1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492182 inlägg · 4084 ämnen

Frölunda- MODO 2015-01-28

« · 1657707 · » Till forumet


Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
J F K: Ja jag fokuserar hellre på modos spel än domaren även om han påverkar spelets utgång. En som jag inte fokuserar på är kommentatorn hur irriterande det än kan vara så påverkar han inte matchens utgång.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Brashear play!!
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Schysst att ni hackar på Ullmark som spelar skadad, han skulle egentligen inte ens åka med ner till Göteborg men åkte med då Reideborn fick magsjuka.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
jämtland: Jo, du och Cyklop är oerhört skickliga på att informera oss om det. Modo gör en hittills mycket sämre match än de senaste. Man är på hälarna.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
J F K:  Visst kan man diskutera vissa domslut dock kvarstår faktum att vi är sämre. Från det ena till andra fasen vad jag saknar Regehr. En back som kunde leverera hårda precisa pass.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Rytter: Precis. Skröders är slashing och det var Joels på Ullmarks handske långt efter han blockerade också. Eller vänta, det dömde de inte för.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

J F K:   Jo, det är guidning i Frölunda av puckokommentatorn.

Tyvärr är vi så extremt stillastående och åker vi någonstans så är det åt fel håll.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
jämtland: Jorå så atteeee. Med den disciplin vi uppvisar blir kval en baggis.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

J F K:

Den enda som känns korrekt av de senaste är den Skröder precis åkte på.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

Det är ju fan själv. Kan man inte åka och ställa sig rätt i stället för att reagera som några jäkla sengångare med jetlag.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
J F K: Att Ullmark gör sitt bästa för att ge Reideborn förstaspaden håller ju inte heller...
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
J F K: Det enda som är sämre än domarna är kommentatorn. Fy helvete vad enögd han är. Bland det värsta jag hört. Han vet exakt ingenting om modo, utan pratar 99% om Frölunda.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

J F K:

Idag är det mer värdelöst än vanligt. Vill man hämnas på Perra för han berättade vad domaren sa angående Brashear senast, är ju nästan så man börjar undra.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Utvisningarna haglar och modo suger som vanligt och släpper in mål 4-4. Avgå alla modospelare
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
S-vikaren: hyfsat filmning där. Hur kunde killen ramla åt andra hållet han blir hakan från?
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Steken84:  Ja va an skall man säga. En frölundait halkade.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

Rytter: Sant, såg reprisen.

Men vafan.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

S-vikaren:

Helt underbart att se. In med honom igen!

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

Rytter:

Figren hoppade upp likt en livrädd katt, när Donald mosade honom.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

tjern:

Lätt, det där är onödiga tryckare i ryggen nära sargen. Sådant där vill inte jag se iaf, klubban i ryggslutet och ge lite extra fart in i sargen, det där kan gå illa. 

Härligt att se Donald, mer tacklingar i bytet än vad modo orkat med under matchen, backarna är livrädda att hålla i puck och få en tryckare. In med honom så ofta han orkar. 

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Vad håller domaren på med??? Utvisningarna är ju horribla!!! Öberg petar ju knappt på honom
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
S-vikaren: men vad i helvete domarna? Den på Öberg är patetisk, men den på Smolenak är väl bland de mest spelförstörande man sett?
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
J F K: Ja det är klart att det är skillnad på seriesystemen men att modo i direktkval skulle dominera mot Ha-lag det tror jag ej. I kval handlar det oerhört mycket om det mentala biten. Att ett Ha-lag går in och anser sig slå ur underläge tar jag för givet. Kan de dessutom vara disciplinerade så tror jag modo får det tufft.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
S-vikaren: Smolenak verkar vara otroligt lätt.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

J F K:

Är det högre tempot i HA? Dom få matcher jag sett, så har det varit bättre fart än vad SHL-lagen leverar. Dock blir det hawaii. Dom tappar det taktiska i spelet, när dom håller hög fart.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Mano: Jag tycker tempot i allsvenskan är rätt ok. Vad som är den stora skillnaden är taktiskt. Att hålla positionen när det går fort.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Patrik Källstr: Klart det kan gå åt helvete om det börjar studsa emot men av de matcher jag sett i Allsvenskan i år så är det ju inget lag som skrämmer direkt. Det är rätt stor skillnad i både fart och kvalité - och detta sagt med den självklara insikten att Modo helt jävla miserabelt stora stunder. 
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Donald ska spela i powerplay punkt slut! Han ska vara en stor jävla tank där framför mål. Ingen spelare verkar vilja puckla på honom heller :) Det kan inte bli sämre.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Cyklob: Jag vill självklart också att Modo skulle varit bättre, men jag har extremt svårt att förstå hur i hela friden konstant gnällande ska ge någon som helst positiv effekt. Klart att man inte ska vara som Bagdad-Bob, men lite nyansering vore mycket trevligare.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
NuMo: Den lilla tid han fått tycker jag han gjort bra. Skröder tål jag snart inte se på isen och är det nån som retar sig på det så Varsågod.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Nättinen snälla.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

modomille:

Har också en rätt bra känsla inför kval men vågar inte säga för mkt ändå.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
NuMo:Djuse vilken lirare,psykologiskt viktigt mål.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
NuMo: YES!! Jag blir så jävla glad!
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

JA! DJUSE!

Det där behövde vi.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Patrik Källstr:tycker inte att jag gör det nordgren till exempel hade varit en toppspelare i HA det är en stor skillnad mellan shl och HA.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

Brashear behöver inte skämmas för sig än.

puckokommentatorn behöver få en hård smetningsfri puck på munnen.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

J F K: Då får det vara så, jag ställer krav eftersom jag bryr mig om laget. Jag brinner för MoDo alltid gjort det, och man blir frustrerad eftersom vi ligger sist och alla andra lag värvar hit och dit och vi gör ingenting. Vi ska alltså acceptera och bara infinna oss i att föreningens existens är på ruinensbrant? För åker vi ner i allsvenskan så är MoDo inom 2 år i samma situation som Timrå är idag.

Jag kommer aldrig sluta hålla på laget men jag vill fan se att man agerar snackar med oss om hur ska man lösa detta? MoDo är tyvärr väldigt dålig på sådant här och jag vill se en förbättring på det. 

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

modomille:

Jinxa inte för mkt nu...

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Hur går det för vår stjärnvärvning Juha-Pekka?
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Haha kommer sluta 7-0 till Frölunda! Inget försvarspel och inget anfallsspel. Frölunda kan åka fritt och får mycket tid! PS Fan vilken lägstanivå modo har alltså
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

Monno:

Jag är en supporter, men det finns en spärr för mig. Tur att inte alla andra tänker likadant som jag dock.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Cyklob:även om Modo ligger sist i shl så har vi ett bättre lag än 3-8 lagen i HA, spelet har blevit bättre med perra (bortsett från den här matchen) vi kommer klara kvalet ganska enkelt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

J F K: Oj oj oj, powerplay.

BRASHEAR PLAY GET READY!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Cyklob: Får vi hit Emil Pettersson hade du väl grinat över det också. Det är klart att vi lär spela kval med all sannolikhet,
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Cyklob: Jag har nog aldrig upplevt någon gnälliga människa än dig.
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
J F K: men helvete Torp!!!'
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Patrik Källstr: Kallas att vara supporter. Har du testat det?
Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28

Jag trodde inte vi kunde komma längre ner med vårat spel men som vi uppträtt hitils i matchen är nog fan det pinsamaste jag varit med om på år och dag. Men Svartvadet sitter väl och myser som vanligt. Fan jag börjar bli riktigt less på att man går ut och säger vi ska värva så dom nya kommer in i tid dagarna går inte fan händer det något. Gå ut och berätta hur man tänker agera eller om man litar på det material man har.

Det här laget kommer ej överleva ett kval finns inte på kartan. Sedan säger jag det igen jag kräver ej vi värvar landslagsspelare men nog fan måste det gå att hitta bra spelare för att förstärka detta lag som inte kostar några stora summor. Emil Pettersson tex i timrå går ju in i vilken kedja som helst i MoDo tex. Men han kommer ju ej. eftersom timrå kommer klara sig. Men det viktigaste är att få in ny energi och man har möjlighet att bänka spelare.

Kommentera

Sv: Frölunda- MODO 2015-01-28
Steken84: rätt ful tackling i huvudet på smolenak...

Den här kommentatorn är ju helt vidrig. Tog de Frölundas hejarklacksledare?
Kommentera

« · 1657707 · »