1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508358 inlägg · 4106 ämnen

FBK - MoDo 060319 (kvart 5)

« · 694226 Till forumet

Sv: FBK - MoDo 060319 (kvart 5)

Salle:
"Att sedan Pavlikovski redan hämtat ut sitt "boarding card" för flighten hem..." 

Ännu en klubb han inte är välkommen tillbaka i, den gode slovaken? 

Kommentera

Salle: Jag väljer att citera "bisterfinnen" från forumet på officiella.

"The heart of Hockey....

Ingen åker ingen kämpar
Ingen käftar ingen slåss
Ingen skjuter ingen skymmer
Krizan räddar ingen rensar
Ingen tacklas ingen åker
The heart of Hockey
Välkommen åter "

Det sammanfattar rätt så bra vad jag känner nu så här direkt efter. Visst finns det några undantag. Men på det stora hela så....
Kommentera

Metal Guru: Tyvärr så verkar han ju automatisk hamna där Lückner håller hus. Kan man inte utfärda nån slags besöksförbud (restraining order på eng) så han inte får befinna sig närmare än nån mil eller så från Harald?
Kommentera

Salle:

Lückner var inte i Leksand 2003/05. Det var Rastislav. Han var inte välkommen tillbaka, och Leksingarna gjorde vågen då han hamnade i Mora.

I Mora var han en riktig tillgång så länge han spelade under try-out-kontrakt. När han fick ett riktigt kontrakt försvann all glöd, och han glimrade till enbart i korta stunder här och där. Som om han glömt bort att han fick lön ändå. 

Nu är jag lite elak, känner jag. 

Kommentera

Metal Guru: Men då verkar han ju vara konsekvent i sitt agerande på nåt sätt i alla fal. Kanske ett låååångt try-outkontrakt vore nåt att...
ÄHHHH jag tror inte det va.
Kommentera

Salle: Låååångt try-out kontrakt är inte rätt metod för Pavlikovsky. Jag avslöjade för er redan när han skrev på hur ni skulle göra. Bara skriva för en månad i taget för att hålla killen fokuserad på sin uppgift men ingen ville lyssna på mina råd då.
Kommentera

Trist med torsken så tidigt...
Jag trodde på er som dark horse i slutspelet.
Mycket tack vare er eminente målvakt.
Jag såg sammandraget av sista matchen. Han är glimmrande men inte ens han klarade anstormningen.
Han såg ut som i landskampen i Eon Arena nyligen... Spelade bra men anstormningen blev för stor...

Hej hopp! Ny säsong....
April 2007 har vi Timrå MoDo i final.. Timrå vinner sista matchen med uddamålet uppe i ert nybyggda, pampiga hockeytempel.
Kommentera

Stigsson: Pavlikovsky raka motsats borde väl vara Bartecko då.Trots att han vet att han spelar max två matcher till så kämpar han på.

Oj, vad jag önskar att han fortsätter i Luleå nästa säsong.
Han är en stor lirare.
Kommentera

"de första matcherna försökte de. Men sen... Ja, deras känslor bara dog. De slutade helt allihopa. De spelade inte på. De var aldrig jobbiga. De smällde aldrig på.
- Det kändes som att de bara ville att det skulle ta slut.
Hur menar du?
- Modo var för mesiga. Kanske blir det så när vi är så tunga som vi är och Modo har många unga killar. Men det blev aldrig någon kamp."
(Per Ledin i dagens expressen...avd. sågningar som svider)
Kommentera

Ibland lyssnar de tydligen inte på media. Enström slipper vidare avstängning.
Kommentera

mikenomad: Ja, det sved verkligen. Speciellt när det kom från Ledin...
Kommentera

Poffa: Skulle han haft mer avstägning menar du?
Kommentera

mok:

Nej, jag menar att disciplinnämnden brukar följa medias påverkande artiklar men att de inte gjorde det denna gången.

Kommentera

« · 694226