1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495371 inlägg · 4088 ämnen

Hockey

« · 578640 · » Till forumet


Sv: Hockey
Nu kommer domarkåren få skämmas ännu mer. Nu kommer de inte bara vara dåliga, nu kommer de se förjävliga ut när de gör det också.
Kommentera

Sv: Hockey

Bilden då? Här!


Kommentera

Sv: Hockey
Poffa:

Verkligen skrattretande.
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa:

Kul att de låter sig sponsras av ett företag som säljer barnkläder. Undrar om de märkt att de nya tröjorna ser ut som just barnkläder?
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Dräkten är säkert i plysch... :)

Snipp, snutt...domarplutt...
Kommentera

Sv: Hockey
Deas: Dom kanske menar att dom svenska NHL spelarna var dussinlirare? Eller alternativt hade svårt att leva upp till sitt rykte när dom kom hem.

Personligen tror jag att flera av de svenska fick prestationsångest när dom kom hem för att visa upp sig.
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Tycker mer att de nya domartröjorna ser ut som tröjornas version av en tv-testbild
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa: Men vad i helvete har han på sig? Ett gammalt hederligt superunderställ? Han måste ha glömt domartröjan bara.
Kommentera

Sv: Hockey
Lumber Jack: Undrar om det finns något sammanträffande mellan att Polarn & Pyret öppnar sin butik imorgon i Örnsköldsvik och elitseriepremiären. Fattas väl bara att domarna har en reklam för Pampers på byxbaken.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Mitt i alltihop kände jag att det var dags för en Lika som Bär igen

[url=www.beatboxbetty.com/celebetty/heathledger/images/HeathLedger2.jpg]Patrick Thoresen[/url]

[url=www.difhockey.se/bilder/2698_a.jpg]Heath Ledger[/url]
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa: Ser ut som plyschtröjorna som alla ungar hade på 80-talet... :) Men jag vet inte om tyska domarna har så mycket snyggare kläder egentligen...

re2.mm-c1.yimg.com/image/1463208774
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa:
Förstår inte varför ni är så upprörda över det där. Jag har pratat med Martin Sedin och han berättade att det där är en syn de får se på Gideå varje dag - det är många modoiter som inte har begripit att det bara är handväskan som ska åka med på bandet för att röntgas.
Kommentera

Sv: Hockey

westerlind:

Hmmm, som vanligt så begriper jag inget av det du skriver. Eller kort och gott:

Va?!

Kommentera

Sv: Hockey
westerlind: Inte ens jag fattar vad du menar. Kan du vänligen förklara tack.
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S & Poffa:
Hoppsan. För mig var den första associationen ett skelett - därav åsyftningen på en röntgenbild. Tyvärr verkar ingen modoit ha samma livliga fantasi som mig, så det föll platt till marken.
Kommentera

Sv: Hockey
westerlind: Äh, bara för att vi inte har haft spelare som gillar att fördriva fritiden på hamburgerrestauranger så är vi inte direkt så magra att vi är levande skelett.
Kommentera

Sv: Hockey

westerlind:

Skelett?? Nog för att skelett inte är något man ser varje dag, men jag har då aldrig sett något som ser ut sådär.

Kommentera

Sv: Hockey
Poffa: Westerlind har väl nåt idol-/röntgenfoto på Ove Porslin.
Kommentera

Sv: Hockey
Samma diskussion fast i annan tråd:

Poffa: Inslaget efter var väl bland det fjantigaste men sett på ett tag. Och inte berodde det på Kristoffer Ottosons glasögon. Att spelarna skulle vara så stressade att man skulle tycka synd om dom för att några till och med behövde sömnpiller för att kunna slappna av ordentligt.

Frölunda verkar iofs ha tänkt till och skall flyga chartrat flygplan till väldigt många bortamatcher (i princip alla utom HV & FBK om jag fattat rätt) för att dom just skall kunna vila i hemmamiljö istället för på ett Statshotell nånstans.

Kommentera

Sv: Hockey
Något säger mig att Anders Eriksson inte riktigt övertygar på Rangers training camp:

"That was Tom Poti and Anders Eriksson you saw backing in passively on the Isles' early goals. Eriksson has no business being with a team already heavy with veteran defensemen that claims to be rebuilding. He was mediocre in the old NHL, he will be downright awful in the new NHL."

Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Vilket ES-lag hamnar han i? Dags för röstning månne?
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Han lär dock passa fint in i Brynäs lagbygge. Det skulle i vilket fall inte förvåna mig om han hamnar där till slut.
Kommentera

Sv: Hockey
Salle: Har han inte amerikansk flickvän? I sådana fall lär han nog kunna tänka sig att kuska runt i buss med något AHL-lag
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa:
Nä, det är möjligt att du har rätt. Men att se skelett är inte något som bör ske lätt. Äh, domare, poliser och modoiter är sig lika - alltid lika enögda. Kolla på dessa bildbevis jag lyckades hitta på en bastusite för överåriga hockeysupportrar i Västernorrland:

www.shell.linux.se/wlind/images/domare_poffa.jpg
Eller kolla länk.
Kommentera

Sv: Hockey
westerlind:
jag ser också vissa likheter mellan domardräkterna och 'skeleton suites'.
Kommentera

Sv: Hockey
Metal Guru:
Härligt, jag blev lite tvivlande på min associationsförmåga för ett ögonblick. Sedan insåg jag att jag måste komma ihåg att tala med lärde män på latin och med agrarer på agrarers språk. Naturligtvis har detta inget som helst sammanhang med mina inlägg på MoDos gb, detta för att undanröja alla missförstånd.

Heja Brynäs.
Kommentera

Sv: Hockey
westerlind:
...och när du talar med domare skallrar du bara lite med tänderna..?
Kommentera

Sv: Hockey
Metal Guru: Aldrig. Det är bara NuMo som är rädd för Poffa.
Kommentera

Sv: Hockey
touché, westerlind:
Kommentera


Sv: Hockey
LG Jansson tror tydligen att Tomas Duba är Modos nya målvakt.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Cool domardräkt. Efter att sett likadana ut länge med undantag för rödarmen är det kul med lite förändring.

Det man istället borde klaga på är de lag som ständigt ändrar (huvud) färg på tröjorna.
Kommentera

Sv: Hockey
Intressant ansiktsuttryck Timander har på den här bilden. Undrar vilka tankar som går genom skallen.

Kommentera

Sv: Hockey

Paddan:

MODO har tydligen sämsta målvaktsparet i ES, enligt Aftonbladet. Har de hittat nålen i höstacken eller har de fel som vanligt?

Kommentera

Sv: Hockey
Poffa: Tja, det återstår väl att se. Målvakterna, likväl som spelarna, brukar väl inte tända till ordentligt under försäsongsmatcherna. Kvällens match mot TIK ska bli en intressant indikator på om Harald är på rätt väg med laget.

Jag kan nästan slå vad om att LHF-supportrar just nu sitter och skickar mängder med mail till Sportbladet för att tala om att Leinonen minsann inte är så dålig som elitseriens 11:e målvakt, istället borde han vara 1:a eller 2:a för LHF är ju Sveriges bästa lag.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Var finns denna ranking av målvakterna som ni pratar om?
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa: Står det i sportbladet eller har Aftonblades hockeybilaga kommit ut nu?
Kommentera


Sv: Hockey
Paddan: Ja, du har ju helt rätt i att LHF är sveriges bästa lag så där är vi överens. :-)
Kommentera

Sv: Hockey
Poffa: Måste säga att jag blev lite besviken att Polarn o Pyret inte hade blåvitrandiga ballonger till barnen.
Annars så var det väldigt synligt, på den knappa timme jag var i Övik idag, att det öppnats en massa nya affärer. Själv fick jag hålla mig tillgodo med min bok från Umeå Universitet om lärares betygsättnings- och bedömningsproblem i ett timplanelöst lärande.
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Äh, man kanske skulle använda en sån här tråd när man klipper och klistrar in lite matchfakta från modohockey.se från sista träningsmatchen innan serien drar igång på tisdag

Timrå IK - MODO Hockey 4 - 4 (2-0, 1-3, 1-1)
Period 1:
1-0 04:27 Fredrik Warg (Christian Söderström, Kalle Koskinen)
2-0 15:13 Per Hallin (Kristian Gahn, Teemu Aalto)
Period 2:
2-1 2:59 Oscar Hedman (Morten Green, Tobias Viklund)
2-2 9:49 Morten Green (Mattias Hellström, Tobias Enström)
3-2 11:01 Per Hallin (Teemu Aalto, Johan Svedberg)
3-3 18:22 Tobias Viklund (Miloslav Horava)
Period 3:
3-4 8:43 Pär Svartvadet
4-4 17:19 Mattias Wennerberg (Fredrik Warg)

Skott: 31-21 (10-6, 14-8, 7-7)
Utv. TIK: 6x2
Utv. MODO: 7x2
Domare: Ulf Rönnmark, Stockholm
Kommentera

Sv: Hockey
Paddan: Vafalls!? Premiär på tisdag?? Får ni vila en hel dag längre än oss? Det kan ju bara gå på ett sätt...
Kommentera

Sv: Hockey
Inatt gjorde Jocke Lindström åter poäng. Han hade ett assist i förlustmatchen (2-3) mot Nashville.

Kommentera

Sv: Hockey
kärran: "MODO Hockey söker Marknadschef

- Med ansvar för varumärket MODO Hockey

Du får det ekonomiska och övergripande ansvaret för all
marknadsföring och försäljning av föreningen MODO Hockey. I ansvaret ligger att ta fram marknadsplaner, aktivitetsplaner och koncept för de kommande
åren samt att operativt leda försäljning och kundvård. Du
ansvarar för sponsorverksamheten samt biljett-, souvenir och logeförsäljning. I och med den nya arenan, som är under uppförande, kommer en satsning på andra evenemang än ishockey också att vara ett fokuserat område."
Kommentera

Sv: Hockey
Läste på åffisjella att Svarten tydligen brutit något i foten (i matchen mot Timrå) samt att Pavlikovsky gjorde sig illa i första matchen med sitt landslag och blir borta i två-tre veckor. Vet dock inte hur mycket sanning det är i det. Inte konstigt om Svarten sett lite loj ut om han åkt omkring med bruten fot.
Kommentera

Sv: Hockey
Melinder målar in sig i ett hörn i den här artikeln. Men det ger ju lite svar om varför det inte gick som vi ville ifjol. Det var ju ingen hemlighet, men det är kul att se att de ansvariga inser misstagen att inte satsa stenhårt på Påhlsson och Sundström.


www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=505150&previousRenderType=6
Kommentera

Sv: Hockey
knaskamilla: Nu har ju antejohan på åffisijälla kommit med en förklaring till varför Svarten varit så osynlig i matcherna. Han har helt enkelt gjort sitt bästa för att styra upp slagverkssektionen på matcherna:

"och som vi vet har han ju spelat på sprutor på matcherna och inte tränat under den tiden"
Kommentera

Sv: Hockey
Niklas Öhman kommer få spela mot Mora, enligt Värmlands Folkblad. Även David Bräck och Anders Selin är med och tränar när JVM-killarna är borta.
Kommentera

Sv: Hockey
Nikki: Va? Ingen Victor Hedman :)? MODO kommer alltså inte att låna in någon spelare? 92/93 var senaste säsongen som MODO spelade med fyra juniorbackar men då fick Mattias Timander blott spela 1 match.
Kommentera

Sv: Hockey
Martin S: 96/97 släppte Leif Boork fram Snygg-Janne och ytterliggare fyra juniorbackar.
Kommentera

« · 578640 · »