tellan har spelat stabilt, fortsätt såhär pöjkar
Berka: Den var snygg! Man ropar Susse från bänken. Eller var det Pöck direkt.
Susse, Skröder eller Pöck?
Perfekt start!
MÅÅÅÅL I PP
men vem får de?
pöck, jaja den tog väl på typ susse eller nån
NuMo: jag som precis skulle gnälla på madsen då jag tycker han inte alls spelar som han ska, han utmanar sällan poch bryter aldrig in på mål utan tar skott från dålig vinkel eller väder ut mot sargen
spud: den var liten idag, ibland kan han ju inte prata karn ;)
ja nä jag håller med, han borde kunna vänta 5 min, om det inte är någon form av ritual han håller på med?!