1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507772 inlägg · 4106 ämnen

Hockeyligan - the Lockout Story

« · 1549511 · » Till forumet

Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Nine: Vi får väl hoppas att han gör slag i saken , o verkligen själv kliver av sin post - såna här mindre begåvade personer kan nog ES klara sig utan!

Kommentera

Nine: Ska bli väldigt spännande att se vad stämningsansökan kommer rubriceras som.. 
Kommentera

Berka:

Växjös sportchef heter Henrik Evertsson och Linköpings heter Johan Hemlin. Ingen är särskilt aktiv på Twitter.

Kommentera

Nine:: Växjö,lhc och ja mena VD :)

Men sak samma, att styrelsemedlemmar, direktörer och sportchefer mm. Härjar på Twitter ser fördjävla illa ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Vilket lag har det?

Kommentera

Nine: Fan vad jag är tacksam över att vi har en sportchef som inte sitter å lipar på Twitter, det är så jävla oproffisionellt så jag finner inte ens ord!!
Kommentera

Nine:

Gwahahahahaha!!! Detta är ju säsongens överlägset roligaste utspel. Helber har ju inte en chans i jämförelse. Seså, Öman. Skicka in dokumenten bara. Hoppas att du kan fortsätta bjuda på bra humor även om du slutar som VD.

Kommentera

Nine: Buhu.. ;-)
Kommentera

MODOJohan: jag läste nån artikel om att förra gången de körde igång säsongen så här sent så blev det något av succe. Ingen transportsträcka utan idel viktiga matcher.
Kommentera

MODOJohan:

Det handlar ju förstås om pengar. Spelarna vill förstås ha sin lön, men framförallt klubbägarna vill få in pengar.

Vändpunkten i det här fallet blev spelarnas hot att upplösa spelfacket. Om detta skulle ha inträffat skulle inte bara den här säsongen ha blivit körd, utan även nästa, på grund av alla de efterföljande rättsliga processerna.

Klubbarna skulle förlora otroligt mycket pengar på detta och det skulle säkerligen leda till att konkurrensen från KHL blev ännu hårdare.

Hade det inte varit för hotet om att upplösa facket, tror jag att ägarna hade varit beredda att ställa in hela säsongen.

Kommentera

Modoante: Att ens köra igång NHL-säsongen med 48 matcher. I min mening sabbar det mer än det gynnar.
Kommentera

Modoante: Att Steen åker tillbaka till blues, Modo är de bästa laget han någonsin får spela med ;-)
Kommentera

MODOJohan: Vad är det som är onödigt?
Kommentera

Modoante: Fruktansvärt onödigt.
Kommentera

Modoante: tackar!! :)
Kommentera

Berka:Blir 48 omgångar med start den 18 om jag minns rätt

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Undrar hur det blir nu med NHL serien, spelar man färre matcher eller försöker man sig på att komprimera en hel säsong som iofs låter ytters otroligt. Någon som vet mer i frågan?
Kommentera

spud: så kan det vara, inte omöjligt alls.
Kommentera

arnio: ja och jag bryr mig föga om cody stannar eller drar, jag har tyckt från början att man ska tillåta alla spelare lira es för jag vill se dom bästa
Kommentera

RIskfritt att BIG tappar Cody, han är ju alldeles för kass för ett NHL kontrakt.
Kommentera

Berka: jag har då aldrig kritiserat att Modo tog in Steen utan jag har tyckt att ni gjorde rätt från början.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Plus på det
Kommentera

arnio: ja givetvis ska vi lugna oss på samma sätt som ni var lugna över att Steen minsann skulle komma spela även när Samuel kom tillbaka, de förstod man ju för Modo var ju ett fuskgäng!
Kommentera

arnio: Tänk bara OM alla, från alla möjliga håll,  hade gjort som du skrev "att ni ska lugna er i er kritik tills det finns någonting att kritisera".

Kommentera

J F K: nä sen bryr iaf inte jag mig så värst heller om han stannar eller drar, definitivt ingen spelare som imponerat på mig, jag debatterar mest för att brynäsarna har grinat hela vintern över steens dominans i Modo. Nu får man ist glädjas åt att NHL drar igång så man har lite natthockey att se fram emot!

Go nuck's
Kommentera

Berka: Det är mycket "om" i det du skriver. Vi vet inte ens om Cody kommer att lämna eller hur hans kontrakt ser ut så självklart så ska Brynäs inte lastas för någonting som kanske eventuellt händer "om"
Dum är jag inte utan jag tycker bara att ni ska lugna er i er kritik tills det finns någonting att kritisera.
Kommentera

arnio: Stannar Franson har Brynäs skött det snyggt. Drar han så har de gjort sig skyldig till ett stort övertramp. Du har dock rätt, vi kan inte mer än vänta och se...
Kommentera

arnio: men är du ni dum på riktigt??'
Ett kontrakt skrivs med klubb och spelare, lämnar cody nu med hänvisning till en ev klausul så har Brynäs skrivit ett kontrakt som räknas till den del som innefattar kortidskontrakt vilket man inte får, då har Brynäs fuskat !

Det spelar heller ingen roll om han är lockouten eller ej då kortidskontrakt gäller ALLA SPELARE OAVSETT LIGATILLHÖRIGHET, fan att det ska vara så svårt för er att fatta!

Cody kan inte lämna Brynäs om inte kontraktet rivs eller att han kan lämna pga av en klausul som cody och Brynäs gemensamt skrivit under på, så är det någon som då fuskar är det definitivt inte cody utan Brynäs som tillät en klausul som kan leda till att han lämnar för nhl, dvs. ETT KORTIDSKONTRAKT!
Kommentera

MorganaLefaey: ja men vänta och se då tills ni vet nåt
Kommentera

arnio: Haha. Men om man gått med på en Out är man väl direkt ansvarig för att han drar. Om han drar och inte har out så fine.
Kommentera

Icing-Ove: bluff, bluff.
Kommentera

MorganaLefaey: Kontraktet är skrivet för resten av säsongen ja, lämnar han så är det ju inte Brynäs fel.
Kommentera

arnio:  Så du menar att han själv fick diktera ihop sitt kontrakt och att Brynäs inte har någon del i att han har möjligheten att lämna?  Ja om fallet nu är så att han kan lämna. Det vet man väl inte än, då den ena sidan säger att så är fallet och den ena hakat upp sig på att kontraktet är skrivet för resten av säsongen.
Kommentera

arnio: Bluff-Brynäs! ;-)
Kommentera

Icing-Ove: om Cody drar så är det han som fuskar och inte Brynäs, men oavsett så känns det som det kvittar eftersom att spelare korttidsvärvas titt som tätt av alla lag.
Kommentera

Nine: "Du ser själv vilken tunn is man är ute på..."

Haha.

Kommentera

90Steen_:

Det vet vi inte heller... kanske hade Modo tappat poäng mot alla andra lag men gått rent mot Växjö? Då hade det varit tungt för Växjö... Du ser själv vilken tunn is man är ute på när man säger att såhär hade det varit om...

Kommentera

Nine: "Värvat andra spelare...". Ja, Modo hade säkert hittat något av samma kvalité i nån slovensk andradivision. Vakna. Du vet mycket väl att jag inte kan "bevisa" det, så varför fjantar du? Men kan man någonting om hockey så ser man hur mycket Steen betydde för Modo under sin tid. Bara hans inträde höjde medspelarna. Om man säger såhär då - Växjö hade åtminstone haft kvar hoppet om slutspel.
Kommentera

90Steen_: "Styrelsen för Svenska Hockeyligan har med anledning av den rådande NHL-situationen enhälligt fattat beslutet att den sedan tidigare gällande överenskommelsen, om att en spelare (typ Cody Franson, Hyvönen, Beech, Hannula) som kontrakteras för spel i Elitserien förbinder sig att fullfölja en hel säsongäven gäller för NHL-spelare (typ Steen, Lunkan, Stålberg) vid en eventuell lockout."
Kommentera

90Steen_:

Du kan alltså GARANTERA att om Modo inte använt sig av Steen så hade man legat utanför slutspelsplats?

Bevisa det gärna.

Med tanke på hur många variabler som finns (matcherna hade sett totalt annorlunda ut, Modo värvat andra spelare istället m.m.) så är det givetvis totalt omöjligt att garantera något sådant, men försök gärna.

Kommentera

Berka: Vadå fuskare!? Är du efterbliven?

Cody Franson har inget kontrakt med Toronto Maple Leafs. Han var kontraktlös och räknas därför inte som lockout-spelare, vilket alla borde veta vid det här laget. Klausul eller ej. Men ett par tomtar där uppe i Ångermanland kanske är lite småtröga i huvudet.

Samtidigt har Fuskmodo använt sig av Alexander Steen som producerat 89% av lagets poängskörd. Modo hade garanterat legat utanför slutspelsplats utan hans insatser.

Men du tycker väl fortfarande att det är ganska likvärdigt med Franson.

Upp your's.

Redigerad kommentar

Kommentera

Modoante: jaha om det är så, då passar jag på att skicka en liten hälsning till alla brynäsare som kallat oss för fuskare.

Upp your's
Kommentera

Monno: personligen tror jag han har en outklausul allt annat vore idioti om han vill spela i nhl. Sen är det väl klart att sundlöv är hemlighetsfull, att erkänna att han har en klausul i kontraktet är ju desamma som att erkänna att man brutit mot hockeyligans överenskommelse och göra sig själv till syndabock.
Skulle således inte förvåna mig om att man går ut i media och säger att man inte är nöjd med cody och river kontraktet för att helt enkelt det är helt okay att göra så!
Kommentera

Monno: jo kanske eller kanske inte
Kommentera

arnio: Så du seriöst säger exakt samma sak som Sundlöv? Haha
En myglares kommentar skulle jag vilja påstå ;-)
Ert hopp står nog till att Franson vare så medioker att Toronto väljer att avstå :-)
Kommentera

arnio: Ingen har väl sagt annat? Dock kan han ju ha en out-klausul :-)
Kommentera

arnio: jo så är det , men cody försvinner ju inte om han bara har ett kontrakt säsongen ut
Kommentera

Berka: Det är möjligt att det kan bli förändringar i truppen. Spelare kan komma, spelare kan försvinna. Oavsett om de heter Cody eller något annat.
Kommentera

« · 1549511 · »