1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508358 inlägg · 4106 ämnen

Föredettingar

« · 415330 · » Till forumet

Sv: Föredettingar
mangan: Låter ju finfint. Hoppas bara att al-Ahdrian inte fått löfte via e-post av Pebben och Alfie, utan att juristerna har full koll på läget :-)
Kommentera

Icing-Ove: De spelare som spelar med Frölunda under lockouten har alla sk "nykomlingslön". Skulle dock lockouten vara säsongen ut kommer man att betala ut "normal" lön retroaktivt nästa sommar.
Kommentera

JanT:

Som sagt, Huselius är inte Linköpingspojk eller har ett hjärta för klubben. Forsberg, Sundström, Näslund, 2x Sedin, Timander osv har alla hjärtat i Övik och i MODO. Se bara på var de köper hus/stugor. Samtliga av de som jag räknade upp där har hus eller sommarstuga i Övik. Det har även Pierre Hedin, Anders Eriksson och Samuel Påhlsson. Weinhandl har inget hus eller stuga men flickvännen är Övikstjej och de spenderar den mesta tiden under somrarna i Övik.

Att de skulle spela gratis för MODO vore absolut inget märkvärdigt i mina ögon. Det visar bara på hur starkt de känner för klubben som fostrade dem till att bli NHL-spelare.
Kommentera

Poffa: Vi får väl avvakta och se vad som kommer ut av detta. Ekvationen NHL-proffs som spelar gratis går inte riktigt ihop för mig. Tror knappast att LHC betalar 0 kr i månadslön till Huselius & Co. Men MoDoiterna kanske har ett xtra stort hjärta för sin moderklubb?
Kommentera

Icing-Ove: Ja där sa du nåt. Medans de lägger ner all sin tid på hockeyn ska de samtidigt betala för att få spela.
Kommentera

knaskamilla:
Jag tycker spelarna borde få betala för att få spela i världens bästa lag i höst. Vanligt folk betalar ju för att få hålla på med sin hobby...
Kommentera

Poffa:

Jag såg Weinhandl på stan nyss. Ärligt talat såg han inte särskilt spelsugen ut, så jag tror att han kommer att göra något annat under året som kommer. Jobba i klädaffär, eller nå't (för han måste ju få in pengar på något vis).
Kommentera

JanT:

De tre som inte har kontrakt ännu, Forsberg, Timander och Anders Eriksson, kommer få lön om de skriver kontrakt som sträcker sig minst ett år. Så de behöver inte spela gratis.

Näslund, 2x Sedin och Sundström är fyra spelare som med lätthet kan spela gratis en säsong och de fyra kommer säkert göra det också om det nu blir aktuellt.

Återstår gör då Pierre Hedin och Mattias Weinhandl. Hedin borde enligt mig vara tvingad att spela med Jokerit då han förra sommaren skrev tvåårskontrakt med dem och sedan stack till Toronto. Weinhandl har tidigare sagt att det endast är MODO som gäller i ES, om det i slutändan betyder spel i Tyskland, Schweiz eller att han blir tvingad att ompröva sitt uttalande, det återstår att se. I slutändan kommer det i vilket fall som helst förmodligen sluta med att MODO får ett flertal mycket starka förstärkningar. Ett antal spelare som förhoppningsvis gör sin debut i ES den 23/9.
Kommentera

Poffa: Det här med lockouten blir intressantare för varje dag som går. Skulle alla dessa lirare spela gratis? Jag är skeptisk! Kan tänka mig att Forsberg/Näslund ställer upp på sådana villkor. Är inte förvånad över Hedis utspel, pengar är som bekant en ändlig resurs.
Kommentera

Jävligt pinsam rubrik som AB sätter.. "..tvingar.." Ingen tvingar nån till nåt...
Känns så skönt att veta att man aldrig mer ska köpa en endaste liten kvällstidning mer.
Kommentera

Poffa:

De har alltså räknat på försäkringskostnader för sju spelare. Få se...det är ungefär...alla.
Kommentera

Poffa: Det som är komiskt hela denna soppa är att Hlinka tydligen fått reda på vad Pirro och Werner sagt till NSD, Det tyder på att han har jäkligt dåligt självförtroende och dålig psyke för inte fan backar en normalt funtad spelare för att någon bubblar skit om han eller???
Hlinka gör sig nog mer rättvisa i Slovakiska Ligan där psyke och lynne inte tas i aktning vid värvningar, Det enda hans agent Jiri Hamal har att var putt över det är utebliven % på övergången det öär den enda förklaringen.
Nåja jag tror att det blir Pavlikovsky och en till spelare Luleå värvar under denna vecka!
Vad händer förövrigt i MoDo läste att Hedin sagt de som vill lira i MoDo måste spela gratis under Lockouten....
Kommentera

Icing-Ove:

Jag tycker dom har radat upp all ex-modoiter en gång i veckan de senaste halvåret.
Kommentera

Portello: Det är fantastiskt hur en blaska kan mjölka nya artiklar ur samma material. Jag tror att det är 6:e gången de radar upp alla spelarna som är aktuella för Modo och sedan lägger man in "tvingar" i rubriken istället för "vill att" så har man rejäla löpsedlar på kioskerna i Ångermanland, skrattretande. Vi har ju haft " Modo i chock! 7 miljoner back" och "Modo sparkar halva laget" eller "Kariya, Selänne, Bertuzzi, alla vill till Modo", fniss!
Kommentera

Portello:
SJUNG MED NU...!

"Hlinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är!"
Kommentera

Icing-Ove: Hahaha, ja vad ska man säga? Jag är väldigt tacksam att Hlinka inte kom.Vad skulle han ha fått för sig om han fått kritik efter en dålig match? Bryta kontraktet eller?
Kommentera

Alla NHL-spelare som kommer till MODO (som inte skriver på för hela säsongen) blir utan lön. MODO anser sig inte ha råd. De flesta är ändå positiva till det hela.

MODO kommer hjälpa spelarna med försäkringarna, men de kostnaderna är redan täckta av sponsorpengar, enligt Hedin.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,532586,00.html
Kommentera

Poffa: Du har nog rätt. Hlinka kan man vara utan. Är ni alla med och skrapar ihop till Weinis lön om han surar?

Undrar om Samuel TotemPålle spelar gratis hos al-Ahdrian Indian?
Kommentera

Icing-Ove:

Jag tror inte Luleå gråter floder över att ha missat Hlinka. Istället kanske de får Rastislav Pavlikovsky och det känns som ett större tillskott, om du frågar mig.

För övrigt är det märkligt att agenten blir så upprörd över vad som är sanningar. Hlinka ÄR en lynning humörspelare, åtminstone var han det i MODO.
Kommentera

Hahahahaha!!!! Luleå har det inte lätt...Lite kul att tidningen som dömde ut en filmande Hlinka, videoband och hela MODO under flera slutspel har lyckats förstöra en övergång till Luleå Hockey.
Kommentera

Martin S: Hmm, var den där Thailändaren verkligen här så länge att han hann med att spela träningsmatcher med MoDo?
Hade för mig att han fick nog efter mindre än en vecka och flyttade söderut.
Någonting med lappsjuka, tror jag det var.
Kommentera

Martin S: Okidoki. Han var visst en av de bättre backarna i förlustmatchen mot FBK häromdagen. Jag hade aldrig hört talas om honom innan den här säsongen. Detta lär dock hänga ihop med att killen tydligen aldrig spelat hockey i elitserien utan mest fått speltid "over there", visst?
Nu dök jag väl mest av en slump på hans namn i VF´s laguppställning i matcherna efter det att jag besökt Kungälv i början av augusti och VF-Mora. Och varför jag mins honom är väl främst därför han har ett väldigt ovanligt namn. Han har väl inte tagits helt på allvar som ett tänkbart namn i truppen hos de Frölundaiter jag pratar med, men det hänger säkert ihop med det jag redan nämnt ovan. Vore väl riktigt kul om han tnu tar en fast plats!

Men chansen till det lär väl för honom, liksom för många andra "oprövade" tyvärr minska om fanskapet med lockout blir verklighet....
Kommentera

Dream Team: Likit har nu fått kontrakt med Frölunda månaden ut och verkar göra debut i elitsrien nästa vecka...95/96 var säsongen då han spelade träningsmatcher med MODO.
Kommentera

Dream Team: Ex MODOiten Mattias Månsson spelade för FBK mot MODO i MästarCupen också pga att någon spelare saknades pga skada.
Kommentera

Icing-Ove: Det är väl i första hand för att täcka upp för skador som han spelar med VF. Det står ju också på sidan du länkade till:

"Likit Andersson, 31, killen som "vikarierar" för Richard Demén-Willaume, fick ett bra betyg av Stephan Lundh efter matchen, men rapporter från Skövde säger att han såg trött ut tidigt!"
Kommentera

Ex-modoiten Likit Andersson är tillbaka.....i Frölunda.
Kommentera

Dream Team: Men han är väl ursäktad med tanke på att han inte kunnat träna riktigt på hela sommaren, i början kunde han ju inte ens gå en golfrunda, och när han tränade med MoDo kunde han ju inte gå för fullt, och då hade han ju dessutom en hel del att ta igen redan då. Så formen kommer, bara skadorna inte stoppar honom. Men det såg ut som att han inte höll igen i WC åtminstone, vad gäller det fysiska spelet. Så med lite mer träning så kommer han att vara i toppform i vilket lag det nu än blir.
Kommentera

Poffa: Visst fanns det intentioner hos Foppa, helt klart. Men han är ju helt naturligt oceaner ifrån toppform, lindrigt sagt. Men han fick väl åtminstone se att han inte hindrades av magmuskelskadan, inte som det lät iaf. Fast nu kanske han inte vågade fullt ut heller. Man har ju inte sett den Foppa i WC som man vant sig vid, som spelar fysiskt och är som en bålgeting i närkamperna. Vinnarskallen fanns säkert där som vanligt, men tyvärr tröt ju orken..
Kommentera

Dream Team:

Tyckte ändå man kunde se en gryende form i Peter i gårdagens plattmatch. Han försökte, han kämpade och han ville. Sedan hade han inte turen, inte riktigt orken och inte medspelarna som kunde hjälpa till.
Kommentera

Petey21: Eller så har han velat vänta med att skriva på för att känna efter att kroppen känns ok. Svaret på det har vi väl fått i WC. Värre då med formen, som väl har sina orsaker i bristen på sommarträning..
Kommentera

Petey21:

Nja, att skriva kontrakt skulle ju innebära att han tvingats svika Modo om konflikten skulle avbrytas.

Det skulle mer logiskt vara så att vid en konflikt så skriver han kontrakt med Modo. Blir det inte konflikt så blir det NHL.

Sen har vi alla andra spekulationer i tredjehand.
Kommentera

Jag tror att han kommer att spela i MoDo oavsett om det blir lockout eller inte, för om han bara tänkt spela här om det blir lockout kunde han ju redan ha skrivit ett kontrakt som t.ex Huselius och ett antal andra spelare gjort med andra lag, som gäller bara om det blir lockout. Och skulle han redan bestämt sig för att spela med Colorado om det inte blir strejk kunde han ju ha skrivit på kontraksförslaget han fick av dem redan i juli... och att anledningen att det inte blir offentligt med MoDo än har att göra med sponsorer, Poffas skatteteori, eller något annat.
Kommentera

Själv tror jag fortfarande benhårt på att Foppa redan är klar för MoDo. Aldrig tidigare har jag litat så mycket på någon källa som nu. (Om det visar sig vara fel ska jag anlita någon som kan utdela stryk med järnrör, eller nå't.)
Kommentera

Magnus: Du får nog räkna bort EN från dina antaganden i alla fall.
Kommentera

Ursäkta om jag beblandar mig i er interna diskussion. Men är det ingen som funderat på att Foppa kanske har världens ångest för att komma hem? Han VET att om han spelar i Modo så förväntar sig ALLA i Övik att han ska bära laget till guld. Samtidigt VET Foppa att han inte kan göra det på egen hand.
Pressen från de egna är alltid den värsta och en press somliga har svårt att hantera. Foppa lämnade Modo som en förlorare och är, tror jag, livrädd att återvända som en.

Hoppas att Foppa spelar i Modo kommande säsong, lockout eller ej. Blir liksom mer förlåtande om vi förlorar mot er med Foppa i laget känns det som.
Lockout hoppas jag INTE på, av helt egoistiska skäl.
Kommentera

NuMo: Inte undra på det, att döma av framsidan på någon sån där skvallertidning (nu talar jag inte om Aftonbladet eller Expressen) så slits han mellan två brudar, Anine Bing och Emma Andersson. Snacka om tungt...
Kommentera

Poffa: Det tolkar jag som att han väljer NHL i fall han inte känner sig på topp. Han ser ju sleten ut just nu.
Kommentera

NuMo:

Jag svarar "Faan, jag är ju bäst, Nu blir det treårskontrakt med MODO."
Kommentera

Poffa: Vilket skulle det moraliska vara i sådana fall? "Jag känner mig inte i form, så jag tar ett skitår i Modo" Eller "Faan jag är ju bäst, NHL nästa".
Kommentera

NuMo:

Alternativet är ju att han inte bestämt sig och därför varken kan säga bu eller bä. Kan ju vara så att han också tar med sin skadesituation i beräkningarna. Han vill helt enkelt känna hur bra han är fysiskt och utifrån det och diverse andra faktorer ta ett, i hans ögon, så välgrundat beslut som möjligt.
Kommentera

Martin S:

Jag delar inte fullt ut din positivitet. Modo skulle nog tjäna på att sprida ut sina positiva nyheter under längre tid i stället för att låte den ena nyheten dränka den andra.

Om han nu har bestämt sig så kan det ju vara att spela för Modo. Då sviker han ju Colorado om det inte blir lockout - likafullt. Har han å andra sidan bestämt sig för Colorado så sviker han ju inte Colorado, utan snarare Modo, om det inte blir lockout.

Helt klart är i alla fall att han har bestämt sig för att hålla oss på halster ett tag till.
Kommentera

Oavsett vad Mr Forsberg säger i olika intervjuer så tror jag han har bestämt sig angående nästa säsong. Varför dröja med beslutet? Jag tror fortfarande att han spelar i MODO i höst och jag kan tänka mig två orsaker

1) MODOs nya arenasponsor kanske har synpunkter på att dessa båda nyheter ska komma samtidigt. Kan ni tänka er publiciteten som detta får?

2) Han vill inte svika Colorado och väntar tills det blir officiellt att det blir lockout och då sviker han inte Colorado då han meddelar att det blir MODO.
Kommentera

Salle:

Måste de inte ha kontrakt med en NHL-klubb för att få pengar från strejkkassan?
Kommentera

Poffa: Angående ev 10-årsregel. Om det nu skulle bli lockout så får han ju fortfarande lön från NHLPA´s "strejkkassa" antar jag. Då är det ju bara för Foppa att inte skriva sig i Sverige så är väl det problemet löst och han kan spela i MoDo för lite växelpengar.
Kommentera

Poffa: Men det är ju inget att hymla om i sådana fall. Det är ju bara att säga att han inte kan börja arbeta här förrän efter det, så jag tror inte på den teorin.
Kommentera

Poffa: Och just den dagen ska de ta första spadtaget på nya arenan.
Kommentera

Poffa:

spetember? Kommer otokber därefter?
Kommentera

NuMo:

Till 15:e spetember? Jag vet inte, jag bara spekulerar. Precis som alla andra här inne.
Kommentera

Poffa: Hur många dagar till gäller det?
Kommentera

NuMo:

Jag presenterade den så kallade tioårsregeln som finns för skattetekniska skäl. Om han nu väljer MODO så kan det ju vara den som håller oss supporters på halster.
Kommentera

« · 415330 · »