1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13

« · 2821080 Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Vikingmodo : Är så gammal att det hette personal-kontor när man fick anställning förr.

HR blev nån form av Yadayada, liksom många andra tjänster. det var där och då man började glömma vad man är till för. Human Resources, brrr, fy fan
Kommentera

6870: 2p är ok, men i en längre kontext borde vi haft närmare 6.

Oroande med dagens match var att Näsén klev in i laget på Rundblads plats och det blev precis lika svajigt bakåt som vanligt, Berna och Näsén var skojigaste offensiva backparet i allsvenskan men dom räcker inte i Shl så här hoppas jag att Karlin sätter Näsén som 7:e och spelar Berna med Rundblad igen
för dom 2 har varit solida tsm.
Kommentera

Hoppas inte vi gör något liknande om detta skulle hända

hockeysverige.se/shl/har-appladerar-hv-fansen-nar-alnefelt-byts-ut/
Kommentera

Paninaro: Jag var på plats när publiken i övik buade ut Henrik Samuelsson en gång, otroligt osmakligt på så många sätt.
Kommentera

Gavelo: Denna match hade vi faktiskt kunnat vinna med den frejdiga offensiv vi visade men inte fick in trissan.
Framåt är vi riktigt bra under långa perioder men bakåt måste det bli stabilare samt en målvakt med lite otur.
Offensivt ska vi klara att undvika kval hoppas jag och nu är det väl i det närmaste klart att HV kommer kvala, frågan mot vem???
Kommentera

Robin Ztorken L: Pelle på ÖA skriver en krönika om att Olle inte var orsaken till förlusten, spännande val av vinkel då vem som helst ser att han förlorade matchen åt oss
Kommentera

Robin Ztorken L: Spontant står det väl mellan Linköping, Modo och Örebro.
Linköping ligger sämst still tabellmässigt, Örebro ligger bäst till men har sämst form och Modo ligger mitt emellan med bäst form.

Jag tror Örebro blir laget som kvalar.

Tittar man på de återstående av serien så bedömer jag att Linköping tar 11 poäng till, Modo tar 12 och Örebro 8, det innebär att HV kvalar mot Örebro
11. Modo 65p.
12. LHC 63p.
13. Örebro 62p.
14. Hv71
Kommentera

Modoman: Nja jag är på Pelles linje faktiskt.
Kommentera

Modoman: MoDo gjorde en väldigt bra match igår. Dock inte alltid man vinner för det. Matchen avgjordes framför målen där Modo var veka och hade en sämre slips för dagen.

Modo går fortsatt starkt och vi kan slå alla lag i serien.
Uppladdat:

0x600-skarmbild-2025-02-14-102247.png

0x600-skarmbild-2025-02-14-102611.png

Kommentera

Modoman: jävla Olle. Kan du inte förutse alla felskarvade delar av sargen eller rädda skott i krysset på frilägen ska du inte stå i mål för MoDo.

Helt allvarligt dock, galet att skylla på Olle den här matchen.
Kommentera

Modoman: hade vi haft en mindre skitnödig målvakt utan gråstarr kanske backarna agerat lite annorlunda också och stulit nån poäng.

Fö tycket jag pontus och bernie inte behöver lira backpar fortsättningsvis.

Jag känner faktiskt att det känns rätt bra att vi får byta ut Nässen till nästa år. Finns garanterat bättre spelare som kan passa puck till leda
Kommentera

Zinch : Haha den är oflyt men han släpper två väldigt billiga innan den…
Kommentera

snowden: Det var nog dags att förlora en match där vi har bättre underliggande statistik. Eftersom vi har vunnit massa matcher på slutet där vi släppt till extremt mycket men där Lassi storspelat.
Kommentera

Gavelo: Hackkycklingar har vi haft gott om. Vem minns inte när folk spottade åt Peirre Hedin typ varje match? Han var inte SÅ usel defensivt, bara lite sävlig och drog då på sig många utvisningar.

Kan ha varit samma faktor där som med Henrik, att pga familjemedlem på fin position i klubben så ser folk rött enklare.
Kommentera

snowden: Det är fredag och vi ska vara glada, men lite oro får man ändå lov att känna nu. Olle var inte usel, men han håller inte på SHL-nivå. Psykologiskt är det tungt att torska en match på sättet vi torskade igår. Jag tycker att det var en grov coachmiss att inte ställa Lassi igen, även givet alla parametrar med slitage osv. Tycker nog att det var en av de tyngsta förlusterna i år.
Det är fruktansvärt viktigt att magin inte bryts nu, för då bär det raka vägen ner i kvalet mot HV.

Vi behöver 13-15 pinnar till för att vara säkra på att greja kontraktet. Det är 5 (!) trepoängare till på 10 matcher. Tar vi t.e.x bara tre trepoängare till bör vi ta minst tre, kanske fyra matcher till sudden. Om man vänder på det har vi nog inte råd att förlora mer än fyra fighter till under ordinarie tid.

Magkänslan inför helgen är ruskigt usel, det känns som ett stort antiklimax väntar runt hörnet. Efter en urladdning som gav 0p i Göteborg ska vi ladda om mot ett Leksand som har ett grovt psykologiskt övertag i o m sina segrar i dubbelmötet med HV. Kommer passa dalmasarna perfekt att åka upp och stänga ner oss med typ 0-3 eller 2-5 och i princip säkra kontraktet. Trender är till för att brytas och någon dag kommer vi förlora hemma på en lördag.

Förlåt, förlåt, förlåt för all negativitet.

MEN. Någon gång måste man ju ha fel också ;-)
Låt oss nu fullkomligen köra över leksingarna på lördag.
Kommentera

1921ofHockey: Är MoDo tomma efter bara två matcher efter ett uppehåll så förtjänar man inte en SHL plats. Kan inte känna att det var någon urladdning direkt. Tycker vi gjort två bra matcher som skapat bra energi inför dubbelmötet mot Leksand. Leksand har gått hårdare på sin trupp än vi så är det några som ska vara slitna är det väl dom..
Kommentera

Gusse: Vi väljer att se det så. Hoppas innerligt på 3 poäng imorgon. Då kan man se ljuset vid horisonten.
Kommentera

Gavelo: Tycker du snålar lite med våra poäng. Tror mer på 15 minst.

För övrigt heter vi MoDo(borde vi alltid hetat). Styggelser som Modo,MODO vill man inte se

viSa RespEkt ocH sTava rätt. :)
Kommentera

Modoman: Man kan ju dra citat från Abrahamsson också: "kom igen nu dom har också en dålig målvakt". Visst, det är tufft att skylla på Olle men i mina ögon så har har han inte utvecklat sig ett dugg sedan han kom hit. Han har en tendens att hamna i positioner som man kunde se målisar hamna i på 80-talet.
Om taletsättet en bra målvakt har tur, vad säger det då om en mindre bra målvakt?
Kommentera

« · 2821080