1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507022 inlägg · 4104 ämnen

FBK - MoDo 060313 (kvart 2)

« · 689818 · » Till forumet

Sv: FBK - MoDo 060313 (kvart 2)
Emma no15:

Utan att ha sett situationen kan jag ju inte säga om det var fult eller inte men nordström kanske får igen för allt det fula han gjort själv på isen...

Han är ju ingen korgosse själv precis...

Kanske är en hämnd för foppaattacken i fjol??
Kommentera

Dawidovski: Javisst , Nordström är duktig han.
Kommentera

scim: Vi försöker ju iaf, 14-0 i skott i tredje.
Kommentera

Emma no15: Niklas Holmgren har blivit galen nu också.
Kommentera

Dawidovski: Skönt att höra att Nordström spelar nästa match, fick bara sy 5 stygn, tur måste man ha ibland.

Ja , det var skönt att höra. Då kan han få ännu mera stryk nästa match.
Kommentera

Dawidovski: " Stackars P.öberg när Kåberg får tag i honom, då blir det mos av killen:=) "

HAHA !
Kommentera

Dawidovski: om du inte har någon vettigare att skriva så behöver du inte skriva här
Kommentera

Emma no15: Skönt att höra att Nordström spelar nästa match, fick bara sy 5 stygn, tur måste man ha ibland.
Kommentera

scim: det beror väl på hur ful den anses vara. Jag har sett spelare blivit tacklade och slashade så fingrarna gått och det har endast blivit två minuter. Jag tycker den var klockren. Det var ingen utvisning. iaf inget matchstraff..
Kommentera

Jag ser att det inte hjälpte att jag lämnade TV-soffan. Men Prison break är i alla fall ganska spännande.
Kommentera

Emma no15: Stackars P.öberg när Kåberg får tag i honom, då blir det mos av killen:=)
Kommentera

NuMo: Äh...glöm det, jag svamlar mest! *L* Har lite abstinens då "mitt" lags säsong är över redan..
Kommentera

Emma no15: Hade Lärking bedömt tacklingen som en charging hade det fortfarande blivit 5+20.
Kommentera

Jag hoppas att Nordström har riktigt , riktigt ont.
Kommentera

Frisco: Skrattretande. Öberg sätter in en klockren tackling, utan klubbor eller någonting. Fjantigt.

Lückner småflinade.
Kommentera

mikenomad: kul å se Lärking ta en sån utvisning HELT FEL!... Justitiemord. Charging möjligtvis men vadå checking from behind? hahaha Lärking suger.
Kommentera

mikenomad: Vad konkret menar du?
Kommentera

NuMo: Ja, det är ju onekligen en värdering som heter duga....man kan väl säga som så, att det är en inställning jag inte riktigt kan förlika mig med. Men ack så typiskt Svenskt...taskig vinnarinstinkt! Inte konstigt att resultaten blir därefter då...
Kommentera

NuMo: HELA HALLEN skreks det nu i LLA. HAHA.
Kommentera

Dalmas1: Det tror jag inte på. Ingen målvakt tar så mycket att man kan strunta i att försvara sig. Modo har fått slutspelsfrossa, så enkelt är det.
Kommentera

mikenomad: Något måste du ju mena när du prata om att det var "nåt filosofiskt skitsnack".
Kommentera

Är det inte så här man spelat hela säsongen? Skillnaden är väl att Krizan inte agerar vägg längre. Utespelarna är så vana att Krizan tar "allt" så man tror att man har råd att släppa till lite...
(En personlig reflektion är att Krizan "ensam" säkert vunnit 10 matcher. Det är lika med 30 pinnar. Utan dessa hade Modo återfunnits betydligt längre ner i tabellen...)
Färjestad har hittat nyckeln verkar det som.
Kommentera

NuMo: Jag menar ingenting...återgav bara (på ett ungefär) vad Lückner sagt. Du vet, han tränar´n i modo.
Kommentera

mikenomad: Du menar att han menade att ES-platsen är gjuten och därmed så är man redan en vinnare. Men att man inte har råd att vara förlorare i en kvalserie?

Och kanske tom. att en slutspelsmatch inte avgörs i en enskilld match?
Kommentera

NuMo: Enligt Lückner kan man bara förlora i kvalserien...aldrig i slutspel för där är alla vinnare...nåt filosofiskt skitsnack åt det hållet som han ägnade sig åt i en intervju häromsistens..
Kommentera

Poffa: Sämre kan det definitivt bli. Två matcher till.
Kommentera

Varför tacklas inte MODO spelarna ..man bromsar två meter innan sargen i stället för att smälla in motståndaren i sargen ...MODO har inte vunnit nån närkamp...Tuzzolino ,..skick hem han ....MODO har just nu seriens mesigaste backar därför förlorar vi ..
Kommentera

mikenomad: ?
Kommentera

NuMo: Det fina är att ni inte förlorar eftersom man enligt Lückner inte kan förlora en slutspelsmatch...
Kommentera

Det positiva är att det inte kan bli sämre. Dessutom är det snart dags för golfsäsongen.
Kommentera

verkar som krizan har lite kris där bak i målet
Kommentera

Hälge: Nej så är det. Ingen stolthet. man är nöjda. Feta cigarrer och solsemester det har man tyvärr råd med.

Juniorerna behövda mogna ytterliggare ett snäpp.i stället är det seniorerna som anpassar sig. Svartvadet?
Kommentera

scim: så grymt dålig vad syslar dom med.Ja nu är ju den här matchserien över.På onsdag spelas det sista matchen i Kepehallen.
Kommentera

scim: Tråkigast av allt är att det inte visas några känslor hos MoDospelarna...
Kommentera

scim: Fyra av fem mål i PP. Två av fyra PP-mål i 5-3.
Kommentera

Modoante: Ja, vi blir verkligen förnedrade.
Kommentera

Dream Team: Dem lämnar ju Krizan ensam gång på gång.......
Kommentera

FreddanVF: 4-0 till färjestad och vi har två man utvisade igen.botten modo så jävla dåligt.
Kommentera

Tyvärr så är det ju klasskillnad. Färjestad gör som de vill och Modo verkar tyvärr nöjd med det.

Blod svett och tårar. - Ingen ingridiens som jag ser hos Modospelarna just nu.

pinsamt är ordet.

Färjestad har bestämt sig. De tänker vinna det här. Vad Modo väntar på det har jag ingen aning om.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, omöjligt är det nog inte. I den här matchen liknar det väl mest förnedring just nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Beror på vem dom möter i semi. Dom får antingen HV eller Frölunda.
Kommentera

Dream Team: Som dom spelar nu, så skulle inte förvåna om dom spelar final!!
Kommentera

70 Rodrigues: Förklaringen till detta kanske är den nye tränaren. Man avslutade väl serien på ett väldigt övertygande sätt. Något måste ju detta energitillskott bero på?
Kommentera

FreddanVF: Njaej,utan han ursäktade sej direkt o sa jag menar Färjestad.....
Kommentera

FreddanVF: Å andra sidan så känner man inte igen FBK heller, så här pigga har dom ju inte varit på hela säsongen!!
Kommentera

FreddanVF: tro mig jag är lika besviken på modo fan snacka om att vara sämst när det gäller
Kommentera

Icing-Ove: Ja jag känner iaf inte igen Modo... Har tjeckerna/slovakerna redan åkt hem?
Kommentera

FreddanVF:
De flesta år brukar de harva lite i serien för att tända till i slutspelet mot bättre lag. Det är väl för få slutspelsrävar kvar i laget....
Kommentera

Tack för kaffet... Jag är besviken på Modo. Dom har gjort livet surt för Frölunda hela säsongen och då har dom fan inte spelat så här.
Kommentera

Nya domarnivån sänker förtroendet för domarna... man missar ett par st när man håller en såkallad nivå. Sen plockar men fler i samma situation. Och blir i fler fall "tvingad" att leta kompensationsutvisningar. Varför inte köra på en linje som alla kan, publiken är nöjd med osv... Klantigt av domarbasen.
Kommentera

« · 689818 · »