1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504586 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2561419 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
hk: Den backuppställningen känns klart mycket mer SHL och bättre i magen.
Låst ämne

Gavelo: Han är nog tillbaka om någon vecka tror jag.

Men, vem skulle vi inte tagit in av Rnbdblad och Rubins? Vi lär inte värva någon back om inte Norlinder ramlar in.
Låst ämne

Gavelo: Tror både Bernhardt och Näsén kan lyckas i SHL om det har en defensiv barnvakt att spela med.
Låst ämne

Grattis Timrå till seger i SCA-cupen!
Roligt för dem att ställa pokalen i prisskåpet bredvid.....de andra pokalerna från SCA-cupen som är deras största framgångar 🙂
Låst ämne

modomille: Nu gör ni inte så många mål i just den här matchen men ni har gjort det tidigare och det syns att det finns kreativitet och Ruohoma saknas. Det är på defensiv blå modos slag kommer att stå, inte på offensiv blå. Sen ligger Timrås backar mer rätt i banan än vad modos backar gör och stänger ner lite bättre och det är ju något Karlin kan jobba på under säsong men känslan är ändå att ni behöver en rörlig pjäs till på backen. Det återstår väl att se om Rundblad axlar den rollen och kan hålla sig hel.
Låst ämne

J F K: Vad är statusen på Rundblad?
Låst ämne

Asttrrom: Ändå vann han bästa back SCACupen, men du kanske har ett vassare scouting öga?
Låst ämne

Mcmac: Nog är du väl lite smartare än så? Både 1-0 och 4-1 är turligt studsar. Så enögd är du väl inte att du inte ser det???
Nej, sluta med halmgubbar.
Låst ämne

Smurfen: Vi vann mot dom flera gånger i SHL efter det och i HA.
Låst ämne

Smurfen: 07?
Vill minnas att innan Timrå åkte ur (före oss) Så var dom så dåliga så det var inte ens roliga matcher längre...
Låst ämne

J F K: Tänka sig att alla mål som Timrå gör är turmål! Det ska jag ha i åtanke nu i vinter
Låst ämne

Smurfen: Vi vann väl senaste tävlingsmatchen mot dem?
Låst ämne

Rödluvan: -07 måste väl ha varit sista matchen vi vann mot Timrå typ !

Helt sjukt vilka siffror dom har på oss senaste 10 åren.

Nu är det bara en träningsmatch och dom har helt annat spel i sig än oss men ändå
Låst ämne

Olle: Jag skulle säga att det behövs både ock!
Men prio borde vara att få in en back, synd att Malmö snodde Johan Ivarsson, hade varit ett ruskigt bra tillskott för oss
Låst ämne

Jävla flytmål
Låst ämne

Rödluvan: Jättemiss i markering av EJK I markeringen och återigen studsar pucken lite turligt till Timrå.

Det här blir nog bra tilll slut.
Låst ämne

J F K: Man skulle väl inte bli jätteförvånad om Bernhardt inte kör max på en försäsongematch.
Tycker kanske mer han ser lite stressad ut men.
Låst ämne

Gavelo: Det kommer han inte vara för ett öre. Stor chans att han gör sina 10+ mål med skottet, men defensiven kommer han inte växa in i tillräckligt bra.
Låst ämne

J F K: Avd. ingen är förvånad?

Haha🤭
Låst ämne

hk: Jösses vilken filmning. Aagaard rörde knappt killen.
Sedan föll den där Johansson också lätt...
Låst ämne

Olle: För en gångs skull så håller jag med dig hehe
Låst ämne

hk: Tycker Gradin ska skippa den där sista forwarden och försöka plocka in en klassback istället. Offensivt har ni tillräcklig spets för att hålla er kvar i SHL men defensivt ser det värre ut.
Låst ämne

Rödluvan: Bernhardt och Näsén defensivt igen.. Norén känns säker med Rubins iaf.

Kanske blir,
Bernhardt - Rundblad
Norén - Rubins
Brickley -Folin
Låst ämne

Synct: Kommer vara landslagsaktuell i vinter, helt övertygad.
Låst ämne

Riktigt snygg kasse det där, och Bernhardt stod som ett frågetecken!
Låst ämne

Tack för att ni gick upp så vi slapp Bernhardt
Låst ämne

Rödluvan: Bernhardt - Näsén briljerar i försvarsarbetet
Låst ämne

Confusius: Dynga. Vad hände med positionsspelet där
Låst ämne

Tom Topp: Är han inte sportchef i Sundsvall??
Låst ämne

Confusius: Steen bor här på byn, och nog verkar han ha råd alltid! 😁
Låst ämne

hompa90: Glöm aldrig Krizan! 😜
Låst ämne

Confusius:tycker han överglänst Lassi
Låst ämne

Tom Topp: Kan inte Steen pynta in lite? 😉
Låst ämne

Nucky: Sundsvalls hockey behöver slantarna!
Låst ämne

Man måste ju ändå säga att OEE sett väldigt bra ut såhär långt på försäsongen!?
Låst ämne

Tarasov: Vill minnas att Bernhardt såg lite loj ut stundtals även förra försäsongen.
Låst ämne

Marrdin:
Bernhardts utveckling blir en nyckel, han har en del att ta med sig från denna match. Brickley spelar bra
Låst ämne

Marrdin: Bra Norén! På han bara!!
Låst ämne

Rödluvan: Känner mig inte överdrivet orolig. Tror den kommer att vara helt ok faktiskt. Tycker att det är lite mycket slarv och försäsongsspel, men jag tycker inte Timrås är bättre.

Lite pinsamt för Hartmann att förlora brottningen mot lille Norén.
Låst ämne

Har mittbenan tagit några lektioner av Stråhle?
Låst ämne

Gavelo: helt klart jackpot när det lyckas, betydligt billigare skulle jag tro.
Låst ämne

Vår backsida är alldeles för svag. Hoppas, hoppas den blir förstärkt under säsongen.
Låst ämne

J F K: Lindgren blir ofta hyllad här och absolut var han duktig hos oss och ännu bättre nu, men jag tyckte hans attityd var dålig i din sitsen vi var i. Glömmer aldrig när han hånade våra supportrar i Modo Channel.
Låst ämne

Tom Topp: Sjukt mycket Modoiter på plats.

Vilken kassa-ko denna turnering ska vara för Sundsvall Hockey. Jag tog med mina knoddar (4 och 6 år) och fick betala fullpris för oss allihopa på ståplats.
Trodde gubben skämtade men icke.
Låst ämne

Marrdin: Jag kan ju inte säga emot dig men en hel Lindgren är en riktigt kompetent spelare och som förmodligen är rätt billig.
Nu säger jag inte att jag vill ha Lindgren utan det var mest bara ett förslag för att väcka synpunkter
Låst ämne

Gavelo: Lindgren var bra defensivt redan under Wallsson. Förmodligen lärde han sig defensiven redan innan dess.
Låst ämne

Gavelo: Helvetet vad nära det var där. Om han bara hade varit lite rappare på grikkerna
Låst ämne

Gavelo: jag är emot att plocka in osäkra kort när det gäller skador, har dåliga minnen från förr då vi chansade och spelaren tappade stora delar av säsongen då man får bakslag, samt att spelare på 80% räcker inte långt i dagens shl. Man behöver ha tryck i grillerna.
Låst ämne

Confusius: När man ändå pratar gamla unga modospelare, skulle Lindgren från Löven kunna vara något, skadad rätt stora delar av förra säsongen men såg bra ut det lilla han spelade.
Hans defensiv har varit direkt svag men jag tycker Stråhle faktiskt utvecklat hans defensiv till att vara okej.
Låst ämne

« · 2561419 · »