J F K: "Brynäs fick ett jättekonstigt pp och gjorde mål. Fredrik Pettersson åker ut efter att stått i vägen för Granströms knytnävar under en halvminut. Helt makabert."
Hade räknat med kvittning på allting men ändå rättvist eftersom Axelsson kommer in som tredjeman och sätter en knytnäve i ansiktet på Granis.
Granströms knytnävar drog lite grann i tröjan på Pettersson, helt makabert att Pettersson står på benen efter den misshandeln...
Berka: Det var dock värre :p
Härligt att se glädjen i Rögles omkläddningsrum
Redigerad kommentar
Patrik Källstr:
Jag gillar DIF-fansen, det är fan inget myssnack, de sågar totalt och ärligt...
Redigerad kommentar
OCh Rönnmark ser t.o.m. hela situtaionen ett par meter ifrån, pekar bara till Krog att byta och sen blir det mål ett par sekunder efteråt.
Svenska domare och deras kvalite, hur länge ska det här få fortsätta?
Bittesehr: Domarna? Det är ju spelarna som inte sköter sig.
Gusse:
Nu släpper vi det tills Huge kan komma och förklara vad som egentligen hände.
Frisco: Det är väl domaren som dömer, och han tar inte utvisning för att Sjögren sliter av hjälmen på Krog.
Eller tänkte du att Sjögren skulle åkt och satt sig själv i utvisningsbåset?
Bittesehr:
Det är nog på tiden att domarna kan få sitta där med.
yngwie: Ja, seriöst. Hoppas han gör en Morgan och erkänner sitt misstag.
Då får man i alla fall lite mer respekt för domarna,
Både Boorken och Wikegård sågar ju Rönnmark efter noter nu, så han gjorde ju en tokmiss. Blir intressant att se hur HV reagerar på det här nu.
Bittesehr:
Måste ta upp det här med Timander igen. Förstår inte varför han spelar i ES fortfarande. IDag är han återigen bäst bland backarna trots en klantig utvisning som Örebro gör mål på. Vad låg bakom att ni inte behöll honom?
mattias - 74:
Pengar, Näslund ville inte ge han vad han ville ha.
mattias - 74:
Med tanke på hur våra backar spelat i år så är det svårt att förstå hur man kunde göra sig av med Timmy. Helt övertygad att han skulle varit bland våra bästa om han spelat hos oss i år.
yngwie:
Samt att han mådde så dåligt under Kvalserien. Han kunde ju tydligen inte sova ordentligt på en hel månad. Han ville slå ur underläge istället.
Bad_Brett:
Man kan ju inte gå in för att det värsta ska hända.
mattias - 74: Han blev verkligen sämre och sämre ju längre säsongen gick.
I kvalet tycker jag att han var direkt svag, helst när han var med Rundningsmärket Eriksson. Då blev det pinsamt uppenbart att han var gammal samt att knän och rygg inte är 100% på karln.
Men Timmy var nog min största guldhjälte -07 och alltjämt en ikon för mig. Jag skulle inte ha klagat ifall vi hade behållt honom även denna säsong, men då mer som en avlastningsback.
Oavsett så är det skitkul att det går bra för honom och laget han spelar i, unnar honom allt gott verkligen! :) Håller på Leksand bara för att han lirar där.
Icing-Ove:
Ja, "sveriges bästa fans" visar sin storhet när det börjar gå lite motigt. Nog för att det kan gnällas mycket här, men det är inte många som har kallat Svartvadet för "fitta", "horunge" eller önskat att "Ecke" skulle dö i en rysk flygplanskrasch.
Bad_Brett:
DIF-fansen är nog lite trötta på att Marcus Nilson har 3-400 lök i månaden och ser helt febersjuk ut... Jag är då jävligt nöjd att vi hade Nagy och övriga namnkunniga med oss i Kvalserien, Nagy ett superproffs i varje läge.
Idag: 8 mål på 42 matcher, inte bra nog va, Nagy?
Redigerad kommentar
Icing-Ove:
Från Nyströms blogg
Och särskilt Djurgården kan inte vänta några sympatier från något håll, när speakern här i Gävle meddelade kvällens resultat blev det vilt jubel när han läste upp resultatet från Hovet.
Nästan Alla vill att Djurgårn skall åka ur..
Bittesehr:
Här är det omdiskuterade målet men nu när man sett det många gånger kan man konstatera att det är ett regelrätt mål av Ryno. Skenan lämnar aldrig isen och då skall det vara mål.
Hur tror ni att kvalserie-MoDo hade klarat sig i kvalserien?
Nicklas Dahlberg
Patrik Hersley - Mattias Timander
Oscar Hedman - Daniel Sondell
Eddie Larsson - Alexander Bonsaksen
Conny Strömberg - Johan Ryno - Mario Kempe
Jacob Blomqvist - Andreas Molinder - Johan Nilsson
Thomas Edström - Jonas Almtorp - Tobias Forsberg
Tommy Enström - Per Edblom - Jonathan Zaar
Inte så bra är min gissning.
Wayne Gresky:
Jag tror inte heller det skulle gått så bra med det laget.
Den där Thomas Edström, är det månne Tommys brorsa?! ;-)
Gusse:
Siktar Challe in sig på en bronspeng i lilla-sm i år tro?