1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507660 inlägg · 4105 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2009-10-29

« · 1193705 · » Till forumet

Frölunda - MODO Hockey 2009-10-29
Det var ett ganska kort, men intensivt träningspass morgonen efter det andra länsderbyt för MODO Hockey.
- Det räckte bra med 45 minuter på is, kommenterade coachen Miloslav Horava. Skönt också med en träning efter det att vi hade haft framgång. Vi spelade inte bra mot Timrå, men vi tog två poäng, det var det viktiga.

MODO Hockey tog återigen en bonuspoäng genom bra spel i sudden death. Tre försök i höst så här långt, tre extrapoäng.
- Ett bra facit förstås. När det väl handlar om sudden death verkar det som om spelarna släpper allt och bara kör. Men det är ju också så att man i det läget inte kan förlora någonting.
Positivt i övrigt med de två poängen mot Timrå?
- Självklart att Andreas Molinder kvitterar två gånger. Vi behöver flera spelare som bidrar, så är det bara.

Nu handlar det om Frölunda i Scandinavium.
- En av de mest inspirerande uppgifterna i Elitserien. En härlig arena och en härlig utmaning. För oss gäller det att fortsätta jobba hårt.
Michal Zajkowski fortsätter i MODO Hockeys mål, Roman Malek blir den här gången hans backup.

MODO Hockey mot Frölunda HC:
Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(45 Roman Malek)

Backpar:
44 Daniel Sondell
7 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
48 Hannu Pikkarainen

47 Alexander Bonsaksen
4 Tomas Mojzis

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

17 Morten Madsen
27 Josh Green
11 Thomas Enström

29 Andreas Molinder
20 Oscar Steen
26 Kristian Forsberg

13 Marco Tuokko
22 Joakim Mattsson
6 Magnus Häggström

Extraspelare:
2 Jens Westin
53 Eddie Larsson

Noterbart är
A t t Per Hållberg (tränar för fullt), Niklas Sundström (nyligen opererad) och Andreas Salomonsson (sjukskriven) inte är aktuella för spel.
A t t Niklas Svedberg vaktar J20:s mål mot Timrå på onsdagskvällen.
A t t också Jens Westin och Magnus Häggström spelar den matchen, liksom Eddie Larsson och Adam Eriksson.
A t t två man i MODO:s trupp känner Frölunda HC ganska väl. Thomas Steen, som var juniortränare och assisterande coach tidigare på 2000-talet och danske forwarden Morten Madsen, som tog tre JSM-guld med klubben under den tiden.
A t t MODO värmer i Swedbank Arena torsdag morgon innan resan till Göteborg. Övernattning och sedan träning i Swedbank Arena fredag eftermiddag inför Södertälje hemma på lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2009-10-29
Nikki Nine: Bra att mattson är tillbaka!
Kommentera

Nikki Nine: Jag har redan glömt suddenvinsten hemma mot Brynäs.
Kommentera

Wayne Gresky: varför #11 i 2:a??
Kommentera

Berka: De borde köra på 3 formationer och ha Tuokko där i stället och få lite tyngt och fart. Även om han inte heller varit bra så måste han nog hjälpa sina medspelare mer än en som konstant förlorar pucken så fort en motspelare är närmare än 2 meter.
Kommentera

MorganaLefaey: Japp de håller jag med om, vi får väl se nu hur det blir, freddan har ju lovat förstärkning till efter uppehållet
Kommentera

Berka: Vart har han lovat det?
Kommentera

spud:Det han har sagt är att inget nytt före uppehållet. Sen kan vi inte plocka in vad som helst, som vi gjorde/gjort förra och den här säsongen.
Kommentera

spud: läste det någonstans, hmm rätt nyligt. på nätet.
Han letade, och hoppades att kunna lösa något till efter uppehållet, men de kan man ju aldrig igentligen veta, man måste ju hitta rätt spelare oxå.
Kommentera

renen: Ok ja det verkar ju smart.

Berka: Det lät inte som ett löfte.
Kommentera

spud: Löfte kanske var fel ordval av mig, men förstärkas skulle de göras och de ganska snart. Själv tänker jag liksom inte lägga så stor vikt vid just den biten förens de verkligen är klart
Kommentera

"När kan Niklas spela match igen?
– Man får avvakta och se hur det går, men det är inga långa viloperioder. Det är inte omöjligt att Niklas kan träna på is nästa vecka. Han har skött rehabträningen på ett bra sätt. Han är vältränad och behöver inte göra nåt extra som är relaterad till operationen."
Kommentera

Berka:

"varför #11 i 2:a?? "

1+1 = 2 kanske?
Kommentera

Gidde: ja kanske de är så man får se de ;)
Kommentera

Hur många dömer han bort idag?

Referee: Rönnmark, Ulf  
  Linesmen: Haster, Tobias  
    Ryd, E

Kommentera

Salle: Att tro på poäng ikväll är väl förstås för mycket, men man kan ju iaf hoppas att SPELET blir lite bättre, att MoDo kan slå åtm 2 pass i följd med rätt adressat, att de vid ev. pp kan komma in i zon osv.
Mer begär jag inte, Horava.
Kommentera

Salle: Om nu domarna ska vara "hemliga" på grund av säkerhetsskäl, varför säger de då inte bara t.ex att, "huvuddomare idag är #8". Och så utrustas de med ansiktsmasker som såna där mexikanska fribrottare har.
Kommentera

Kvällens hjältar:

13. TUOKKO, Marco 26. FORSBERG, Kristian 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  4th Line 44. SONDELL, Daniel 2. WESTIN, Jens  

29. MOLINDER, Andreas 20. STEEN, Oscar 22. MATTSSON, Joakim  
  3rd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 4. MOJZIS, Tomas  

17. MADSEN, Morten 27. GREEN, Josh 11. ENSTRÖM, Thomas  
  2nd Line 5. JONSSON, Hans 48. PIKKARAINEN, Hannu  

10. SKRÖDER, Per-åge 39. SVARTVADET, Per 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  1st Line 53. LARSSON, Eddie 7. TIMANDER, Mattias  

Goalkeepers 45. MALEK, Roman  
  30. ZAJKOWSKI, Michal  
Kommentera

Salle: Och Enström får fortsatt fötroende i 2:a, så jävla konstigt!
Kommentera

hade dom skrivit fel, eller ska espeland spela forward i 2:a? och sondell i 4:e backpar till förmån för E.larsson?
Kommentera

HEJA MODO!!!
Kommentera

AM: Vilken skillnad.. Vi har självförtroende!
Kommentera

spud: Molinder går på mål varje anfall =) =) =)
Kommentera

Så fruktansvärt viktigt att vi får första målet mitti denna kris, och det på bortaplan, det måste kännas fantastiskt för spelarna just nu! Hittils har vi gjort en bra inledning, och så kryddade vi det med ledning! Mja, det som komma skall....
Kommentera

AM: Elitserien är inte motstånd nog för MoDo, vi bör bryta oss ur.
Kommentera

MODOJohan: Aja.... Hedman gör mål... 0-2 säger vi
Kommentera

Björn W: Fan! Kommentatorn verkar reagera mer positivt när Frölunda gör mål. Vilket svin! Håna oss modoiter på det där sättet.
Kommentera

MODOJohan: Nu ser jag inte styrningen och hur stor skillnad det blev på puckbanan. Men inte fan såg den omöjlig ut. Hade vi haft en normalstor målvakt hade han tagit den.
Kommentera

NuMo: Då blir det bara jobbigare för honom.
Kommentera

spud: Det kan man ju vrida och vända på. Hade puckbanan sett annorlunda ut så hade kanske Zacke tagit den?!
Kommentera

MODOJohan: 95% flyt att lyckas styra in den pucken.
Kommentera

Berka:

Fast det där var ju aningen passivt.
Kommentera

Trodde aldrig jag skulle säga de , med de är fan orättvist att frölunda ens har gjort mål.
Kommentera

Berka: mycket möjligt, nu tänker ja fokusera på resterande del av matchen, för nu har vi släppt två halvbilliga mål efter en bra inledning. Hoppas en del av inledningen finns kvar, Huvudsaken är att Timrå förlorar
Kommentera

MODOJohan: Tycker modo börjat bra, mycket bättre än tidigare matcher.
En billig utv. och matchen är vänd, nu har frölunda trycket.

Hoppas inte de lilla självförtroende vi fått är borta nu
Kommentera

Hade inte C+ målservice (där man kunde se målen i alla matcher någorlunda live) på C+ Sport Extra på torsdagar förra säsongen, eller minns jag fel?
Kommentera

Fan också. Vi har lite motvind nu.
Först gör vi mål, omgående kommer VF upp och styr in ett mål, misstänkt tur mål.
Vi får ett BP spelar bra, håller ut VF från lägena i 1min och 50 sek, då släpper Skröder Kallio fri i slottet som laddar stora bössan och får sneträff.. Vår moral sätts på prov. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att Sveberg borde vara vår målis.
Kommentera

Berka: Nu har jag missat att se en del MoDo-matcher från Scandinavium under de senaste 2 säsongerna, men visst är det väl fortfarande tänkt så att de ska starta med en rejäl energi-burst under de första 20 minuterna, precis som förr i tiden?

Kommer MoDo undan med 1-målsunderläge efter 1:a har jag icke gett upp på långa vägar.
Kommentera

Björn W: Och med "de" menade jag såklart Frölunda.
Kommentera

Björn W: Gud så frölunda enkelt kommer igenom mittzon, vi ställer upp 3 forwards på led i mittzon, en dragning sen e dom 3 mot 2
Kommentera

Björn W: är beredd att säga att detta är vår bästa insats i början av match hittils denna säsong. Vi börjar med att jobba på bra, och sen gör vi mål. Helt plötsligt så har vi 2-1 att jobba på. Och bägge målen från Frölunda fick mig att skaka på huvudet, och det har inget med domslut att göra, nej, utan jag anser att det är en försvarsmiss bägge målen. Så nu har vi at jobba på resterande 1:a perioden och 2 kvar.
Kommentera

"det är bra att träna på dem små grejjerna"
Kommentera

MODOJohan: Varför ska modo alltid slå pass mellan backarna när dom backar?, ta en båge, låt forwards komma med fart innan passningarna kommer, nu står alla stilla och man hör komentatorn heeeeela tiden säga " Och modo bara dumpar ner pucken" Kan dom inte försöka åka mera, snälla någon iaf. bara tokåk på en kant, skapa yta för dom andra och framförallt dra isär deras försvar.. kom igen nu snälla ÅK MER OCH FORTARE
Kommentera

MODOJohan: Alla tre mål känns riktigt billiga. Enström är helt värdelös och tar helt onödiga utvisningar gång på gång. Pikkarainen är faktiskt vår bäste back den här säsongen, jag gillar honom mer och mer.
Kommentera

Wayne Gresky: Enström har väl aldrig varit riktigt bra?! Förstår som sagt inte varför han spelar i 2:a, förstör den femman nå otroligt
Kommentera

Wayne Gresky: Men Bonsaksen är bedrövlig och det är Mojzis också. Bänka dessa och kör tre backpar.
Kommentera

Berka: Ja in med Tuokko i 2a.

Håll i er, vi förlorade inte tekningarna i första!! 10-10
Kommentera

Poffa: Ja Mojiz måste ju ha fel i skallen. Han har ju alla verktyg för att vara en bra rörlig back, men han använder ta mig fan alla verktyg fel. Åker i fel lägen, slår passet i fel läge.. Katastrof.
Kommentera

« · 1193705 · »