Den som klagar på Reiderborns insatser så här långt borde nog gå och lägga sig. Jag såg matchen mot örebro på plats och det var BARA tack vare Adam att det inte blev 8-1.
Tyckte han kändes stabil genom hela den här matchen mot Karlskrona, första målet kan jag tycka ser lite lätt ut, annars har vi bara utesepelarna att skylla på de andra 3 målen.
Jag kan tycka att Lapierre ser lite slö ut i sina vändningar och vissa avslut, men det är nog inget att oroa sig över. jag lovar att han kmr bli bättre för varje match han spelar.
Jag hoppas Foppa kmr och är med på varenda träning inför fredag så blir det nog en intressant match mot Linköping!
J F K:
Jag tycker inte att man kan utläsa att Grundströms tackling gav energi, snarare att det blev mindre förvirrat utan honom. Gillar han fart framåt och fysiska spel men långt i från en given SHL spelare sett till hela registeret.
And Erk?n: Reiderborn har i mina ögon gjort två ok insatser, varken mer eller mindre. Jag tycker dagens match var ett fall framåt. Mot Örebro var det ca 50 min hönsgård, idag var vi nere på ca 30 min. Om det beror på att vi mötte lättare motstånd idag låter jag vara osagt.
Jag är en av många som klagat på Torp tidigare, men jag tycker han visade potential idag. Blir så glad när han han istället för att satsta på en tackling går in och trycker fast motståndaren mot sargen.
Redigerad kommentar
Amitiel:
Det är lätt att vara efterklok. Det var inget gnäll här för en vecka sen, om att man skulle ha värvat Jesper istället för någon av nyförvärven. Nu gjorde han en grym match mot Modo och några börjar sitt gnäll.
Men ja, man ska värva hem Jesper så tidigt som möjligt.
Nu har det bara gått 2 matcher men är redan orolig för försvaret. Dom har haft 10 försäsongsmatcher att köra in sig i nya systemet men försvaret ser inge bättre ut nu än vad det gjorde första försäsongsmatchen. Börjar få vibbar från säsongen 09/10 där vi hade en grym offensiv med bl.a. Zucca, Foppa och Näslund men gjorde Modo 6mål så släppte dom in 7. Sen hade dom väl även en målvakt den säsongen som kastade in puckarna.
Men jag ger dom 10 matcher, för får dom ordning på försvaret så kommer det att bli en rolig säsong.
sen kan man ju tycka att försvaret har varit Modos akilleshäl i flera säsonger med olika huvudtränare men med samma andretränare, jag tyckte redan innan denna säsong att man även skulle sparka Alavaara och Gradin.
Smartin:
Det är väääldigt mycket snack om Alavaara och Gradin. Skulle deras tysthet, osäkerhet och brist på instruktioner till spelarna kunna bero på språket - en rädsla för att kommunicera på engelska? Vi har trots allt en organisation som snart har engelskan som huvudspråk.
Lyssnar man på de journalister som är i ungefär samma ålder hör man att de inte har pratat engelska på länge och att engelska inte direkt är den bästa. Alltså jag klandrar inte dem, utan bara konstaterar att engelska är bristfällig.
Jag skulle kunna tänka mig att att det är samma sak med våra assisterande tränare Gradin och Alavaara.
AM och JFK:
Då kan vi kanske utesluta språket...
J F K:
Jaha där har vi förklaringen till varför han varit dålig de senaste matcherna.
Otroligt tråkigt att inte kroppen håller, för vi har nog inte en försvarare som kan hitta de passningar som han hittar.
J F K:
Precis. Det som är intressant är ifall detta frigör en del pengar eller ifall kontraktet var rent prestationsbasertat?
Kan detta öppna för att hämta in Welch redan nu och använda Whitney pengar för att täcka upp för den ökade kostnaden för Welch?
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Prio 1: Se ifall man fått tillräckligt med pengar över för att plocka in Welch nu!
Prio 2: Undersök marknaden och se vad vi kan tänkas få tag i.
Varför är det så självklart att man ska kunna värva något vettigt för pengarna som nu frigörs? Det känns inte som om han var dyr, då backsidan ansåg vara klar när Whitney värvades.
Plussar man ihop anledningen till detta beslut och hur det lät varför han kom till Modo, så tror jag inte att det är en hög lönepost om försvinner. Klart han tjänade pengar. Men några 200-300k/mån tror jag inte på.
Whitney chansade nog att spela för Modo, då han hemskt gärna ville lira med Noah. Och Modo hade inte mycket att erbjuda. Så det är nog inte jättemycket pengar man kan värva något nytt för. Nu vet jag inte vad det kostar att ta hit Noah men kanske att det kan täcka skattekostnaderna för Noahs kontrakt.
ULTIMAVICI:
Han får bidra med att hålla pucken i anfallszonen alternativt i motståndarnas målbur.
Redigerad kommentar
Tycker Djuse borde ta en plats i laget nu, så pass bra han ändå var ifjol.
Vem hade förresten trott att Torp/Hedman och Heshka så långt skulle vara våra bästa backar? 😂(inte så svårt visserligen)
När jag såg Heshka under SCA-cupen hade jag kunnat satt en hundring på att han skulle få lämna innan Welch kommit.. Men skillnad på försäsong och säsong, oavsett vad trollen från Brynäs hetsar om.
Butler är redan en favorit, jävlar vad avig och snabb han är! Kul att se att han inte verkar hämmas av sin gamla skada iaf. Whitney helt under isen, skadad på underkroppen tydligen. På Huras låter det som en äldre skada, undrar om det är foten som spökar för honom igen? isåfall lär vi inte se honom i Ö-vik länge till..
Ruggigt tuffa matcher framför oss nu, man måste tokgnugga försvar. Det finns egentligen inga ursäkter för hur man även ikväll kan bjuda på sådana sanslösa lägen där de får stå soprena framför mål och avsluta. Linköping på Fredag kommer inte bjuda på lika många mål, samt utnyttja våra misstag betydligt bättre.