1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13

« · 2820185 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Jan-Erik : Ja antar att det är så man har resonerat.
Kommentera

k1modo: jag skulle seriöst ha bytt eken mot morrison alla dagar i veckan.
Kommentera

Gavelo: helt rätt. Trots att Lassi är hur bra som helst så är han knappt 90% och släpper in nästan 3 mål per match. Med en "vanlig" målvakt släpper vi in 5-6 puckar.
Vad är oddsen att Lassi förlänger med oss? Han lär ju få många bud på bordet så det gäller för Hinken att inte snåla och för Karlin gäller det att få ordning på försvaret och spela en hockey som är lite vänligare mot målvakten nästa säsong.
Kommentera

Rödluvan: Snart smackar vi in 2 snabba och går för 3p. Jag måste nog köra VooDoo ändå.
Kommentera

modomille: Pucken vill inte in idag.
Kommentera

Spelar ju en riktigt fin offensiv idag. Sjukt att inte pucken letat sig in ännu
Kommentera

mrpm: Fan vi ska ha ett mål nu. För många chanser.
Kommentera

mrpm: Är bara en tidsfråga innan det lossnar om de fortsätter så här i andra.
Kommentera

Rödluvan:

En jäkla miss!

Men vi försöker i alla fall.

För många osynliga män ändå. Jag ser att de är där för jag ser deras matsmältningsystem.
Kommentera

Helt sjukt med 2-0 faktiskt
Kommentera

NuMo: Vi vinner!
Kommentera

NuMo: Jag hoppas inte att balongen pyser i andra för att vi inte sätter lägena nu i första
Kommentera

appoF: Den enskilt viktigaste spelaren i ett lag är målvakten, jag hoppas Hinken betalar Lassi vad han vill ha om han inte vill lämna.
Ebbe är ingen sämre backup än Olle nästa säsong.
Kommentera

Costanza: hjälp av Malmö, Leksand och Skellefteå så långt
Kommentera

19MoDo21: leksand leder mot lhc
Kommentera

Rödluvan: Men det här är varför Frölunda är över oss i tabellen. Är varken glad eller besviken/frustrerad på resultatet ikväll. Känner mer att allt som hänt varit helt enligt förväntan.
Kommentera

Rödluvan: Bara gnugga på framåt och hjälpa OEK i egen zon. Då kommer vi ikapp.
Kommentera

Näsen är verkligen komplett över i dagsläget
Kommentera

Costanza: känns inte direkt som en 2-0 period. Snarare att vi varit närmare. Lite för lätta mål. Sedan måste vi ju sätta våra chanser. Bara att kriga på
Kommentera

Costanza: Vi flyger högt som vanligt! Dessvärre verkar det ha smittat av sig till våra avslut som också går på tok för högt.
Kommentera

Gavelo: Lassi vill ju till NHL och spelar också som att han vill till NHL. Jag är helt klart orolig att vi tappar honom i sommar helt plötsligt precis som Högberg lämnade Linköping.
Kommentera

Rödluvan: Scouterna tycker nog att han är för liten. I NHL ska man vara minst 190 cm som målvakt
Kommentera

Greenwolper: 40 heta minuter kvar. Vi möter ett topplag borta nu igen. Lätt att glömma. Lite ska de väl kunna kötta in på 2 perrar.
Kommentera

Rödluvan: Oerhört svårt att komma till NHL som 26 åring som inte ens varit över en gång tidigare. Dessutom är Lassi kort gör chanserna ännu mindre för honom.

Lassi som 21 åring hade en säsong när han var bäst i hela liiga med 94% i räddningsprocent och då fick han inte ens chansen så varför skulle han få det nu 4 år senare när han gjorde en ytterst medioker inledning?
Kommentera

Gavelo:

Att vi spelar med Ek idag verkar skapa mycket mer osäkerhet hos oss supportrar än hos laget. Vilken tur, måste man säga att inte spelarna uttrycker sig lika högljutt när de får veta laguppställningen. Det skulle inte ge Ek så stort självförtroende.

I alla fall. Vi har inte haft målvaktsproblem den här perioden. Vårt positionsspel och närkampsspel i början av perioden var uselt och har ställt vår målvakt för omöjliga situationer.

Det hämtade sig efterhand och vi har haft tryck mot deras mål, även om vi inte varit helt kamakazi framför mål. Vi trycker ju in puckar framför mål snarare än att hitta bra flyt i avsluten med fart och tajming och då måste fan allt in i mål på returer.

Nervös inför nästa period. Nu måste vi både vara disciplinerade och på tå.
Kommentera

bollan123: Lassi är bra men inte Juusse Saros bra. Risken är större att Schweiz eller HV handlar.
Kommentera

Nu när vi ligger under så kommer dessa kritiker / motorsågar verkligen fram !

Vid ledning så syns dom inte till !!

Lite osmakligt i min smak att kalla Hinken för idioten !
Kommentera

19MoDo21:

Näsén verkar ju ha tappat aptiten på livet, vilket inte är så konstigt, men det är verkligen inte bra för honom. Han håller på att spela bort sina chanser att få förlängt kontrakt. Han måste hitta glädjen i hockeyn igen tror jag. Som det är nu har han ingen framtid i MoDo. Tråkigt för när han är konstruktiv och i form så hittar han lösningar som ingen annan. Det visade han ifjol.
Kommentera

19MoDo21: Näsén har kanske inte riktigt utvecklat sitt spel i SHL. Han känns väldigt lättläst numera i powerplay.
Kommentera

Smurfen: Man får ju ge Frontis att han ändå inte vänder kappan efter vinden. Har sin tydliga åsikt och står fast vid den.
Kommentera

Framnäs: Men att kalla en av våra för " Idiot" kan jag då tycka är lite eller mycket konstigt
Kommentera

Smurfen: Den som sa det, han va det.
Kommentera

Costanza: vill se hur Westberg reagerar ifall vi gör ett mål😉 ja nu är det bara ut å kriga på!💪
Kommentera

Sigge: Juuse Saros är väl 179 cm så Lassi är ju rena rama basketspelaren i jämförelse. Storleken på målvakter har väl gått uppåt sen sekelskiftet (Bring back Tobbe Lundströms 175 cm) medan backarna blir mindre. Unnar Lassi chansen i NHL men då bör ju substitutet vara något utöver det vanliga.
Kommentera

NuMo: inte alls konstigt men samtidigt, nåt är det utöver just årets händelser som gör honom väldigt ojämn? Hade gärna sett förlängning, tror absolut det kan lossna på riktigt för honom. Galet hög högsta nivå
Kommentera

Jag tycker att Hinken ofta får oförtjänt mycket kritik, men här anser jag att det mesta talade för att OEEK inte skulle hålla inför starten av säsongen. Det håller inte att vi enbart kan förlita oss på Lehtinen. Sedan bör en del av ansvaret även falla på Zacke, som rimligtvis har inflytande gällande målvaktsfrågan.
Kommentera

JonathanF: ska man vara riktigt krass så har ju peppar peppar, hinken/värvningsansvariga haft ett jävla flyt att Lassi hållt hela säsongen? Känns lite som man drog en rövare
Kommentera

Greenwolper: Precis. 15-9 i skott till MoDo i sillgrytan lovar gott. Pumpa på så vinner vi!
Kommentera

Smurfen: då rättar jag och säger att jag hellre vill ha en annan person som sportchef, dä jag anser att våran verkar usel i förhandlingar, totalt saknar kontaktnät jämfört med andra och verkar tämligen arrogant.
Kommentera

Frontschwein: vad baserar du uselheten i förhandlingar på? Sams kontrakt? Olofssons? Petterssons? Eller Marenis affären?
Kommentera

Costanza: Knulla in pucken!
Kommentera

modomille: Så ska det låta!
Kommentera

Costanza: nu ska puckjävel in, låt Näsen få göra mål💪
Kommentera

Costanza:

Nu skulle det sitta bra med ett bra PP. Det förra var tämligen tamt.
Kommentera

BERNIEEE
Kommentera

Costanza: jaaaaa! Viktigt💪💪💪 berntaaaa!!🥳
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Ville skriva Bernhardt hela tiden men vågade inte.

Men ...

BERNHARDT!
Kommentera

« · 2820185 · »